[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:12

Wat Fijn Tamara!

Is erg warm om te rijden! 'S avonds is het wel prima te doen :)

Oh Romy! Daar is het pas vies benauwd!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:16

Net Mia gereden. Had les, omdat ze zo onrustig met haar hoofd en haar rug wat wegdrukt gereden met slof. Ging goed :) Dus komende week met slof rijden. Met aanspringen heeft ze zo haar eigen manier aangeleerd dat ze op dat moment haar rug helemaal wegdrukt. En nu net slof stoot ze zichzelf, en kan ze die rug niet weg drukken. Dus nu leert ze goed aanspringen, en netjes ook. :D Ook met schakelen werd ze helemaal niet neer zo dramerig.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:32

Fijn dat het met slof beter gaat!
Bah Deborah, daar is het pas benauwd!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:02

Ja, het kwartje begint nu eindlijk te vallen bij Mia :D

Noa had je star nog gereden,?

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:46

Hoi meiden!

Sorry dat ik van de week niet gereageerd heb, was een weekje naar London met school!

Aah Sanne, wat een superlieve foto!!
NOG GEFELICITEERD MET ANDOR TAMARA!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Jammer dat je door die regen niet op buitenrit kon Noa..
Ik speelde ook altijd sims vroeger! Ik had het ook op mijn nintendo :P
Wauw Sanne wat een prachtige foto!! _/-\o_
Ik vind de regel berichten inderdaad ook storend.
Sanne, als ik er al op zit als het gaat regenen wel, dan heb ik al zoveel 'moeite' gedaan om te gaan rijden, dan ga ik rijden ook :') Miezerregen maakt me verder niks uit.
Dat vind ik ook altijd vreselijk om te zien Tamara, ik heb liever dat mijn paard niet aan de teugel loopt dan dat ze in de krul getrokken wordt.
Wow, wat een luxe zeg, een binnenbak! Wil ik oooooook.... Voorlopig heb ik trouwens helemaal geen bak. Niet dat ik het erg vind, nu ga ik een paar keer per week op buitenrit :P
Noa, ik vind Jens op het filmpje inderdaad ook niet helemaal lekker lopen!
Mooi topic Doranka! Wat lief dat jullie dat voor die mevrouw hebben gedaan zeg!
Rijbroeken, tja... Ik heb er een paar van mijn moeder gejat, die zitten wel lekker, maar heb geen idee wat het merk is :') Ik vind die rijbroeken van spijkerstof wel altijd heel fijn zitten!
Fijn dat het longeren goed ging Kim!!
Klote van je hoefsmid Tamara! Inderdaad wel heel raar hoe hij dat gedaan heeft!
Jeetje Kimberly, wat een verhaal... Sterkte :(:)
Leuke foto van die hond Faith!
Balen Noa!
Fijn dat het rijden zo goed ging Kim!!
En nog zo'n gave foto van Sanne <3 Prachtige hengst zeg!
Mooie bloep Deborah! En fijn dat je brace eraf mag, hopelijk kan je snel weer normaal rijden!
Ahh wat zielig van die kat zeg!!
Wat fijn Tamara!
Wat fijn dat de les goed ging Doranka!
Faith, mooie foto's van jou en Linn! Ziet er goed uit!
Haha Marrit, geweldige foto van Mia :D
Jammer dat de les niet goed ging Lotje!
Mooi dat het goed ging Noa, en wat fijn dat Jens zijn vliegenmasker nog om had!
Dat topic Noa, geweldig _O-
Leuke foto Tamara!
Aah lieve Abby, leuke foto zeg!
Welkom Evelien! Mooie foto van Daisy, en ooooh ik ben zo fan van Ti en Fi!!!
Ziet er goed uit Pernille!
Fijn dat Vrouwke braaf was Kim!
Mooie hengst is Bergwind!
Wauww Marrit wat een gave foto <3
Fijn dat het goed ging Tamara!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:48

Ik ben vandaag weer heerlijk met Lola naar buiten geweest, wat heb ik toch een geluk met zo'n brave pony <3
Heb deze week ook voor het eerst gegaloppeerd op buitenrit, dat was echt een mijlpaal want ik was er altijd een beetje bang voor om buiten te gaan galopperen, bang dat ze ervandoor zou gaan. Maar het ging echt heel goed!! Dus ik ben trots op mijn poown <3

En Lexi is vandaag jarig, ze is 14 geworden :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:58

Fijn dat de slof een goede oplossing is! :)
Ah super charlotte! Ik heb daar inderdaad ook lang mee gezeten, omdat ik bang was dat ze er vandoor zou gaan.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:30

Mooie bijleespost!!
Gefeliciteerd met lexi!

