Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:56

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen, maar alles gaat opzich wel goed.
Heerlijk van het zonnetje genieten, daarom af en toe niet zo veel zin om te rijden.

We hebben vandaag weer gelongeerd voor de 3de keer en ik moet eerlijk zeggen elke keer gaat steeds een beetje beter.
maar we zijn er nog lang niet!!
We merken wel zodra hij op zijn moeilijke kant gaat word ie een beetje chagerijning. (wat een rot woord is dat zeg!!)

Morgen gaan we weer lekker rijden en wassen want hij ziet er niet uit.

----

HOE GAAT HET BIJ JULLIE??????

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:31

ik had trouwens nog een vraagje:::
Is er hier iemand die een leuke 100 gram outdoor/regendeken te koop heeft in maat 175?
Normaal gesproken koop ik ze altijd gewoon nieuwe, maar omdat we een paar dekentrekkers hebben zijn ze om de haverklap stuk.
En om nou elke week weer een nieuwe deken te koopen, je bent zo al weer €80 tot €100 euro kwijt.
Dat word me een beetje gek.

En eind van de zomer gaat natuurlijk iedereen weer zoeken en dan ben ik te laat, dus ik dacht nu staan de meeste paardjes al weer zonder en gaan ook de meesten dekens te koop op marktplaats, dus dacht ik ga nu alvast op zoek.

Maar nu heb ik voor aankomen de winter wel al nieuwe dekens gekoch 150/200/300/450, en al een paar via martkplaats.
Maar ik wil er eigenlijk nog 1tje bij van 100/150 tweedehand/nieuw.

HEEEFT HIER IEMAND IETS IN DE KAST LIGGEN EN HET NIET GEBRUIKT??

Marlis

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:17

Hier wel 2 outdoordekens in maat 185 te koop, 1 nog nooit gebruikt en 1 zgan. 200 en 300 grams.
Roze en blauw geruit.

Paar daagjes druk geweest. Uiteraard wel de paarden gedaan.

Vanmorgen lekker gewandeld met kyra(veulen), ze is zo braaf. Gaat alleen met ons mee op pad, scooters, skaters niks is ze bang boor. Gelukkig droog weer nu dus het land wordt ook droger.

Nu bij peep. Aan het wachten op de zadelmaker. Eind december zadel laten aanmeten en het voelt voor mijzelf dat hij nu iets naar links ligt, dus ben benieuwd. Zo dus even rijden. Denk na de zadelmaker nog ef zonder zadel.

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:22

S_uus schreef:
Dat beest moet per direct de ballen eraf.
We zijn ons een ongeluk geschrokken, ook mijn stalgenoot/asra zijn buurman waren aanwezig in die bak, en Rowana (amazone Winser G) is geraakt door Newton.
Eerder die dag was ie blijkbaar al niet handelbaar en op stal schijnt ie de nodige 'straf' (half uur later) te hebben gehad.

Nou mijn keuze was allang duidelijk :evaw: weg met zakkie!!! Hij is niet goedgekeurd, dus snap het nut om hengst te houden niet .

Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt, maar zoals je hebt kunnen zien, was er een 'engeltje aanwezig'.

Sorry hoor, maar dit antwoord vind ik echt belachelijk!
Omdat de baas het zo nodig vond om naar die keuring met de pony te gaan, is dit gebeurt hé!
Als ze hem eerder al niet in toom kon houden, moest ze hem laten castreren. Dit is NIET de schuld van de pony hoor!
En hoe belachelijk dat hij "de nodige straf" had gehad! En zeker een half uur later. Het is de baas zijn/haar schuld, niet de pony!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:24

Heike1998 schreef:
S_uus schreef:
Dat beest moet per direct de ballen eraf.
We zijn ons een ongeluk geschrokken, ook mijn stalgenoot/asra zijn buurman waren aanwezig in die bak, en Rowana (amazone Winser G) is geraakt door Newton.
Eerder die dag was ie blijkbaar al niet handelbaar en op stal schijnt ie de nodige 'straf' (half uur later) te hebben gehad.

Nou mijn keuze was allang duidelijk :evaw: weg met zakkie!!! Hij is niet goedgekeurd, dus snap het nut om hengst te houden niet .

Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt, maar zoals je hebt kunnen zien, was er een 'engeltje aanwezig'.

