[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:28

heeyy

ik ben vanaaf bij shanta geweest
heb der aan der stal vast gemaakt en ben gaan mesten
spuit geven ging ook prima
ze bleef keurig staan :D

nu hopen dat het snel weg is
weet nog iemand iets dat goed tegen schuren helpt
en dat niet over de 10 euro kost
een zalfje ofzo wat je bij de winkel kan halen???

Peelie

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:30

de catterpan is de bak die onder al je zuigers zit. In je moterblok ontstaat verbraning door de zuigers in combo met de boezie die fokt... Dat hele gedoetje word gesmeerd door olie zodat dat lekker langs elkaar blijft glijden.
Uiteraard moet die olie ergens opgeslagen, dat is in de catterpan, onder de zuigers. De zuigers gaan ombeurten op en neer en zo dompeld hel hele zooitje zich omstebeurd in de olie. Dat is ook de rede dat je regelmatig oliepijl moet check, teveel en te weinig olie is niet goed, anders smeerd er te veel of te weinig.
Dat gebeurd dus allenmaal in de catterpan... En zorgt er voor dat je auto gesmeerd rondrijd... :P lol ben wel lekker bezig vandaag met 'woordgrapjes'.

Maargoed, voorheen had ik helemaal geen verstand van auto's oid en nu kan ik hier en daar zelf sleutelen. Ik kan iig nu zelf de catterpan verwisselen :+ Appeltje eitje, kind kan de was doen :+

Vandaag ben ik bij het ringsteken geweest. Was wel leuk! Vandaag was het met paard en wagen, mijn stalhouder deed mee met 2span. Wel een beetje een appart span, aangezien het bestond uit een van zijn shires en een tuiger van hem! Wel heel appart hoor, zo'n tuiger die (uit zichzelf) strak in de krul loopt, en zo'n shire er naast die lekker loopt te sloffen :D HEERLIJK! :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:34

Ja check duidelijk :P het smeer verhaal ken ik idd, heb alleen nooit geweten dat die 'bak' zo hete :P weer wat geleerd :+
Wel handig zo'n vriendje :P

Leuk ringsteken :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:52

@ shanta, Wat rot zeg dat Shanta bevangen is.
Is het erg of '' valt het mee'', erg is het altijd natuurlijk.
@ hinke, rare plekjes ik weet ook niet wat het is, nog nooit gezien.
@ jody, nog gefeliciteerd met je verjaardag.
@faratjuh, fijn dat het goed gaat met de paardjes maar wat verschrikkelijk van die vriend van je. Heel veel sterkte!
@ Jen, welkom. Je heb twee leuke paardjes.
@shanta, Fijn dat het goed ging met de spuit geven etc.
Ik gebruikten voor peeps der staart die ze schuurden swinters altijdd euroshopper babylotion/babybodymilk, erg goedkoop maar werkten super goed. Iedereen op mijn vorige stal gebruikten dat voor schurende staarten en manen ook bij ze.

zo, alles weer bijgelezen! Paar daagjes niet online geweest.
Met peeps gaat alles super goed.
zijn na de 6 weken stilstaan nu natuurlijk weer aan het rijden, inmiddels al drie weekjes.
Waarvan we nog maar 1x in de bak hadden egreden en voorderest buiten.
Gisteren dus maar opgezadeld en de bak weer ingeweest.
En dit keer geen rodeo gekregen alleen niet gegallopeerd want peeps was al flink moe.
Maar ze liep echt heerlijk, mag alleen wat voorwaartser.
Ze liep heerlijk ontspannen en met een los teugeltje nageefelijk.
Helaas was de batterij van de camera op na het instappen/ indraven.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:09

Inderdaad handig zo'n vriend :P

Mijn scooter stond al twee maanden stil en ging gisteren kijken of die het deed en alles doet het behalve de elek. start.
Dus volgens vriend was de accu naar de piep en heeft die zichzelf weer opgeladen maar nog neit goed genoeg om elec. te starten.
Maar volgens mij is er nog iets niet goed dus komt die er vanavond even naar kijken.
Handig vriendje die auto's kan maken en scooters meestal ook.
Dus ben benieuwd vanavond :P
Dan kan ik lekker op de scoot naar me nieuwe werk(vanaf maandag) en is eht denk ik 20 minuutjes/ half uurtje.
Fiets is ruim een uur en ov rijd niet wanneer ik ochtenddienst heb, nouja metro wel maar tram niet en moet nog een heel stuk met tram.
Dus als de scoot het blijft doen hoef ik pas om half zeven sochtends weg en na mn avonddienst ook geen uur meer te fietsen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:23