Vond t eerst,ook altijd eng om buiten te galopperen, maar ik voel ondertussen gelukkig goed aan wanneer het wel en niet kan haha

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:01

Jullie hebben flink doorgekletst zie ik!
Ik ga zo even alles terug lezen en reageren.. :)

Ik heb vanochtend een heerlijk ritje van 1,5 uur met Daisy gemaakt, het is zo heerlijk rijden hier. Ze staat bij de Rottemeren op het zomerland, rij zo het bos in :D Veel gestapt en af en toe een drafje en galopje gemaakt, maar zodra de zon door kwam voelde ik de zon goed branden op mijn armen en nek. We waren goed moe toen we terug kwamen. Kan zo genieten van Daisy, haar oortjes staan de hele weg alleen maar naar voren <3

Verder niks gedaan, ben altijd vrij op woensdag.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:03

Gefeliciteerd met Lexi! En super dat het goed ging.

Ik heb Star vandaag gereden, ging opzich wel goed. Binnekort maar eens les nemen want de ponyclub komt er voorlopig niet van.

Ik krijg voor mijn eindrapport van mijn ouders een fotoboek met foto's van Melvin, heb hem net zelf gemaakt via hema.nl. Ze zeiden dat ze zoiezo al iets bijzonders wilde geven en dit is helemaal perfect. Wel weer een traantje gelaten maar hij is heel gaaf geworden, nouja op het voorbeeld dan, in t echt heb ik hem natuurlijk nog niet gezien. Zal dan als ik hem heb wel een filmpje maken, dat is mkkelijker dan foto's haha.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:04

Lekker Evelien!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:11

Achteraf was het best onzinnig van me om bang te zijn, ze is enorm braaf buiten.

Van de week stonden Lola en Lexi de hele tijd te kroelen in de wei, echt lief <3

Afbeelding

Ik ben zo blij dat ze lekker samen staan nu!!

Wat leuk Evelien! Lekker zeg, vlakbij het bos!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:13

Nordsvensk schreef:
Evelien, ik studeer Fiscaal Recht en Economie :)

Dat klinkt lastig haha! Wat houdt dat precies in?

Nordsvensk schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn mooie uitzicht <3

Het rijden ging gisteren prima. Nog zoveel werkpunten zijn er. Maar we zijn weer bijna terug op hoe het een paar weken geleden ging. :)

Wauw hele mooie foto zo met de zonsondergang en leuke oortjes! <3
Altijd fijn om nog werkpunten te hebben, als je geen werkpunten meer hebt wordt het rijden ook zo saai :P

SuperAssie schreef:
Sidepull is er! Heb er net mee gereden en maaaan wat is dat fijn <3
Hij was zo braaf en het ging zo goed! Heb niet lang gereden, denk iets van 20 minuutjes maar het ging super dus dan is het ook goed zo, plus t was warm :')
Heb geen foto ervan, was 't vergeten :')

Ik ben nou al een week of twee bezig met van stap naar galop aanspringen en moet zeggen dat het echt al goed gaat. Vandaag zelfs een eenvoudige galopswissel gedaan :))

Ik ben trots hihi

Wat fijn dat het rijden met de sidepull goed ging! Heb daar zelf nog nooit mee gereden.
Wat is de functie van een sidepull? Is dit anders dan een gewoon bitloos hoofdstel?

Nordsvensk schreef:
Net Mia gereden. Had les, omdat ze zo onrustig met haar hoofd en haar rug wat wegdrukt gereden met slof. Ging goed :) Dus komende week met slof rijden. Met aanspringen heeft ze zo haar eigen manier aangeleerd dat ze op dat moment haar rug helemaal wegdrukt. En nu net slof stoot ze zichzelf, en kan ze die rug niet weg drukken. Dus nu leert ze goed aanspringen, en netjes ook. :D Ook met schakelen werd ze helemaal niet neer zo dramerig.