Sorry hoor, maar dit antwoord vind ik echt belachelijk!
Omdat de baas het zo nodig vond om naar die keuring met de pony te gaan, is dit gebeurt hé!
Als ze hem eerder al niet in toom kon houden, moest ze hem laten castreren. Dit is NIET de schuld van de pony hoor!
En hoe belachelijk dat hij "de nodige straf" had gehad! En zeker een half uur later. Het is de baas zijn/haar schuld, niet de pony!

--

MAG IK VRAGEN WAAR DIT INEEENS VANDAAN KOMT??

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:25

Marlis schreef:
Hier wel 2 outdoordekens in maat 185 te koop, 1 nog nooit gebruikt en 1 zgan. 200 en 300 grams.
Roze en blauw geruit.

Paar daagjes druk geweest. Uiteraard wel de paarden gedaan.

Vanmorgen lekker gewandeld met kyra(veulen), ze is zo braaf. Gaat alleen met ons mee op pad, scooters, skaters niks is ze bang boor. Gelukkig droog weer nu dus het land wordt ook droger.

Nu bij peep. Aan het wachten op de zadelmaker. Eind december zadel laten aanmeten en het voelt voor mijzelf dat hij nu iets naar links ligt, dus ben benieuwd. Zo dus even rijden. Denk na de zadelmaker nog ef zonder zadel.

--

Bedankt, maar ben op zoek naar een 100 gram, ik heb nu al 5 dekens van 300 gram liggen.
hihi :o

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:26

Jodie:

Ho ho, dat hoeft niet zeg, ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:28

SpecialBel schreef:
Jodie:

---
????????????????????

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:31

Jodie_Delano schreef:
SpecialBel schreef:
Jodie:

---
????????????????????

De grote koeienletters :)

-
Morgen dus weer springles op Maresie, héérlijk weer zeg!
Jullie ook aan de buitenritten?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:18

Jodie_Delano schreef:
SpecialBel schreef:
Jodie:

---
????????????????????

De grote koeienletters :)

-
Morgen dus weer springles op Maresie, héérlijk weer zeg!
Jullie ook aan de buitenritten?[/quote]

--

HIHIHI,, maar ik snap niet waar dat verhaal ineens vandaan komt?
Vandaag een buitenrit gemaakt op de pony van mijn vriendin.

Morgen lekker rijden in de bak

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:46

Goedemiddag iedereen :D
Vandaag een héérlijk zonnetje, en vannochtend heb ik springles gehad *\o/*
Hij deed het super, ook heel braaf dus dit zetten we door :j

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:38

Heej

Hier ook een heerlijk zonnetje. Heb er ook heerlijk van genoten.
Fijn dat je springles zo lekker ging annabel.

Harmanda en Heidi
Even verslagje van deze week.
Maandag begonnen met losgooien moest overwerken tot 6 uur dus niet zoveel tijd meer over voor haar.
Dinsdag ben ik niet geweest. Had ik auto rijles :D. Was super leuk en ging erg goed. Woensdag hebben we een buitenrit gemaakt. Hihi was ik half verdwaald. Ben naar het water gegaan en op de terugweg verkeerde afslag genomen kon ik het hele end weer terug. Heidi was echt helemaal op maar toen doorhad dat we op de juiste weg naar stal gingen werd ze weer zo druk tja dan kan je spierpijn verwachten :P
Donderdag even zonder zadel gereden. Nog een paar kruisjes gesprongen voor de lol. Niet echt hard gewerkt. Vrijdag lang en laag gelongeerd. nou ze had spierpijn van die buitenrit. Zaterdag had ik dressuurles. We hadden er alle 2 moeite mee. Beide spierpijn maar moesten er echt ff doorheen. Op het einde begon ze wel lekker los te worden. En hebben we lekker lang uitgestapt en mocht ze nog ff in de bak rollen.
Vandaag heb ik haar benen geschoren. Was ik net lekker bezig met een kleine scheerapparaat. Houd dat ding ermee op. :( Men zus gebeld waar de grote apparaat was. Lag bij mijn andere zus dus die maar gebeld en kon hem gelukkig nog ophalen. Dus maar met de grote geschoren. Kwam een haar af. Maar ziet er nu weer keurig uit. Zal wel even foto maken volgende week ;) Daarna nog even laten vrijspringen. Even kort ze had er wel zin in. Nog lekker uitgestapt en weer lekker de wei in. Nam overal zoveel tijd voor door dat lekkere zonnetje kon de hele dag wel bij de paardjes zijn.

