[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:17

Zo ik heb het hoofdstel van Nora flink in de olie gezet.. Aangezien zij hem toch niet nodig heeft/gebruikt ga ik hem zolang voor Athosja gebruiken.. Maar hij was behoorlijk uitgedroogd.. Ga hem nu ff uit poetsten :D

En morgen ga ik lang weekend in me oppas huis zitten :D gigantisch huis met mega tuin, icl paard, hond, konijn, cavia, kippen, kat.. uh vergeet ik nog wat?? Heb er echt super veel zin in! Van't zomer mag ik 2 week oppassen :D
Maargoed, neem me laptop niet mee en weet niet of internet het bij hun alweer doet.. dus waarschijnlijk ben k paardagen offline..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:19

Madeira_ schreef:
Hihi ik kan niet met jullie mee praten hoor over hengsten :P weet wel wie Madeira haar pap is, maar daar blijft het bij, ken niets over zijn presentaties en weet ik veel, zijn bouw ofzo :+

Vandaag weer heerlijk buitengereden. :+:

Dat heb ik ook hoor paulien, als ik zin heb ga ik dat wel een keertje uitvissen.. Vind het in ieder geval wel leuk dat Wenner zn ouders bekend zijn.. Maar ook al was het niet zo dan vond ik hem er niet minder leuk om haha..

Iemand vroeg om rijfoto''s?
Dat gaat nog een tijdje duren aangezien ik eerst mn rem moet installeren zonder dat ik aan mn teugels hoef te trekken.. Echt een ernorme verandering is dit zeg.. Hij is ook super voorwaarts..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:21

Paulien, super ... en heerlijk genoten ... het weer wat er goed genoeg voor.

Themba, ik heb ook niet veel te melden, was vroeg naar stal vandaag voor de smid. En die had minder goed nieuws voor me, niet heel erngstig gelukkig.

Stravero, dat wil ik ook nog een keer gaan doen, hoorde dat het best pittig is.

Ik kwam eigenlijk eventjes buurten, ben me site aan het maken.
Was me oude site, die online staat weer eens kwijt op me pc, dus moest een nieuwe maken, hahaha slim he.
Gaat wel een hoop tijd in zitten, maar is o zo leuk om te doen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:50

Ja idd,,, Ik heb ook een site.. maar ban vaak te lui om het te updaten... :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:19

@ Freya: Jaa het is zeker pittig. Die grepen zijn sowieso de makkelijkste niet hoor maar mijn vader heeft vorig jaar de mencursus gedaan, maar helaas niet helemaal afgemaakt. Hij mag het dit jaar tegelijk met mij afmaken (afrijden) :) Maar mijn vader heeft dus mij de grepen al een beetje geleerd dus gisteren was voor mij een ei-tje :o

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:48

ik heb gister de maantjes van indy ff gefatsoeneerd :P
ze had hele lange spier witte manen aan 2 kanten.
toen wou ik alles naar 1 kant waardoor je dus een enorme bos aan 1 kant kreeg.
echt prachtig mooi! :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XCFIEPR.jpg
alleen in de winter staan ze :D in de padock, dus niks aan de hand.
maar nu staan ze in het land, en dat land word eerst begraast door schapen.
en nou heeft mijn pony het 4x gepresteerd om daar lekker met haar manen doorheen te smeren! :(
maar wij hebben alleen koud water op stal en het stinkt enorm dus het komt eropneer dat ik steeds haar manen moest wassen.
dat was ik natuurlijk goed zat dus had ik de schaar erin gezet.
maar het zag er zo onwijs geknipt uit ;(
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WC7ZUR43.jpg
nou had ik me toch een spijt van mijn actie!!!!!!!! |(
maar nou heb ik het gister ff flink uit gedund en nou springt het lekker alle kanten op en nou vind ik het wel weer enorm stoer :D
zal snel ff een foto maken van haar nieuwe kapsel.

hebben jullie dit probleem nou nooit?

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:03

Mijn foto staat er niet bij! ;(

Bij deze dan maar even snel een foto van Mel:
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:25

oef, die feestdag vandaag doet me deugd :') Ventje ligt nog te slapen, die heeft al een zware week achter de rug.

Straks de paarden opzadelen en al eens een oefenritje richting de kerk maken :D Ben benieuwd! Zelf ga ik niet 1 van mijn merries mee, maar met mijn overstoere grijze hengst van maar liefst 1.5m groot, en die is echt WILD hoor :oo Al een geluk heeft hij remmen!! En al een geluk heb ik hem goed onder controle :D (voor wie het niet snapt, het is mijn oxfordfiets :') )

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:28

ha ha die is goed!lekker rustig zo he als je vent nog op 2 oren ligt.
ik was echt al vet vroeg wakker |(
hij krijgt nog een half uurtje van me dan gaan we lekker ontbijten en in aktie komen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:30

Die van mij mag, neenee, MOET er binnen een half uur ook uit :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:48

Plientje ik vind het stoer staan!!!

Ik heb ook zo;n aktie gehad met mara's manen. Had ze er vanaf gehaalt tot ongeveer 2,5 hand zodat haar manen weer rechten konden groeien. Ze waren echt schots en scheef daarvoor.

Nu zijn mara;s manen weer lang, maar ik kan er niks mee. Ik kan er geen fatsoenlijke hengstenvlecht in doen omdat der manen gewoon veel te zwaar zijn. Het zakt gewoon uit. Ik kan wel 2 hengstenvlechtenachterelkaar doen. Maar ik vind dat er een beetje raar uit zien.

