Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:15

Zazalover schreef:
hee iedereen kom ook weer even binnen vallen :o
geen tijd om bij te lezen sorry! gister pas om 2 uur op bed dus geen tijd gehad :o
wij moeten maandag om 4uur bij de veearts zijn met zaza dus ik ben benieuwd

Ben heel benieuwd, succes morgen xxx

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:19

Marga en Crispy:

Vandaag Crisp gelongeerd en ze loopt stukken beter. Daarna haar nog ff los laten lopen in de bak, naast de bak is de stapmolen daar stond een shetlander is uit te stappen, hij wordt eigenlijk nooit gebruikt. Crispy keek der ogen uit, dus haar maar erbij gezet hahahaha. Eerst even een stukje met haar meegelopen en toen ben ik eruit gegaan. Gekke crisp lette af en toe niet op en dan kwam dat ding tegen haar kont en schoot ze vooruit. Nou ook dat heeft ze weer geleerd, altijd makkelijk hahahaha.

Morgen heeft ze nog een rustdag en dan dinsdag wil ik haar even goed door longeren met de dubbele longe en dan misschien woensdag er weer op.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:22

Vandaag hadden Ivo en ik wedstrijd en ja hoor!

HET EERSTE WINSTPUNT IS BINNEN!

We waren 8 van de 13 en laatst.

Op naar de 9 winstpunten!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:32

Heb precies weer heel wat gemist hier!
Iets gelezen over winstpunten, proficiat! En ook over een 10, dus ook proficiat!
Wat lastig die gebroken rib! Dat kan lang duren hoor, lekker rustig aan doen. Wat doet je paardje tussendoor?
Ik hoor dat het bij jou beter gaat Marga? Dat is alvast goed! Ik duim dat Crispy snel geneest!

Lore en Formera

Gisteren is Formera's vorige bijrijdster eens komen kijken hoe het met haar gaat. Vond het wel leuk, maar toch ook niet. Alsof die mensen me kwamen 'controleren' of ik er wel goed voor zorg :oo Dat meisje heeft haar gisteren ook gereden en ze vond dat Formera erg veranderd was, dat is ze ook! :j En ze was ook erg vermagerd zeiden ze, daar ben ik wel trots op *\o/*

Vandaag heb ik zelf gereden :D Ze deed in haar galop weer moeilijker maar heb haar erdoor gekregen en uiteindelijk hebben we een uurtje fijn gereden! Zie mijn pony zoooo graag!

Vanaf morgen las ik een rij-stop in, mijn zadel moet aangepast worden nu Formera wat kilootjes kwijt is en dat zal wel een weekje of langer duren. In tussentijd blijven we verder VD'en, longeren en lekker samen spelen :))

Heb van vrijdag ook nieuwe foto's en filmpjes, eens kijken of er iets toonbaar bij zit :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:03

Foto's <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie zelf op de foto's duidelijk dat ik mijn handen hoger moet houden en schouders niet zo vast moet zetten.

Vriendje stapt achteraf uit zodat ik terwijl de stal kan doen.

Afbeelding

En nog de paardjes van de buurman.

Afbeelding

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:10

YEEEAAAAHHHH die 10 is van mij!!!!!!!!! *\o/*

Leuke foto's YMPI fijn dat het weer goed gaat met jullie sampjes.
Marga ook fijn dat het met Crispy weer wat beter gaat, en Woensdag mis erop dat zijn goede vooruitzichten toch.
Leuk he zo'n stapmolen, Delano had ik ook een keertje op wedstrijd er in staan en hij snapte er geen bal van.
SienenIvo: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!! rij je nu B?

--

Jodie en Delano

Vandaag ging galoperen links om goed, hij sprong in de goede galop aan!!
Ook voor de zekerheid een balkje in de hoek neer gelegt maar was eigenlijk helemaal niet nodig.

Veder ging het echt super goed, ben trots op mij paardje(L)!!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:47

fijn dat t goed ging jodie!!
k heb vandaag afspraak bij de veearts om 4 uur..
ben heel benieuwd

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:10

Wij duimen voor Zaza dat het allemaal niks ernstigs is.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

dankje <3

ik kom hier niet vaak, maar als ik hier kom dan word ik gelijk met open armen ontvangen en is het zo gezellig...
vind het echt super dat iedereen elkaar zo steunt en dat iedereen zn verhaal kwijt kan!
bedankt daar voor! <3
mag ook wel eens gezegd worden...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:32

ja dat is zeker waar, hier heb je tenminste wat aan elkaar, niemand kraakt elkaar af maar denkt mee en leeft mee. Je leert zo iedereen een beetje kennen en ook leuk te weten wat anderen allemaal doen met hun paardje.

