(hoe zo gaat het niet goed Marga, heb ik dat stukje gemist)??
arankeng
Geplaatst: 10-04-12 17:06
Aranka & Sandra ========== Toen ik aan kwam zat er bloed op Sandra's neus. Had de hond haar gebeten! Dussss.... Dat betekent even verwennen! Dus dat werd benen wassen (die ik laasts al gedaan had maar al weer helemaal vies waren ) en lekker lang poetsen! En ik ben zo blij!!! De arabier die bij haar staat verzorg ik ook maar beet en schopte steeds naar me! Maar vandaag heb ik weer gewoon kunnen rijden en ze was toch lief! Zo blij!!!
Laatst bijgewerkt door arankeng op 10-04-12 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-12 17:13
whahahaa Jodieeeeeeeee wat leuk, dank je wel.
Nee, Crispy is nog steeds heel gevoelig op der rug en er is tot nu toe geen verbetering, ik heb vanmiddag weer even de DA gebeld, ze heeft nu ook een speciaal supplement voor door haar voer (voor spier opbouw). Ze loopt nog steeds met haar achterbenen over het zand te "slepen". Vanaf morgen moet ik haar toch gaan longeren met dubbele lijnen om haar over haar rug te laten lopen, 5 min. links en 5 min. rechtsom laten draven, als ze dan donderdag niet soepeler is dan kom de DA vrijdag terug en gaat ze aan de pijnstillers. En al dit door 1x met een westernzadel te rijden ......... Dan denk je dus ik laat een expert komen want ik zie niet of een westernzadel wel of niet past, het had nooit op haar rug mogen liggen dat zadel, het kan bij Crispy's rug helemaal niet.
Vandaag heb ik Crispy verwend met een heerlijke poetsbeurt, staart gewassen en haar rug gemasseerd. Daarna heb ik haar verwend met wortels en muesli.
@jodie, ow das ook vervelend als ze steeds warm en koud zijn, gelukkig blijven ze nu weer koud! helaas is het bij ons dus wel degelijk een langdurige blessure
Jodie_Delano
Geplaatst: 11-04-12 09:58
WAT LEKKER AL DIE VERWENBEURTEN, jammer genoeg heb ik daar deze week geen tijd voor met Delano. (heb deze hele week examens,, YIPPIEEEE)
Marga: Hihi, heeft ze zicht een beetje jarig gevoelt? Jeetje wat vervelend he dat het niet over gaat.
Zazalover: Ja het is erg vervelend, nou ik wens jullie veel beterschap.
Aranka: STOUT HOND!!!! (hihihi) Fijn dat het o goed gaat met jullie arabiertje.
--
Jodie en Delano:
Gister niet zo veel gedaan, gepoests stallen en bak gemest en toen weer wezen leren. Vandaag ga ik Delano ffies lekker longeren kijken of ie het nog zo perfect gaat doen.
Pff Marga, dat is echt niet goed eh...?! Ben je zeker dat het aan dat zadel ligt? Het heeft er maar zo kort opgelegen zeg je! Ik krijg direct allerlei doemscenario's in mijn hoofd, je hebt ze dan ook nog niet zo lang, pff! Hoop dat alles (snel) goed komt!
Aranka, inderdaad niet fijn van de hond! Heb je inenting tegen tetanus gecontroleerd? Goed ontsmetten en in't oog houden hoor een hondenbeet!
Lore en Formera
Heb 't momenteel erg druk met werk en natuurlijk zijn vriend zijn wijsheidstanden er net uit. Die is nu gelukkig bijna weer de oude maar ik heb dus weinig tijd gehad voor pony. Het rijden gaat wel erg goed, steeds beetje beter! Ook de galop ligt me al wat meer. Heb ook een nieuw dekje, donker bruin, mooi En een nieuwe grijze rijbroek waar ik erg blij mee ben + nieuwe korte laarsjes die véél steviger zitten en me veel meer steun geven.
Vandaag zijn ook haar tanden gedaan, dus ik erg blij dat ik mijn zus eindelijk zo ver heb gekregen dat veearts mocht komen
@lore: ik heb hem gelijk nog even laten bloeden (vond ze minder leuk dat ik er zo op zat te drukken ) en even goed schoongemaakt dus denk wel dat het goed komt.
hihi ik zou wel uitkijken nu je vriend zijn verstand kwijt is mocht van je zus de veearts niet komen?
Njah hondenbeter zijn vaak dieper en vooral dat diepe is gevaarlijk, zou zeker even checken of inentingen tegen tetanus in orde zijn, zoek maar even op wat tetanus met je paard kan doen als inentingen niet in orde zijn... Maar als dat in orde is zal het wel goed genezen hoor!
