Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:36

lieve aranka, heel veel sterkte meis!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:46

Even op al de dames antwoorden :D

@Aranka: wat ontzettend sneu meid ;( krijg er tranen van in mijn ogen als ik het zo lees. Wel mag je haar nog gaan rijden, maar ik snap dat het je heel veel verdriet doet. Heel veel sterkte ermee..
@Silvia: Welkom Silvia, het kan zijn dat ik niet altijd op je reageer aangezien ik het vaak bij de oude groep hou..
@Marga: dat zou best kunnen dat het aan het voer ligt! Angel is namelijk ook veel voorwaartser als ze af en toe wat meer brok krijgt.. Miss moet je vragen of ze wat minder krijgt ? Angel doet dat ook altijd de bak uit lopen stom he :=
@Sabrina: Haha echt ontdeugende koppies! IK HEB TOCH NIKS GEDAAN :D ?

Maureen en Angel:
Angel ging weer super vandaag! Alleen de galop.. ik kan me er vreselijk over ergeren ook al moet ik het niet doen :) Angel gaat zo goed de laatste tijd! De galop komt later wel. Ze crost eerder dan dat ze lekker verzameld en rustig galoppeert. Maar dat lukt me ooit nog wel, eerst de stap en de draf en dan de galop. Gelukkig zit er nergens tijddruk op en doen we alles lekker op het gemak

Een beetje onduidelijke foto, maar dit is Angel met haar nieuw lak hoofdstel <3
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 23:43

@Maureen, zal het familie van elkaar zijn hahahaha. Nou ik vind het wel lekker dat ze zo voorwaarts is, moet gewoon de volgende x de bak dicht doen. Morgen is de staleigenaresse weg en moet Henk haar weer binnen zetten, misschien dat hij mij belt dat ik het even zelf ga doen. Ben benieuwd dan. Lakhoofdstel staat stoer.

@Sabrina: hahaha die Harry, wel ook een lekker stel zo bij elkaar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 05:56

Nog even snel, want weet niet of ik nog online kom. Morgen gaan Storm en ik een week naar Epe en heb daar slecht bereik met mijn internet op mijn mobiel.

Sabrina van harte gefeliciteerd. Leuke foto!

Aranka heel veel sterkte!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:31

Dank jullie meiden!

En SABRINA GEFELICITEERD!!!!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 06:53

An@ ziet er goed uit!! En wat een mooie bak ( jaloers) :+
Wieneke@ ik snap je ;) . Ik ga je vanmiddag terug pben. Dannheb ik meer tijd.
Simone@ fijn dat het zo goed ging!!
Farahtje@ zien er goed uit. En jeetje weer zo'n mooie bak ( weer jaloers) :+
Aranka@ jeetje wat stom grr. Heeel veeeel sterkte. Blijf je wel in de topic?
Je mag ook een keer mee naar shakira. Sterkte.
Silvia@ welkom, heb je een foto van je haffie
Marga@ goed dat je hebt doorgezet. En wat raar van sacha. Is ze niet hengstig ofzo?
Ik weet eigelijk niet of ze druk van basic brok worden.
Sabrina@ gefeliciteeerdd!!
Maureen@ waauuww mooi hoofdstel (nog steeds jaloers :+ )

Josien en shakira.
Gisteren ging ik even zonder zadel rijden. Het ging wel goed. Later ging ik nog even wat VD doen. Ze deed dat ook super. De compliment ging ik oefene en de spaanse draf. Compliment deed ze echt heel goed. Ze bleef een tijdje zo zitten. Volgens mij is ze bang dat ze niet meer omhoog komt. Maar als ze daar niet meer band voor is dan kan ze de compliment perfekt. Spaanse draf moeten wij nog even beter uit werken.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:11

ankara stertke

fanny en doranka

gister nog even gerden, we hebben zaterdag weer les het ging echt boven verwachting goed,
we hebben het proefje nog even gereden en wanneer we zulke dingen doen word fanny natuurlijk heet ehm
2x middendraf van handveranderen en dat wet dus uitgestrekte draf :D de midden galop kon ik aardig controleren gelukkig ben benieuwd wat dat gaat worden

fitany en doranka

fitany rij ik natuurlijk niet omdat ze nog maar een jaar is
maar heb haar gister lekker gepoetst ze is soms echt een zwijn haha
ze doet het heel goed is super in omgang en word al een echte prinses

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:19

is goed josien,
wieneke
dit weekend zal ik hier helemaal weinig zijn, komt iemand van bokt bij mij logeren en dan gaan we naar appelpop heel groot feest hier in de buurt

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:21

Bedankt voor de felicitaties, wat lief!!

