Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:43

Potjandikkeme, kan niet eens even een dagje weg of er zijn alweer 3 pagina's bij :P

Was gister de hele dag op pad voor mijn werk, toen heb ik nog snel even mijn knollie gelongeerd en toen moest ik nog het interview van die dag uitwerken.
Toen had ik de pijp echt even leeg.
Heb het sowieso erg druk deze week, we zitten met een verhuizing op het werk... heb zaterdag wedstrijd... heb woensdagavond ook nog leveranciersvergadering.
Al met al ben ik dus gewoon een mega slechte planner :P

Wat leuk dat jullie meedoen met die dagen. Ik vind ze alleen wel een beetje prijzig...
En heb geen zin dat ik voor pietsnot meedoe met mijn haffie.

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:48

Hoezo zou je voor pietsnot meedoen :) ? Clinic doe je niet voor pietsnot maar leer je van :j

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:58

Yvank_ schreef:
Hoezo zou je voor pietsnot meedoen :) ? Clinic doe je niet voor pietsnot maar leer je van :j

Ja, dat is waar :P
Maar ik heb altijd het gevoel dat ik niet goed genoeg ben...
etc. etc. Het lijkt me super leerzaam, maar dan liever 1 op 1 in een kleinere setting :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:23

haha :p

ach ik kom met mn 4 jarige leert ze alleen maar van :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:48

Hmm ik heb Madeira geloof eerst 1 of 2 dagen lekker mee gewandeld en buiten gezet/gepoetst enz. daarna ben ik gaan rijden :) Fijn dat het goed ging, Floorcher!

S_uus schreef:
Oké het staat vast, ik stop echt met roken :')
[MW] braaksel van welk dier in sigaret?

He bah :') haha

Hafpower en Stefffie, welkom! :D Wat balen zeg van de blessure, Stefffie. :(:)

Paulusjuh hahaha he bah :P Slimme dame! Ze wil er gewoon eten in haha!

Yvank_ schreef:
Hahah :P

Zo ik heb me net opgegeven voor clinic van Emmelie Scholtens tijden ICNN Drachten :D

Wat leuk! Hoe komen jullie daar aan/hoe schrijven jullie je in? Ik zou met Madeira ook best wel is naar zo’n clinic willen (uhm als ze mensen met beperking toestaan haha) maar ik heb geen idee hoe jullie dat doen :p

Kyara leuke foto’s :D

Jiplover, super dat je les zo fijn ging joh :D

Hehe ik ben beetje bijgelezen wat gaan jullie snel haha! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:56

Goeiemorgen!

Koopziekte had ik last van, nu iets minder budget dus dan is dat ook gelijk minder :D . Setjes heb ik niet, gebruik geen peesjes ofziets. dus blijft bij dekjes. Heb er 6, niet echt veel dus. Heb wel geloof ik 8 halsters, en gebruik er uiteraard maar 1 :o . Klopt wel dat alles zo mooi is. Je kan mij rustig een hele dag droppen in een divoza/ ej en dan koop ik uiteindelijk een paar sokken ofzo.

Dikke vachtjes bij bijna iedereen, ook bij Marissa. Niet normaal meer, nu al. Zit er elk jaar weer aan te denken om te scheren, maar zie er toch altijd weer vanaf. Voor die 2/3 keer per week dat ik rij.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:02

Koopziekte is hier ook al een beetje weg.
Heb mezelf geleerd er nog een nachtje over te slapen als ik weer iets leuks zie (doe eigenlijk alleen aan internetshoppen) en vaak vind ik het de 2e dag zonde om wat te kopen.
Als ik nu naar de divoza ga, dan ga ik ook heel gericht.
Heb nu ook maar 3 dekjes
3 hoofdstellen (1 longeer, 1 training en 1 wedstrijd)
2 halsters ( voor als de ander plotseling kapot gaat)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:53

Jippie manager is ziek naar huis. Vervelend voor haar, maar ik kan lekker weer wat vaker op internet vandaag :-)

Ik ben ook ontzettend koopziek. Nu gaat het helaas niet omdat ik tot maart ontzettend krap bij kas zit. Daarna hoop ik zo af en toe weer wat leuke dingetjes te kunnen kopen.

