Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:54

Ik ben dus Sien.
Ik ben 12 jaar.
Hou van paarden.
Ik heb 20 juli Ivo gekregen.

Ga niet graag naar school.

Ivo is 16 jaar.
Goed in alles.
Soms eigenwijs..

En verder super lief!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 00:25

@ Jodie : Beterschap meis, pfffffff das een moeilijke week dan, succes.

@ Sien: waarom vraag je of haffies aan de teugel (nageeflijk) kunnen lopen ?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:23

als je haffie lekker los is en goed in de training komt nageefelijkheid vaak vanzelf ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:44

Marga: Bedankt, ja niet zo fijn in deze belangrijke week. heb trouwens me 1ste cijfer voor de moeilijkste toets gehad en dat was een 7.2
Ympi: Wij hebben geen paasvakantie, wel zijn we 1ste en 2de paasdag vrij. Wij hebben over 2 weken de MEI vakantie heerlijke even een weekje naar Turkije.
Sien: Welcom hier bij ons op het haflingerdagboek, graag zien we jou dagboek verhalen tegemoed.
Zeker kan een haflinger dressuuren en aan de teugel lopen kan die van mij als de beste. HIHI!! (dat is een gezegde toch)??
Mijn haflinger is gek op dressuuren, alle oefeningen doet ie met gemak is alleen soms iets meer werken dan een KWPpony.
Springen vind die van mijn trouwens ook super leuk.

---

Vandaag om 13.15 tot 14.15 mijn laatste toets van deze week, en dan klaar YIPPIEEEEE *\o/* .
Jullie krijgen vanavond een verslag over Delano maar nu eerst mijn toets maken.

XXX'

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:46

heel veel succes Jodie

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:30

Jodie toevalig nog wat ruimte in je koffer over? :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 14:37

arankeng schreef:
Jodie toevalig nog wat ruimte in je koffer over? :D

ja haha voor mij ook?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:38

Marga en Crispy:

Vandaag naar Crispy geweest, ging haar even longeren om te kijken hoe ze liep, ik vond het niet goed dus ik de staleigenaresse ook nog laten kijken en die vond het ook niet goed, dus DA gebeld, die kon maandag komen. Ik hang op met de DA en ga nog even verder om Crispy te longeren. Er komt een auto voorbij en madammeke gaat helemaal uit der dak hahahaha. Steigeren en galoperen dus ik dacht nou ik klik haar maar even los. Echttttttttt zo gek als een deur door de bak heen gegalopeerd, schijnbewegingen naar mij toe maken, en jawel staart in de lucht en showen hahahhaaha. Heb daarna de dierenarts maar afgebeld voor maandag whahahhahaa. Hopenlijk is ze er doorheen, morgen kijken we weer even hoe het gaat, ik denk wel dat ze zich erg verveeld zo en dat ze het niet leuk vind om niks te doen en longeren is ook niet echt haar ding.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:40

Annemarie en Storm melden zich ook weer. Niet veel te melden behalve dan dat ik door die ***rib maar halve dagen kan werken, veel languit lig en al helemaal niets met Storm kan doen :-(. Maar goed gelukkig heb ik lieve stalgenootjes die Storm wel willen rijden en verder komt ie lekker veel buiten. Hij en ik hebben dus echt niets te klagen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:42

Hey annemarie, ja dat geloof ik als je je rib gebroken hebt, dat doet echt zeer en duurt lang. Wel lekker dat storm toch zijn aandacht krijgt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:46

Ja heb ook niet echt het idee dat er vooruitgang in zit, maar zal wel te snel willen haha. Die pijnstillers werken ook maar een uurtje of drie en aangezien ik er maar 3 per dag mag heb ik er dus niet veel aan. Maar goed nog ff een week of drieenhalf geduld hebben dan zou het beter moeten zijn. Ben inderdaad heel blij met mijn stalgenootjes, anders had ik toch wel een probleem gehad want het enige wat ik nog een beetje kan is hem los door de paddock heen slingeren haha.

Voor jou dus maar even het weekend afwachten met hoe Crispy loopt.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:50

Aranka en Marga: WAT GEZELLIEEE tuurlijk mogen jullie mee.
Marga: nou ja kijken hoe het morgen met der gaat, mis had ze dit wel ffies nodig.
Annemarie: wat gezellig dat je er weer bent, gaat het wel wat beter met je rib?