Fijn dat het rijden al beter ging!
Pas wel op met een slof, ze kunnen zich uiteindelijk vast gaan zetten.
Succes verder! :)

xx_Charlot schreef:
Hoi meiden!

Sorry dat ik van de week niet gereageerd heb, was een weekje naar London met school!

Welkom Evelien! Mooie foto van Daisy, en ooooh ik ben zo fan van Ti en Fi!!!

Een weekje Londen is altijd leuk! :)
Zou er ook nog wel een keertje heen willen, ben er in 2010 1 dagje geweest, was onze tussenstop toen ik 2 weken naar Florida op vakantie ging.

Dankje! :) Je bent niet de enige fan van ze haha! <3

xx_Charlot schreef:
Ik ben vandaag weer heerlijk met Lola naar buiten geweest, wat heb ik toch een geluk met zo'n brave pony <3
Heb deze week ook voor het eerst gegaloppeerd op buitenrit, dat was echt een mijlpaal want ik was er altijd een beetje bang voor om buiten te gaan galopperen, bang dat ze ervandoor zou gaan. Maar het ging echt heel goed!! Dus ik ben trots op mijn poown <3

Altijd fijn om lekker buiten te kunnen rijden! :)
Wat leuk en fijn dat het galopperen goed ging! Ik weet heel goed wat je voelt. Mijn eerste keer galopperen met Daisy vond ik ook heel spannend! Zou ze wel stoppen als ik dat wilde enz. Maar uiteindelijk ging ze zelf al heel netjes terug in draf. En nu hoef ik alleen maar Hooo te zeggen en dan gaat ze al netjes in draf terug :) Enige tip die ik je mee kan geven is, als je gaat galopperen proberen te ontspannen.

Gefeliciteerd met Lexi! :) Mooie leeftijd!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:14

Ik zou het wel fijn vinden als ik iedereen zijn naam even leer kennen.
Dus als jullie je boktnaam even neer zouden kunnen zetten met je naam erachter :)

Primadonna: Evelien

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:17

Fijn dat het rijden goed ging noa. Lessen is inderdaad erg fijn, leer je veel van. :)

Mooi bijleespost evelien! +:)+

_Lot

PrimaDonna_ schreef:
Dus als jullie je boktnaam even neer zouden kunnen zetten met je naam erachter :)

xx_Charlot: Charlotte

:D

PrimaDonna_

@Noa: Fijn dat het rijden met Star goed ging! :) En wat mooi van je ouders dat je een fotoboek met foto's van Melvin erin krijgt. Net even op je profiel gespiekt over wie je het had. Maar dat is zo te zien je oude paardje die helaas niet meer leeft.. Word een dierbaar fotoboek! :)

@Charlotte: Lieve foto! :)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 21-05-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:18

Kim_97 : Kim

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:28

xx_Charlot schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Noaxhorses: Noa

:D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:34

faithjee schreef:
als het goed is met bergwind, zal het vanavond nog eens vragen
http://www.kymmelshof.nl/pageid=79/Bergwind-W.html

Super gaaf! <3 Is het doorgegaan?

noaxhorses schreef:
Net Jens gelongeerd, hij is er een paar keer vandoor gegaan maar heb hem uuiteindelijk wel in hett zweet gewerkt haha.

Hij blijft stout dus? Hoe gaat het met afvallen?

PrimaDonna_ schreef:
Nordsvensk schreef:
Hebben julie nog plannen voor vandaag? :)

Heb vanmiddag gewerkt en te horen gekregen dat ik vanaf vandaag 2de aanspreekpunt ben geworden op mijn werk :D
Moet het voor mijn collega's nog even stil houden tot donderdag, dan mag ik het heel blij vertellen *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*

Nordsvensk schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn mooie uitzicht <3

Het rijden ging gisteren prima. Nog zoveel werkpunten zijn er. Maar we zijn weer bijna terug op hoe het een paar weken geleden ging. :)

Waaaauuuw <3 <3 Heerlijk ook dat blonde koppie erbij op.

