Nakomelingen Midas Hanja

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:06

ik zit ook te twijfelen door, volgens mij was dat niet dat jaar, ma de keer daarna. volgens mij.
ik heb wel veel foto´s van dit jaar.
vorige jaren niet meer, onze computer is laatst kapot gegaan, en we waren alle foto´s bestalen etc kwijt.
alleen foto´s wat ik toen die tijd op hyves had staan heb ik nog van die tijd

wij zoudan in 2011 ook nog een veulen van elite midas hanja moeten krijgen.

maar toen ze nog ongeveer 2,5 maand zou moeten vonden we de merrie erg dun voor haar doen.
ze heeft echt een flinke buik, ze heeft zeker al wel 10 veulens gehad.
en ik ben gaan op letten, en ze werd weer hengstig, dat zegt niet altijd alles.
maar ik heb de merrie nooit tijdens dat ze drachtig was hengstig gezien.
terwijl ze volgens herman tijdens scannen drachtig was.

stoer_san

Re: Nakomelingen Midas Hanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:49

Wat zonde zeg, van al je foto's! Computers zijn heel fijn zolang ze doen wat ze doen moeten, maar dan zie je maar dat we er allemaal te makkelijk op vertrouwen dat ze dat ook blijven doen.

Vorig jaar was er in ieder geval geen show. Dit jaar was MH al dood... Blijf het jammer vinden. Maldwyn is van mei vorig jaar, Imara van stroobosje is ook een 2011 veulen en verder / daarna heb ik er geen meer gevonden. Jammer dat het bij jullie vorig jaar niet gelukt is zeg, soms kun je er ook niets van zeggen hoe en waar het mis is gegaan. Maar ik kan me van die bewuste show (2009 of 2010 dus) nog wel herinneren dat ik het zo'n leuk veulentje vond; zo jong nog en zo lekker aan de stuiter en dat ik het echt jammer vond dat zij en Midas niet meer terugkwamen na de bui.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:58

klopt, vorig jaar was er niks.
ik vond midas hanja altijd zo mooi,
zijn kleur, niet zo als alle andere hafjes.

ik vind het ook eeuwig jammer dat we ze verkocht hebben.
t waren ook niet mijn beestjes, ik train daar hafjes voor de eigenaar, loop daat al ruim 4 jaar.
t liefst had ik dat ze nog niet verkocht waren en dat ik met eivta verder kon.
of naja door rijden, basis er in, en dan 1 wedstrijdje starten,
wand ze deed het zo super braaf allemaal.
maar ik snap wel dat ze verkocht zijn.
evita was maar 136 en maura 135.
naja als ze uitegroeit zijn, mogen we blij zijn als ze de 145 halen.
die halen ze denk ik nog niet eens.

eigenaar wilt groter fokkken, en heeft het geprobeert om op de moeder van hun grote hengst te zetten.
maja dr komen als nog kleine uit.
en ja dan moet je gaan kiezen

Waren jullie ook op die fokdag van de kymmelshof in volgens mij was dat in 2009 of 2010.
pff toen regende het ook zo erg

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:49

Da's inderdaad niet groot zeg! Maldwyn's volle zus (Larissa) is 1.52 gemeten en Maldwyn zelf is met z'n 14 maanden ook al minimaal 1.40, kont nog iets hoger dan schoft, maar ach, dat trekt wel bij ;-) Wordt dus een beste vent!

Waarom ik zo blij ben met Midas Hanja als vaderpaard is omdat hij nog karakter en beweging combineert met het type dat mij aanspreekt. De haflinger van tegenwoordig is niet 'mijn' type paard, ze worden mij te rank. Mijn grote liefde Stoer (echt nog zo'n ouderwetse, brede jongen van 1.38) is inmiddels 19 en hoewel hij als een speer gaat moet ik er toch rekening mee houden dat hij over 10 jaar niet meer alles kan wat hij nu kan. Dus gaan we straks met z'n drietjes!

Ik weet hoe het voelt om paarden voor een ander te rijden, Stoer is eerst ook jaren mijn verzorgpony geweest. Ik had eerste kooprecht dus toen hij verkocht zou was het snel beklonken. Maar als je fokdoel groter is en de dames blijven zo klein, moet je inderdaad keuzes maken... En dan maar beter nu dan wanneer je echt lekker met haar aan de slag bent, het wordt alleen maar moeilijker lijkt me. Zijn ze inderdaad als toekomstig span verkocht? Want daar hoopten jullie op, zag ik in de advertentie.

Nee, ik ben 1 x op de hengstenpresentatie / show geweest, dat was toen met jullie veulen, verder niet. Wilde vorig jaar wel gaan, maar toen was er dus geen show. Maldwyn is vorig jaar wel naar de veulenkeuring geweest en stond 2d omdat de juryleden hem 'erg eenvoudig van type' vonden. Die hadden in de catalogus gezien wie zijn vader was, maar ze moesten hem wel meegeven dat hij bijzonder goed kon bewegen. En laat ik dat nou juist belangrijk vinden! Maar goed, met die plaatsing heb ik op de fokdag niets te zoeken, hahaha.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:13

