Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:02

Beterschap Wiek3! Balen dat het zo langzaam gaat..

Ik hoop ook op een droge middag! Maar als ik de weerberichten mag geloven komt er zometeen (rond 13.00) regen aan ^) Wel fijn dat Iris weer helemaal oke lijkt Klasien!

Sita_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:36

Je hebt gelijk Wieke, maaaaar... Ik heb altijd een mega ochtendhumeur... :o
Beterschap trouwens! :(:)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:08

Ik heb niet gereden, het regende dat het goot :( Wel de paardjes lekker verwend met wortels :D

Sita, kan jouw exje daarmee overweg? De exjes van Annebe (waar ik verzorgster ben) snapten er niks van haha

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:29

Pff ben ik blij dat ik net gereden heb als ik jullie berichten zo hoor! Het is hier wel grijs, maar nog geen regen gelukkig. En Maes liep weer als een treintje, echt fijn dat die op het moment zo goed gaat, een superafleiding nu even! (zit net thuis nadat mn contract niet werd verlengd vorige week in tegenstelling tot eerder bericht)

@Wieke: Thanks voor het compliment :o En voor wat betreft een eigen paard, heb je ook niet de kopzorgen ervan ;) (maar snap het wel, eigen is toch anders dan een verzorgpaard oid)

@Sita: je moet maar zo denken, des te eerder ben je weer van de rommel af, en zijn de stallen klaar!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:35

Mag ik jullie wat vragen?

Hoe hebben jullie het de eerste dagen aangepakt met je nieuwe paardje?
Ik krijg namelijk her en der het advies haar ''lekker even te laten wennen'', maar heb het idee dat Floor graag gewoon lekker aan de slag wil. Het is een erg leergierig en enthousiast paardje. Zou het onverstandig zijn haar vanmiddag te longeren en er bv. morgen op te stappen? Heb haar gisteren al even laten lopen in de longeercirkel en een stuk aan de hand gelopen buiten en toen leek ze lekker happy.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:36

Corelli schreef:
Ik heb niet gereden, het regende dat het goot :( Wel de paardjes lekker verwend met wortels :D

Sita, kan jouw exje daarmee overweg? De exjes van Annebe (waar ik verzorgster ben) snapten er niks van haha

Met wortels bedoel je? Dat lust ie maar al te graag!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:38

Zijn er hier nog mensen die meedoen aan de golden summer competition? Ik heb me alweer ingeschreven voor het volgende seizoen :) !

Ik heb alle after-the-vakantie verplichtingen voldaan en ga zo ook lekker naar mijn paardje toe. Ben benieuwd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:41

FloortjeChar schreef:

Ik krijg namelijk her en der het advies haar ''lekker even te laten wennen'', maar heb het idee dat Floor graag gewoon lekker aan de slag wil. Het is een erg leergierig en enthousiast paardje. Zou het onverstandig zijn haar vanmiddag te longeren en er bv. morgen op te stappen? Heb haar gisteren al even laten lopen in de longeercirkel en een stuk aan de hand gelopen buiten en toen leek ze lekker happy.

Toen damella kwam heb ik dezelfde dag nog gereden := en dag erop ook gewoon. Werd alleen maar druk van paar dagen stilstaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:42

Ik zat er ook de volgende dag op, was geen succes maar gelijk aan het werk gezet

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:42

Yvank_ schreef:
FloortjeChar schreef:

Toen damella kwam heb ik dezelfde dag nog gereden := en dag erop ook gewoon. Werd alleen maar druk van paar dagen stilstaan.

Dank je wel!
Ik heb gisteren express niet gereden omdat ik zelf ook onrustig was van die stormachtige wind.. Dadelijk even kijken of de stal eigenaren thuis zijn en anders stap ik er gwn lekker op. Of vriendjelief wil miss wel mee (puur voor t idee dat ''mocht er wat gebeuren'' en ''wat als....'' etc ...:P)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:44

FloortjeChar schreef:

Ik heb gewacht.. Met verhuizen ben ik niet zo moeilijk, als je met ze op vakantie gaat worden ze ook gewoon gereden. Maar nu is ze nieuw bij je. Ze kent jou nog niet goed (toch?) en de nieuwe omgeving ook niet. Ik heb Marena eerst even een weekje laten wennen en het rustig opgepakt met longeren en daarna even rijden. Vooral naar je paard kijken, dat is het belangrijkste. Als zij er uit ziet alsof ze het wel kan hebben en ze is op haar gemak, dan kan dat imo prima! Volg je gevoel en kijk goed naar je paard.. Dan komt 't wel goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:44

Maar dan moet ik wel toegeven dat ik damella al reed, al dr heel leven kende en bovendien trainen in de bak van de pensionstallig waar ze destijds kwam :P

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:45

Rianne_ schreef:
FloortjeChar schreef:

Ik heb gewacht.. Met verhuizen ben ik niet zo moeilijk, als je met ze op vakantie gaat worden ze ook gewoon gereden. Maar nu is ze nieuw bij je. Ze kent jou nog niet goed (toch?) en de nieuwe omgeving ook niet. Ik heb Marena eerst even een weekje laten wennen en het rustig opgepakt met longeren en daarna even rijden. Vooral naar je paard kijken, dat is het belangrijkste. Als zij er uit ziet alsof ze het wel kan hebben en ze is op haar gemak, dan kan dat imo prima! Volg je gevoel en kijk goed naar je paard.. Dan komt 't wel goed ;)

Dank je wel voor je antwoord.
Ik ga er vanmiddag gewoon weer heen en beslis dan of ik er op stap of niet, gevoelsmatig idd :)
Dank je wel!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:47

Ik laat de nieuwe paarden ook altijd een paar dagen wennen, wel doe ik ze dan aan de hand beweging geven.. Maar rijden wacht ik altijd even mee.. :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:48

FloortjeChar schreef:

Ik heb volgens mij 3 of 4 dagen een beetje gerommeld en getut met haar, puur om te leren kennen en te wennen. Daarna opgestapt en wat simpele rondjes door de bak gereden. En zo steeds meer opgebouwd. Na 3,5 maand verhuisde ik naar een andere stal met haar en daar hebben we het echt opgepakt en zijn we meer doelen gaan stellen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:49

Gewoon lekker aan het werk zetten, kan ze meteen wennen aan jou, jouw regels/grenzen. Het is haflinger: net een labardor: geef ze een vinger en ze nemen je hele arm hahaha
Houd er rekening mee dat alles vreemd is, dus duidelijke hulpen geven en als je iets vraagt, doorzetten tot ze doet wat je vraagt. En anders niet vragen :D
Veel plezier. Het is niet anders dan op een wedstrijd gaan, vreemd terrein, etc. Gewoon aan de slag; worden ze moedig van. :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:04

Dapnik schreef:
Zo, ik heb er alweer een wedstrijd op zitten vandaag. Eerste proef ging wel en had ik 181, 2e proef ging echt slecht en had ik 170. Laat Nikita ook maar binnen aangezien ze nog meer wind voorspellen en ze buiten niet kan schuilen.

Iig 1 winstpunt toch :)

Wiek3 schreef:
Haha leuke verhalen om allemaal te lezen zeg! Kan me zo goed voorstellen dat ik net zo zenuwachtig zou zijn als ik een eigen paard zou krijgen.

Ben benieuwd naar de foto's FloortjeChar.

Betreft de harde wind: een hoop paarden geven zichzelf dan inderdaad wel de nodige beweging. Ik heb ooit doodsangsten uit gestaan op een klein stukje over de straat naar de manege. Ik reed destijds een mooie grijze Fjord, maar meneer werd super heet van de wind. De wind sloeg onder zijn staart en hij denderde er vandoor. Door een woonwijk straatje, 2x DWARS door een ijzerdraad van een bloemenperk, zo een drukkere straat over. Uiteindelijk heb ik hem aan de overkant een maisveld ingestuurd en toen tegen de bomen op. Hij was echt helemaal onbestuurbaar. Was ook bang om af te stappen en de schade bij zijn benen op te nemen. Goddank had hij geen schrammetje van dat ijzerdraad.... gelukkig is zoiets me nooit meer overkomen.

