monique1983 schreef:mooi dat het gelukt is en tja groen kan ook leuk staan
hoelang moet ze dat nou totaal om houden dat verband
tot aan woensdag ipv tot maandag. blondiev schreef:
Verena heeft geloof ik geen moeite om het achterbeen onder de massa in te zetten. Ik rij ook veel voltes, op de lange zijden doet ze het meer dan op de volte,maar zodra ik de volte iets vergroot, gaat ze weer

Wat ik wel tussendoor doe op advies van onze hoefschmidt, die springruiter is , is af en toe naar achteren in de beugels gaan staan. Dat remt haar dan ook even af, anders blijf ik maar aan de teugels trekken en dat gevecht verlies ik dan toch

vreemd, ik krijg het idee dat er iets dwars zit bij haar waarom ze dit doet.
Doet ze het iedere keer na een bepaalde oefening ? bijvoorbeeld recht maken ? als je de volte vergroot moet ze meer het binnenachterbeen onder de massa zetten om netjes gebogen zijwaarts te kunnen gaan, anders zou ze over de buitenschouder weg lopen. Als je - mee denkend - op de volte zet en dan vergroot, maar 2 pasjes zijwaarts en dan gelijk weer terug naar de 10 mtr volte terug, net voordat ze de kans krijgt om weg te lopen bij je en zo langzaam uit breiden ?
Mijn gevoel zegt dat het iets met achterbeen onder de massa te zetten is.
Baco doet op de volte netjes buigen en achterbeen er onder zetten, maar zodra hij uit de volte komt, is hij weg. Net of hij weg wil van die pijn zeg maar, is ook makkelijk terug te rijden, maar door oefeningen te doen, op de a-c lijn voltes 10 mtr naar buiten te rijden, een links om , een rechts om in stap, daarna draf, daarna in stap beginnen en pas 2e helft in draf en op de a-clijn weer terug naar de stap en andersom gaat het steeds beter. ( we zijn nu weer terug bij af, omdat hij vanaf augustus niet meer dagelijks gereden is door me )
Heb je les ? zoja wat zegt je instructeur er van ? want dit moet een oorzaak hebben en als je die weet kan je daar aan gaan werken.