[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:38

hopelijk is het allemaal goed met donna

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:00

IK meld mij ook maar weer eens. De drukte is me wel weer even voorbij gegaan zeg en ik ben er nog steeds niet!!!

@Natalie Veel sterkte bij het verlies van je oma.
@freya wat rot zeg dat allemaal met donna, duimen dat het goed zit.
@Peelie leuke vis :D

Met melody gaat alles opzich wel goed, ze wordt nu voorlopig 1xperweek getraint op het longeren en kijken hoe dat zich uitpakt. Verder zijn we heel veel oefeningentjes aan doen om de dominantie te verlagen.

Verder hier ook alles prima alleen jaa heel erg druk, we hebben sinds gister 3 honden in huis. Me moeder heeft een pup gekregen voor haar kerst alvast :D een shi tzu leuk beestje..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:48

:wave:

Ik zal nu ook wat minder Bokken .. ben te verslaafd :P

Veel sterkte Nathalie !!! :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:20

Ik werd vanmiddag netjes terug gebeld door de DA die ook bij de operatie er bij is geweest.

Waarschijnlijk drukt het verband op de kogel waardoor ze last heeft. Vanavond het verband verwisselen, eerst vanaf me werk naar de kliniek om verband op te halen , dan gelijk door naar stal. Helaas is onze stalveearts er vanavond niet, dus hoop dat de wond er netjes en rustig uitziet en dat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Laten we hopen dat dat het probleem is.
Het verband moet dan tot volgende week woensdag blijven zitten.
En ik mag wel haar uit de box halen om te poetsen en daarna een half rondje erf wandelen en hier en daar even blijven plakken om te bebben met stalgenoten ( als ik die tegen kom op de ronde ) Al geeft Donna dat nog niet voldoende bevrediging, maar het is beter dan niets.
ik hou jullie op de hoogte.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:26

Okee nou suc6 met het verbinden van de wond vanavond.. hopelijk komt alles snel goed met donna

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:30

wat een gedoe zeg jolanda. Ik hoop voor het dat het idd het verband is :)

Over NapZilla, de mot ook ongeveer 50 cm worden. Maar ik weet niet hoe het er uit ziet als ze eenmaal zo groot is... Ze zullen zien.

Nathalie, gecondoleerd. Ik ken het gevoel ;(

Iemand nog intresse in een Barefoot? Hij staat nogsteeds te koop ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:37

ja ik hoop ook zo dat het het verband is.
Dat ze meer ( is echt maar heel weinig ) meer door links zakt met stappen , heeft ze al gedaan sinds dat die botjes gebroken zijn. Maar dat is wel een teken dat het niet goed zit. Alleen de gezichtsuitdrukking en de stand van haar oren is in dit hele verhaal ( vanaf augustus 2008 ) totaal nieuw. Dit is het zelfde gezicht als toen met haar hoefwond, dus echt een teken van pijn.
Waarom loopt ze dan niet gewoon kreupel de muts, nu staat ze dus al met die pijn sinds maandag, want toen is het verband verwisseld.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:39

Hoop dat het het verband is ..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:10

Wat jammer zeg Freya ,, hoop dat ze er snel vanaf komt ..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:26

Jeetje Nathalie, gecondoleerd. Ik weet hoe je je voelt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:32

Ik ga ff eten koken, kom straks wel weer ff spieken.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:04

Weet hoe je je voelt :(:) :\
Laatst bijgewerkt door Origineel op 10-12-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:07

Nathalie, gecondoleerd, en heel veel sterkte komende tijd!

Freya; Ben benieuwd hoe het gaat met dat verband, en je kunt nu gelijk zien hoe de wond eruit ziet!

Wenner is zijn vakantie zat, ik heb van de week wel een keer gereden en hem wat laten rennen in de bak maar hij gaat zich duidelijk vervelen. Morgen dus, weer of geen weer, door de modder rijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:12

net terug van stal, verband verwisseld, de wond ziet er hetzelfde uit als afgelopen maandag, mooie dunne streep recht naar beneden en boven de kogel loopt hij schuin weg, dat stukje schuin zie je bijna niet meer.

