Ik hoop ook op een droge middag! Maar als ik de weerberichten mag geloven komt er zometeen (rond 13.00) regen aan
Wel fijn dat Iris weer helemaal oke lijkt Klasien! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wel de paardjes lekker verwend met wortels 
En voor wat betreft een eigen paard, heb je ook niet de kopzorgen ervan
(maar snap het wel, eigen is toch anders dan een verzorgpaard oid)
!
FloortjeChar schreef:Mag ik jullie wat vragen?
Hoe hebben jullie het de eerste dagen aangepakt met je nieuwe paardje?
Ik krijg namelijk her en der het advies haar ''lekker even te laten wennen'', maar heb het idee dat Floor graag gewoon lekker aan de slag wil. Het is een erg leergierig en enthousiast paardje. Zou het onverstandig zijn haar vanmiddag te longeren en er bv. morgen op te stappen? Heb haar gisteren al even laten lopen in de longeercirkel en een stuk aan de hand gelopen buiten en toen leek ze lekker happy.
en dag erop ook gewoon. Werd alleen maar druk van paar dagen stilstaan. Yvank_ schreef:FloortjeChar schreef:Mag ik jullie wat vragen?
Ik krijg namelijk her en der het advies haar ''lekker even te laten wennen'', maar heb het idee dat Floor graag gewoon lekker aan de slag wil. Het is een erg leergierig en enthousiast paardje. Zou het onverstandig zijn haar vanmiddag te longeren en er bv. morgen op te stappen? Heb haar gisteren al even laten lopen in de longeercirkel en een stuk aan de hand gelopen buiten en toen leek ze lekker happy.
Toen damella kwam heb ik dezelfde dag nog geredenen dag erop ook gewoon. Werd alleen maar druk van paar dagen stilstaan.
) FloortjeChar schreef:Mag ik jullie wat vragen?
Rianne_ schreef:FloortjeChar schreef:Mag ik jullie wat vragen?
Ik heb gewacht.. Met verhuizen ben ik niet zo moeilijk, als je met ze op vakantie gaat worden ze ook gewoon gereden. Maar nu is ze nieuw bij je. Ze kent jou nog niet goed (toch?) en de nieuwe omgeving ook niet. Ik heb Marena eerst even een weekje laten wennen en het rustig opgepakt met longeren en daarna even rijden. Vooral naar je paard kijken, dat is het belangrijkste. Als zij er uit ziet alsof ze het wel kan hebben en ze is op haar gemak, dan kan dat imo prima! Volg je gevoel en kijk goed naar je paard.. Dan komt 't wel goed

Dapnik schreef:Zo, ik heb er alweer een wedstrijd op zitten vandaag. Eerste proef ging wel en had ik 181, 2e proef ging echt slecht en had ik 170. Laat Nikita ook maar binnen aangezien ze nog meer wind voorspellen en ze buiten niet kan schuilen.