Storm zijn vacht wordt ook alweer behoorlijk dik ondanks dat is geschoren. Vind ik niet heel erg want als het dan echt koud wordt heeft hij in ieder geval weer iets meer bescherming van zichzelf.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:21

jeej, ik kan toch nog een keer extra rijden deze week:)
Mag vanavond in de bak van mijn instructrice rijden.
's Avonds in een buitenbak is niet ideaal voor ons, maar wil toch wel een keer extra gereden hebben.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:29

Ohh fijn, dan kan je toch meedoen met de wedstrijd! Toch?

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:46

Paulusjuh schreef:

Jep, ga ook gewoon starten hoor.
Moeten toch een beetje routine krijgen in de M1.
Is best pittig :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:28

Paulusjuh schreef:
S_uus schreef:
Overal beenbescherming bij, en sinds eergisteren ook van die dressage boots die ik volgende maand nog even in HKM wil halen met bont en liefst wit en zwart :)

Heb even gekeken en ziet er idd wel fijn uit en gemakkelijk schoon te maken geloof ik! Ik heb veel van die standaard van br ofzo, opzich wel fijne dingen. Mag ik vragen waarom je die dressage boots hebt gekocht?

Het beschermt in mijn ogen beter zijn achterbenen omdat ze hoger zitten, hij is soms echt compleet uit zn plaat aan het gaan.
Ik hou soms mijn hart vast, zal het een keer filmen als ie het met longeren doet.

Daarbij vind ik ook mooi staan, het lijkt wat op bandages en bandages zorgen weer dat het been langer lijkt.

Die van BR zijn geloof ik wel prijzig of ik heb de duren voor me, die van pagony die ik heb (4x klittenband i.p.v op de site 3x) waren 50 euro per voor of achter zet.
De HKM heeft een GP ruiter bij ons op stal ook, zijn mooie dingen alleen zij heeft ze zwart.
Met 30 graden zijn ze wasbaar en die van pagony geloof ik ook.

Ze kunnen ook als transportbeschermers gebruikt worden en mooi voor wedstrijden op het voorterrein , pony uit de trailer en meteen weg rijden zonder beenbeschermers te wisselen haha :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:30

Kyara27 schreef:
Jemig! Wat gaat dit topic hard! Wel leuk hoor.

Wij hebben een heerlijk weekend achter ons! Vrijdag zijn we met Miro naar een training stal gereden voor een weekendje lessen en een schriktraining. De laatste tijd bouwde Miro teveel spanning op tijdens het rijden. Hierdoor schrikt hij sneller en schiet er dan vandoor. Dan zou je denken dat zo'n stevige koudbloed niet zo wendbaar is, maar als Miro schrikt dan vliegt hij in een flits een andere richting op... alleen wil mijn lichaam niet zo vlot mee. Of te wel: Ik lig op de grond en mijn Maflinger staat me aan te kijken van wat doe jij daar op de grond??? _O-
Ik dacht dat het enkel met het frisse weer te maken had, maar in de lessen werd wel duidelijk dat ik Miro toch met teveel spanning rijd. De teugels hou ik de laatste tijd wat korter omdat ik weet dat als hij teveel in het rond gaat kijken hij juist zo weg kan schieten. Hier hebben we tijdens de training aan gewerkt, meer vanuit ontspanning rijden. Het was in iedergeval erg leerzaam! Wat wel weer grappig was, meneer was totaal niet onder de indruk van de schriktraining. Er was een parcours uitgezet, maar Miro vond bijna niks eng. Alleen een poortje met van die zwembad spaghetti dingen eraan vond hij erg spannend.

Wat een braverd haha hoef ik niet te doen, (foto's staan ergens in het topic en anders in mijn profiel) hoewel ik me wel heb opgegeven heb voor behendigheid.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:34

Rosanna1990 schreef:
Paulusjuh schreef:

Jep, ga ook gewoon starten hoor.
Moeten toch een beetje routine krijgen in de M1.
Is best pittig :P

Dat is het!
Fijn dat je even mag rijden in de bak van je instructrice!