@stoer_san : Ben het inderdaad met je eens over Midas Hanja als vaderpaard. Het karakter en de bewegingen zijn top en zijn nakomelingen hebben dat volgens mij ook allemaal. Manchester heeft het in ieder geval.
Gisteren stamboekopname gehad in Overijssel en gemeten op 1.50m en jury zei dat hij kan bewegen als een tierelier!haha
Trots op mijn kanjer <3
Klopt inderdaad dat de haflingers van tegewoordig steeds ranker worden en vind het ook niet altijd even mooi.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:39

Brimaantje, manchester van jou, is dat nou de manchester waar danielle op heeft gereden?
want volgens mij ben jij danielle niet, of ik word nou heel gek _O-

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:01

@Mnon1994 : Inderdaad Manchester staat nu bij mij op stal! Ik ben super blij en gelukkig met hem :D Het is een schat van een haflinger
Heb even in je profiel gespiekt en zie dat je ook een hele knappe haflinger hebt met afstammeling van de Kymmelshof

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:16

ik weet nog wel, toen ik hem te koop zag staan, wat een mooi beestje vond ik dat:) en nog steeds:)
Ik weet ook nog wel, rond die tijd dat hij bij de kymmelshof te koop stond waren wij op zoek naar een nieuwe haf.
en ik zij nog tegen de eigenaar van wander, van die machester die te koop staat, is dat niet wat, ma hij vond het net wel net niet. helaas |(

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:13

Hey Birmaantje, wat leuk dat je knappe vent voor opname is geweest! Hoeveel punten hebben ze hem gegund? Zie hem zo nog niet terug tussen de uitslagen op het haflingerforum...

Enne, Mnon? Namechange? Ik denk; iemand nieuw hier, maar had al met je zitten kletsen ;-)

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:34

Ja ik heb me naam verandert haha! vond xxnooh niks meer. Nooh was eeen bijnaam van 5jaar geleden. dus t was tijd voor wat anders

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:31

@stoer_san: 74,5 punten heeft knappe Manchester gekregen, dus dik tevreden. Met een 8 voor de gangen. Hij liet zich goed zien

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:30

Wat een mooie punten Birmaantje! :D Knappe manchester!

Even een vraagje, kunnen we hier niet beter een HK topic van maken? Zo blijft er een beetje leven in de brouwerij..

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:37

Netjes!! Vond het in het keuringstopic hier op bokt, hartstikke leuk. Enne S_uus heeft hele mooie foto's van hem geschoten...

Ilsje, ik kom hier momenteel eigenlijk alleen voor "ons" MH kinderen topic, ik ben niet zo'n bokker, meer actief op het Haflingerforum. Weet dus niet wat een HK topic voor extra leven brengt, maar ik vind het best als dat handiger is.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:14

Gaat er trouwens nog iemand naar de Nationale volgende week? Leuk om andere haflingers te zien met als vader MH ;)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:16

waar en wanneer is de keuring birmaantje? Misschien dat ik ga, alleen zonder Senna. Senna staat ook ingeschreven in het wachtregister omdat haar moeder een onbekende afstamming had.

Ik hoop van het weekend voor het eerst te hangen op sen :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:21

Wij gaan ook naar de Nationale met twee merries. Maar niet met de Midas-Hanja ;)
Staat ook nog een leuke merrie van M-H hier op de markt te koop.
@Birmaantje: Ga je ook starten? Of alleen kijken?

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:28

Hey maessie, die merrie op de markt heb ik op MP gezien, inderdaad een leuk dier!

Heb je het transport rond voor de Nationale? Want ik kan zo de trailer er achter hangen he?!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:33

Haha mocht het zo uitkomen dan weet ik je te vinden! Maar voor nu is t transport geregeld, Ingrid heeft de vrachtwagen mee ;) Kom je ook op de Nationale?

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:31

Ben 't wel van plan, ik vond het twee jaar geleden bijzonder gezellig!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:48

@Ilsje87: Is 17 en 18 augustus in Den Bosch
@maessie: Ik doe mee met exterieur, bestgaande en L1 dressuur. Heb dus een druk schema :D
Heb de merrie inderdaad ook zien staan op MP

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:38

Gisteren even wezen knuffelen met de grote kleine man. Wilde jullie deze foto van ons niet onthouden;

Afbeelding

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:56

@stoer_san: wat een dropje <3
Vrijdag hadden we voorselectie voor de Gelderse Kampioenschappen en er waren 2 ringen van 25 ruiters. De beste 10 mochten zaterdag terugkomen om te strijden om de titel. Wij waren 4e met 195 en 199. Helemaal happy natuurlijk.
Gisteren zijn we 11e geworden en ben super trots. Jury bij C 187 en jury bij H 190.
We zijn een ervaring rijker en was echt leuk om mee te maken. Ik was de enige met een haflinger en viel dus lekker op!haha
Reden veel mooie KWPN paarden en moest ook wel even slikken toen ik sommige combinaties voorbij zag komen.
Was natuurlijk extra leuk dat ik met een haflinger mee mocht doen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:00

Top zeg Birmaantje!
@San: Net Mentos!!!!! Heb je nog meer foto's?

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:25

@maessie; Leuk! Schattig he?! Deze is door een vriendin gemaakt en doorgestuurd, ze heeft er nog één op facebook gezet. Zaterdag vast wel even een momentje voor, want de iPhone staat vol met foto's van hem :j

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:26

Komt er nog iemand foto's maken op de Nationale in Den Bosch.