Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:52

Nou als ik dat zeg, word ik finaal uitgelachen.
Door pony maar ook door mn medemens.

Op zich werkt het 'behangplaksel dreigement ' nog het beste bij Asrael :j

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:05

Ik heb voor Anne ook zo'n voerbal waar ik wel eens snoepjes in doe. Zo is ze lekker bezig en ze vind het leuk ook. Alleen is het zo'n ovale bal waarin 2 gaten zitten om te vullen en dat er iets uit kan d.m.v. omrollen. Alleen heeft mevrouw er tegenwoordig een sport van gemaakt om precies op dat rondje te schijten! Bah!

Of moet ik dat zien als hint dat er weer eens wat te eten in moet? :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:09

Zoooooooooo slim whaha!
Nou meestal komen ze niet meer in de buurt waar ze gepoept hebben iig niet bij gras :+
Misschien een tip van :"Niet leuk meer". :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:11

Hahah :P

Zo ik heb me net opgegeven voor clinic van Emmelie Scholtens tijden ICNN Drachten :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:12

Zag het voorbij komen,ik zei net voor de gein tegen pa dat ik me opgeef voor dat talenten gedoe :') met Adelinde whaha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:13

Daar wilde ik me voor opgeven, die talentendag..
Maar ik hou t voor nu even op de clinic van Marlies van Baalen.. :j
Woensdag maar ff met mn instructeur bespreken of t t waard is om me voor de talentendag op te geven..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:14

S_uus schreef:
Zoooooooooo slim whaha!
Nou meestal komen ze niet meer in de buurt waar ze gepoept hebben iig niet bij gras :+
Misschien een tip van :"Niet leuk meer". :')

Misschien heeft ze liever zo'n stuiterding aan het plafond, om der buurman snachts wakker te houden! ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:17

Haha stuiterding xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:20

S_uus schreef:
Zag het voorbij komen,ik zei net voor de gein tegen pa dat ik me opgeef voor dat talenten gedoe :') met Adelinde whaha

Dat wou ik eerst ook, maar toen dacht ik met 7 man 15 min bij adelinde rijden en geen kasn maken of in mijn geval 30 min met 2 man echt les van Emmelie dan wil ik dat wel :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:20

Hihi ja!

Hebben jullie ook wel es last van koopziekte? Ik heb nu weer onwijs gave beschermers gezien van Kentaur, bruin leer. Supergaaf! Alleen wel 110 euro... Slik!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:21

Jeetje wat gaat dit onderwerp hard !
Welkom alle nieuwelingen !
Voor de zieken beterschap, voor de mensen die recent een hafje hebben gekocht ; van harte gefeliciteerd !
En ik vergeet vast om heel veel dingen te beantwoorden maar het is al zoooooveel om terug te lezen !

Wiebel staat in een buitenstal en niet onder een deken.
Hij is dan ook niet geschoren en droogt nog best aardig op na het werken, met een zweetdeken.
Gereden wordt hij elke dag, meestal in de binnenbak
Zijn vacht is niet zo extreem dik.
Ze krijgen 2x per dag voordroogkuil en drie keer per dag biks (s ochtends en s avonds een kwart en tussen de middag een half).
Zelf voeren we hem kruidenmuesli, peen, lijnzaadolie (hij eet best veel stro en zo hoop ik verstopping tegen te kunnen gaan) en zeewier.
Vanochtend lekker zelf rond gehobbeld, veel meer is het niet maar ik heb er veel plezier aan.
Ben al blij dat hij zo braaf is :D (ben een beetje angstig)
Mijn dochter (eind augustus 10 geworden) heeft zondag nog een wedstrijdje gereden (F3a met 228 punten gehaald) dus was trots op het spul, heeft hij zich van zijn beste kant laten zien !

Fijne avond allemaal !

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:22

Yvank_ schreef:
S_uus schreef:

Dat wou ik eerst ook, maar toen dacht ik met 7 man 15 min bij adelinde rijden en geen kasn maken of in mijn geval 30 min met 2 man echt les van Emmelie dan wil ik dat wel :D

Dat is vaak wel jammer ja, met zo grote groep! Dan zou ik ook kiezen voor een wat kleinere groep.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:29

Ach joh is me toch te ver weg haha vond het alleen wel style om met een haf aan te komen :D

Koopziekte, nou ik heb het financieel even iets minder maar Asra heeft zat serieus!
eergisteren nog 166 euro bij divoza neergelegd :j

En nja 20 dekjes waarvan 18 hv polo.
Het knal oranje hv polo dekje die voor Fuut bedoelt was is nu ook al voor Asra.

Overal beenbescherming bij, en sinds eergisteren ook van die dressage boots die ik volgende maand nog even in HKM wil halen met bont en liefst wit en zwart :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:11

Haha ja ik vind altijd heel veel leuk! Maar idd hier ook financieel even wat minder haha. Eind van het jaar ook weer verzekering betalen dus dat is ook wel ff belangrijk.

Ik dacht dat ik veel dekjes had hahaha, maar valt wel mee dusss! En ook overal bescherming bij ook ;-). Ik heb nu 4 setjes. Gele qhp pad met bescherming, oranje anky terra met bandages, groene anky met beschermers en een blauwe ES met grijze rand en grijze bescherming. Maar heb er ook altijd wel een zwak voor maar kan me de laatste tijd wel inhouden :+ ( alleen blijft t dan wel in mn hoofd spoken haha)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:15

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:25

S_uus schreef:
Overal beenbescherming bij, en sinds eergisteren ook van die dressage boots die ik volgende maand nog even in HKM wil halen met bont en liefst wit en zwart :)

Heb even gekeken en ziet er idd wel fijn uit en gemakkelijk schoon te maken geloof ik! Ik heb veel van die standaard van br ofzo, opzich wel fijne dingen. Mag ik vragen waarom je die dressage boots hebt gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:33

Ik heb ook best wel een aantal setjes :)) , alleen ik rijd nooit met beenbescherming dus dat hoef ik niet meer te kopen :)) , rijd alleen op buitenrit vaak met peesjes en in de bak alleen met springschoenen.