Elec. strat doet het niet? Vind ik niet zo heel gek als hij al 2 maanden stil staat... Gewoon met de kickstart starten en weer gaan rondrijden. Dan laad de accu zich weer en kan je de elec.start ook weer gebruiken. Of is er een rede dat hij al 2 maanden stil staat?
Die van Kevin staat al dik een jaar stil met een kromme krukas :+ Hij krijgt dat ding nogsteeds gestart, raare scooter. Maar door die kromme krukas (en lekke band, en volgens mij nog wel wat meer dingetjes) moet er een nieuw moterblok onder, die heeft hij liggen, maar zoals gewoonlijk moet er voor het omzetten nog wat dingetjes gehaald worden die niet goedkoop zijn...
Dat ding scheind vroeger 120 gereden de hebben, ik kan me er niks bij voorstellen. Met het nieuwe moterblok gaat hij weer standaard lopen. zodat waneer hij een bank op gaat hij niet op snelheid in beslag genomen word..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:27

Hij is voor de 2 maanden stilstaan nog bij de winkel geweest i.v.m. het niet doen van de electrische start en het loszitten van een onderdeel. Echter is toen alleen het onderdeel vast gezet en met de electrische start konden ze niet vinden wat het was. maar is waars. een los draadje o.i.d.
Scooter heeft vorig jaar zelf 4 maanden stilgestaan doordat ik m niet nodig had en elec. start bleef het gewoon doen.
Hij deed het voor het stilstaan dus al niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:38

ah... Misschien maakt hij ergens kortsluiting dat die het niet doet... Met kickstart doet hij het wel?

Ik zit er aan te denken vandaag aan de boer te varegn of hij met wil helpen mara voor de wagen te krijgen... Dan leg ik hem hel hele verhaal uit. Dan wil hij me vast wel helpen. Ze kan namenlijk al gewoon een band trekken (hele groote halfe busband, ding was loodzwaar) allen bij mij nog nooit voor de wagen gestaan, waarscheinlijk bij de handelsstal wel, aangezien ze bij steenbergen haast niet anders doen...
Heeft iemand Amazone hier nog gezien? of is die op vakantie oid?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:46

Kickstart doet het wel ja, hij rijd gewoon weer.

Leuk zeg voor de kar, ik wil peeps ook nog voor de kar.
Ik heb amazone hier volgens mij al een tijdje niet meer gezien.
Zou inderdaadgoed kunnen dat mara dan al eens voor de kar heeft gestaan.
Peeps 1x, voor de grap is de kar van een vriendin erachter gehangen en de bak ingegaan en dat ging erg goed.
Dus na het veulen mischien laten beleren voor de kar.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:57

Tja, Mara die is na de fokker samen met haar ahlfzus bij een oude man komen te staan om het land daar kort te houden, daarna is ze naar de hengstehouder gegaan waar haar vaders staat (en opa) Willem en Star. Als je heng een beetje kent, weet je dat hij heeeeel veel ment, dus ik zou niet weten warom hij dat ook niet met de handelspaarden zou doen. Ik bedoel, het is een piece of cake natuurlijk. Eerts een paar keer bandje trekken, daarna wagentje er achter en dan gewoon naar buiten gaan met de paarden... Mara was toendertijd 3 en is daat ook 'beleerd' onder het zadel. Maar het is logies om met de wagen te beginnen. Het enige wat ik toendertijd (toen ik Mara verzorgde) met Mara kon was stuuren, verder ginge ze vooruit als zij dat wou, en stilstaan als zioj dat wou. Van iemand op haar rug en beenhulpen snapte ze gewoon helemaal niks. De eerste keer dat ik hem mentuig er op legte was ze drachtig van Nash, ik hab haar toen ook even laten lopen, maar je zag haar gewoon groeien. Na de geboorte van Nash ben ik met haar gaan slepen, ze was toen al 7. Dus al 4 jaar nadat ze mogenlijkerwijs voor de wagen heeft gestaan. Dus dat was een beetje onwennig, maar toen ze eenmaal ging was er niks aan de hand ze trok de band heel mooi (en die band was niet mis). In het begin had ik wat hulp, maar daarna heb ik haar in mijn eentje laten slepen, dat ging ook altijd goed... De gene die me toen geholpen heeft, heeft mij toen ook gevraagt of ze het niet al kan.. Maar ik weet het niet.. Soms kriebeld het wel om Henk gewoon op te bellen en te vragen of hij zich Mara nog kan herinneren, en anders hoe hij de paarden beleerd.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:07