--
Jodie en Delano

Vandaag Delano ffies gelongeerd morgen maar weer rijden.

IK HEB EEN VRAAG!!!!
Delano springt in de linker galop elke keer verkeerd aan en na 30x opnieuw springt ie er eindelijk mis een keertje goed.
Wat moet ik hier nou aan doen?
We hadden ffies een kleine winterstop met lessen maar dat gaan we wel weer oppakken.

Vandaag ging de toets trouwens niet zo lekker, dus krijg een herkansing (inverband ziekte)!!!
Wel een mooi cijfer voor boekhouden binnen gehad een 10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/*

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:56

Ietsje beter maar niet veel nog. Merk dat ik toen ik nog niet wist dat het gebroken was toch te veel heb gedaan. Deze week was echt heel vermoeiend en heb veel gelegen enz. Ademen wordt wel iets beter, maar hoesten en lachen kan ik nog maar beter niet te veel doen haha.

Lastig zeg die linkergalop. Storm heeft het een tijdje gehad op rechts. Ik zette hem dan echt alleen in galop in de hoeken en gaf de hulpen echt megaoverdreven. Uiteindelijk viel het kwartje weer, maar nog hebben we wel eens moeite.
Fijn dat je een herkansing krijgt voor je toets vandaag. Maar die 10 voor boekhouden pakken ze je niet meer af. Goed gedaan hoor!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:13

Jodie_Delano:

Dat doet mijn pony dus ook!
Op de ponyclub ook niet..
Op wedstrijd soms wel!

Misschien moet je eens je zweep aan je linkerhand houden.
Of heel erg op de linkerkant gaan zitten.Wel niet dat je er af valt he!

Gisteren moesten we eigenlijk naar de ponyclub,maar het hagelde en donderde dus dat werd het niet.
Dus heb ik thuis mijn proefje geoefend omdat ik zondag concour heb.Het ging best goed.
Vandaag zijn we gaan shoppen.Toen had ik ook geen tijd om te rijden dus ga ik nu rijden.

Groetjes Sien

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:21

Annemarie veel beterschap met je rib (en niet eigenwijs gaan doen en stiekem heel veel doen :P)
Marga ze had het blijkelijk even nodig :D
Jodie jammer van je test gelukig mag je hem overdoen! (bij ons thuis krijg je bij een tien taart ;) ) maar ik heb dit probleem ook gehad met een paard. Ik had het advies gehad in de hoeken aanspringen, heel veel stelling vragen en overdreven hulpen geven! Hoop dat je er wat aan heb!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:22

Crispy heeft dat ook in de rechtergalop, rechtsom is haar moeilijke kant, bijna ieder paard is scheef en hebben dus een moeilijke en makkelijke kant. Op de moeilijke kant willen ze dan nogal eens verkeerd aanspringen. Wat je ook kunt doen is dus met dubbele lijnen grondwerken en die kant dus goed los maken. Het komt erop neer dat als hij bv rechtsom moeilijk is dat dus de spieren aan zijn linkerzijde korter zijn dus daardoor moeilijker rechtsom kan buigen en daardoor niet in de goede rechtergalop kan aanspringen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

jadirahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:42

Ik ben afgelopen weekend naar me paardje geweest, Inplaats van dat ik heel veel ga typen laat ik gewoon een filmpje zien :)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:35

13-4-2012

Vandaag weer naar maxi gegaan.
En vandaag weer gereden.
Ging naar omstandigheden best goed.
Alleen was de bak voor het mooie eigenlijk nog te nat.
Ook nog een regenbui of 2 over ons heen gehad met rijden.
Ook de galop even kleine stukjes gedaan.
Het midden van de bak was de volte goed te doen.
Maxi springt regelmatig over.
Waarschijnlijk omdat maxi geneigd is naar binnen te vallen en ik haar met me heupen terug probeer te steuren en dus wat scheef gaat zitten.
Maar hier gaat aan gewerkt worden.
Ook een stukje zonder tieleman gereden.
Dit is wel behoorlijk zwaar voor mijn hand wand als ze gaat hangen heb ik niets meer veder om te corrigeren.
Wel gaan we steeds blijven kijken of we straks weer zonder kunnen gaan rijden.
Dat is eigenlijk ons doel wat ik vandaag heb besloten te gaan halen dit jaar.
Ook heb ik me opgegeven op de manege voor een F3 wedstrijd.
Dit is een wedstrijd met 1 x de bak rond galopperen.
Deze wedstrijd is 28 april.
Dus heb nog even om te oefenen.
Ben erg trots op mijn meisje.
Het ging best lekker, naar mijn gevoel.
Hoop snel op mooier weer dan kan ik de hele bak weer gebruiken.
En voor de wedstrijd ga ik nog 1 keer zeker in de binnen bak zodat ze op de wedstrijd niet loopt te mieppen op de binnen bak.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:56

