Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:04

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ohh heerlijke serie Mando <3 Ik heb 'm al uit helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 04:42

Gefeliciteerd Kiddo, dat was jij dus.

Hier ook helemaal blij. Na anderhalf jaar pauze ( daarvoor ook maar twee wedstrijden gereden) allround kampioen geworden bij DAH West.

Eerste proef sprong ze meerdere keren net niet over de hekjes,net geen winstpunt, viel me nog mee :)
Tweede proef maakten we het goed gelukkig met ruim twee winstpunten.

En springen ( 80cm) als een zonnetje door het parcours.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:32

Ik was de ringmeester bij het springen wat zo vreselijk de soep in liep :P hahahaha

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:36

Wauw wat een toppers!! Gefeliciteerd allemaal!!

Ik heb niet zo best gereden.. eergister de stal eigenaar overleden dus zat vooral daar met m'n hoofd.. vervolgens verslapen dus als chaotisch, uiteindelijk veel te vroeg in heerjansdam maar kreeg geen goede mindset meer. Toch nog 2 winst en 1X tweede, maar geen goed gevoel ondanks dat Lynn me aardig redde in de proef.

Lynn liep vorige week zondag al net ook iets onregelmatig, nog geen taktfout, maar heel af en toe kwam rechts achter niet mee.. Deze week rustig aan gedaan en ze liep goed, dus toch maar gestart (voor het springen wel afgemeld). In het los rijden en eerste proef liep ze goed, maar daarna toch weer niet helemaal zuiver..

Na de proef gelijk onze bevriende dierenarts gebeld, die kent haar goed en weet hoe aanstellerig ze is op d'r lijf..
Nu even 2 weken onbelast werken, als been niet mee komt een stap terug.. Rug en achterbeen is al zo vaak uitgebreid bekeken.. Hopelijk is het dus even overtraining en doet het wat rustiger werken zijn werk..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:53

Ow, jeetje vera, dat had je me nog niet verteld!

Ik heb filmpjes van mn proeven op YouTube staan. Ik durf ze eerlijk gezegd niet zo goed te delen :P ik ben natuurlijk niet het type super slank en lang.

Daardoor lijkt het heel snel stuiterig als ik doorzit. :( en dan gaat Nash ook nog eens in 2 delen lopen als het te moeilijk wordt, waardoor dat beeld versterkt word :+

Ik wil ze dus wel delen met jullie, maar wel een beetje lief zijn.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:25

Sterkte Ugene. Hopelijk is het onregelmatige snel over.

@ Peelie. Hier zullen we toch wel lief zijn. We weten allemaal hoe het is om op een haf te rijden ;)

Hoe zit het met jullie hafjes. Krijgen ze al wintervacht? Mijne wel. Ze verhaard vreselijk, word weer donker en krijgt meer vacht.

Vandaag even gereden. We zijn op het moment weer wat meer actief met de dressuur bezig. Moet nodig weer lessen. Maar werk zovaak in het weekend dat het lastig plannen is. Wel is mijn vriend even mee geweest met de camera :)

Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:08

Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten allemaal! :D

Ziet er goed uit Mandje!

Vanochtend de zadelmaker even langs geweest, alles is weer goed dus we kunnen weer los! *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:49

Wij hebben lol met onze knol gehad.

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:55

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:10

Die is idd braaf!

Ik ben vandaag even op een concours wezen kijken, erg leuk :D wil zelf ook echt gaan nu, denk toch dat ik nog een paar wedstrijden in de b blijf

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:26

MariekeB schreef:
Gefeliciteerd Kiddo, dat was jij dus.

Hier ook helemaal blij. Na anderhalf jaar pauze ( daarvoor ook maar twee wedstrijden gereden) allround kampioen geworden bij DAH West.

Eerste proef sprong ze meerdere keren net niet over de hekjes,net geen winstpunt, viel me nog mee :)
Tweede proef maakten we het goed gelukkig met ruim twee winstpunten.

En springen ( 80cm) als een zonnetje door het parcours.

jups en jou zoontje was jarig hihii

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:49

Mooie resultaten hebben jullie weer behaald dames, gefeliciteerd Y)(^)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:24

Afbeelding
Eentje van de wedstrijd van gisteren. :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 13:07

Ziet er goed uit!

