[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saarlovee

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:57

Ik zou het niet weten Tong uitsteken

Gebruik zelf geen bitschijven , zou niet weten waarvoor ??

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:12

Bij mijn eerste pony had ik ook bitschijven. (Lannnggg geleden Tong uitsteken )
De sperriem deed ik eronder, hij ging niet zolang wiebelen met z'n lip tot ie er 1 in z'n mond had Clown

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:55

Saarlovee schreef:
Ik zou het niet weten Tong uitsteken

Gebruik zelf geen bitschijven , zou niet weten waarvoor ??

De pony waar ik dan op reed had anders altijd zijn mondhoeken open en door die schijven niet meer..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:07

We hebben hier in Zuidlaarderveen een Haf-ruin, die vindt het een sport om met iedereen ie in ht zadel stapt te gaan rennen (in de buitenbak) en haken te slaan. Da's dan knap als je daarop kan blijven zitten. Hij heeft voor de wagen gelopen, is daarvoor jaren geleden beleerd door Albert de Graaf uit Veelerveen, er wordt nu echter NIETS meer mee gedaan. Is een fantastisch leuke net 10 jaar oude ruin, mooi ook nog, geweldige gangen, ook voor de dressuur. Paar mensen wilden het wel proberen, maar het is RENNEN gelijk, met meneer .... Ander (zachter) bitje geprobeerd, nee, het lukte nog steeds niet. Z2 ruiter er op gezet, dat ging nog minder, die stapte na 3 minuten af "er zit geeeneens een stuur op". Nu staat deze stoere ruin een beetje niks te doen, wie zou dat eens willen proberen? Deze meneer weer eens wat fatsoen bij te brengen? Ik doe de oproep, omdat ik vaak met mijn eigen paard en vriendin (die ook een Haf heeft, waar deze ruin bij in de weide staat), lekkere buitenritten maak. Maar het bewuste paard zou ook zo graag weer eens mee willen. Hij is absoluut niet onnmogelijk (ik heb er ook een paar keer op gezeten), maar heeft gewoon een ervaren iemand nodig. Steigert niet, bokt niet, gewoon eigenwijs stuk vreten. (Her)kent iemand dit in de buurt van Zuidlaarderveen? Van harte uitgenodigd, om deze leuke stoere ruin ens wat manieren bij brengen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:10

hallo lieve mensjes, net thuis van een drukke stage dag, ik lees zo bij, en reageer dan groetjes Clown

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:10

Welkom weer voor de nieuwelingen! Haha! Wat gaat dat hard zeg!

@ Jelle2005: die shampoo kun je kopen op internet. Ik haal hem weg bij www.ugh-shop.nl Na een paar wasbeurten kreeg ik Sjoukje dr staart echt mooi wit Haha! Voor de rest ook alles al geprobeerd maar alleen dit werkte..

Bink is trouwens echt een knapperd!

Sjoukje loopt weer helemaal rad naar mijn idee, vandaag heeft ze zelfs even gek gedaan in de wei en ook in galop was ze zuiver Haha! Maar wacht nog even een paar dagen met haar weer oppakken, ben daar redelijk voorzichtig mee altijd.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:35

O, je moet je hir waarschijnlijk eerst voorstellen? Ik ben Constantijn, heb een Tinker x Fries van 4 jaar maar zorg voor (andermans Haflingers, namelijk 1. is Pjotr, groot formaat Haf, heeft voor de wagen en dressuur gelopen, nu 10 jaar, is van de mensen waar mijn paard in d wei staat en 2. De onvolprezen HEIDI, 21 jaartjes, 1.45 (net) groot (of klein), heeft al een heel leven achter de rug (en kindertjes) en is van Anniek, die helaas door uitgeloot te zijn hier in Nederland, nu in Belgie is gaan studeren voor dierenarts (veearts), en nu mag ik voor de twee Haffen zorgen. Pjotr is ZEER talentvol, mooi, maar ook zeer temperamentvol. Heidi is de beste vriendin van mijn bonte paard , de absolute Alfa-dame, zo klein als ze is, zij durft alles aan. Heidi is een voormalig manegepaard, geweldig aanpassingsvermogen heeft zij. Binnen de Vereniging De Aangspannen Haflinger lopen nog wat kinderen van haar rond....
Ik hoop dat ik haar eigenaresse Anniek Bragonje zo ver kan krijgen met jullie verder te mailen op dit forum, anders doe ik het wel, ik zie ze ieere morgen en ieder avond, en ik mag ze ook rijden zo ver en veel ik wil. Met Pjotr (de ruin) zijn er echter wat probleempjes (zei enkele posts terug) die we graag pgelost zouden zien. Misschien dat we dan hier op het juiste forum zijn?
't Is namelijk zo'n leuk en mooi paard! Of pony (hij is wel aan de maat).

