Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:57

Rosanna1990 schreef:
S_uus schreef:
Stage lopen bij bit? Wat moest je doen dan? Voor het blad schrijven? Gewoon nieuwsgierig hoor!
Maar diegene bepaald toch niet of jij door mag ja of nee, dat doet Adelinde dan toch?

Op de marketingafdeling.
Dat is waar. Dat bepaald Adelinde, maar zo'n talent ben ik nou ook weer niet :P.
Maar PB je wel even als je meer hierover wilt weten ;)

Mag altijd :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:57

Rosanna1990 schreef:
Madeira_ schreef:
Adelinde is echt heel aardig. Zij was er ook met de Rabo Para Talentendag (de ene groep kreeg les van haar en de andere van Chris Haze). Ik kreeg les van Chris Haze en hij geeft zooo fijn les. Super aardig, heel rustig, echt wouw.. ik zou nog wel is een les van hem willen :)

Ik vind Adeline echt top!
Paar keer gesproken in mijn stage tijd en die staat echt voor van alles open!
Vind ik echt super goed.

Ik kreeg geen les van haar, maar ze kwam wel bij me staan om op de foto te kunnen enzo en ze kwam heel aardig over :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:59

Marije_jiplover schreef:
Tja, dan zou je je juist moeten bewijzen, als haflinger-ruiter!
Oud-stalgenootje van mij was ZZ-licht met haar haflinger, tot hij helaas ongeneeslijk ziek werk en moest worden ingeslapen. Wellicht kennen jullie de haflinger wel, Merlin.
En op de manege waar Jip vandaan komt, rijdt nu ook een meid ZZ-licht met haar haflinger. Dus hoezo, haflingers kunnen het niet? Zij heeft ook een tijdje met Noa bij Laurens van Lieren gelest en die was net zo enthouasiast om haar verder te helpen, dan hij met een kwpn'er zou zijn.

Annemiek ziet het bij Asra en mij ook wel echt zitten :j krijg altijd een blooshoofd als ze dat zegt :')

Wat ik niet verwacht had, is dat zij vroeger ook gewoon met een haf Z2 is geweest, was echt gaaf om te horen!

Mijn vorige instructrice is Z1 geweest met dr welsh cob pony tussen de paarden, ook leuk !

Merlin 'ken' ik indd wel , erg zonde dat ze heen moest gaan.
Mensen , en ja ook 'hogere' mensen zien steeds meer in dat onze hafs het wel kunnen :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:00

Rosanna1990 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Tja, dan zou je je juist moeten bewijzen, als haflinger-ruiter!
Oud-stalgenootje van mij was ZZ-licht met haar haflinger, tot hij helaas ongeneeslijk ziek werk en moest worden ingeslapen. Wellicht kennen jullie de haflinger wel, Merlin.
En op de manege waar Jip vandaan komt, rijdt nu ook een meid ZZ-licht met haar haflinger. Dus hoezo, haflingers kunnen het niet? Zij heeft ook een tijdje met Noa bij Laurens van Lieren gelest en die was net zo enthouasiast om haar verder te helpen, dan hij met een kwpn'er zou zijn.

Snap ik allemaal, maar als ik daar heen zou gaan dan ben ik niet bezig met rijden, maar met die personen en dan heb ik alleen mezelf ermee.
Die Pavo dagen bij Emmelie etc. leken me daarintegen wel heel leuk.
En haffies zijn ook toppaarden ;)

Ja dat snap ik wel, zou k ook zijn en dat levert spanning op :=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:19

Paulusjuh schreef:
S_uus schreef:
Heb even gekeken en ziet er idd wel fijn uit en gemakkelijk schoon te maken geloof ik! Ik heb veel van die standaard van br ofzo, opzich wel fijne dingen. Mag ik vragen waarom je die dressage boots hebt gekocht?

Het beschermt in mijn ogen beter zijn achterbenen omdat ze hoger zitten, hij is soms echt compleet uit zn plaat aan het gaan.
Ik hou soms mijn hart vast, zal het een keer filmen als ie het met longeren doet.

Daarbij vind ik ook mooi staan, het lijkt wat op bandages en bandages zorgen weer dat het been langer lijkt.