Over pietsnot meerijden, als ik zelf vervoer had, gaf ik me op voor Adelinde.
Overigens wil ik nog wel even met mn instructrice overleggen wat haar mening is in dit verhaal, ze zal vast Adelinde niet alleen van tv kennen.

Net lekker gesprongen met Asra, hij vind dat zo machtig mooi :D
Ook hindernis met deken aan de paal sprong ie, en 1keer een balk hij word dan zooooooo boos haha gaat ie rennen en bokken :')
Ik zit niet zo lekker in mijn vel, maar het is net of Asra dan extra zijn best doet want hij liep dressuurmatig ook heerlijk!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:37

Die beesten voelen dat echt aan hea!
Als jij je niet lekker voelt is het aslof ze er alles aan willen doen om je blij te maken.
Daarom is het ook zo'n mooie sport :)

Wel fijn dat het springen zo goed ging.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:40

Ja daarom voetbal ik niet , niks geen band met die bal :')

Nee gekheid, het is echt alsof ie het daarom deed, lief paard!
Springen gaat eigenlijk altijd wel fijn maar hij is zo blij als ik hem er iets op af stuur.
Net ook wou ik een gebrokenlijn rijden, op de heenweg naar x was dat richting een hindernis 2/3 meter verder, dan begint ie me toch te draven _O- en dan echt enorm terug komen als ik hem omstel om terug naar de hoefslag te gaan haha!

Ik moet alleen wel echt even wat 'enge' dingen verzinnen langs de sprongen want anders komt dat niet zo goed 2 maart gok ik.
Ach we hebben nog ff.

Hoog springen doe ik momenteel ook niet ,want ik heb geen springzadel omdat ik hem niet lekker vond liggen dus kan ik geen borstflap omdoen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:43

Ik heb vanmiddag even heerlijk een rondje met Jip aan de hand gefietst. Even lekker onbelast rechtuit bewegen, zowel stap, draf als galop. Braaf ding is het ook.

Ik zie niet in waarom je met een haflinger voor pietsnot mee zou rijden met zulke clinics hoor! Ik zou het zelf met Jip niet doen, wij zijn dressuurmatig alleen maar aan het trainen om hem soepel en fit te houden, niet met het doel om een dressuurproef te kunnen rijden. En dus geef ik ook geen geld uit aan clinics, ik les dan liever een keer extra bij mijn eigen instructrice.
Zij gaat volgend jaar waarschijnlijk wel ook trainingsweekendjes aanbieden, als ze goed en wel verhuisd is, bij haar nieuwe huis was plaats voor paarden en het idee voor clinics aan huis met paard zit al in de pijpleiding. Dat lijkt me dan wel weer leuk.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:46

Oh man fietsen met mijn pony dat lijkt me zo gaaf!
Maar veilig is het niet ,bij mij op stal fietsen de werknemers ook niet met hem haha.

Ik had een keer een buitenrit bij spiele waar ik eerder stond.
We gingen iemand ophalen van buitenaf, zij zou meerijden naar stal, haar oude pony daar stallen, kop koffie drinken en dan weer naar huis rijden.

Dus hop wij op weg, hun opgehaald gaat die man van haar pal naast Asra fietsen om Asra gerust te stellen maar mijn pony springt altijd opzij, dus ik vond het helemaal niet veilig die man zo naast me , maar hij was er van overtuigt dat er niks zou gebeuren en dat deed het ook niet ,maar eng vond ik het wel.

Ik snap dat je dan niet zoveel geld wilt uitgeven er aan, op zich is het voor mij 10 euro duurder dan gewoon les maar omdat het maar enkele minuten zijn bij Adelinde maakt het wel erg duur.
De clinic waar Siet en Yvank aan meedoen, doe ik niet aan mee.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:47

Marije_jiplover schreef:
Ik heb vanmiddag even heerlijk een rondje met Jip aan de hand gefietst. Even lekker onbelast rechtuit bewegen, zowel stap, draf als galop. Braaf ding is het ook.

