Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:56

yeeeaaah het ging weer super goed longeren vandaag zo blij op mijn toppertjeeee(L)(L)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:05

Hey!

Moest weer wat bijlezen... Marga, wat jammer van je zadel, eerst toch te klein nu helemaal afgekeurd voor haar rugje! Hopelijk is ze met het juiste zadel snel weer beter! En hopelijk krijg je je geld terug natuurlijk...

Wat fijn dat het zo goed gaat Jodie! Lees alleen maar leuke berichtjes van jou!

Heb ik voor de rest nog iets gemist?!

Lore en Formera

Vandaag voor het eerst deze week gereden, schaam mezelf daar dood om maar was echt ZOOO moe, heb maandag, dinsdag en woensdag om acht uur gaan slapen en pas om half acht weer opgestaan... :oo Dus heb echt wel geen tijd of energie gehad om te rijden. Ik ben haar wel alle dagen gaan poetsen + stal kuisen + kusje geven! Mijn zusje was ook thuis dus ze heeft hele dagen op de wei mogen staan en ze heeft sinds dinsdag een schaduwdoek, waar ze dus bijna geen schrik van heeft *\o/*

Het rijden ging vandaag erg goed, galop gaat weer super, ze loopt al wat aan teugel of richting aan teugel in galop nu, ben zo trots <3 Nu ja, zij kan het wel, ik niet -O-

Heb ook zusje zover gekregen om samen te lessen. Nu nog wat er achter zitten zodat we ook een lesje kunnen inplannen samen, daarna zien we wel weer!

Morgen worden mijn vriend zijn wijsheidstanden getrokken, vind ik best eng :oo Die van mij zijn er sinds vier weken uit maar dat vond ik lang niet zo eng dan de zijne die eruit gaan. Liever die van mij nog eens dan, ben net iets te zorgzaam denk ik :o

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:10

Annemarie en Storm

Tjee Marga wat sneu voor Crispy zeg!! Hopen dat ze snel weer opknapt door even geen zadel op te hebben.

Met Storm gaat het prima, die is weer tam nu ie iedere dag buiten komt en beweging krijgt ;-). Helaas pindakaas is mijn rib toch gebroken dus ik rij voorlopig niet.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:15

Oei dat is wel minder een gebroken rib, lekker pijnlijk he?!
Ik heb er eens eentje gekneusd door mijn heup tegen mijn rib te kletsen :? En dat deed echt pijn! Elke keer toen ik moest niezen kreeg ik zo een pijnscheut als ik bijna wou niezen en daarna heb ik bijna een jaar niet geniesd, gewoon omdat mijn lichaam had geleerd dat niezen pijn deed, klonk toen altijd heel grappig :D Nu totaal geen last meer van gelukkig!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:20

Ik heb inderdaad in een week tijd maar 1x geniest, dus mijn lijf past zich al aan. Maar inderdaad dat doet echt zeer ja haha. Alles doet zeer trouwens _O- . Ben er nog wel een week of 5 zoet mee, dus waarschijnlijk is het net over als we met groep van stal en paarden naar de Veluwe gaan. Helaas kan ik niet Storm zijn conditie opbouwen zoals ik wilde, maar ja dat is ff niet anders.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:54

Inderdaad Ympi, met Delano en mij gaat het super goed.
Door school heb ik niet elke dag tijd om te rijden, daarom zijn we bezig met longeren.
EN DAT GAAT ECHT SUPER,, hij zat me gewoon in de zeik te nemen want hij weet dondersgoed wat je bedoelt hoor.

Van het weekend ga ik hem weer lekker rijden.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:55

Annemarie, Jeetje dat lijkt me erg pijnlijk.
Hopen dat je snel weer een beetje opknapt, mis kan je een stalgenootje heel lief aan kijken of ze mis je knollie willen rijden??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 01:22

Marga:

@Annemarie: jeeetje meis, daar ben je wel ff zoet mee zeg. Sterkte ermee.

@Jodie: super dat het zo lekker gaat met jullie

@Lore: bij jullie gaat het ook goed zo te lezen, en vriendje succes met de tanden.

Ik ben vandaag mijn zadel terug gaan brengen en ik heb geld terug gekregen minus eur 50 voor t passen, ben al lang blij dat ik er van af ben.

Vandaag nog even overleg gehad met de DA, Crispy krijgt vanaf morgen een spieropbouwend supplement door haar voer, ik ga het morgen bij de DA ophalen, ik kan mijn eigen dressuurzadel blijven gebruiken als ze weer beter is en laat dat voor de zekerheid nog ff checken door de zadelpasser. Heb vandaag ook massage baby olie voor mijn meisje gekocht en ga haar daar lekker mee masseren, vandaag heb ik haar maar even een rustdag gegeven. Morgen ga ik haar eventjes longeren, poetsen en masseren.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:23

Inderdaad Marga, hier gaat het lekker!!
Fijn dat je het geld terug hebt ontvangen, dat is altijd maar even afwachten he maar meestal met een goed andwoord waarom je hem terug komt brengen valt veel te regelen.

Wat een heerlijk weertje is het hier, bij jullie ook?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:23

he Jodie, ja hier schijnt ook t zonnetje, heerlijk.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:54

Heerlijk he, maar toch de winterjas + de dekens blijven we nog maar wel omhouden.

Ik heb vanacht zo'n rare droom gehad *SNIKSNIK*
Ik had gedroomt dat Delano dood ging,, uuuhhh???
Maar gelukkig toen ik naar buiten keek, zag ik hem nog staan!!!

