en dat is vervelend, komt het door het paardrijden? sterkte ermee in ieder geval!
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-12 21:19
suikermeisje schreef:
Ja ben nieuw gaaf beessie heb je zeg!
en dat is vervelend, komt het door het paardrijden? sterkte ermee in ieder geval!
Ja klopt, ik ben een beetje dom geweest met opstappen zonder zadel via de bakrand, ze stond eigenlijk net te ver ervan af en toen belande ik dus op de grond ipv op mijn paard, met mijn arm nog aan de balk van de bakrand. Dom dom dom dus, voortaan maar een opstapje gebruiken hahaha
Ook lang niet geweest hier, heb het heel druk. Met Storm ben ik iedere dag met Tranquigel (staat al drie weken stil) een uur aan het stappen en rustig aan het draven. Tot vandaag....hieronder mijn verslag van de dag.
Waar ik dus al bang voor was gebeurde vandaag.
Vanmorgen rond half twaalf tranquigel gegeven door staleigenaresse. Gaat de hele week al prima, tot vandaag dus. Was van plan een rondje put te rijden. Is ongeveer 45 minuten als je rustig rijdt. Heen langs een lang fietspad, dan 80 weg oversteken (stoplichten) en dan linksaf terug over een hele brede berm, met daarnaast een fietspad, maar (gelukkig) geen autoweg (dat stuk noemen wij de put). Fietspad afgestapt met hem en stalgenootje (meisje van 13) mee op de fiets. Kom bij de stoplichten rijdt er een auto op het fietspad dus ik dacht na de oversteek ik laat die auto er even langs en zet Storm in de berm. Dat had ik nog niet gedaan of meneer ontploft en begint echt als een gek te bokken, maar dan ook echt serieus hoge bokken. De eerste 3 of 4 bleef ik nog aardig zitten maar bij de 5de sprong ie opzij en daar ging ik. Viel echt heel hard maar dacht alleen poedersuiker moet hem vasthouden. Had hem ook nog vast maar met mijn vingertoppen dus hij trok zich los, keek nog even om en daar ging ie....zo de put op (gelukkig niet de andere kant naar de 80 weg). Lekker genietend van zijn vrijheid bokkend en galopperend...tja en daar sta je dan. Meisje op de fiets er achteraan, maar toen was ie al behoorlijk ver. Onderweg nam ie nog een paar happen gras om vervolgens weer verder te rennen en te bokken. Gelukkig was het een goede berm, maar ja hij moest nog wel door een dorp en die drukke weg via een rotonde over. Meisje heeft de benen uit haar lijf gefietst maar hem uiteindelijk in het dorp te pakken gekregen. Al met al heeft hij denk ik maar 50 meter over asfalt gedraaft gelukkig. Hij is verder niet uitgegleden heeft geen wondjes of zo, stond alleen flink te pompen en te zweten die mafjekkel. Ik heb er dus denk ik bijna een kilometer achter aan snelgewandeld/hardgelopen en ben blij dat ik niet paniekerig ben aangelegd. Maar tjeempie kan wel zeggen dat je door adrenaline geen pijn voelt, want denk dat als ik naar de eerste hulp zou gaan ze me echt op de foto gaan zetten. Mijn heup is heel pijnlijk en heb geloof ik ook een rib gekneusd of zo.
Kortom het schema van de dierenarts heeft weinig zin meer nu en ik ga er echt niet meer op zitten zonder dat hij uitgeraast is (groot deel is ie nu wel kwijt denk ik). Morgen eerst maar eens kijken hoe hij loopt maar kon er net niets aan zien. Ben mijn stalgenootje ook erg dankbaar. Kan het Storm ook niet kwalijk nemen, die zit ook vol met energie na al die weken.
Jeetje Annamarie wat een verhaal, die storm van jou zeg. Als morgen alles nog zeerder doet en het voelt niet beurs maar anders dan beurs ga dan aub ff langs de huisarts je weet maar nooit. Au Au het moet heel zeer gedaan hebben, sterkte meis.
Ja doet echt goed zeer moet ik eerlijk toegeven. Kan alles nog wel bewegen enz dus zal wel gekneusd zijn allemaal. Vooral die rib doet zeer. Heb de boel helemaal overstrekt om Storm proberen vast te houden, zullen dus wel wat spieren verrekt, misschien gescheurd zijn of zo. Kijk morgen wel ff hoe het is en anders inderdaad even naar de dokter. Storm is in ieder geval niet te rijden op deze manier. Als ie morgen goed loopt dan gaat ie echt even los om verder uit te razen. Lekker verdorie wel een rodeostier . Nog een wonder dat ik die eerste 4 bokken bleef zitten, maar toen ie opzij sprong was er geen houden meer aan.
O jee Annemarie, dat is een minder leuk verhaal. Kan me wel voorstellen hoe je je voelde als je je paardje zag weglopen... En dan weten dat je eigenlijk niets kan doen! Hoe gaat het nu met jou?
@suikermeisje: welkom ik ben aranka 16 jaar en heb een verzorg haflinger sandra @annemarie: jeetje wat een verhaal zeg voelt het allemaal weer wat beter?
