Is erg warm om te rijden! 'S avonds is het wel prima te doen

Oh Romy! Daar is het pas vies benauwd!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nordsvensk schreef:Evelien, ik studeer Fiscaal Recht en Economie
Nordsvensk schreef:[ Afbeelding ]
Mijn mooie uitzicht
Het rijden ging gisteren prima. Nog zoveel werkpunten zijn er. Maar we zijn weer bijna terug op hoe het een paar weken geleden ging.
SuperAssie schreef:Sidepull is er! Heb er net mee gereden en maaaan wat is dat fijn![]()
Hij was zo braaf en het ging zo goed! Heb niet lang gereden, denk iets van 20 minuutjes maar het ging super dus dan is het ook goed zo, plus t was warm
Heb geen foto ervan, was 't vergeten
Ik ben nou al een week of twee bezig met van stap naar galop aanspringen en moet zeggen dat het echt al goed gaat. Vandaag zelfs een eenvoudige galopswissel gedaan![]()
Ik ben trots hihi
Nordsvensk schreef:Net Mia gereden. Had les, omdat ze zo onrustig met haar hoofd en haar rug wat wegdrukt gereden met slof. Ging goedDus komende week met slof rijden. Met aanspringen heeft ze zo haar eigen manier aangeleerd dat ze op dat moment haar rug helemaal wegdrukt. En nu net slof stoot ze zichzelf, en kan ze die rug niet weg drukken. Dus nu leert ze goed aanspringen, en netjes ook.
Ook met schakelen werd ze helemaal niet neer zo dramerig.
xx_Charlot schreef:Hoi meiden!
Sorry dat ik van de week niet gereageerd heb, was een weekje naar London met school!
Welkom Evelien! Mooie foto van Daisy, en ooooh ik ben zo fan van Ti en Fi!!!
xx_Charlot schreef:Ik ben vandaag weer heerlijk met Lola naar buiten geweest, wat heb ik toch een geluk met zo'n brave pony![]()
Heb deze week ook voor het eerst gegaloppeerd op buitenrit, dat was echt een mijlpaal want ik was er altijd een beetje bang voor om buiten te gaan galopperen, bang dat ze ervandoor zou gaan. Maar het ging echt heel goed!! Dus ik ben trots op mijn poown![]()
En Lexi is vandaag jarig, ze is 14 geworden
faithjee schreef:als het goed is met bergwind, zal het vanavond nog eens vragen
http://www.kymmelshof.nl/pageid=79/Bergwind-W.html
noaxhorses schreef:Net Jens gelongeerd, hij is er een paar keer vandoor gegaan maar heb hem uuiteindelijk wel in hett zweet gewerkt haha.
PrimaDonna_ schreef:Nordsvensk schreef:Hebben julie nog plannen voor vandaag?
Heb vanmiddag gewerkt en te horen gekregen dat ik vanaf vandaag 2de aanspreekpunt ben geworden op mijn werk![]()
Moet het voor mijn collega's nog even stil houden tot donderdag, dan mag ik het heel blij vertellen
Nordsvensk schreef:[ Afbeelding ]
Mijn mooie uitzicht
Het rijden ging gisteren prima. Nog zoveel werkpunten zijn er. Maar we zijn weer bijna terug op hoe het een paar weken geleden ging.
SuperAssie schreef:Sidepull is er! Heb er net mee gereden en maaaan wat is dat fijn![]()
Hij was zo braaf en het ging zo goed! Heb niet lang gereden, denk iets van 20 minuutjes maar het ging super dus dan is het ook goed zo, plus t was warm
Ik ben nou al een week of twee bezig met van stap naar galop aanspringen en moet zeggen dat het echt al goed gaat. Vandaag zelfs een eenvoudige galopswissel gedaan![]()
Ik ben trots hihi
Kim_97 schreef:Ik heb gisteren les gehad, alleen was het gewoon echt té warm, dus hebben we een buitenritje gemaakt. vandaag wil ik eigenlijk ook even naar stal om me proef te oefenen en morgen heb ik een uurtje privéles.
Nordsvensk schreef:Net Mia gereden. Had les, omdat ze zo onrustig met haar hoofd en haar rug wat wegdrukt gereden met slof. Ging goedDus komende week met slof rijden. Met aanspringen heeft ze zo haar eigen manier aangeleerd dat ze op dat moment haar rug helemaal wegdrukt. En nu net slof stoot ze zichzelf, en kan ze die rug niet weg drukken. Dus nu leert ze goed aanspringen, en netjes ook.
xx_Charlot schreef:Ik ben vandaag weer heerlijk met Lola naar buiten geweest, wat heb ik toch een geluk met zo'n brave pony![]()
Heb deze week ook voor het eerst gegaloppeerd op buitenrit, dat was echt een mijlpaal want ik was er altijd een beetje bang voor om buiten te gaan galopperen, bang dat ze ervandoor zou gaan. Maar het ging echt heel goed!! Dus ik ben trots op mijn poown![]()
PrimaDonna_ schreef:Jullie hebben flink doorgekletst zie ik!
Ik ga zo even alles terug lezen en reageren..
Ik heb vanochtend een heerlijk ritje van 1,5 uur met Daisy gemaakt, het is zo heerlijk rijden hier. Ze staat bij de Rottemeren op het zomerland, rij zo het bos inVeel gestapt en af en toe een drafje en galopje gemaakt, maar zodra de zon door kwam voelde ik de zon goed branden op mijn armen en nek. We waren goed moe toen we terug kwamen. Kan zo genieten van Daisy, haar oortjes staan de hele weg alleen maar naar voren
Verder niks gedaan, ben altijd vrij op woensdag.
noaxhorses schreef:Gefeliciteerd met Lexi! En super dat het goed ging.