Na het verwisselen half rondje over het erf gemaakt, bij het weg stappen, liep ze vrolijk mee en halverwege sloot ze zich weer af voor de buitenwereld. Denk dat die wond aan het trekken is door de genezing. Zag geen druk plekken.
Heb het verband wel ietsjes losser gedaan, op advies van de dierenarts dan dat ze het maandag om gedaan hebben.
Ze heeft vandaag met terug zetten op stal niet getrapt.
De dierenarts op de kliniek nog gesproken, mocht ze zo druk blijven, dan kan ik korrels ophalen die door het voer moeten, zodat ze rustiger blijft, maar das ook weer zo'n dratische maatregel, we kijken het nog even aan. De wond heeft wel wondvocht afgegeven, dus als het nodig is, kan ik over een paar dagen nog een keer verwisselen, heb nog genoeg verband liggen.
Ze heeft nu een groen been ... ze hadden geen paars meer en alleen nog groen op voorraad of wit. Dan maar groen hahaha

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:45

(:) Ik heb gereden vanmiddag. Ik longeer altijd eerst in de wintermaanden, ze is namelijk een erge hittepit. Ze bokt en als je dan in de lucht hangt, draait ze 180 graden. Ze doet het niet extra om mij te pesten, het is volgens mij gewoon haar temperament :P , want als ze merkt dat ik ga vallen blijft ze meteen staan. Nu het afgelopen jaar dramt ze zo erg. Het hoofd omhoog en weg. Ze laat zich wel weer terug nemen voor een paar stappen en dan gaat het weer opnieuw. ( alleen in draf ). Ik heb altijd gedacht dat het aan het barefootzadel lach, maar nu met de wintec doet ze het nog steeds. Heeft nog iemand dat probleem? Als ik longeer doet ze dat veel minder of niet. :n

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:55

Baco doet dat ook, maar dan alleen als ik voltes rij of hem met stelling de hoeken doorrij. Hij heeft moeite met het binnenachterbeen onder de massa te zetten. Als ik veel voltes 10 mtr rij gaat het steeds beter en rent hij veel minder onder mij vandaan.
Mss een keertje proberen met die van jouw ?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:20

mooi dat het gelukt is en tja groen kan ook leuk staan

hoelang moet ze dat nou totaal om houden dat verband

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:26

(:) Verena heeft geloof ik geen moeite om het achterbeen onder de massa in te zetten. Ik rij ook veel voltes, op de lange zijden doet ze het meer dan op de volte,maar zodra ik de volte iets vergroot, gaat ze weer :? Wat ik wel tussendoor doe op advies van onze hoefschmidt, die springruiter is , is af en toe naar achteren in de beugels gaan staan. Dat remt haar dan ook even af, anders blijf ik maar aan de teugels trekken en dat gevecht verlies ik dan toch #)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:53

monique1983 schreef:
mooi dat het gelukt is en tja groen kan ook leuk staan

hoelang moet ze dat nou totaal om houden dat verband

tot aan woensdag ipv tot maandag.
blondiev schreef:
(:) Verena heeft geloof ik geen moeite om het achterbeen onder de massa in te zetten. Ik rij ook veel voltes, op de lange zijden doet ze het meer dan op de volte,maar zodra ik de volte iets vergroot, gaat ze weer :? Wat ik wel tussendoor doe op advies van onze hoefschmidt, die springruiter is , is af en toe naar achteren in de beugels gaan staan. Dat remt haar dan ook even af, anders blijf ik maar aan de teugels trekken en dat gevecht verlies ik dan toch #)

vreemd, ik krijg het idee dat er iets dwars zit bij haar waarom ze dit doet.
Doet ze het iedere keer na een bepaalde oefening ? bijvoorbeeld recht maken ? als je de volte vergroot moet ze meer het binnenachterbeen onder de massa zetten om netjes gebogen zijwaarts te kunnen gaan, anders zou ze over de buitenschouder weg lopen. Als je - mee denkend - op de volte zet en dan vergroot, maar 2 pasjes zijwaarts en dan gelijk weer terug naar de 10 mtr volte terug, net voordat ze de kans krijgt om weg te lopen bij je en zo langzaam uit breiden ?
Mijn gevoel zegt dat het iets met achterbeen onder de massa te zetten is.
Baco doet op de volte netjes buigen en achterbeen er onder zetten, maar zodra hij uit de volte komt, is hij weg. Net of hij weg wil van die pijn zeg maar, is ook makkelijk terug te rijden, maar door oefeningen te doen, op de a-c lijn voltes 10 mtr naar buiten te rijden, een links om , een rechts om in stap, daarna draf, daarna in stap beginnen en pas 2e helft in draf en op de a-clijn weer terug naar de stap en andersom gaat het steeds beter. ( we zijn nu weer terug bij af, omdat hij vanaf augustus niet meer dagelijks gereden is door me )