SuperAssie schreef:
Hij was zo braaf en het ging zo goed! Heb niet lang gereden, denk iets van 20 minuutjes maar het ging super dus dan is het ook goed zo, plus t was warm :')

Ik ben nou al een week of twee bezig met van stap naar galop aanspringen en moet zeggen dat het echt al goed gaat. Vandaag zelfs een eenvoudige galopswissel gedaan :))

Ik ben trots hihi

Fijn Tamara! Ben wel heel benieuwd hoe je sidepull Andor staat. :D

Kim_97 schreef:
Ik heb gisteren les gehad, alleen was het gewoon echt té warm, dus hebben we een buitenritje gemaakt. vandaag wil ik eigenlijk ook even naar stal om me proef te oefenen en morgen heb ik een uurtje privéles. :)

Ja het was echt vies warm he! Hopen dat de priveles wel goed gaat morgen en het liefst ook met een beetje een normalere temperatuur. :')

Nordsvensk schreef:

Ooh fijn! Kan ze even voelen en leren hoe het echt moet! Ik vraag me weleens af of als je met slof rijdt zeg maar je hem de hele tijd gebruikt of niet? Gewoon interesse hoor! Heb er nog nooit mee gereden namelijk.

xx_Charlot schreef:

Lexii gefeliciteeeerd! *\o/* Wat heerlijk naar buiten! Was het warm? Stoer voelt dat het buiten! Weet nog precies hoe trots ik was de eerste keer!

PrimaDonna_ schreef:

Ik heb vanochtend een heerlijk ritje van 1,5 uur met Daisy gemaakt, het is zo heerlijk rijden hier. Ze staat bij de Rottemeren op het zomerland, rij zo het bos in :D Veel gestapt en af en toe een drafje en galopje gemaakt, maar zodra de zon door kwam voelde ik de zon goed branden op mijn armen en nek. We waren goed moe toen we terug kwamen. Kan zo genieten van Daisy, haar oortjes staan de hele weg alleen maar naar voren <3

Oook heerlijk buitengereden dus! Fijn! :D

noaxhorses schreef:

Ik heb Star vandaag gereden, ging opzich wel goed. Binnekort maar eens les nemen want de ponyclub komt er voorlopig niet van.

Ik krijg voor mijn eindrapport van mijn ouders een fotoboek met foto's van Melvin, heb hem net zelf gemaakt via hema.nl. Ze zeiden dat ze zoiezo al iets bijzonders wilde geven en dit is helemaal perfect. Wel weer een traantje gelaten maar hij is heel gaaf geworden, nouja op het voorbeeld dan, in t echt heb ik hem natuurlijk nog niet gezien. Zal dan als ik hem heb wel een filmpje maken, dat is mkkelijker dan foto's haha.

Wat een mooie manier om de herinneringen te bewaren! :(:)

xx_Charlot schreef:
Achteraf was het best onzinnig van me om bang te zijn, ze is enorm braaf buiten.

Van de week stonden Lola en Lexi de hele tijd te kroelen in de wei, echt lief <3

[ Afbeelding ]

Ik ben zo blij dat ze lekker samen staan nu!!

Wat leuk Evelien! Lekker zeg, vlakbij het bos!

Wat lieeef! <3

PrimaDonna_ schreef:

Noaxhorses: Noa
Kim_97 : Kim
PeerAppel: Pernille

Gister weer op Peggy gereden. Ging voor het eerst sinds de eerste keer echt slecht gewoon. :') We waren alleen op het erf en die stilte maakte Peggy een beetje gespannen (of de onweer, kan ook). Anyways, ze lette echt niet op mij! Elk krakend takje was eng.
Kennen jullie dat gevoel dat je het idee hebt dat het paard onder je elk moment onder je uit kan naaien? Nou zo voelde het.
Heb haar toen echt even aangepakt want werd er harstikke chagrijnig (en bang := ) van. En toen ging ze lopen! :oo Al briesend galopperen en kon de volte eindelijk mooi klein maken en natuurlijk weer helemaal nageeflijk. En draf gaat ook top inmiddels. :D

Maar maaaaaan, wat vond ik het eng! Heb het de hele tijd opgekropt omdat Peggy best gevoelig is en als ik het eruit laat stromen en aan mezelf ga toegeven dat ik het spannend vind lig ik ernaast denk ik. :+ Dacht echt dat ik er naast zou liggen en dat er dan niemand het zou merken omdat iedereen binnen was. :')

Morgen maar weer rijden denk ik! :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:45

Zal zo nog even op iedereen reageren.