Nou heb me wel eens beter gevoeld. Wilde naar de dokter maar daar kon ik niet terecht, assistente kon me door de telefoon vertellen dat het gekneusd is. Heel knap van haar, wou dat ik dat kon . Rib en heup doen echt goed zeer, maar kan alles wel voorzichtig doen, behalve mijn stal uitmesten merkte ik net. Met pijnstilling red ik me aardig. Kijk het het weekend wel even aan. Storm heeft er gelukkig niets aan over gehouden, die is net weer even uit zijn stekker gegaan in de paddock. De DA kan even de pot op met een uur buiten stappen per dag. Dat is dus levensgevaarlijk nu, eerst maar gewoon zijn energie er uit.
ik kom hier ook even binnenvallen heb het heel druk momenteel en dit schiet er bij in ben vandaag helaas met zaza naar de veearts geweest en het was foute boel we gingen eerst fotos maken om te kijken of er niks gescheurt is, dat is niet het geval gelukkig toen kreeg ze vanaf dr kogel steeds een injectie om het gebied op te zoeken waar zaza pijn heeft dit bleek net onder dr knie te zijn toen hebben we weer fotos gemaakt maar hier was niks op te zien toen is er een echo gemaakt waarop was te zien dat ze een blessure heeft aan haar oppervlakige buigpees ze kunnen nu nog niks doen maar over 2 weken meoten we terug, het ziet er niet zo zonnig uit voor ons
Jeetje wat een rotbericht zeg. Ga heel hard voor jullie duimen.
Storm gaat nu iedere letterlijk en figuurlijk los in de paddock. Die heeft een energie daar word je gewoon eng van. Vandaag eerst weer even in de paddock en dan misschien nog even met een vriend op een groter stukje land zodat ie wat meer de ruimte heeft. Met mij gaat het redelijk. Spierpijn trekt weg, maar van rib hou ik nog wel een tijdje last ben ik bang. Hoesten, niezen en lachen zijn echt niet grappig zeg maar.
Hij was kreupel en is op de foto gezet. Niets gevonden en liep weer prima na het eronder zetten van ijzers. Moest van de DA een week lang een uur per gaan stappen op het harde en dan weer gaan opbouwen omdat hij toch 3 weken niets had gedaan en moest wennen aan de stand van zijn ijzers. Officieel mag ik pas vanaf vandaag gaan draven, maar ja dat heeft weinig zin meer nu haha. Hij loopt ook gewoon goed dus geef hem lekker de vrijheid nu. Hij krijgt 2 handjes basisbrok, puur en alleen voor de smaak, verder alleen hooi. Hij werd ook te dik dus staat nu op rantsoen.
Zie hier, bolle Storm de Wilde aan het sjouwen (hij staat al op rantsoen en krijgt weer meer beweging
En nee gekke alien bekken trekken is ie nog niet verleerd
Marlis
Geplaatst: 31-03-12 13:44
Leuke foto's van Storm.
Met Peeps vandaag gereden. Niet echt iets gevraagd van haar gezien ik gisteren mijn lipica laarzen heb opgehaald en ze nog ingereden moeten worden. Lopen en rijden is nog lastig ermee, kreeg er niet eens in galop haha. Dus even 20 minuutjes wat stap en drafwerk gedaan. Peep vd week tijdens les, mn hand/arm houding is hier niet goed geen idee wat ik er doe. En samen met de cognac/donkerbruine van mn zus
Kyra vandaag alleen gepoetst en weer leker terug in het land gezet. Ze is gisteren 1 jaar geworden de kleine meid Tot nu toe een sper mak veulen.
leuke foto's van storm inderdaad een aardig buikje. Onze haf krijgt helemaal geen brok en is al gek genoeg! Vandaag lesklantje van me er weer op gehad en ging lekker
Tja das Storm, bijna 4 weken niets doen en beperkt eten, dan is die buik het resultaat. Het weerhoud hem er trouwens niet van om mij die kneuzingen te bezorgen
Jodie_Delano
Geplaatst: 31-03-12 17:58
Hallo allemaal,
WIE GAAT ER DEZE ZOMER ALLEMAAL NAAR HET HAFLINGER WEEKEND IN ERMELO? ik wil graag met Delano heen, maar ik weet de datum's niet en ik weet ook niet waar ik me kan aanmelden? weet iemand dit wel dan zou ik graag wat informatie willen ontvange.
GROETJES''
mandje
Geplaatst: 31-03-12 18:36
heej mensen.
@annemarie poeh wat een verhaal. Die foto's zou haast zeggen explosie gevaar. Echt vol energie. @ Marlis gave laarzen leuke foto van peeps en kyra. @ Zazalover. Balen zeg. Hoop dat het wel mee gaat vallen.
Wat een ellende allemaal hier. Allemaal mensen en haflingers in de lappenmand.
Harmanda en Heidi Hier gaat het echt super goed. Heb nu elke week les zoals jullie weten en we gaan met sprongen vooruit. Van de week lekker bezig geweest 1 x zelf intensief gereden, 2 x gelongeerd, 1 dag vrij en gister los gehad. Ze word brutaal hihi. Ze vond de binnenbak te klein voor haar energie. Had haar los gedaan in de binnenbak (buitenbak was helaas bezet) ging ze me onder de balk door bij de in/uitgang. Dus Heidi los over het terrein. Kon haar wel zo weer terug krijgen. Toen extra balken ervoor gelegd. Ging een tijdje goed toen opeens weer ertussendoor. Weer over het terrein en weer kon ik haar gelukkig direct weer krijgen. Toen maar aan de longeerlijn verder gegaan. Vandaag les gehad. Ging super. Konden weer langzaam beginnen met kleine oefeningetjes hiervoor alleen echt basis. Ze was vrij voorwaarts en kon achter er vrij aardig bij rijden. Ben echt super tevreden en mijn instructrice ook.