Zo een heel verhaal van de hele week. Hoe gaat het bij de rest????

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:44

Klinkt goed allemaal, leuk!

Ik heb vandaag met een vriendin een picknicktocht gemaakt. 's Ochtends was het best fris, maar na een half uurtje kwam de zon door en was het heerlijk! Onderweg kwamen we nog een fotograaf tegen die foto's van ons aan het maken was. Meteen gevraagd of hij de foto's wilde mailen, altijd leuk!

Afbeelding
De zon kwam net door :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:43

Zijn hier trouwens nog mensen die mee gaan doen met de rally paper???
Dit is in het noorden van nederland. Startplaats is in noordlaren. Ik zoek nog iemand die met mij mee wil.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:11

Haai Mandje, ik zou graag een keertje mee willen doen maar Delano is daar nu nog niet klaar voor.

Sanne, OOOOOOOEEEEEEHHHH dat ziet er lekker uit.

--

Wij hebben dit weekend Delano gewogen en hij komt uit op 470 kilo.
Ook heb ik nog super gereden.

Nu lekker uit, ik ga hem zo maar ffies aan het werk zetten.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:22

@jodie:dat is netjes

Aranka&Sandra
==========
vandaag heerlijk weer dat betekent...... BUITENRIT! Eerst mevrouw maar eens uit de wei halen :n niet mee gaan hoor en zich verschuilen achter Amber. Eindelijk mee gekregen er nog even opgeklomen zonder zadel over een balkje stappen. O:) crossen dus. Daarna de buitenrit en alles was natuurlijk opeens eng. }:)
Daarna nog even staart gewassen in het zonnetje (dat was volgens mij al jaren niet meer gebeurd). En toen ze de wei in mocht was het oppeens weer een engeltje.

En jullie ook genoten van het mooie weer?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:09

Ook ik heb delano vandaag van kop tot teen.
Hij glimt en is weer helemaal wit, maar voor hoelan??

Veder ben ik ffies met hem de wei in geweest 30 min om zijn maag alvast een beetje te laten wennen aan het gras.
Maar toen moesten we nog terug, nouja dan merk je echt weer dat eigenwijze haffie gedrag.
PHOEEEE DRAAAKJEE!!!

Morgen ga ik weer lekker rijden, maar door me huiswerk was dat vandaag niet gelukt.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:10

Mariska en Maron

Vandaag ook inderdaad een buitenrit gemaakt. Heerlijk genieten met dit weer en nog geen dazen! Anders zit je die de hele buitenrit weg te meppen.
En al rijdend dan nog bedenken dat je eigenlijk nog moet stofzuigen ,schoonmaken......... :D

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:18

jomaro schreef:
Mariska en Maron

Vandaag ook inderdaad een buitenrit gemaakt. Heerlijk genieten met dit weer en nog geen dazen! Anders zit je die de hele buitenrit weg te meppen.
En al rijdend dan nog bedenken dat je eigenlijk nog moet stofzuigen ,schoonmaken......... :D

--

HIHI,, in de zomer een buitenrit maken is niet te doen.
Ik heb daarom ook besloten om een rijvliegendeken te komen en moet eerlijk zeggen het werkt perfect.
Had er ook eentje op me vorige paard.

Dit er ook aan te denken, om een vliegendeken of een zomerdeken op te gaan gooie van de zomer in de wei, iemand een ideee?
(ik vind het zo zeilig als je paard de hele tijd zit te meppen. (dag en nacht) het houdt namelijk nooit op)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:29

Mag ik me ook melden :)

Ik ben Thamar en rijd nu de haflinger die we sinds zo'n 3 maand hebben in.
Ze is 4 jaar uit heet Namona van de buitenlust (ofzo) en is van Winser G. Rijd haar nu sinds 4 weken en ze doet het super braaf. Ze moet uiteindelijk karre'knol' worden :P. zijn bezig met slepen en ze heeft nog geen stap verkeerd gedaan, al is ze wel flink ondeugend hoor!
Lijkt me leuk om hier mee te kunnen gaan lezen en kletsen :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:35

suikermeisje schreef:
Mag ik me ook melden :)