Marga: Met dubbele lijn longeren heb ik altijd al gedaan, maar het maakt niks uit.
Aranka: Hihi ja die taart kreeg ik in het begin ook wel eens maar heb regelmatig een 10 kan namelijk heel makkelijk leren.
Over die overdreven hulpen dat doe ik al maar ik ga kijken of ik ze nog groter kan maken.
Jadirahorse: dat ziet er heel gezellig uit, dat met ze 2 op zijn rug zitten vind ik niet helemaal eerlijk tegenover de pony maar dat moet je zelf weten!!
Line18: Een TIEDEMAN :n ??????????,,, wat je zelf al aangeeft als je dat ding af doet dan gaat ie hangen op jou handen omdat ie niet op zijn eigen benen kan staa
Als ik jou was zal ik meteen stoppen met dat dingen en hem gewoon de eerste paar dagen laten lopen met lange teugel en laat hem maar zijn eigen benen staan en zijn eigen hoofd tillen.
Ik wens je alvast veel succes met je wedstrijd.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:08

@Jodie_Delano
ze gaat bij mij hangen in me handen omdat ze het liefst met haar neus op de grond loopt.
en dat kan ik met mijn handen niet tegen houden wegens mijn spierdystrofie.
de tieleman staat niet strak (dat zeker niet)
maar als ze dan wil zakken naar de grond (te ver naar beneden) heb ik wel iets extra's om haar te helpen dat ze niet de teugel zomaar ineens uit me handen kan trekken.
wand anders loopt ze allen maar met haar neus op de grond wand dat vind ze het prettigste lopen.
En dat kan ik niet toe laten en haar dan oppakken kost mij te veel kracht met mijn hand.
en ook als ze haar hooft te hoog doet heb ik nu net wat meer te zeggen als zonder die tieleman.
wand ik kan haar gewoon anders niet houden met mijn hand.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:27

Line18:
Ik begrijp je helemaal, maar een tiedeman/stieken en al dat soort dingen wat het paard tegen werkt ben ik ZOOO op tegen.
Toch zou ik proberen om hem gewoon lekker zonder te rijden, laat hem maar lekker met zijn neus helemaal boven lopen of helemaal op de grond.
Opengeven moment komt ie vanzelf wel, maar hij moet eerst leren zijn eigen hoofd te dragen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:48

nou jodie, het is ook niet veilig als hij met zijn neus over de grond loopt. Stel dat hij schrikt dan vlieg je de hele bak door met veel te lange teugels. Thiedeman is niet verkeerd, mits hij verkeerd gebruikt wordt ;)
Ik rijd soms ook met slof, net als hij zich wat sterker maakt in de galop bijvoorbeeld (van galop naar draf) en dan even door kunnen vragen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:06

hee iedereen kom ook weer even binnen vallen :o
geen tijd om bij te lezen sorry! gister pas om 2 uur op bed dus geen tijd gehad :o
wij moeten maandag om 4uur bij de veearts zijn met zaza dus ik ben benieuwd

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:14

Suikermeisje: Daar geef ik je groot gelijk in, maar een paard moet op zijn eigen benen gaan lopen en niet met een tiedeman.
Ook vind ik slof/stieken en etc. allemaal niet goed hij moet op jou reageren en niet op zo'n touw.
Zazalover: Hou je ons op de hoogte hoe het Maandag is gegaan?

--
Jodie en Delano

Vandaag heerlijk op mijn toppertje gereden, hij was zo braaf.
Ik heb nog even de galop geoefend linksom, en het ging al beter met extra(meer) hulp op de linkerkant.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:23

Ik heb Ivo vandaag gewassen.
Heb er een uur over gedaan om alles mooi schoon te maken.
Alles al in de auto gelegd en vanmorgen heb ik ook al gereden.

Is stap loopt ie al aan de teugel en in draf een klein beetje.
Het rijden ging verder goed.
Morgen wedstrijd.
Ben helemaal niet zenuwachtig.