Maar handbreete gaat bij mara niet gebeuren omdat haar manen daar gewoon echt veel te dik voor zijn. Ik heb ze ook een keer uitgedunt, daar had ik een spijt van joh! Dat doe ik nooit meer, want toen kon ik er al helemaal niks meer mee :P alles piekte :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:54

Hallo allemaal!

Wat gaan jullie snel zeg! ik ben weer helemaal bijgelezen, ga zo naar Bennekom, tuigpaardenconcours! Ik vind het altijd mooi om te zien, kan er echt een hele dag naar kijken! En vanavond dan nog maar even naar Eef toe.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:54

Me les ging heerlijk gister.!! nu in stap, draf, en galop Schouderbinnewaards gedaan, en dan overgang terug en voorwaards, en dat in alle gangen, dus was vrij pittig, en middengalop en terug verzamelen (vind hij moeilijk) maar ging supper goed :D. begin gelijk lekker los ook! dus was helemaal tevreden, en op het eind vond me intructriesche vond het grappig om appyeren en dan terug wijken en dan Overgang maken, MWhaha. maar ging echt wel goed.:D

Gaan er mensen vandaag nog wat leuks doen,.? :D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:57

Wig_love schreef:
Me les ging heerlijk gister.!! nu in stap, draf, en galop Schouderbinnewaards gedaan, en dan overgang terug en voorwaards, en dat in alle gangen, dus was vrij pittig, en middengalop en terug verzamelen (vind hij moeilijk) maar ging supper goed :D. begin gelijk lekker los ook! dus was helemaal tevreden, en op het eind vond me intructriesche vond het grappig om appyeren en dan terug wijken en dan Overgang maken, MWhaha. maar ging echt wel goed.:D

Gaan er mensen vandaag nog wat leuks doen,.? :D

Kijk mooi zo! Toen ik nog ohz les had, vond ik het ook altijd geweldig, als het dan heel goed ging, dan stap je er echt met een voldaan gevoel af..... En als ik dan thuis kwam ging ik gelijk naar de koelkast, dan had ik van die vreetbuien niet normaal.....

Ik ga zometeen dus naar Bennekom, heb er echt zin in!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:17

haha nee dat heb ik niet, loop alleen de hele avond te roepe, oh wat heerlijk, en dan meestal naar vriend lief en de kroeg in. :D. haha

Wat is er in Bennekom te doen als ik aso mag zijn ? :o

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:21

@ Wig_love: Super dat het zo fijn ging!! :D Van wie krijg je les? :)

Ik ga vanmiddag met mn vriendin mennen met Stravero, lekker door het dorp heen hobbelen :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:22

en ik zo maar werken met dit heerlijke weer :(

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:41

Zo, ben ik weer :D !
Heerlijk ritje gemaakt :+:

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:21

Wig_love, super dat je les goed ging :)
Melody, mooie foto :+:

Ik zit in een heerlijke dip. ;( Daarom reageer ik niet zoveel. Sorry.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:47

Heerlijk gereden toennet, hij deed het weer goed :D

Maakt niet uit Paulien :(:)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:47

Dankje Eef! :).
IK krijg les van José den Breede.!

Net even fotot's gemaakt met mamsie, en zelfs mamsie zit erop :D. zet ze vnadaag of morge wel op bokt !

Madeira_. Wat ist allemaal? met dit lekkere weer.. al bij je paardj geweest..?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:49

Ik snap Madeir gewoon niet, en zij mij niet. En daar baal ik zo van. Ik wil zo graag het beste voor dur. Het is beetje het gevoel van falen... Morgen privéles, hopelijk gaat het niet zo slecht als vorige week..

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:55

wat klikt er niet? begrijpe jullie mekaar gewoon totaal niet.? heb je er wel is een uur op je gemak bij in de wei gezeten, of in de stal, ? en uitgebreid poetsen en niet rijden! wilt ook nog wel is fijn zijn en snap je haar miscchien beter. en zij jou..!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:58

Ja, ik rij soms gewoon niet, lekker poetsen, even wandelen. Maar ze schiet (alleen) bij mij steeds van de hoefslag af, pak ik haar keertje aan en doet ze het niet meer en zit ik hele tijd bang op haar van: straks doet ze het weer in de galop (schrik mij altijd een ongeluk, vorige keer hierdoor botsing gehad). Ja en die spanning voelt ze.. Dit is alleen linksom. Rechtsom gaat ze vaak opeens in de galop, (?) niet hard, niet wegschieten, gewoon ineens. Snap ik echt niets van (op die zijde ben ik niet bang).

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:04

Uitproberen lijkt het mij, als ze schrikt echt gewnn een x goed boos worden, en als ze gaat galopperen, goed, maar dan ook doorgaan tot jij zeg dat ze mag stoppen! en dan lekker in galop gaan zitten en rijden! diep in en uit Ademen! en als ze in galop in 1x ga gewn hoofd tege bakrand draaien, dat heeft die van mij ook gedaan, vanaf achterin de buitenbak omdraaien en keihard crosse naar de uitgang, en eerst geprobeers terug te rijden en toen gewoon teugel in 1 hand en tegen de bakrand geparkeerd! en een schop na, en hij wist het op een gegeve moment en toen was het over!!