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:39

Gezellig weer nieuwelingen!
Welkom!

Leuk topic trouwens van de Bink hoor!
Mooie foto's, geweldige haf, en een geweldige frontriem Kwijl

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:41

Ik lees dat er weer nieuwelingen zijn, die wil ik als eerste even welkom heetten, (doet een vrolijk dansje)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:43

Dapy ik vind jou ava zo cool he!

Heb van de week nog stiekem zitten genieten van het winterboek van penny.. Bloos
Met een heel veel rakker strips erin!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:48

Ik ga nu even aan de eigenaresse van Heidi mailen dat ik op dit Haffenforum zit, want zij is namelijk de enige die de bewuste Pjotr WEL kan rijden (maar nogmaals, ze zit nu voor haar studie in belgie en kan niet ieder weekend hier naar Zuidlaarderveen komen). Dit zou echter misschien een uitkomst voor hem zijn (ja zeg, ik ben ook met die twee Haffen begaan, wat dacht je, een jaar geleden kwam ik i de winter aanrijden met mijn kruiwagen vol hooi en stond HEIDI er heel raar bij...) Eindrsultaat: je wet nooit wat zo een paard gedaan heeft, maar ze had klaarblijkelijk uitgeslagen naar de koeien in het weiland daarnaast, har hele bee lag open, en drie spiraalafdrukken van de onderste staaldraad (die kapot in het weiland lag) in haar been. Wat er geburd is? We weten het niet, maar het was zes weken stappen, schonmaken, afspuiten (ja, ik dan, want Anniek was uiteraard in Belgie), en van elke fase heb ik foto's gemaakt om an haar te kunnen laten zien, als ze er weer was. Het was een hel. Maar dat ouweteje (Haffen zijn TAAI!) kwam er door, en zelfs bijna zonder littekens, kan ze nu weer gewoon buitenritten maken. Ouwe taaie Heidi! Ik ben niet zo handig met Internet, maar ik zal Anniek vragen, of ze wat foto' s van haar Heidi en Pjotr er op wil zetten, zij is daar veel slimmer in.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:02

Welkom! Lijkt me een leuke haf terpentijn, maar ik woon nogal te ver weg, plus dat ik mijn lengte niet echt meeheb, en dat vind ik zielig, sorry!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:07

Ik ga douchen en op bed! Doeegg Doei!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:07

Doeg! Slaap lekker!

Saarlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:01

Welkom voor alle nieuwe mensen ! Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:03

Saarlovee schreef:
Welkom voor alle nieuwe mensen ! Haha!

Hetzelfde van mij Doei!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:10

welkom aan alle nieuwelingen Haha!

Ik ben m'n haf toch soms zooooo beu... Niet te geloven hoe jaloers zo'n kleine pony kan zijn tegenover een paard van 1.80m!

Als er eten in het spel is of aandacht bijt de ze andere paarden de stukken uit de billen en springt ze er echt OP! Zal blij zijn als m'n stallen afzijn... Misschien dat Zyta dan terug de lieve maffe haf wordt van een week geleden Haha!

zal morgen eens foto's plaatsen van mijn geweldige zelfgemaakte stallen Haha! Ben er zo trots op!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:12

joopiexx schreef:
Goodmorning!

Welkom Sanne Haha!
Leuk spring topic trouwens!

Bedankt Knipoog
Het is echt een spring kanon haha Tong uitsteken

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:13

ik weet niet presies hoe eht hier alemaal werkt hoop dat iemand mij een beetje wil helpen
xx naomi

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:15

Ik help jouw wel Naomi Lovers
Vraag maar op MSN, ik leg het je graag uit Haha!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:18

Stelletje kletsers ik houd jullie niet bij Tong uitsteken Ik dacht gister ff voor te stellen en ik dacht laat ik eens gaan kijken wat er is gezegd enzo. Zijn jullie alweer paar pagina's verder haha xD

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:19

ik had niet anders van je verwacht paulien
nieuwe eigenaar van em schatje madeira
xx naomi

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:04

Gooooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeiemorgeee Haha! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:05

Mogguh Gaaaap

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:09

joopiexx schreef:
Dapy ik vind jou ava zo cool he!

Heb van de week nog stiekem zitten genieten van het winterboek van penny.. Bloos
Met een heel veel rakker strips erin!

Clown ik had het zomerboek Vork