Oef wat doodeng!!
gisteren gingen ze bij de stal waar ik wedstrijd had, met de pensionpaarden ook een moosrit doen brrr!
Asra werd al compleet gek in de inrijbaan binnen! laat staan buiten.

Sita_ schreef:
Leuk dier!
Geloof dat je laatst zei dat je vond dat ze wat meer spek mocht krijgen? Zou ik niet zo ver laten komen, ze is vrij compact, dan krijg je echt zo'n dik propje.. :o

Eens!
Leuk dier Floorchar! Lekker vrolijk.

Yvank_ schreef:
Super suus!

Damella stond goed op dr oude stal maar was uur fietsen := werd me echt te gek.

Nu halve minuut en ze staat nog beter dan ze al stond :)

Oh heerlijk! Asra woont een minuut of 20 fietsen verderop

Mando schreef:
Jij niet maar aangezien ik schildklierpatient ben en het dus heel snel koud heb en mezelf dus niet warm kan krijgen, dat doen de pilletjes voor me, en ik dus chronisch moe ben waardoor mijn lijf het niet trekt om dan in de avond als ik mijn energie al eigenlijk kwijt ben aan mijn werkdag, dan nog eens in de kou en regen iod te staan dus dat is voor mij geen optie.

Ik doe alles hoor, je zal me verder er nooit over horen maar mijn lijf trekt dat dus niet.
En in deze periode mis ik dat stukje warmte wat mij dus weer energie geeft en dat zou dus betekenen dat Mando stil komt te staan.
En dat is weer niet goed voor Mando....

Daarom blijf ik maar lekker hier staan.
Als ik het een dag niet trek dan hoef ik ook niet.

Jeetje wat vervelend zeg! Lijkt me heel lastig :(:)

Madeira_ schreef:
Huh? Ik kan mijn bericht die ik heb geplaatst hier niet meer terug vinden?

Maar wat is Floor leuk, hihi ze is mooi donker :)!

Suus, super zeg, gefeliciteerd!

Ik had daarnet onderlinge wedstrijd. Had 191 punten. Ben wel heel benieuwd wat ik officieel zou hebben, maar daar kom ik in maart pas achter..

Goed zo! :D Komt vast goed in maart !!

Mando schreef:
Nee logisch trek je dat niet.
Dan zou ik ook iets dichterbij zoeken

Ik heb hier gekeken hoor aan het einde van de weg maar zoals nu is dat voor mij helemaal niets.
Ik heb een manege aan de overkant maar dat zijn mijn buren en dat hou ik gescheiden.
Verder zit er nog wel eentje in Frieschepalen maar nee.. ben ik eens wezen kijken maar ik weet het niet het lag me niet.
Dit was vooral in de periode dat mijn 2 dinnetjes weg gingen op stal.
Daar baalde ik van want zij waren, voor mijn gevoel, mijn vangnet.

Maar na mijn herseninfarct van dit jaar en dat ik gewoon niet hoef dat heeft me doen besluiten om dan maar wat verder te rijden maar dat ik weet dat als ik niet kan ik ook niet hoef.
Dat is ook veel waard hoor.

Snap je wel hoor, aangezien ik gewoon alles doe weten sommige mensen dat niet eens.
Hahahaha.

Herseninfarct jeetje , gaat het verder wel ? Wat verschrikkelijk :\

Viet schreef:
Gefeliciteerd Suus! Goed gedaan!

Hele leuke foto's van Floor zie ik :j.fijn dat ze er is.

Heb vandaag in dit pokkenweer uitgemest, was amper te doen! Vanavond nog een les gereden en dat ging redelijk. Taar heeft de laatste tijd te veel peper in haar kont :+

Spaanse pepers zeker? :Y)
Asra ook , we vloooooooooogen gisteren :oo

Wiek3 schreef:
Fijn dat je wel lekker gereden hebt Yvank. Stoere Damella :D

Ik zit nog steeds thuis met een zeer pijnlijke kaak na het trekken van mn 3 verstandskiezen... ben zo suf na 5 dagen vloeibaar eten en medicijnen. Als de medicatie zou helpen zou t nog mooier zijn, maar niets lijkt de pijn echt te onderdrukken :(. Betekent dus ook geen paardrijden.