Ik ben Thamar en rijd nu de haflinger die we sinds zo'n 3 maand hebben in.
Ze is 4 jaar uit heet Namona van de buitenlust (ofzo) en is van Winser G. Rijd haar nu sinds 4 weken en ze doet het super braaf. Ze moet uiteindelijk karre'knol' worden :P. zijn bezig met slepen en ze heeft nog geen stap verkeerd gedaan, al is ze wel flink ondeugend hoor!
Lijkt me leuk om hier mee te kunnen gaan lezen en kletsen :)

--

Hooi Thamar, welcome hiero.
Ik zal me even voorstellen ik ben Jodie ik ben 15 jaartjes oud en heb een topper de top haflinger Delano van 6 jaartjes oud.
(zie profiel voor foto's van Delano)
Wij zijn benieuwd naar jou verhalen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:46

ik ben zelf trouwens 19 en heb van mijzelf een B pony en een KWPN-er van 4 jaar 1,75 hoog :+
De haflinger vind ik nu ook erg leuk om te doen en wil ik misschien met die haflingerdag in Ermelo mee gaan doen.

Heb al wat sprongetjes ook met der gedaan, en dat vind ze geweldig :j

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:34

Oh een nieuw paardje hier in het topic, welkom!

En al die buitenritten... Word ik al helemaal jaloers van! Waar ik sta kun je niet echt fijn buiten. Kan enkel de wijk in of zo een tractorbaantje van 500m lang. De enige andere optie (maar die vind ik eng :o) is langs de grote baan in de grasberm, mijn zus en haar vriend gaan daar regelmatig galopperen. Maar ik voel me daar nog niet klaar voor. Buiten stappen en eens klein drafje menemen is al eng genoeg :D

Lore en Formera

Zaterdag voor de eerste keer sinds twee weken (door mijn wijsheidstanden en haar wonde aan haar vulva) weer gereden, na twintig minuten dacht ik dat pony zou doodvallen van de warmte dus maar snel uitgestapt! Zondag half uurtje gereden en mijn mama laten uitstappen. Maandag had ze dagje rust en gisterenavond was het frisser dus 40 minuten gereden. Gisteren liep ze ook weer lekker, na zo lang stil staan is ze altijd erg stijf, maar gisteren kwam ze al wat losser! Haar wonde is nog steeds niet volledig genezen maar toch al wel beter!

Marga?! Hoe gaat het nu met je?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:35

Marga en Crispy:

hallo allemaal, weer een hele tijd geleden, sorry................

Het gaat best wel goed, zeker met Crispy, ze is zooooooooooooooo lief, omdat ik nu niet kan rijden rijdt mijn lesgeefster haar 2x per week in t bos, ze doet het helemaal super, aangezien ze niet verkeersmak is.

Ik heb besloten om voor mijn mooie meisje een westernzadel erbij te gaan kopen, dit voor de bosritjes, we gaan eind september nl. meedoen aan de Huybergse paarden 3 daagse.

Met mij gaat het wel, kan nog steeds niet rijden, maar longeren omdat Crispy zo braaf is kan nu al wel, dus ze is weer goed aan t opbouwen. Maandag heeft stefanie haar in de bak gereden voor het eerst weer sinds weken, ze pakte alles meteen weer op en liep echt superrrrrrrrr. Heel blij dus met mijn meisje, gister heb ik haar lekker gewassen, vond ze ook allemaal wel best.

Vrijdag hebben we les met dubbele lijnen, ik ben heeeeeeeel benieuwd.

zo dat was weer een beetje ons verhaal, ik moet hier alles nog ff bijlezen en zal dan ook weer ff reacties geven :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:30

ympi, fijn dat het weer beter gaat met je haffie :) Erg vervelend zeg zo'n wond!

sjemira
Waardoor kun je zelf dan niet rijden als ik vragen mag ? :o
Maar wel fijn dat ze toch nog gereden wordt.

Met de haf van ons kan ik ook al buitenritjes maken en dan is ze ook hartstikke braaf (mega traktor, mijn paard keek raar, zij loopt er half slapend langs :') ). Lesklantje reed erop en ik op mijn jonge KWPN-er, was 1,5 week geleden btw :P.