Maar de slof heb ik los hangen. Maar strak genoeg dat ze haar hoofd niet opeens omhoog kan gooien. Ik rij dus gewoon op mijn normale teugels. Maar als ze haar hoofd omhoog wil doen bij bv het aanspringen stoot ze zichzelf. En dan treed hij dus een momentje in werking.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:56

Nordsvensk schreef:
Zal zo nog even op iedereen reageren.

Maar de slof heb ik los hangen. Maar strak genoeg dat ze haar hoofd niet opeens omhoog kan gooien. Ik rij dus gewoon op mijn normale teugels. Maar als ze haar hoofd omhoog wil doen bij bv het aanspringen stoot ze zichzelf. En dan treed hij dus een momentje in werking.

Precies zoals ik hem ook gebruikte bij Dunya, hielp inderdaad goed :)
Succes!

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:01

Kim_97 schreef:
Aah wat leuk dat linn een veulentje krijgt! :D

wauw, mooi uitzicht marrit! <3

Super fijn tamara, dat het bitloosrijden met een sidepull goed gaat. ik ben inderdaad ook een tijd bezig geweest met stap-galop, zodat vrouwke de galop echt als een hulp ging zien en niet als 'been naar achter in draf'. is een goede oefening voor je paard. :)

Ik heb gisteren les gehad, alleen was het gewoon echt té warm, dus hebben we een buitenritje gemaakt. vandaag wil ik eigenlijk ook even naar stal om me proef te oefenen en morgen heb ik een uurtje privéles. :)

proefje nog gelukt?

SuperAssie schreef:

Ik ben trots hihi

Super! stap, galop worden ze altijd ze lekker druk van!

Nordsvensk schreef:

ooh super fijn, moet ik ook maar een proberen

xx_Charlot schreef:

Gefeliciteerd met lexi! wat heerlijk! ik ben daar ook heel bang voor gallopeer ook alleen op grote velden

PrimaDonna_ schreef:

welkom nog trouwens, helemaal overheen gelezen sorry :o :o :o
heerllijk met dit weer!

noaxhorses schreef:

dat is een super cadeau, al je mooie herinneringen bij elkaar!

PeerAppel schreef:
faithjee schreef:
als het goed is met bergwind, zal het vanavond nog eens vragen
http://www.kymmelshof.nl/pageid=79/Bergwind-W.html

Super gaaf! <3 Is het doorgegaan?

Gister weer op Peggy gereden. Ging voor het eerst sinds de eerste keer echt slecht gewoon. :') We waren alleen op het erf en die stilte maakte Peggy een beetje gespannen (of de onweer, kan ook). Anyways, ze lette echt niet op mij! Elk krakend takje was eng.
Kennen jullie dat gevoel dat je het idee hebt dat het paard onder je elk moment onder je uit kan naaien? Nou zo voelde het.
Heb haar toen echt even aangepakt want werd er harstikke chagrijnig (en bang := ) van. En toen ging ze lopen! :oo Al briesend galopperen en kon de volte eindelijk mooi klein maken en natuurlijk weer helemaal nageeflijk. En draf gaat ook top inmiddels. :D

Maar maaaaaan, wat vond ik het eng! Heb het de hele tijd opgekropt omdat Peggy best gevoelig is en als ik het eruit laat stromen en aan mezelf ga toegeven dat ik het spannend vind lig ik ernaast denk ik. :+ Dacht echt dat ik er naast zou liggen en dat er dan niemand het zou merken omdat iedereen binnen was. :')

Morgen maar weer rijden denk ik! :D

Jahoor, linn is nog op date!
en ik ken het gevoel heel erg, vooral in de winter nu valt het weer mee
wel fijn dat je nog lekker hebt gereden

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:08

helaas nog ponyloos :+ , hoop vrijdag dat ze terug is en helaas gaat me wedstrijd zaterdag niet door..

ik spam nog even mijn mooie ponyy <3
Afbeelding
Afbeelding

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:20

Ja de proef ging wel goed, er zijn natuurlijk altijd verbeter punten maarja. ik ben al blij als ik m'n plaats van vorig jaar weer haal. (derde (eigenlijk gedeelte 2e) met 179 punten) er waren er toen maar 3 geslaagd van de 15/20 in de B, laat staan in de andere klasse. was echt een strenge jury. :(

mooie foto's! <3 jammer dat je wedstrijd niet door gaat.