Lore is knap zeg, loopt lekker ontspannen.
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 16-04-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:33

14-4-2012

Vandaag met maxi gereden.
Ging goed.
Proefje geoefend.
Dit ging niet zonder slag of stoot.
Ze galoppeerde netjes aan.
Maar voor en achter in de bak stopte ze wegens dat de grond daar minder goed was (de bak was heel erg nat geweest en daar nu nog een beetje)
De rest van het proefje ging goed.
Ook het rijden gewoon ging lekker.
Ze liep lekker ontspannen en merkte dat ze het weer leuk vond.
Tasro (onze hond) was ook mee en die vond het leuk om achter vogeltje aan te gaan.
En maxi reageerde daar niet op allen af en toe boos kijken en dan moest ik er wat van zeggen en dan liep ze weer door.
Ze is echt heel braaf, en word steeds braver met rijden.
Me nieuwe rijlaarzen zijn nog wel wennen maar het gaat wel stukke beter.
Ook reageert ze al beter op stem commando’s die ik haar moet leren van mijn lesgeefster als ik haar rij in verband met mijn benen.
Al merk ik wel nu ik me nieuwe laarzen heb dat ik mijn benen beter onder controle heb (net of ze een soort van vaster gezet worden)
Hoop dat ze van de week ook zo braaf blijft.
We gaan lekker longeren van de week, en volgende weer lekker rijden.
Ben heel trots op mijn meisje.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:49

leuk hoor proefjes verhalen en een wp.
En jodie: is ook zo. Ik denk dat ik mijn hulpmiddelen ook wel anders gebruik dan toen ik 12 was. Dan probeerde je wat en doe je dingen net wat anders dan je zou moeten doen.
Pony waar ik toen op reed was erg eigenwijs en heel sterk voor mij.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:18

Goed we zijn terug
Hier mijn verhaal:

Op de echo was nu wel duidelijker te zien dat ze een peesblessure heeft maar het is daarintegen bijna niet erger geworden.
Over het lopen was hij zeer tevreden, dat was goed verbeterd
Zaza heeft nu speciaal beslag en we hebben een schema van 8 weken
De eerste 4 weken gaan we vanaf 10 minuten 2 maal daags opbouwen met aan de hand lopen
In de 4e week moeten we dan op 25 minuten zitten
Na de 4e week beginnen we weer bij 10 minuten alleen dan onder het zadel
Dit bouwen we op tot 45 minuten
We zijn er dus mooi klaar mee voorlopig ;(

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:38

Zazalover schreef:
dankje <3

ik kom hier niet vaak, maar als ik hier kom dan word ik gelijk met open armen ontvangen en is het zo gezellig...
vind het echt super dat iedereen elkaar zo steunt en dat iedereen zn verhaal kwijt kan!
bedankt daar voor! <3
mag ook wel eens gezegd worden...

vind ik ook, helemaal mee eens!
En wat stom van de blessure sterkte jullie allebei he ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:35

Jodie: hou zo vol!
Line18: fijn. Ik merk jet ook mijn laatzen zijn te klein en rijd nu met schoenen maar dat verschil merk je echt dus ik denk wel dat nieuwe laatzen echt helpen ja ;)

Vandaag weer naar Sandra toe ik wil haar manen wassen maar hoe doen jullie dat zonder de rest nat te maken? :?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:36

<3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk na lang proberen weet ik hoe ik foto's moet plaatsen...

Dus... hier mijn 6 jarige haflinger meisje Lana <3

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:04

Mament ziet er leuk uit!

Aranka & Sandra
===========
vandaag was Sandra echt in een vervelende bui. Ik had 2 balkies neer gelegd waar zij door heen moest, ik ga aan de andere kant staan en roep kom gaat ze er met haar clowns hoofd omheen met zon blik van gna gna :+. Hoefjes niet willen optillen. En als ik gaat rijden op amber span ik altijd een draadje zodat Sandra er bij kan staan, denkt mevrouw grappig te zijn door elke keer als ik langs kwam met Amber effe in haar bil te bijten :(. Soms he dan kan ik haar wel.….….….….!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:32

dames wat is het hier stil!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:41