Mijn vriendje is gelukkig nog even wijs, juist wat tanden kwijt dus
De veearts mocht wel komen hoor, maar ze vinden altijd dat ik overdrijf als ik zeg dat veearts moet komen en nu moest hij tanden van onze jonge ruin komen doen, dus ik vlug: "dat hij die van Formera dan ook mee doet!" en voila
@Lore: ja nog even afwachten. Lekker dat de tanden gedaan zijn, moet bij Crispy ook binnenkort, maar eerst dit even laten genezen.
@Jodie: ja denk wel dat ze zich jarig voelde hahahaha, ze werd heerlijk verwend.
Heb Crispy vandaag zoals de veearts zei aan de dubbele longe gehad, zomaar een kleine 10 min. en jawel toen begon het te gieten en wilde crispy niet meer lopen want ja stel dat ze nat wordt hahahaha.
Jodie_Delano
Geplaatst: 12-04-12 10:14
Marga: fijn dat zo zo'n leuke verjaardag heeft gehad, gieten? bij ons hier in Noord-Holland is het practig weer. Ympi: Zodra de tandjes bij de tandarts gedaan zijn loopt het paard ook weer veel lekkerder en eet het paard ook weer beter. En als een paard beter eet dan betekend dat dat ze ook minder honger hebben en ook niet meer zoveel bietsen. Aranka: Inderdaad hondenbeten kunnen heel gevaarlijk zijn voor een dier maar ook voor een mens. Het controleren van het tetanus is zeker even de moeite waard. Pas je ook op dat het niet straks nog een keertje doet, meestal als ie het bloed geproeft heeft!! Of was het gewoon een ongelukje door het spelen? wij hebben 2 labradoors en die zijn gek van Delano, en Delano van hun. ZO LEUK IS DAT !!!!!!!!!!!
-- Jodie en Delano
Ik heb sinds Maandag (2de paasdag) al last van griep (koorts, buikpijn, hoofdpijn en soms net het idee dat me hele lijf pijn doet). En dan heb ik ook deze week nog gezellie hele week proefexames dus 3 toetsen op 1 dag en dan de hele week. DUS SUPER FIJN ALLEMAAL..
Delano staat lekker de hele dag buiten, en word elke dag even gelongeerd van af volgende week als ik me weer wat beter voel gaan we wel weer aan de bak.
HET IS WEER LEKKER WEER, zonnetje met blauwe hemel
al weer even niet geweest. een tijdje rustig aan gedaan wegens prive omstandigheden. ik ga vanaf morgen weer een dagboek bij houden, en zal dan regelmatig dingen plaatsen.
@line leuk dat je weer mee komt praten! @jodie: het is een kruising herder x collie dus ik denk dat het echt jagen is zo komt het ook over! Maar als wij in de buurt zijn doet ie gellukig niks.
Vandaag weer even met de dubbele lijnen geoefend, het ging redelijk en kreeg een heeeeeeeeeeel klein beetje de indruk dat het iets beter gaat, maar ja dat ga ik morgen wel zien, morgen wil ik haar nogmaals even aan de dubbele lijn zetten en kijken of het echt beter gaat. Moet morgen zowiezo de DA bellen over hoe het nu allemaal gaat en wat we eventueel gaan doen.
Aranka: Hou het wel even in de gaten, eemaal bloed geproeft is vaak meer? Line: Gezellig dat je er weer bent. Marga: Fijn dat het vandaag iets beter ging, nou morgen even afwacten.
Natuurlijk kunnen ze aan de teugel lopen Mijn halfinger is beter in dressuur dan ik
Marga: klinkt goed, toch al beetje verbetering!
Och Jodie, net nu ziek, hebben jullie trouwens ook paasvakantie?
Lore en Formera
Wat een weer ook eh zeg Wou gisteren rijden maar was al nat nog voor ik op stal was (moet zo'n 200m wandelen ) dus maar niet gereden, wel gepoetst en er komt nogal wat haar af hoor! Straks is ze kaal
Vandaag had ik de moed niet meer om te rijden Is erg druk op werk en moet momenteel veel rondlopen en fysiek werken terwijl ik eigenlijk een bureaujob heb en dus gewend ben, ben echt doodop! Maar heb wel bij pony geweest hoor! Eerst haar op de piste gezet, ze was lekker zotjes Hebben samen gespeeld en gelopen en zij heeft lekker gebokt en gesprongen in de lucht, mijn gekke pony! Maar ooh zo lief Daarna stal uitgemest en nog wat VD gedaan, ze doet de jambette nu echt héél fanatiek, nu weer iets nieuws proberen leren, altijd moeilijk vind ik Natuurlijk moest ze daarna nog gepoetst worden en er kwam alweer erg veel haar vanaf, straks echt kaal
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 21:51
Hoi, Sien, welkom
Dit is een dagboek, dus je stelt jezelf en je haflinger voor en kunt dan je dagboekverhaaltjes kwijt en vragen.