Heb je les ? zoja wat zegt je instructeur er van ? want dit moet een oorzaak hebben en als je die weet kan je daar aan gaan werken.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:00

ach hopelijk voelt ze zich daarna weer helemaal wat meer de eigen komt vast goed

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:39

(:) Dat ze bij de volte het achterbeen meer onder de massa moet zetten, had ik nog niet bij nagedacht. Die oefening van jou ga ik absoluut proberen. Ik kan pas zondag weer rijden. Ik heb morgen en zaterdag avond verjaardagsfeestjes. Ik laat het je in iedergeval wel weten of het succes had. Ikzelf dacht altijd dat het aan de zadels lag. Hartstikke bedankt, soms wordt ik er namelijk moedeloos van.Ik heb trouwens geen les meer. Die lessen waren ook niet bepaald interessant. Gewoon alleen maar basis, voor ieder paard hetzelfde. Iedere keer als er een nieuwe in de les kwam begon je weer helemaal opnieuw en Verena verveelde zich net zo als ik. Ze weten dan precies de volgorde van de oefeningen en reageren ook zo. Ik heb wel eens gevraagd voor prive les, maar daar had hij geen tijd voor. De staleigenaar geeft ook de lessen. Ondertussen geeft hij alleen nog maar s'middags les aan kinderen.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:57

Haha, dacht ik vandaag geen paard te hoeven rijden, bleken het er drie te zijn :D
Eerst de twee andere paarden gereden, daarna Mel...
En wat was ik blij toen ik weer op mijn eigen paardje stapte, zo fijn en zo vertrouwd... :)
Die andere twee waren ook niet echt in hun vrolijkste bui, dus van het echte rijden kwam er niet heel veel terecht :D
Mel liep trouwens wel erg fijn!

En eh, iets minders... Die bultjes waren dinsdag weg, maar woensdag waren ze ongeveer verdriedubbeld (links 21 ipv 14, rechts 8 ipv 2, op haar staart 7 ipv 0, en een paar op haar rug en hals)
Mijn instructrice herkende het, volgens haar is het echt schimmel. Ik had haar ook verteld over stresallergie, maar ze was er echt zeker van dat dit schimmel is. Vooral nu ze onder zulke warme dekens staat, dan doet schimmel het erg goed... En er kwam me weer iets te boven, vorig jaar had ze ook een paar van die bultjes (op niet-geschoren stukje bij zadel)...
In ieder geval, mijn instructriece is vandaag voor me langs ooteman gegaan en heeft er spul voor gehaald (ben even de naam kwijt).
Morgen zet ik haar onder schone dekens, dekjes gaan nu in de was, en dan ga ik haar ontsmetten...
Even kijken of dit aanslaat, zo niet komt de da erbij.
Probeer haar nu wel zoveel mogelijk buiten te zetten, met het verhaal van gail nog in mijn gedachten... Voor het geval het wél stresallergie is.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:02

By the way, ik ga nu m'n bed in... Druk weekeind op komst, morgen komt Do slapen, zaterdag met Do naar de kerstmarkt (Essen, Duitsland), zaterdag blijft Do waarschijnlijk weer slapen, en zondag hebben we weer een activiteit georganiseerd op de ponyclub, voor kerst (:) :D (buiten dat ook nog lesgeven s'ochtends vroeg, en mel rijden enzo natuurlijk)
Dus ik lees morgen wel weer bij :)
Welterusten alvast :D :wave:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:53

Als het schimmel is worden de bultje kaal. Schimmel is ook meer plekjes dan bultjes. Dat ze even weg zijn geweest endaarna weer terug zijn gekomen geeft ook aan de het gee Schimmel is. Dat trekt niet zomaar weg namenlijk... Ze heeft blijkbaar een paar goede dagen gehad dat de buldjes weg waren. Denk je ook niet?

Ik zou er toch even over bellen met je DA kijken wat die er van zegt, ook zeggen dat de buldjes niet kaal zijn. Dan zal hij het waarscheinlijk ook herkennen als stres allergie.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:09

:wave:
Ik heb nu een tussen uur en daarna 2 uurtjes en dan ben ik al weer 12 uur uit :D ! Vanmiddag les. := Hoef niet bij te lezen hiero :D .