Straks lekker Delano rijden, hij heeft de hele week een beetje rust gehad 2x gerden en 2x gelongeerd, dus hij moet maar weer eens aan de bak.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:06

das echt een nachtmerrie dan, dat komt omdat je zoveel van hem houd en dan bang bent dat je hem kwijt raakt.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:29

Als je droomt dat een persoon dood gaat blijft die persoon juist heel lang leven. Dat geld ook voor dieren. Moeders vertelde dat! En aan moeders zegge geen twijfel! Dus jodie: dont worie be happy :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:18

marga wat vervelend zeg!
Annemarie sterkte met je rib :(:)

Hier gaat het goed met de haf, gister heeft ze ohz 1,05m gesprongen en ze kwam er makkelijk overheen alleen haar techniek is nog niet zo top! Maar dat komt dan wel :P vond het wel leuk dat ze zo sprong.
Met mijn eigen paard gister 2 wp gereden in de dressuur dus gister goed dagje gehad.

Ik ben zelf nu alleen beetje ziekjes :(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:32

ow leuk is dat springen met je haffie he :)) die van mij heeft 1,10 gesprongen maar mag nu nie meer ivm dr hoeven

t gaat hier wel oke geloof ik, ze loopt wel aardig en dr been is niet dikker geworden wel erg warm
maarja we kunnen nog niks zeggen, waarschijnlijk volgende week terug naar de veearts

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:36

lastig zeg zazalover, succes ermee.

Haffie heeft verder nog niet zoveel bespiering, gok dat ze na wat training wel B paarden parcours kan. Misschien een keer BB cross bij de paarden aangezien ik geen pony's meer mag starten bij de pony's.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 18:18

Net bij Crispy geweest, kan niet echt verbetering zien

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:25

Marga:
Inderdaad ik zou er niet aan moeten denken als ie er niet meer zou zijn.
Wat fijn dat het weer goed gaat met Crispy, komt vanzelf weer goed.

Aranka:
Ik vertrouw op je moeders woorden(L)(L).

Delano word ook erg heet van springen, hij heeft vrijgesprongen met 1.20 ong heb het niet opgemeten.
Fijn 2 winstpunten erbij, wat rij je nu?

Zazalover:
Wat vervelend van zijn beentjes he, Delano had midden de winter ook hele zere hoefen en warm en dan ook echt warm.
Maar van de veearts hoefde ik me geen zorgen te maken.
En sinds 2 weekjes zijn de hoefjes koud.

Maar ze zijn er bij jou nog niet achter wat het nou kan zijn?

-------

Jodie en Delano:

Gister ben ik met een goede vriendin een haar paardje en Delano op de grasdijk naar Purmerend toe geweest.
Nou het was heerlijk, ffies lekker crossen!!
1x in de week of 1x in de twee weken dan gaan we daar altijd even heen om lekker te crossen, de beentjes ffies strekken.

Vandaag hebben we in de bak gereden, en Delano was super braaf zodra ik met mijn handen de teugels vast pak dan rolt ie al helemaal naar beneden in zijn ontspanning.
Ben zo blij met me poeppieeee.

Toen ik klaar was met rijden, en aan het afzadelen was is het standaard als ie zijn hoofdstel uit doet een kusje krijgt en een snoepje.
Nou vandaag duurde dat kusje (knuffel momentje) wel 15 min, hij lag helemaal mijn zijn hoofd (volle gewicht) op mijn schouder te slapen oogjes dicht oortjes naar voren.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:36

@jodie: Daar ben ik ook wel eens geweest heerlijk om de energie kwijt te raken. Delano voelt zich dus al helemaal op zijn gemak als je op zijn rug zit! En heerlijk die knuffel momenten daar knap ik ook altijd helemaal van op :).

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:43

arankeng schreef:
@jodie: Daar ben ik ook wel eens geweest heerlijk om de energie kwijt te raken. Delano voelt zich dus al helemaal op zijn gemak als je op zijn rug zit! En heerlijk die knuffel momenten daar knap ik ook altijd helemaal van op :).

Ja lekker he die dijk,,, maar woon jij in de buurt bij mij??
Ja die knuffel momentjes die komen steeds meer een steeds vaker, toen ie net bij mij was toen dacht ie 'DAT IS NIET STOER'!!!!
Maar nu word ie wat ouder en vind ie het toch wel fijn.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:46

haha die stoere vent heeft een klein hartje!
ik woon tussen Hoorn en Heerhugowaard, in een klein dorpje (1600 inwoners)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:51

Ja een hele stoere vent, want deze vent die wilt ook niet achter de groep NEEE voor de groep.
Woon je in driehuizen of in West-schraftdijk?
Ik woon in West-Knollendam

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:55

Nee ik woon in Spierdijk.
West knollendam. Daar woont wel een klasgenoot van mij met haar paardje!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:59

Ooh okaai.
Wie is dat dan?
Liep jij gister met ja haffje op de dijk, met een zwart/bruin paard?

Sta je bij kikkerstyen?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:05

Nee ik ben nog niet met Sandra op de dijk geweest ik heb geen vervoer en wil het de eigenaar nu niet vragen met de vee wagen hij is erg ziek. Maar wel met andere paarden van kennissen.

Sandra staat niet op een stal ze staat gewoon bij een boer (neef van mijn moeder ofzo) samen met een arabier in Avenhorn vlakbij tjitske.