Ik heb voornamelijk van de 3 jarige. En van Winser-G omdat mijn merrie dragend is van 'm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mieperdepiep schreef:JastieHorse schreef:En wat vonden jullie van Notting´s Naidoo??
Een tegenvaller als ik eerlijk ben...
Bewegen is zeker niet zn sterkste punt en wat Wicky ook al aangaf, hij mist lengte.
Had echt meer van deze hengst verwacht, maar ook onder het zadel is hij niet sterk in zn beweging. Jammer..
JastieHorse schreef:Op filmpjes vond ik zijn bewegingen ook niet super! Kwa uiterlijk en uitstraling vind ik het wel een hele gave hengst!
Maar goed wie weet wat hij in de toekomst brengt
JastieHorse schreef:Ik ben van mening dat elk paard in de toekomst wel kan verbeteren. Vooral kwa bewegingen kan het alleen maar vooruit gaan!
Wicky schreef:JastieHorse schreef:Op filmpjes vond ik zijn bewegingen ook niet super! Kwa uiterlijk en uitstraling vind ik het wel een hele gave hengst!
Maar goed wie weet wat hij in de toekomst brengt
Welke toekomst? De hengst wordt dit jaar zeven, die wordt echt niet luxer in de loop van de tijd hoor. Qua beweging zal hij vast verbeteren, hij heeft een goede ruiter, maar dan vertekend het beeld wel. De natuurlijke aanleg is het niet.
Ben erg benieuwd naar jullie mening over de beide heren van de Broekmolen, Abe (bij de zesjarigen afgekeurd) en Auke (bij de vierjarigen afgekeurd). Persoonlijk vraag ik me af waarom die dieren in de ring verschenen, zeker Abe die dit jaar voor de tweede (of alweer derde) keer is afgekeurd.
Jossie schreef:Ik heb getemd.
Deze uitslag is inderdaad gekopieerd vanaf het haflingerforum en hier zonder vraag om toestemming of overleg met mij geplaatst. Mijn onderschrift op het haflingerforum is duidelijk genoeg, je had heel goed kunnen nagaan dat dit niet de bedoeling was.
doei schreef:Om je af te vragen waarom deze dieren uberhaupt in de ring verschenen vindt ik wel een beetje overdreven...
Maar goed dat zal mijn mening wel zijn.
Pien28 schreef:Wat mij opviel tijdens de keuring dat sommigen enorm grof en dom met de hengsten omgingen tijdens de presentatie.
Een keihard geruk en getrek aan de ketting en het bit, terwijl een hulp als en debiel met de zweep erachter of ernaast liep te jagen
Sommige hengsten wisten echt niet wat er van hen werd verwacht;
opgejaagd worden , gedwongen worden te stoppen , rukken in de mond
Ik snap best dat de paarden zich moeten tonen in de ring maar hoe sommige mensen met die paarden omgingen vond ik echt diep triest!
Daar tegenover zag je dat er ook mensen waren die duidelijk goed geoefend hadden of meer ervaren waren en met rust, duidelijke taal naar het paard en overwicht een mooie presentatie gaven.