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:59

Jemig! Wat gaat dit topic hard! Wel leuk hoor.

Wij hebben een heerlijk weekend achter ons! Vrijdag zijn we met Miro naar een training stal gereden voor een weekendje lessen en een schriktraining. De laatste tijd bouwde Miro teveel spanning op tijdens het rijden. Hierdoor schrikt hij sneller en schiet er dan vandoor. Dan zou je denken dat zo'n stevige koudbloed niet zo wendbaar is, maar als Miro schrikt dan vliegt hij in een flits een andere richting op... alleen wil mijn lichaam niet zo vlot mee. Of te wel: Ik lig op de grond en mijn Maflinger staat me aan te kijken van wat doe jij daar op de grond??? _O-
Ik dacht dat het enkel met het frisse weer te maken had, maar in de lessen werd wel duidelijk dat ik Miro toch met teveel spanning rijd. De teugels hou ik de laatste tijd wat korter omdat ik weet dat als hij teveel in het rond gaat kijken hij juist zo weg kan schieten. Hier hebben we tijdens de training aan gewerkt, meer vanuit ontspanning rijden. Het was in iedergeval erg leerzaam! Wat wel weer grappig was, meneer was totaal niet onder de indruk van de schriktraining. Er was een parcours uitgezet, maar Miro vond bijna niks eng. Alleen een poortje met van die zwembad spaghetti dingen eraan vond hij erg spannend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:27

Leuke foto's!

Ik heb helemaal geen setjes, ik koop spullen op functionaliteit. Ik heb 1 set peesbeschermers van Dalmar, lichtgewicht, luchtig, neemt geen vocht op. Maar in 1 kleur leverbaar, dus die heb ik.
Ik heb 6 dekjes, geloof ik, allemaal anky oud model of lookalikes. Hiervoor reed ik met dunne katoenen dekjes, maar daar zweet Jip dwars door heen en dat was nogal een belasting voor mijn zadel, daar kwamen hele ruitjespatronen op in uitgeslagen zout.
Enige set die ik heb is mijn tuig: bruin zadel, bruine hoofdstellen, bruine cap.

Ik heb gisteravond toch zo'n superfijne les gehad met Jip! Wie zegt dat paarden op een gegeven moment te oud zijn om te leren, moet eens bij ons komen kijken. 18 jaar liep Jip als manegepony met een giga onderhals en geen enkele vorm van buiging of goed lichaamsgebruik, laat staan nageeflijkheid (niet eens een vals knik, gewoon, met de hals rechtuit naar voor).
En hij gaat nu zo goed! Onderhals is zo goed als verdwenen, en hij treedt onder, laat rug los, spant buik aan en de stukjes dat hij echt nageeft proberen we steeds verder uit te bouwen. Knappe kerel <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:40

Leuke foto's en heel herkenbaar.

Ik heb een tijdje bij David de Wispelaere gelest en ik had dat ook hoor, Doos ging er om de havenklap vandoor en toen zei hij tegen me:

Je heb een pan met aardappelen die gaan koken.
Wat doe je, hou je de deksel op de pan met alle mogelijkheid of zet je het vuur lager.
Ik antwoorde, ik zet het vuur lager en zijn antwoordt daarop was... waarom hou je dan nu die deksel zo krampachtig op die pan.

Als ze zo heet worden gooi je teugels maar ineens los dan zal je zien dat je paard denkt. WTF gebeurt er en zal het raar vinden maar zal wel ontspannen, en dan pak je de teugels weer op en dan zal je zien dat het goed gaat komen.

Ik heb dit zondag ook niet gedaan hoor met die storm maar dan is het voor mij beter om te stoppen.

Dit hou ik wel altijd in mijn achterhoofd als hij en ik weer zo gespannen zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:41

Corelli schreef:
Ik fluister hem af en toe in dat hij anders de gehaktmolen in draait, werkt ook wel aardig :j

Of morgen in de aanbieding ligt bij de AH. :+

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:05

Duidelijk verhaal Mando! Ik zal jouw plaatje van de kokende pan voor ogen houden tijdens het rijden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:06

Goedemorgen!

Alle paarden weer lekker een wintervacht. Ik heb Marena zonder dekens staan dit jaar maar vind het heel erg meevallen qua vacht. Ze heeft wel wat een wintervacht maar niet extreem dik of zo.. Heb tot nu toe ook nog niet het gevoel dat ze het koud heeft maar als haar vacht niet dikker wordt moet er misschien toch maar een dekentje op.

Welkom hafpower!

Leuk dat je je hebt opgegeven voor de clinic Yvanka. Gelijk heb je hoor, dan kun je beter een rustige clinic nemen bij Emmelie. Heb je vast meer aan dan zo kort met zoveel mensen bij Adelinde!
En Siet die ook meedoet, leuk! Ben benieuwd of je ook mee doet het met talentenplan :)

Hier eigenlijk geen last van koopziekte. Met m'n boomloze zadel wissel ik niet met dekjes omdat je inlages nodig hebt en ze heeft ook geen peesbeschermers oid om.
Al vind ik het wel heel mooi, setjes! <3

Heerlijk dat je zo'n lekkere les hebt gehad met Jip, Marije!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:13

Wat leuk yvanka! Voor dat soort dingen hoef ik me echt nog niet op te gaan geven met taar :')

Hier absurd veel spullen en setjes, maar het is ook allemaal zo mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:19

Hah watdan niet :P ?