Wiek3 schreef:Haha leuke verhalen om allemaal te lezen zeg! Kan me zo goed voorstellen dat ik net zo zenuwachtig zou zijn als ik een eigen paard zou krijgen.
Ben benieuwd naar de foto's FloortjeChar.
Betreft de harde wind: een hoop paarden geven zichzelf dan inderdaad wel de nodige beweging. Ik heb ooit doodsangsten uit gestaan op een klein stukje over de straat naar de manege. Ik reed destijds een mooie grijze Fjord, maar meneer werd super heet van de wind. De wind sloeg onder zijn staart en hij denderde er vandoor. Door een woonwijk straatje, 2x DWARS door een ijzerdraad van een bloemenperk, zo een drukkere straat over. Uiteindelijk heb ik hem aan de overkant een maisveld ingestuurd en toen tegen de bomen op. Hij was echt helemaal onbestuurbaar. Was ook bang om af te stappen en de schade bij zijn benen op te nemen. Goddank had hij geen schrammetje van dat ijzerdraad.... gelukkig is zoiets me nooit meer overkomen.
Sita_ schreef:Leuk dier!
Geloof dat je laatst zei dat je vond dat ze wat meer spek mocht krijgen? Zou ik niet zo ver laten komen, ze is vrij compact, dan krijg je echt zo'n dik propje..
Yvank_ schreef:Super suus!
Damella stond goed op dr oude stal maar was uur fietsenwerd me echt te gek.
Nu halve minuut en ze staat nog beter dan ze al stond
Mando schreef:Jij niet maar aangezien ik schildklierpatient ben en het dus heel snel koud heb en mezelf dus niet warm kan krijgen, dat doen de pilletjes voor me, en ik dus chronisch moe ben waardoor mijn lijf het niet trekt om dan in de avond als ik mijn energie al eigenlijk kwijt ben aan mijn werkdag, dan nog eens in de kou en regen iod te staan dus dat is voor mij geen optie.
Ik doe alles hoor, je zal me verder er nooit over horen maar mijn lijf trekt dat dus niet.
En in deze periode mis ik dat stukje warmte wat mij dus weer energie geeft en dat zou dus betekenen dat Mando stil komt te staan.
En dat is weer niet goed voor Mando....
Daarom blijf ik maar lekker hier staan.
Als ik het een dag niet trek dan hoef ik ook niet.

Madeira_ schreef:Huh? Ik kan mijn bericht die ik heb geplaatst hier niet meer terug vinden?
Maar wat is Floor leuk, hihi ze is mooi donker!
Suus, super zeg, gefeliciteerd!
Ik had daarnet onderlinge wedstrijd. Had 191 punten. Ben wel heel benieuwd wat ik officieel zou hebben, maar daar kom ik in maart pas achter..
Komt vast goed in maart !!Mando schreef:Nee logisch trek je dat niet.
Dan zou ik ook iets dichterbij zoeken
Ik heb hier gekeken hoor aan het einde van de weg maar zoals nu is dat voor mij helemaal niets.
Ik heb een manege aan de overkant maar dat zijn mijn buren en dat hou ik gescheiden.
Verder zit er nog wel eentje in Frieschepalen maar nee.. ben ik eens wezen kijken maar ik weet het niet het lag me niet.
Dit was vooral in de periode dat mijn 2 dinnetjes weg gingen op stal.
Daar baalde ik van want zij waren, voor mijn gevoel, mijn vangnet.
Maar na mijn herseninfarct van dit jaar en dat ik gewoon niet hoef dat heeft me doen besluiten om dan maar wat verder te rijden maar dat ik weet dat als ik niet kan ik ook niet hoef.
Dat is ook veel waard hoor.
Snap je wel hoor, aangezien ik gewoon alles doe weten sommige mensen dat niet eens.
Hahahaha.

Viet schreef:Gefeliciteerd Suus! Goed gedaan!
Hele leuke foto's van Floor zie ik.fijn dat ze er is.
Heb vandaag in dit pokkenweer uitgemest, was amper te doen! Vanavond nog een les gereden en dat ging redelijk. Taar heeft de laatste tijd te veel peper in haar kont

Wiek3 schreef:Fijn dat je wel lekker gereden hebt Yvank. Stoere Damella
Ik zit nog steeds thuis met een zeer pijnlijke kaak na het trekken van mn 3 verstandskiezen... ben zo suf na 5 dagen vloeibaar eten en medicijnen. Als de medicatie zou helpen zou t nog mooier zijn, maar niets lijkt de pijn echt te onderdrukken. Betekent dus ook geen paardrijden.

! FloortjeChar schreef:Mag ik jullie wat vragen?

Sita_ schreef:Corelli schreef:Ik heb niet gereden, het regende dat het gootWel de paardjes lekker verwend met wortels
Sita, kan jouw exje daarmee overweg? De exjes van Annebe (waar ik verzorgster ben) snapten er niks van haha
Met wortels bedoel je? Dat lust ie maar al te graag!
De exjes bij ons die snappen het principe "hoe eet ik een wortel" nog niet helemaal haha
. Lijkt me super maar heb helaas geen eigen vervoer (trailer en geschikte auto) om met Storm die kant op te komen.