Annemarie

Sorry niet zoveel te melden eigenlijk. Rib wordt langzaamaan iets beter, maar gaat me niet snel genoeg. Met Storm alles prima, vandaag is ie geent en bij de tandarts geweest. Gedroeg zich voorbeeldig en gebit was prima op wat scherpe randen na die ik zelf ook even mocht voelen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 04:45

Zazalover schreef:
Goed we zijn terug
Hier mijn verhaal:

Op de echo was nu wel duidelijker te zien dat ze een peesblessure heeft maar het is daarintegen bijna niet erger geworden.
Over het lopen was hij zeer tevreden, dat was goed verbeterd
Zaza heeft nu speciaal beslag en we hebben een schema van 8 weken
De eerste 4 weken gaan we vanaf 10 minuten 2 maal daags opbouwen met aan de hand lopen
In de 4e week moeten we dan op 25 minuten zitten
Na de 4e week beginnen we weer bij 10 minuten alleen dan onder het zadel
Dit bouwen we op tot 45 minuten
We zijn er dus mooi klaar mee voorlopig ;(

Hoi,
Sorry, dat ik even dit gemist heb zeg en zo laat reageer. Jeetje das dus echt balen. Maar is het zo dat het een blessure is die helemaal overgaat??? en hoe is het gekomen, weet je dat????

ben erg benieuwd, sterkte ermee

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 04:46

mamendt schreef:
<3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk na lang proberen weet ik hoe ik foto's moet plaatsen...

Dus... hier mijn 6 jarige haflinger meisje Lana <3

Hey wat leuk, wat is ze toch knap he die Lana. Ga je mee schrijven hier???? Zou wel erg leuk zijn........... Hoor graag jullie verhalen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:31

Jaaa..ik zal af en toe ook posten..vooral nu ik eindelijk door heb hoe ik foto's kan plaatsen.......
Vanmiddag komt de zadelmaker eindelijk met mijn nieuwe zadel een Massimo II dressuur....ik hoop dat dat nu eindelijk gaat passen want ik heb al zoveel zadelellende achter de rug...daar wordt je echt niet vrolijk van.....heb nu drie weken niet gereden..hoop dat de dame nog zadelmak is :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:14

Succes met je zadel!

Bij mij komt de zadelmaker zaterdag. Ik had een perfect passende Wintec tot ik het in mijn hoofd haalde om mijn pony wat te laten vermageren... Nu draait mijn zadel dus! Ben momenteel gestopt met rijden tot er een oplossing gevonden is. En die komt er hopelijk zaterdag! Ik dacht ooh Wintec dus andere bomen steken, maar zo eenvoudig is het dus niet, ik heb een wide en daar kunnen maar enkele bomen in, dus als er de kleinste al in zit en dat zou kunnen dan heb ik een probleem en zal ik de zoektocht naar een nieuw zadel moeten passen. Zondag komt er een meisje lessen, zal dus met voltigesingel zijn...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:26

Marga:
Nou bij mij komt vanmiddag de DA nog maar een x. Ik durf niks met Crispy te ondernemen om te gaan rijden gisteren voelde ik nog een warme plek op haar rug en wil gewoon weten wat zij vindt

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:40

Goeiemorgen dames.
Ik heb jullie advies een beetje nodig en misschien is het wel even een beetje veel.
1 van de haflingers die ik rij en verzorg is walter een 9 jarige haflinger.
Het rijden in het begin was drama, nu kunnen we al vrij makkelijk opstappen en gaat het redelijk goed.
We hebben alleen 1 probleem hij zit op rechterhand compleet vast, en we staan eerlijk gezegd met onze handen in het haar hoe we dit moeten oplossen.
We wisselen veel af met linksom en rechtsom rijden.
We rijden ook heel erg veel figuren, als je bv een slangenvolte met 4 bogen wilt rijden komt hij echt in het verzet.
Stappen op de rechterhand gaat, zodra je aandraaft loopt hij volledig over zijn buitenbeen weg.
Bochten doordraven is een ramp hij valt volledig uit mekaar, en als hij het echt te moeilijk vind worden dan kan hij zich ineens zo omdraaien.
We rijden hem ongeveer een 20 minuten per keer.
Ik heb geprobeerdt om hem afwisselend op de rechterhand en linkerhand te longeren jullie raden het al linksom gaat goed loopt hij ook vrij ontspannen wil ik hem rechtsom longeren dan ben ik echt even met hem aan het "vechten" voordat hij rechtsom gaat.
Dus als iemand tips heeft ofzo dan hoor ik dat graag.

Groetjes Natasja