Hee meiden, ga nu even lekker bijlezen :)

Maar was vannacht flink geschrokken, hoorde ik dat er brand was op de boerderij van eigenaresse Nibbit, ik schrok me dood! Die stallen zijn compleet van hout en er staat overal stro daar etc. Als daar brand uitbreekt dan ga je niet blij wezen.. Maar het bleek op de boerderij van de vriend van haar te zijn, daar is gisterennacht even 100 ton stro afgefikt.. Zitten de paarden bij ons voorlopig ook zonder stro, want alles komt daar van daan..

Maar ik ga nu even weer bijlezen :)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:18

oei das niet best

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:36

Jeetje, dat is inderdaad niet best.
Lijkt me echt verschrikkelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:56

Peepsie gisteren(instappen/draven), eind vorige zomer voor het laatst in de bak gereden, nu voor de 2e keer rijden in de bak sinds die tijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond gaan we denk ik weer lekker in de bak rijden en dan neem ik extra batterijen mee, dus werkfoto's van peepsie.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:15

je zadel ligt nogal naar voren...
het ziet er verder wel goed uit...

Ik ben heel eigenwijs en ga Henk de Brouwer e-mailen over Mara. Mara heeft namelijk als handelspaard bij hem gestaan een aantal jaar geleden. Nu wil ik het weten ook...

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:23

sorry meiden zit er even doorheen en snap er niks meer van.
kan het niet hier op bokt zetten dus voor als je het wil weten me pb staat altijd open !

:(

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:31

Oei brand bij nibit hoe is het afgelopen...

Mara ik spreek henk nog wel eens af en toe die kan je gerust mailen vindt hij altijd leuk...

Ik heb net met mijn kleine nichtje oorbelletjes laten schieten voor haar verjaardag :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:37

Ik heb hem al gemailt, maar ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, en dat hij zich Mara kan herinneren, dat is toch al weer 5 jaar gelden.

Brand bij nibbit zijn stro :oo

Kan de eigenaresse niet ergens anders stro vandaan halen...

Toen ik in hongarije was, was er ook geen stro, en gebruikte wel hooi als bodembedekking totdat er weer stro was..
Is wel een duur grapje, maar ze hadden wel bedekking...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:40

Roxylovee schreef:
sorry meiden zit er even doorheen en snap er niks meer van.
kan het niet hier op bokt zetten dus voor als je het wil weten me pb staat altijd open !

:(

als je iets kwijt wil mijn pb staat voor je open :(:)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:06

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:20

Wat een leuke fotos kitzbi! :D

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:25

Zoo daar ben ik weer!
ik ben druk bezig met het inpakken van mijn tas voor Lowlands en ook nog allemaal spulletjes kopen enz dus heb het druk!
Vanochtend moch ik weer autorijden ging echt lekker :D
En ben thuis en echt om de 5 minuten gaat de telefoon! Echt niet normaal.. Mijn vader werkt voor zichzelf en echt iedereen belt!

Welkom Jen :D
@ Liiisaa: aai dat is minder ;(
@ horsii: Ziet er goed uit hoor na een lange tijd!
@ Kitzbi : Sterkte! als er wat is kan je altijd pbén ;)

Ik hoop dat ik vanavond weer naar angel kan!
Gister was zoo lief! Heb lekker gekroeld. Wou haar weer aan het werk zetten maar het land is zo nat dat het niet echt gaat. dus ben maar een stukje wezen lopen! Alleen was het weer super druk op het dijkje dus het was kort :P Hoop straks of vanavond weer langs te gaan voordat ik naar lowlands ga

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:27

Oeeeh veel plezier bij lowlands liekjje!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:34

Thanks Candace!
Ik hoop dat het weer beter word! Anders loop ik 3 dagen met mijn kaplaarzen aan! ;(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:15

Veel plezier op lowlands en ik hoop ook dat het weer beter wordt.

@peelie, zo op de foto's te zien ligt het zadel wat naar voren ja. Gister niet opgevallen, zal er vanavond even naar kijken en het zadel wat verder naar achteren leggen.