Ik zie niet in waarom je met een haflinger voor pietsnot mee zou rijden met zulke clinics hoor! Ik zou het zelf met Jip niet doen, wij zijn dressuurmatig alleen maar aan het trainen om hem soepel en fit te houden, niet met het doel om een dressuurproef te kunnen rijden. En dus geef ik ook geen geld uit aan clinics, ik les dan liever een keer extra bij mijn eigen instructrice.
Zij gaat volgend jaar waarschijnlijk wel ook trainingsweekendjes aanbieden, als ze goed en wel verhuisd is, bij haar nieuwe huis was plaats voor paarden en het idee voor clinics aan huis met paard zit al in de pijpleiding. Dat lijkt me dan wel weer leuk.

Denk dat bij mij ook wel de gedachte meespeelt wie de dagen clinics georganiseerd hebben, namelijk Bit. Heb daar een jaar lang stage gelopen en heb toen een beetje een afkeer gekregen :P.
Ik weet het, heel kinderachig, maar wil gewoon niet meedoen als ik weet wie erachter zitten.
En van hun weet ik dan weer dat ze haflingers niks vinden, vandaar het woord pietsnot :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:51

Stage lopen bij bit? Wat moest je doen dan? Voor het blad schrijven? Gewoon nieuwsgierig hoor!
Maar diegene bepaald toch niet of jij door mag ja of nee, dat doet Adelinde dan toch?

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:52

S_uus schreef:
Stage lopen bij bit? Wat moest je doen dan? Voor het blad schrijven? Gewoon nieuwsgierig hoor!
Maar diegene bepaald toch niet of jij door mag ja of nee, dat doet Adelinde dan toch?

Op de marketingafdeling.
Dat is waar. Dat bepaald Adelinde, maar zo'n talent ben ik nou ook weer niet :P.
Maar PB je wel even als je meer hierover wilt weten ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:52

Tja, dan zou je je juist moeten bewijzen, als haflinger-ruiter!
Oud-stalgenootje van mij was ZZ-licht met haar haflinger, tot hij helaas ongeneeslijk ziek werk en moest worden ingeslapen. Wellicht kennen jullie de haflinger wel, Merlin.
En op de manege waar Jip vandaan komt, rijdt nu ook een meid ZZ-licht met haar haflinger. Dus hoezo, haflingers kunnen het niet? Zij heeft ook een tijdje met Noa bij Laurens van Lieren gelest en die was net zo enthouasiast om haar verder te helpen, dan hij met een kwpn'er zou zijn.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:54

Adelinde is echt heel aardig. Zij was er ook met de Rabo Para Talentendag (de ene groep kreeg les van haar en de andere van Chris Haze). Ik kreeg les van Chris Haze en hij geeft zooo fijn les. Super aardig, heel rustig, echt wouw.. ik zou nog wel is een les van hem willen :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:54

Marije_jiplover schreef:
Tja, dan zou je je juist moeten bewijzen, als haflinger-ruiter!
Oud-stalgenootje van mij was ZZ-licht met haar haflinger, tot hij helaas ongeneeslijk ziek werk en moest worden ingeslapen. Wellicht kennen jullie de haflinger wel, Merlin.
En op de manege waar Jip vandaan komt, rijdt nu ook een meid ZZ-licht met haar haflinger. Dus hoezo, haflingers kunnen het niet? Zij heeft ook een tijdje met Noa bij Laurens van Lieren gelest en die was net zo enthouasiast om haar verder te helpen, dan hij met een kwpn'er zou zijn.

Snap ik allemaal, maar als ik daar heen zou gaan dan ben ik niet bezig met rijden, maar met die personen en dan heb ik alleen mezelf ermee.
Die Pavo dagen bij Emmelie etc. leken me daarintegen wel heel leuk.
En haffies zijn ook toppaarden ;)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:55

Madeira_ schreef:
Adelinde is echt heel aardig. Zij was er ook met de Rabo Para Talentendag (de ene groep kreeg les van haar en de andere van Chris Haze). Ik kreeg les van Chris Haze en hij geeft zooo fijn les. Super aardig, heel rustig, echt wouw.. ik zou nog wel is een les van hem willen :)

Ik vind Adeline echt top!
Paar keer gesproken in mijn stage tijd en die staat echt voor van alles open!
Vind ik echt super goed.