@Maureen; Haha ja dat zei ik ook toen ik de foto zag!
@Marga; Het is zeker een stel samen, onafscheidelijk ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:32

gefeliciteerd sabrina

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 08:32

Heb weer veel te weinig bijgelezen, wel een knappe Haf gezien op een foto ergens in het buitenland!

Lore en Formera
Woensdag was ik enkel gaan poetsen, ze stond weer op de grote wei maar als ik er bij ben staat ze netjes stil om te poetsen, vriendje had mij wat geholpen, hij vind Formera stiekem heel erg leuk!
Gisteren even gelongeerd, had ze longeersingel erop en dan eerst even zonder bijzets warm lopen op twee kanten, daarna bijzets erop! En wat was mevrouwtje heet! Dus Marga, ook hier een hete pony! Ze stond op de wasplaats al erg allert oortjes naar voor, hoofd hoog, totaal niet gerust en half-slapend zoals anders. Tijdens 't longeren liep ze ook erg vlot. Normaal slentert ze wat rond, maar gisteren heb ik er wel drie keer achteraan geskied, waarvan nu een brandblaar op mijn handen! Och vond het wel lollig :D verder liep ze erg lekker en losjes! Mijn pony <3

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:49

Dank je Doranka en Josien, ik kom trouwens graag een keer kijken bij Shakira! :D

@Sabrina: haha wat een leuk stel sanmen!

@Maureen: wauw wat een mooi hoofdstel!

@annemarie: heel verl plezier in Epe met Storm!

@Doranka: mooi dat het zo goed ging met rijden.

@Wienek veel plezier op appelpop

@Lore haha wat is Formera toch een leuk beesie zo in je verhalen, en succes met je brandblaren ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:30

Aranka en Sandra:

Zo dat was het dan. Het afscheid was niet geweldig ofzo maar gewoon zoals zij zijn. Een plakkie hooi en een aai over hun neus. Spulletjes mee genomen en gewoon niet meer naar gekeken.
Ik ga ze zo missen!
4 jaar zijn zomaar voorbij......

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:39

@Aranka, oh meis toch, ik snap t helemaal dit is gewoon zo klote voor je. Het zal moeten slijten. Tis dat je niet bij mij in de buurt woont anders mocht je Sacha 2x per week komen doen. Sterkte en een dikke knuffel van mij.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:03

Dank je dat is lief van je :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:45

Marga en Sacha:
============
Vandaag heeft Sacha voor t eerst vrijgesprongen, jeetje wat vond ze dat leuk, ze had ook weer heel veel energie en ging eerst keihard door de bak rennen toen ik haar losklikte. Moest haar wel iedere x ff bij de graskant weghalen (vreetzakkie) maar dan ging ze zelf zonder dat wij haar hoefde op te jagen over de hindernis heen, terwijl ze er makkelijk langs zou kunnen want wij stonden gewoon in t midden van de bak. Oortjes naar voren en daar ging ze, hoog boven de hindernis uit hahahaha. Ik moest zo om haar lachen, soms dan kwam ze op me afgedraaft zo van: HEY BAAS ZAG JE DAT, GOED HE?? Ze was wel mega moe daarna en moest echt ff op adem komen. Zooooooooooo jammer dat ik geen camera bij had. Ik ben zooooo trots op mijn meisje, een springtalent hahaha.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:56

@Aranka: wat sneu ;( vind het zo erg !
@ Marga: super leuk!! volgende x geen camera vergeten he :D wil het ERG graag zien!

Maureen en Angel :
Vandaag angel losgegooid en lekker laten rennen. Mama heeft wat mooie foto's gemaakt die ik morgen of overmorgen wel zal plaatsen :j morgen ga ik weer een lekkere dagtocht maken !! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:18

@ aranka dat ging sneller dan verwacht volgens mij. het is niet leuk en ik hoop dat er snel een ander paardje op je pad komt.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:21

@ Lotte; Auwtsj blandblaren. Ik heb ze ook weleens dankzij Harry. Vond het wel leuk geformuleerd, er achter aan geskied ;) dat gebeurd mij dus ook weleens.

@ Aranka; hoop dat er snel weer wat op je pad komt.

@ Marga; wat gaaf! Klinkt erg leuk!

@ Maureen; ben benieuwd naar de foto's. Hoop dat je een leuke dagtocht hebt gemaakt.