Ik heb Star vandaag gereden, ging opzich wel goed. Binnekort maar eens les nemen want de ponyclub komt er voorlopig niet van.
Ik krijg voor mijn eindrapport van mijn ouders een fotoboek met foto's van Melvin, heb hem net zelf gemaakt via hema.nl. Ze zeiden dat ze zoiezo al iets bijzonders wilde geven en dit is helemaal perfect. Wel weer een traantje gelaten maar hij is heel gaaf geworden, nouja op het voorbeeld dan, in t echt heb ik hem natuurlijk nog niet gezien. Zal dan als ik hem heb wel een filmpje maken, dat is mkkelijker dan foto's haha.
xx_Charlot schreef:Achteraf was het best onzinnig van me om bang te zijn, ze is enorm braaf buiten.
Van de week stonden Lola en Lexi de hele tijd te kroelen in de wei, echt lief![]()
[ Afbeelding ]
Ik ben zo blij dat ze lekker samen staan nu!!
Wat leuk Evelien! Lekker zeg, vlakbij het bos!
PrimaDonna_ schreef:Ik zou het wel fijn vinden als ik iedereen zijn naam even leer kennen.
Dus als jullie je boktnaam even neer zouden kunnen zetten met je naam erachter![]()
Primadonna: Evelien
xx_Charlot: Charlotte
Noaxhorses: Noa
Kim_97 : Kim
PeerAppel: Pernille
Nordsvensk schreef:Zal zo nog even op iedereen reageren.
Maar de slof heb ik los hangen. Maar strak genoeg dat ze haar hoofd niet opeens omhoog kan gooien. Ik rij dus gewoon op mijn normale teugels. Maar als ze haar hoofd omhoog wil doen bij bv het aanspringen stoot ze zichzelf. En dan treed hij dus een momentje in werking.
Kim_97 schreef:Aah wat leuk dat linn een veulentje krijgt!
wauw, mooi uitzicht marrit!
Super fijn tamara, dat het bitloosrijden met een sidepull goed gaat. ik ben inderdaad ook een tijd bezig geweest met stap-galop, zodat vrouwke de galop echt als een hulp ging zien en niet als 'been naar achter in draf'. is een goede oefening voor je paard.![]()
Ik heb gisteren les gehad, alleen was het gewoon echt té warm, dus hebben we een buitenritje gemaakt. vandaag wil ik eigenlijk ook even naar stal om me proef te oefenen en morgen heb ik een uurtje privéles.
Ik ben trots hihi
PrimaDonna_ schreef:Jullie hebben flink doorgekletst zie ik!
Ik ga zo even alles terug lezen en reageren..
Ik heb vanochtend een heerlijk ritje van 1,5 uur met Daisy gemaakt, het is zo heerlijk rijden hier. Ze staat bij de Rottemeren op het zomerland, rij zo het bos inVeel gestapt en af en toe een drafje en galopje gemaakt, maar zodra de zon door kwam voelde ik de zon goed branden op mijn armen en nek. We waren goed moe toen we terug kwamen. Kan zo genieten van Daisy, haar oortjes staan de hele weg alleen maar naar voren
Verder niks gedaan, ben altijd vrij op woensdag.
noaxhorses schreef:Gefeliciteerd met Lexi! En super dat het goed ging.
Ik heb Star vandaag gereden, ging opzich wel goed. Binnekort maar eens les nemen want de ponyclub komt er voorlopig niet van.
Ik krijg voor mijn eindrapport van mijn ouders een fotoboek met foto's van Melvin, heb hem net zelf gemaakt via hema.nl. Ze zeiden dat ze zoiezo al iets bijzonders wilde geven en dit is helemaal perfect. Wel weer een traantje gelaten maar hij is heel gaaf geworden, nouja op het voorbeeld dan, in t echt heb ik hem natuurlijk nog niet gezien. Zal dan als ik hem heb wel een filmpje maken, dat is mkkelijker dan foto's haha.
PeerAppel schreef:faithjee schreef:als het goed is met bergwind, zal het vanavond nog eens vragen
http://www.kymmelshof.nl/pageid=79/Bergwind-W.html
Super gaaf!Is het doorgegaan?
Gister weer op Peggy gereden. Ging voor het eerst sinds de eerste keer echt slecht gewoon.We waren alleen op het erf en die stilte maakte Peggy een beetje gespannen (of de onweer, kan ook). Anyways, ze lette echt niet op mij! Elk krakend takje was eng.
Kennen jullie dat gevoel dat je het idee hebt dat het paard onder je elk moment onder je uit kan naaien? Nou zo voelde het.
Heb haar toen echt even aangepakt want werd er harstikke chagrijnig (en bang) van. En toen ging ze lopen!
Al briesend galopperen en kon de volte eindelijk mooi klein maken en natuurlijk weer helemaal nageeflijk. En draf gaat ook top inmiddels.
![]()
Maar maaaaaan, wat vond ik het eng! Heb het de hele tijd opgekropt omdat Peggy best gevoelig is en als ik het eruit laat stromen en aan mezelf ga toegeven dat ik het spannend vind lig ik ernaast denk ik.Dacht echt dat ik er naast zou liggen en dat er dan niemand het zou merken omdat iedereen binnen was.
Morgen maar weer rijden denk ik!