Die van BR zijn geloof ik wel prijzig of ik heb de duren voor me, die van pagony die ik heb (4x klittenband i.p.v op de site 3x) waren 50 euro per voor of achter zet.
De HKM heeft een GP ruiter bij ons op stal ook, zijn mooie dingen alleen zij heeft ze zwart.
Met 30 graden zijn ze wasbaar en die van pagony geloof ik ook.

Ze kunnen ook als transportbeschermers gebruikt worden en mooi voor wedstrijden op het voorterrein , pony uit de trailer en meteen weg rijden zonder beenbeschermers te wisselen haha :+

Haha ja dat is wel ideaal. Ik heb ook van die echte transportbeschermers, heb haar een tijdje geleden na een wedstrijd kreupel van de trailer gehaald. Ook niet fijn!

Ik bedoelde dat ik van BR die standaard peesjes en kogelbeschermers heb, niet de dressage boots dus haha. Zijn wel handig idd! Maar paard heeft ffies genoeg nu :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:22

S_uus schreef:
Annemiek ziet het bij Asra en mij ook wel echt zitten :j krijg altijd een blooshoofd als ze dat zegt :')

Wat ik niet verwacht had, is dat zij vroeger ook gewoon met een haf Z2 is geweest, was echt gaaf om te horen!

Mijn vorige instructrice is Z1 geweest met dr welsh cob pony tussen de paarden, ook leuk !

Als ik jullie zo zie rijden (voor zover ik je heb gezien) en je verhalen altijd hoor.. Zie ik dat ook wel gebeuren :j

Bij mezelf helaas niet. Ik ben bang dat mijn rug dat niet aankan jammer genoeg. Zit al beeje tegen L2 aan te hikken ivm veel doorzitten. Maar oefenen oefenen oefenen en vooral doorbijten! :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:27

Paulusjuh schreef:
Haha ja dat is wel ideaal. Ik heb ook van die echte transportbeschermers, heb haar een tijdje geleden na een wedstrijd kreupel van de trailer gehaald. Ook niet fijn!

Ik bedoelde dat ik van BR die standaard peesjes en kogelbeschermers heb, niet de dressage boots dus haha. Zijn wel handig idd! Maar paard heeft ffies genoeg nu :)

Ja de echte heb ik ook, hkm die geblokte vet mooi en gekregen na een shoot :D
Die krijgt hij om tijdens verre trailer reizen zoals Ermelo.

Owh haha, eh van br heb ik ze geloof ik niet , wel JL enneh harry's , 1 paar scapa en eskadron.
Maar ik rij voornamelijk met de kogelbeschermers die ook aan de buitenkant beschermen.

Asra heeft ook zat haha ze moesten eens weten ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:29

:wave:

Adelinde is idd heel aardig!
Mijn vriendin, was eerst mn instructrice, leste altijd bij haar.. Nu niet meer omdat ze zelf in de lappenmand zit, maar ze ging elke maand op les naar daar..
Zou altijd nog eens meegaan, maar is er helaas nooit van gekomen..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:30

Paulusjuh schreef:
S_uus schreef:

Als ik jullie zo zie rijden (voor zover ik je heb gezien) en je verhalen altijd hoor.. Zie ik dat ook wel gebeuren :j

Bij mezelf helaas niet. Ik ben bang dat mijn rug dat niet aankan jammer genoeg. Zit al beeje tegen L2 aan te hikken ivm veel doorzitten. Maar oefenen oefenen oefenen en vooral doorbijten! :)

Oef leuk compliment!!!! :):)
Maar het zelf inzien.... ik ben altijd zo bang dat ik arrogant word en dat wil ik niet , toevallig net met Rosanna over gehad.
Ik ben altijd trots op mijn pony, niet op mijn kunnen.