Sabrina en Harry

Gisteren ben ik niet geweest, maar Harry mocht op pad met een stadgenootje.
Vond het best een beetje spannend. Het stadgenootje is 14 en heeft een eigen pony. Haar beste vriendinnetje heeft altijd een shetje verzorgd, maar die is helaas overleden. Beide meiden zie ik regelmatig op het land. Zij hebben aangeboden Harry af en toe te doen als ik niet kan. Beide hebben al op Harry gereden enz terwijl ik erbij was.
Nou maak ik om het rijden ook echt geen zorgen, dan doen ze hartstikke goed. Alleen het stukje verantwoordelijkheid nemen vind ik lastig. Ze zijn nog jong en zien nog niet echt het gevaar in van sommige dingen.
Maar goede afspraken gemaakt, en gisteren mochten ze dan toch samen op pad.
Kreeg heel lief en netjes bericht naar afloop, Harry had zich voorbeeldig gedragen.
Ik ben toch wel beetje benieuwd hoe jullie dat doen, laten jullie relatief jonge meiden met ervaring weleens zorgen voor je dierbare bezit?
Vandaag zelf even heen geweest. Harry had nog allemaal vlechten van gisteren :). Had ik zelf eigenlijk nog nooit bij hem gedaan, heel ander gezicht. Lekker even gepoetst en een rondje door de polder gereden, vriendinnetje mee op de fiets, erg gezellig.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:07

Bedankt meiden :D ik heb al een paar verzoeken gehad als bijrijder maar dat laat ik nog even staan, eerst even 4 jaar gaan verwerken. (en de laatste school opdrachten van vorig jaar maar eens afmaken hihi)

@Sabrina:
Ik vind het wel stoer dat je ze dat toe vertrouwt! Ik zekf was er altijd bij met jonge meiden omdat het moest van de eigenaar, maar zou eerlijk gezegd wel doods benauwd zijn als ze alleen waren, dan is het inderdaad handig als je duidelijke afspraken maakt!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:26

Jammer dat het zo moest gaan hoop dat af toch nog iets leuks tegen komt

Geen update van ons wel een nieuws bericht

Haflinger hengst nabucco is overleden hij was de vader van onder andere nordTirol En Notting hill

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:50

Hallo allemaal!

@Sabrina: super leuk dat je harry toevertrouwd aan die meisjes. Volgensmij zijn ze wel vriendelijk en hebben ze verstand van zaken :D Zolang ze zich aan de afspraken houden lijkt het mij geen probleem

Maureen en Muppet:

Gisteren weer een geweldige dagtocht gemaakt in het bos, en stiekem zonder cap haha! De foto's komen morgen :D + een verslag

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 09:56

@Sabrina: Toevallig is mijn bijrijdster 13 (bijna 14) ze rijdt Sacha sinds kort en het was de bedoeling dat als ik haar eenmaal wegwijs had gemaakt en alles goed zou hebben uitgelegt ze het na een paar maanden helemaal zelf zou doen. Nu is Sacha best dominant en kan sterk zijn in de omgang. Ik zag dat het niet ging werken en dat ik dan zelf geen rust zou hebben. Idd het gaat om de omgang, het rijden pikt ze super op. Dus heb gister besloten dat ze nog maar 1x per week mag komen en dat ik haar dan les geef met Sacha. Ze mag haar dan poetsen en rijden maar ik zal er zelf altijd bijzijn.

Marga en Sacha:
===========
Gister na 3 dagen de vlechtjes eruit gehaald, de manen vallen al aardig naar 1 kant. Vandaag mag ze zonder vlechten en vanavond vlecht ik haar weer in voor 3 dagen. Gister haar even losgegooid in de bak, ze was niet zo druk, denk omdat ze de dag ervoor al zo hard gewerkt had. Eigenlijk zou mijn bijrijdster haar dus rijden en zou ik haar les geven. Aangezien ze een half uur te laat was had ik Sacha al gepoetst en los gegooid. Vanaf nu dus nog maar 1x per week haar rijden en zal ik er altijd bij zijn want afgelopen donderdag had ze ook al afgezegt en ik vind haar te jong om Sacha toe te vertrouwen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:27

@Maureen jij geniet wel van al dat buitenrijden denk?!

@Marga zou je dan niet opzoek gaan naar een ouder en ervaren iemand? Want als ik het zo lees moet Sascha ook nog veel leren?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:31

@Aranka, ja ik heb wel een advertentie geplaatst voor een bijrijder voor 2x per week. Maar daar komen weinig reacties tot nu toe op. Ik wil dan ook dat iemand haar leaset, dan weet ik ook zeker dat die persoon serieus is. Sacha moet idd nog veel leren maar Romy zit haar niet in de weg en ze gaat echt met grote sprongen vooruit. Ze is helemaal weg van Sacha en ik vind het ook jammer om dat ineens zomaar af te breken.