Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Morganya, waarom zou je, als je weg bent van de oorspronkelijke haflinger een compleet ander ras moeten kopen?
Morganya schreef:Omdat dat niet het type is dat de haf oorspronkelijk had. Zelfs de stamvaders zijn lichter (dan waldemar en alex van de heibloem).
http://www.haflingerwereld.tk en dan naar bloedlijnen.
stef schreef:Mwah... t is maar wat je lichter noemt. De paarden die ik daar langs zie komen (met name een Student) staan niet in contrast met de huidige kampioenen.
Dát zijn IMO haflingers.
Verschil is misschien dat ik door vet en geen bespiering heen kijk. Ik kijk met name naar het beenwerk.
Misschien eens grappig om bij de diverse haflingers hier aanwezig eens de pijp omvang te meten?
Morganya schreef:Vervolgens doe jij dat af met Mwah en maak jij de sprong van stamvader vs Alex, naar stamvader vs moderne kampioen en dat jij door vet en spieren heen kijkt. En dan vraag je waar ík heen wil?
Marije_jiplover schreef:De foto's die jij nu post, DDW, vind ik dus echt niet zo leuk.
Ik vind juist die korter gebouwde wat gedrongener types een stuk leuker, meer uitstraling hebben.
Balou_k schreef:Ik heb mijn pony nu net 9 jaar van Duitse bloed.. Erg 'barok' type en lekker fors.. Foto's in mijn profiel, naar wat ik weet is dat Duitsland nog steeds ouderwets durft fokken!