Bwah gister was het al zulk slecht weer en nu is het weer van dat benauwde warme weer.. Hoop niet dat we nogmaals van die buien gaan krijgen want vond er niet zo veel aan... Haha

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:01

Peelie: Sorry ik vind het een beetje 'strak' ogen. :o Misschien ligt het aan een momentopname hoor, maar het is net alsof je de teugels heel strak hebt en hem geen ruimte geeft.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:09

@Mayflower_ Ben ik met je eens.. Maar kan idd een momentopname zijn dat hij zelf een beetje naar voren wil met zn neus en t daarom strak lijkt..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:11

Goeie resultaten zo te lezen!

Sterkte Ugene2001.. Hopelijk gaat het ook snel weer beter met Lynn!

Hier ook eentje alweer behoorlijk aan het verharen mandje. Moet oktober maar even geschoren worden denk ik :o

Haha, geweldig Mando! Lekker, zo'n nuchter dier :D

Ben ik het ook mee eens Marjolein, wat de foto van Peelie betreft.. Maar goed, het kan inderdaad een momentopname zijn zoals Leonie ook aangeeft.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:22

Wij zijn hard aan t oefenen om meer ruimte in de middendraf en uitgestrekte draf te krijgen.. Ze heeft soms de neiging om dr knieën wat op te gooien ipv te strekken.. Maar ligt ook aan de spanning op dat moment etc. :j

Afbeelding

We kunnen t wel maar we moeten nog net de balans hierin vinden.. Paardje kijkt alleen een beetje pissig op de foto want ze was er echt zat van :+ := :

Afbeelding

Ik dacht voeg gelijk maar wat beeldmateriaal toe.. Zo kunnen jullie zien wat ik bedoel en misschien tips geven.. *-:) :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:45

Vind ik ook altijd lastig, als iemand tips en trucs lees ik graag mee!

Mando leuk altijd fijn lol met je knol.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:09

Ik kijk vanavond je foto's leonie, m'n internet is op dus heel sloom hahaha.

Hebben jullie nog tips om wijken aan te leren?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:16

Je moet altijd beginnen met minimale druk. In het begin reageert je paard daar natuurlijk nog niet op, dus ga je langzaam de druk opbouwen. Wat je paard ook doet, hou de druk vast tot hij meegeeft, al is het maar een millimeter, en neem dan direct de druk weg en beloon je paardje. Het duurt niet lang of je paard gaat meegeven aan druk, en als je altijd met zeer lichte druk begint en langzaam opbouwt zal je paard in een steeds eerder stadium al gaan reageren op wat er komen gaat en reageren op steeds lichtere druk. Hij wordt op gegeven moment dus steeds lichter en leert wijken voor minimale druk..

Hoop dat je hier wat aan hebt Naomi_Haffie :j

Je kunt ook beginnen met aan de hand leren wijken voor druk.. Dus hetzelfde als hierboven maar dan aan de hand.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:31

Ik leer het ook eerst aan de hand. Mijn instructrice gaf ook wel de tip om kleine stukjes wijken voor druk mee te nemen in een volte zodat ze de hulp in ieder geval kent. Op youtube staan ook veel filmpjes over wijken voor druk aan de handd,

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:36

Bedankt :) als ik vanavond voordat het slecht weer word nog kan gaan ga ik het uit proberen :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:05

Ik zie op mijn foto juist een paard wat heel erg graag wil, maar nog wat kracht mist. Daardoor haar hij iets op de hand hangen ter compensatie. Ik geef hem niet meer of minder ruimte als normaal.

Zie daar waarom ik de fimpjes dus niet ga delen met jullie :) en nee. Ik hoef geen ooh en aah reacties. Maar ik heb geen behoefte aan negativiteit. Ik heb al genoeg negativiteit in mijn leven en ik probeer uit dingen zoals internet af en toe juist positieve dingen te halen :)

Goed, genoeg persoonlijk gezever. Als mensen het echt willen weten, mag je me altijd een pb sturen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 16:13

Ze geven voor vanavond code oranje op getver...

Peelie heb jij toevallig een l1 proefje op YouTube ? Proef 7 of 8