Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:29

Dank jullie wel! K vind dat ze t top doet... Nieuwe indrukken, kudde weg, harde wind... En toch netjes aan de hand mee lopen over de weg :) trots!!!!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:30

Strak plan Yvank! :')

Mooie haf die Floortje!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:24

:wave:

Jammer is dat Faringo, dat het contact dan verwaterd. Moet inderdaad wel van twee kanten komen, anders houd het toch een keer op..

Ik sta op een kleinschalige pensionstal maar kan wel goed met m'n stalgenootjes opschieten. Ook buiten stal zijn er nog twee waar ik wel 's mee op buitenrit kan dus wat dat betreft niks te klagen.
Bij ons wordt alles gewoon geregeld op stal dus als ik 's een dagje niet kan komen maakt dat niet uit. Door mijn onregelmatige werktijden komt het wel 's voor dat ik er niet aan toe kom om beweging te geven maar ze staat 24/7 buiten dus ze komt wel aan haar beweging.

Heeft ook wel wat Viet, zoveel zelf doen! Ik stond ook op een doe het zelf/doe het samen stal hiervoor. Deden we allemaal een voer/verzorgbeurt per dag. Helaas was het voor mij qua afstand niet meer haalbaar maar ik vond dat wel super.

Klinkt goed Sita! Kost wel veel tijd maar dan heb je ook wat. En als ze zich dan later zelfstandig kunnen redden is dat het 't ook wel weer waard.

Leuk Yvanka!

Fijn dat je welkom was bij dat restaurant Paulien! Had echt niet verwacht dat geleidehonden in sommige restaurants niet welkom zijn. Slechte zaak zeg.. :=

Oooh heerlijke vooruitzichten Mando!

Dropping klinkt leuk Faringo!

Drukte Viet, die sinterklaas intochten!

Mooi dat de clinic leuk was Sita en Elpatcho!

Hier geen springer.. Heb er zelf niks mee. Ga liever lekker op buitenrit en wat dressuren in de bak.
Ik was ook wel wat zenuwachtig toen Marena kwam! Maar vooral heel bezorgd, of het allemaal wel goed ging en zo.. :') Toen ik haar later verhuisde naar een andere stal had ik daar ook nog wel weer wat moeite mee. Gelukkig past ze zich geweldig aan.. <3

Klasien, grappig! Je woont dichtbij! Rijd je wel 's buitenritten? Ik rijd met Marena nl. wel 's door Rottevalle :P

Floortje is leuk! Idd, met wat bespiering ziet het er vaak al heel anders uit!

Marena heeft vandaag lekker een vrije dag (eigenlijk altijd op zondag :+ ). Gister wel heerlijk kunnen rijden ondanks de natte bak :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:35

Haaai!
Ik lees straks of morgen even bij, kom even een ego berichtje doen want heb nogal haast.
Asra was heel kijkerig tijdens de proeven maar we zijn geëindigd met een 1ste en 2de plaats. *\o/*
L1+13 is de teller :D

Ik vond dat het veel beter kon, maar goed niet alles kan zoals je zou willen.

Nu vlieg ik snel onder de douche, eten bij vrienden en dan naar Breaking Dawn part 2.

Rianne_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:44

Wauw goed Suus! Gefeliciteerd!! :D Ga je meteen over naar de L2 of blijf je nog een tijdje in de L1 doorrijden?
Veel plezier!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:53

*\o/* Gefeliciteerd Suus! Super gedaan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:07

Wat goed Suus.
Netjes Dapnik

Wat een plaatje Floor.

Waar sta jij dan Rianne.

Zo ik heb mijn (vlieg)les erop zitten.

Hij was 40 min braaf met af en toe dat ik even met harde wind zijn kont er onder voelde gaan maar dat mag.
Toen kwam er zo´n windvlaag dat de ramen (die staan bij ons schuin open zeg maar, kantelen) zo hard dicht en open klapte dan hij zo´n sprong maakte, kop tussen zijn benen en rodeo wegscheuren.Tja dat is Mando.
Maar iedere keer langs die lange zijde kreeg ik hetzelfde tafereel... ook dat is Mando en toen na de 6e x dacht ik... t is goed.
We hebben netjes afgesloten en klaar.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:16

In B.oelenslaan Mando :) Jij?
Hm jammer van die wind zeg! Mooi dat je het wel netjes af hebt kunnen sluiten. Jij rijd bij 'die' Stef toch? Heb geloof ik wel 's een blog gelezen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:20

Dank jullie!

Ik denk het wel Rianne , ik wil alleen even weten wat mn instructrice er van vind want als ik voor 2 maart nog een cc heb dan kan dat nog wel L1 want 2 maart heb ik L2 opgegeven.
Maar instructrice heeft vandaag zware tour dus die was niet op stal.

Ik moet echt verder met vliegen nu, sorry bijlezen houden jullie tegoed!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:54

@ mando: netjes dat je t goed hebt afgesloten.
Bedankt voor je compliment voor Floor,

Gefeliciteerd Suus!

Wat nou.. Al die berichten over de wind????
Hahah

Afbeelding
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:01

Hihi brave Floor.