Beterschap daarmee wat irritant!
Ik had na mijn verstandskies gelukkig geen last, maar er zitten er nog een paar :=

FloortjeChar schreef:

Asra laat ik graag acclimatiseren , vind ik voor mn eigen gevoel ook fijn.
wel eventueel omdat ie en bouncer is, aan het halstertje in de longeerring of paddock.
Rijden enz kan ik verder de tijd dat ik er sta ook wel. :)

Dat wennen aan regels/grenzen kan imo ook overmorgen wel of donderdag oid.
We gaan er toch vanuit dat Floor niet zo 1 2 3 weg is ;)

Overigens bedankt voor alle felicitaties :D !
En ik las over zonnetje? Blauwe hemel? Give me some!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:17

Zo hoi heb echt megadruk op mijn werk vandaag, maar had wel een supergoede beoordeling.

Toen Storm bij mij aan kwam ben ik de volgende dag lekker een rustig en niet te lang buitenritje met hem gaan maken samen met een stagenootje. Ben eigenlijk gelijk met hem aan de slag gegaan, want hij was gewoon rustig en leek het best naar zijn zin te hebben. Eind augustus ben ik van stal verhuist en ben ik ook gelijk van alles met hem gaan doen, maar ja toen was ik al een aantal keer vaker op voor hem vreemd terrein geweest. Weet inmiddels dat dat bij hem het beste werkt.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:20

FloortjeChar schreef:

Ik heb haar die avond gepoetst en ben de dag daarna gaan rijden. Tara was ook helemaal niet onrustig trouwens!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:29

Sita_ schreef:
Corelli schreef:

Met wortels bedoel je? Dat lust ie maar al te graag!

Ja, met wortels inderdaad :) De exjes bij ons die snappen het principe "hoe eet ik een wortel" nog niet helemaal haha
Ze doet niet "hap-knak" zoals de meeste paarden, maar proberen er aan te trekken of schrapen er met hun tanden kleine stukjes af 8)7

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:33

Ik ben de 2e dag dat maris bij mij was gaan rijden. Gewoon rustig in het land wat rondjes draaien, ff lekker bewegen. Na een week ben ik naar het bos gegaan, een klein rondje. Dat heb ik steeds wat verder uitgebouwd. Toen ik vorig jaar Maris verhuisde naar de huidige plek ben ik er rijdend heen gegaan. De volgende dag ook gewoon gereden. Ze is verhuisd naar een plek die vanaf haar oude plek te zien was, dus veranderde alleen van plek en niet van bos of verdere omgeving. De plek waar ze nu staat reden we ook vaak langs toen ze nog op dr oude plek stond.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:38

@Siersma, nog bedankt voor je uitnodiging trouwens een paar pagina's terug :-). Lijkt me super maar heb helaas geen eigen vervoer (trailer en geschikte auto) om met Storm die kant op te komen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:48

Das jammer. Ik rij altijd alleen, dus als er eens iemand zin heeft om een dagje deze kant op te komen... Je bent welkom. Ik heb overigens wel een trailer en ook een auto met vriend met rijbewijs. Ik wil dan ook volgend jaar gaan proberen om het eiland eens af te gaan en eens in een andere omgeving te rijden. Moet ze natuurlijk wel eerst normaal op de trailer gaan, dus weer oefenen als het beter weer word.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:53

Siersma, je kan gewoon met de boot in Den Helder met de auto/trailer toch? Misschien dat vriendlief het wel eens leuk vind om een dagje Texel met paard en honden te doen...

Corelli, ooh zo! Jij hij doet er idd ook aan trekken.. Hihi, gekke poownies!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:57

Dat normaal op de trailer gaan kan die van mij ook ineens niet meer. Ging er altijd braaf op maar veranderd nu in een duivel zonder dat ik een verklaring hiervoor heb. Lijkt me super om een keer bij jou daar te kunnen rijden, maar dat vervoer kost me echt kapitalen haha. Die trailer krijg ik hem nog wel in na wat tranquigel en als ie staat verneem je hem ook niet. Had zitten rekenen dat ik voor een ritje Rotterdam-Epe meer als 300 euro kwijt was voor een vervoersbedrijf dus dan is Texel nog wel wat duurder vress ik haha.