Echt vervelend van je rug! Kun je niet voor de proef een enorme pijnstiller oid nemen?
L2 zit ik ook tegen aan te hikken, maar meer vanwege het wijken dan het doorzitten :roll:

Marije_jiplover

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:32

Voor wat betreft je rug, ik weet niet wat je precies aan je rug hebt, maar misschien is een paar lessen centred riding ook wel een goed idee.
Ik zette mijn lijf altijd helemaal vast en kon absoluut niet doorzitten. Mijn instructrice heeft wat elementen van de centred riding toegepast en ik kan tegenwoordig best goed doorzitten, nagenoeg zonder stuiteren en ook zonder rugklachten na afloop.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:36

Suus, maak je niet druk. Wij zijn ook altijd met dikke punten thuis gekomen in het L2, mijn pony kan ook nu pas wijken nu we het L uit zijn :o

Doorzitten heb ik zelf gelukkig nooit geen problemen mee gehad, dat gaat mij nog altijd beter af dan lichtrijden. Ik heb dan ook geen tips.

Ik vind die talenten dingen ook wel erg leuk klinken! Echter vind ik ze wel iets prijzig, zeker in verhouding tot wat je er aan overhoud (maar enkele minuten tips)
Wel erg leuk dat er toch wat andere haflinger bokkers voor willen gaan :)

Rosanna, doe jij zaterdag mee in Staphorst?
Ik heb er ook over zitten denken maar was te laat met opgeven

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:39

S_uus schreef:
L2 zit ik ook tegen aan te hikken, maar meer vanwege het wijken dan het doorzitten :roll:

Hier ook eentje die slecht wijkt, maar als dat je enige minpunt is moet je je daar echt geen zorgen over maken..

Wijken is Willy dus ook geen ster in, evenals zijn middendraf..
Zijn middengalop en stap zijn wel heel sterk. Verder is zijn halthouden en achterwaarts ook aardig sterk, dus met die dingen streep ik het 5'je op wijken en middendraf alweer gelijk aan een 6 bij wijze van..
Wijken is gewoon een rotoefening.. :o

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:47

apollootje schreef:
Suus, maak je niet druk. Wij zijn ook altijd met dikke punten thuis gekomen in het L2, mijn pony kan ook nu pas wijken nu we het L uit zijn :o

Doorzitten heb ik zelf gelukkig nooit geen problemen mee gehad, dat gaat mij nog altijd beter af dan lichtrijden. Ik heb dan ook geen tips.

Ik vind die talenten dingen ook wel erg leuk klinken! Echter vind ik ze wel iets prijzig, zeker in verhouding tot wat je er aan overhoud (maar enkele minuten tips)
Wel erg leuk dat er toch wat andere haflinger bokkers voor willen gaan :)

Rosanna, doe jij zaterdag mee in Staphorst?
Ik heb er ook over zitten denken maar was te laat met opgeven

Ik heb altijd gezegd:"Ik ga niet eerder naar het L1 als mijn pony het wijken niet fatsoenlijk beheerst".
Dat was ook echt mijn streven, maar hij kende die B proeven zo uit zijn hoofd, begon te drammen en etteren hield zijn hoofd er niet echt bij , en galoppeerde al aan als mijn voorlezer dit zei.

Hij maakt zich te rond, op zich van voor nu niet meer maar zijn kont vergeet ie en dan moet ik meer druk geven met mijn kuit maar ik zie even niet hoe ie daaruit moet snappen dat hij zijn kont mee moet nemen want hij gaat dan alleen nog meer scharen zeg maar.

Doorzitten ook geen probleem, maar Asra is ook wel los in zijn lijf dan wat natuurlijk ook erg helpt.
Doorzitten en je beugels uitdoen kan helpen, daardoor ga je op je kont zitten i.p.v steunen op de beugels.

Volgens mij gaan Sita en Yvank niet naar Adelinde maar clinic van *naam kwijt*

Sita_ schreef:
S_uus schreef:

Hier ook eentje die slecht wijkt, maar als dat je enige minpunt is moet je je daar echt geen zorgen over maken..

Wijken is Willy dus ook geen ster in, evenals zijn middendraf..
Zijn middengalop en stap zijn wel heel sterk. Verder is zijn halthouden en achterwaarts ook aardig sterk, dus met die dingen streep ik het 5'je op wijken en middendraf alweer gelijk aan een 6 bij wijze van..
Wijken is gewoon een rotoefening.. :o

Wat doet de jouwe ? Ook z'n kont vergeten?
Ik moet het van de andere oefeningen hebben om de punten van wijken weg te werken zeg maar.
Zijn middendraf is wel goed maar zijn stap juist weer minder, hij gaat snel krabbelen bij spanning.