Ik sta in Oostwold bij Leek.
Ik woon zelf wel in friesland maar heb Mando laten staan omdat hij op zo'n super pensionstal staat met alle voorzieningen
Ik rij inderdaad bij Steef Geelen. Erg fijne instructeur met erg veel geduld en helder en duidelijke uitleg.
Hij legt ook uit waarom je iets doet of moet doen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:05

Ah oké, volgens mij heb ik daar wel eens een website van gezien (die pensionstalling) :)
Waar in Friesland woon je zelf dan? Is het een lange afstand naar stal? Gelijk heb je hoor, dat je 'm dan laat staan. Helemaal als je 't gewend bent.. ;)
Ja hij lijkt me ook een fijne instructeur inderdaad! Ik heb al een goede instructrice maar anders had ik zeker wel 's een lesje van hem willen proberen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:11

Leuk,... ik woon zelf in Sigerswâld.
Het is een 20 minuten rijden ongeveer, ik rij via Marum en dan kan ik bij Divoza eraf en gelijk secundair langs de rijksweg naar stal rijden.
Op zich valt het wel mee.

Hebben jullie ook een binnenbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:14

Super suus!

Damella stond goed op dr oude stal maar was uur fietsen := werd me echt te gek.

Nu halve minuut en ze staat nog beter dan ze al stond :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:15

Hier is zo weinig in de buurt met binnenbak.
En aangezien ik best wel verwend ben en een eisenpakket heb van hier tot Zimbabwe zal het moeilijk zijn iets gelijkwaardigs te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:20

Ik heb 5 jaar op stal met binnenbak gestaan en sinds 3 weken ben ik binnenbak loos! Geloof me dat went zo! Mis mn binnenbak totaal niet :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:28

Jij niet maar aangezien ik schildklierpatient ben en het dus heel snel koud heb en mezelf dus niet warm kan krijgen, dat doen de pilletjes voor me, en ik dus chronisch moe ben waardoor mijn lijf het niet trekt om dan in de avond als ik mijn energie al eigenlijk kwijt ben aan mijn werkdag, dan nog eens in de kou en regen iod te staan dus dat is voor mij geen optie.

Ik doe alles hoor, je zal me verder er nooit over horen maar mijn lijf trekt dat dus niet.
En in deze periode mis ik dat stukje warmte wat mij dus weer energie geeft en dat zou dus betekenen dat Mando stil komt te staan.
En dat is weer niet goed voor Mando....

Daarom blijf ik maar lekker hier staan.
Als ik het een dag niet trek dan hoef ik ook niet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:31

Huh? Ik kan mijn bericht die ik heb geplaatst hier niet meer terug vinden?

Maar wat is Floor leuk, hihi ze is mooi donker :)!

Suus, super zeg, gefeliciteerd!

Ik had daarnet onderlinge wedstrijd. Had 191 punten. Ben wel heel benieuwd wat ik officieel zou hebben, maar daar kom ik in maart pas achter..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:32

Les je nog steeds bij Iris, Rianne? :)

Je hebt groot gelijk dat je blijft waar je nu staat Esmee, het is een gouden plekje waar iedereen voor je klaar staat als jij eens even geen puf hebt..

Nette punten Paulien! Goed gereden! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:36

Wauw Paulien wat goed.
Gewoon dooroefenen en dan rij je ze in maart er allemaal uit hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:41

netjes paulien!

Dat wist ik niets esmee :) bedoelde meer algemeen dat het normaal gesproken niet zo snel een probleem zou zijn.

Ik had niet zoveel keus omdat ik laatste maanden altijd moe ben trok ik uur heen en uur terug fietsen gewoon niet meer :\

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:50

Nee logisch trek je dat niet.
Dan zou ik ook iets dichterbij zoeken

Ik heb hier gekeken hoor aan het einde van de weg maar zoals nu is dat voor mij helemaal niets.
Ik heb een manege aan de overkant maar dat zijn mijn buren en dat hou ik gescheiden.
Verder zit er nog wel eentje in Frieschepalen maar nee.. ben ik eens wezen kijken maar ik weet het niet het lag me niet.
Dit was vooral in de periode dat mijn 2 dinnetjes weg gingen op stal.
Daar baalde ik van want zij waren, voor mijn gevoel, mijn vangnet.

Maar na mijn herseninfarct van dit jaar en dat ik gewoon niet hoef dat heeft me doen besluiten om dan maar wat verder te rijden maar dat ik weet dat als ik niet kan ik ook niet hoef.
Dat is ook veel waard hoor.

Snap je wel hoor, aangezien ik gewoon alles doe weten sommige mensen dat niet eens.
Hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:56

Geef je ook groot gelijk hoor :)

En ach mn paard is er sowieso op vooruit gegaan! Ze vindt het heerlijk hier. Stal van 4 bij 2,5. Elke dag schone stal, en van 8 tot 5 in de wei.

En ach heb geen binnenbak meer maar die moest ik altijd delen met 8 man meestal als ik kwam. Nu ben ik vrijwel altijd alleen :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:07

Ow heerlijk,
Wij staan met 50 pensionklanten denk ik, maar de keren dat ik met 4 in de bak rij is op 1 hand te tellen de winter door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:09

Ik stond ook altijd met 40. Nu met nog 2 anderen :)) .