Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

een shi tzu leuk beestje.. 

Ik heb gereden vanmiddag. Ik longeer altijd eerst in de wintermaanden, ze is namelijk een erge hittepit. Ze bokt en als je dan in de lucht hangt, draait ze 180 graden. Ze doet het niet extra om mij te pesten, het is volgens mij gewoon haar temperament
, want als ze merkt dat ik ga vallen blijft ze meteen staan. Nu het afgelopen jaar dramt ze zo erg. Het hoofd omhoog en weg. Ze laat zich wel weer terug nemen voor een paar stappen en dan gaat het weer opnieuw. ( alleen in draf ). Ik heb altijd gedacht dat het aan het barefootzadel lach, maar nu met de wintec doet ze het nog steeds. Heeft nog iemand dat probleem? Als ik longeer doet ze dat veel minder of niet.
Verena heeft geloof ik geen moeite om het achterbeen onder de massa in te zetten. Ik rij ook veel voltes, op de lange zijden doet ze het meer dan op de volte,maar zodra ik de volte iets vergroot, gaat ze weer
Wat ik wel tussendoor doe op advies van onze hoefschmidt, die springruiter is , is af en toe naar achteren in de beugels gaan staan. Dat remt haar dan ook even af, anders blijf ik maar aan de teugels trekken en dat gevecht verlies ik dan toch
monique1983 schreef:mooi dat het gelukt is en tja groen kan ook leuk staan
hoelang moet ze dat nou totaal om houden dat verband
blondiev schreef:Verena heeft geloof ik geen moeite om het achterbeen onder de massa in te zetten. Ik rij ook veel voltes, op de lange zijden doet ze het meer dan op de volte,maar zodra ik de volte iets vergroot, gaat ze weer
Wat ik wel tussendoor doe op advies van onze hoefschmidt, die springruiter is , is af en toe naar achteren in de beugels gaan staan. Dat remt haar dan ook even af, anders blijf ik maar aan de teugels trekken en dat gevecht verlies ik dan toch
Dat ze bij de volte het achterbeen meer onder de massa moet zetten, had ik nog niet bij nagedacht. Die oefening van jou ga ik absoluut proberen. Ik kan pas zondag weer rijden. Ik heb morgen en zaterdag avond verjaardagsfeestjes. Ik laat het je in iedergeval wel weten of het succes had. Ikzelf dacht altijd dat het aan de zadels lag. Hartstikke bedankt, soms wordt ik er namelijk moedeloos van.Ik heb trouwens geen les meer. Die lessen waren ook niet bepaald interessant. Gewoon alleen maar basis, voor ieder paard hetzelfde. Iedere keer als er een nieuwe in de les kwam begon je weer helemaal opnieuw en Verena verveelde zich net zo als ik. Ze weten dan precies de volgorde van de oefeningen en reageren ook zo. Ik heb wel eens gevraagd voor prive les, maar daar had hij geen tijd voor. De staleigenaar geeft ook de lessen. Ondertussen geeft hij alleen nog maar s'middags les aan kinderen.

(buiten dat ook nog lesgeven s'ochtends vroeg, en mel rijden enzo natuurlijk)

! Vanmiddag les.
Hoef niet bij te lezen hiero
.