Ik heb Willy eigenlijk nog nooit echt zien lopen, heb je filmpje? :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:49

Nee, Willy schaart te weinig... Hij heeft gewoon te korte pootjes.. Soms ook dat ie over de schouder wegvalt en teveel stelling, maar dat zijn allemaal dingen die ik zelf hoor op te lossen.
Ook dat ie zijn kont vergeet heb je over t algemeen zelf in de hand.. ;)

Ik heb niet echt een filmpje geloof ik, zal eens zoeken.. En anders laat ik wel eens een filmpje maken..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:52

I know, maar moet zeggen dat ie bij mijn vorige instructeur ook niet helemaal recht was met wijken , ook nog veel buiging in zn kont.
Binnenkort gaat instructrice er een keer op , leek dr hartstikke leuk haha ben benieuwd wat zij ervan bakt
:P

Iig moet ik met 2 handen hem meenemen waar we naar toe willen :j

Ja ben wel benieuwd, in Ermelo heb ik hem gemist toen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:52

Kwam omdat we tegelijk moesten starten toen.. :))

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:55

Ja zie je haha was even in de war _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:08

Ik had bericht dat clinic van emmelie helaas toch al vol zat dus ga nu bij Christa Lamoyeur waarschijnlijk voor velen beter bekend als Christa laarakkers internationaal grand prix amazone :j

Wijken doet damella wel aardig hadden dr laats 7en op :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:23

@Suus, je kunt ook zo'n pas aanvragen he als je 'beperkt' bent in iets omdat je lichamelijk iets mankeert (en daardoor niet kunt doorzitten). Ik zelf heb zo'n pas en mag nu een caller gebruiken. Ik zit in de hoogste grade, dus ik mag pas in de aangepaste sport uitkomen als ik met Madeira M/Z niveau beheer.. Rij nu B niveau en sinds deze week loopt ze ook bij mij fijn nageeflijk, maar verder?? Haha..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:27

Dat was Paulusje Paulien :)

Komt goed met jou!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:31

Oeps.................. blind he af en toe :p haha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:31

Marije_jiplover schreef:
Voor wat betreft je rug, ik weet niet wat je precies aan je rug hebt, maar misschien is een paar lessen centred riding ook wel een goed idee.
Ik zette mijn lijf altijd helemaal vast en kon absoluut niet doorzitten. Mijn instructrice heeft wat elementen van de centred riding toegepast en ik kan tegenwoordig best goed doorzitten, nagenoeg zonder stuiteren en ook zonder rugklachten na afloop.

Ik ben een jaar of 6 geleden van een pony (lees: 1,35 hoog) gevallen, en sinds dien loop ik bij de fysio. Dan weer bovenin mijn rug en mijn nek, dan weer onderin mijn rug. Lang staan kan ik bijvoorbeeld ook niet, dan komt er heel veel spanning op mijn onderrug waardoor ik vervolgens bijna niet kan bukken ofzo. Het zijn puur spieren die bij IETSJE overbelasting al beginnen te 'zeuren' en stram worden.

Opzich kan ik wel doorzitten zonder stuiteren o.i.d. maar ik moet het niet te lang doen en zorgen dat alles los blijft en ik geen spanning opbouw in mijn rug zegmaar.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:32

Madeira_ schreef:
Oeps.................. blind he af en toe :p haha

_O- inkoppertje haha

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:32

hoi hoi, Ik kom even binnenvallen hier.
Ik lees zo nu en dan mee en had helemaal in t begin toen dit topic kwam ook meegelezen en vroeg me toch af of ik mee mocht kletsen hier.
Ik heb zelf geen "echte" haflinger. Heb in t verleden wel een verzorgt.
Maar ben nu wel al een lange tijd in bezit van een Miniatuur haflinger
Afbeelding
Pien een shetlander van 12 jr en 90 cm hoog/laag hoe je t bekijken wilt.
Met mooie lange witte manen :D
Afbeelding
Maar ben sws wel van plan om nog eens een eigen echte haflinger te nemen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:33

Wat een grappig beestje!! Mooi!
Wat doe je met haar?