Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:18

Oe dat klinkt best serieus, whats wrong?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:20

Sita_ schreef:
DDW1190 schreef:
Dat is een heel mooi doel zeg! Sita :D

Ja he! Als het niet lukt om geselecteerd te worden is het niet erg hoor, tenminste, dan zie ik het niet als falen. Maar het zou wel erg leuk zijn :j Instructrice ziet wel een goede dressuurpony in Ninthe.. En dat vind ik erg leuk om te horen, zij zelf rijd ZZlicht met allerlei KWPN-kracks en ze is zelfs bereid om Ninthe door te rijden als we in Sept. met vakantie zijn.. Zo leuk!

Ben erg benieuwd naar jullie, ik hoop dat ik iedereen herken!

De vorige keer kwam een goede vriend bij iemand om te vragen als diegene iemand met een haflinger had gezien :Y)
Vond het best wel een goede!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:21

@Sita:Fijn dat ze zo achter je staat :) Ik had dinsdag niet zo'n fijne les, Goldy moest meer sprong, maarja eigenlijk liep ze wel prima, het blijft haar minst sterke gang. Dus ik activeer maar die pony zet het op een lopen, ja dat was goed. Nou ik zei; Nou zo kan ik haar toch niet houden, het ziet er niet uit en ze is hartstikke sterk! Ik was bloedsjagerijnig en heb 20 minuten niet meer geluisterd naar wat er me werd verteld en gewoon m'n eigen ding gedaan. Hihi, heus niet eigenwijs maar ik was het er zo niet mee eens :+ . En m'n instructrice maar praten en praten (Was de M/Z wedstrijdles, dus groepsles, dus het was niet uber-l*llig). Dus na 20 minuten was ik weer gekalmeerd en zei rustig tegen haar; ja maar ...... en mijn kant van het verhaal. Je zag haar blik echt van; Hehe die is ook niet boos meer. :P

Verder zijn de instructrices (zij ook) die ik heb erg enthosiast over hoe ik met de pony's het doe op wedstrijden, altijd geinteresseerd en vinden zeker Goldy's draf helemaal geweldig, maar nu was er even een flinke botsing. Ik ook na de les uitstappen over het parkeerterrein, zag m'n moeder op haar paard, ik er naartoe ik zo; Nou. Dit was de laatste les bij haar, dit werkt zo even niet :P

Nu weer even bijlezen./

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:22

Sita_ schreef:
Ja, dat is echt superleuk! Ik les nog niet zo lang bij haar, maar het bevalt echt heel goed.
Ik was niet eens echt opzoek naar iemand nieuws, maar ik wilde zomaar eens een proefles doen en we gingen ineens zoveel vooruit dat ik de (toch wel lastige) keuze gemaakt heb om over te stappen.
Het is alleen zo moeilijk om tegen mijn andere instructrice te zeggen, dat moet ik ook nog steeds doen. Maar moet nog even de juiste woorden vinden. Wil haar ook niet voor het hoofd stoten.

Is ook lastig, maar uiteindelijk moet zij het wel gewoon accepteren want dat is iets wat je weer als je instructrice bent.
Bij ons op stal hebben sommige mensen les van een stalgenoot , maar als je dat moet afmelden omdat je iets anders hebt gevonden waarbij je je beter voelt, is dat wel rot, helemaal omdat je haar altijd zal blijven zien..
Tenminste het zou mij opvreten.
Daarom zou ik nooit les van haar nemen, ze helpt wel eens vanuit de bakrand maar da's anders , ik bedoel we gaan ook wel veel met elkaar om buiten stal, haf keuringen enzo.

Laatst wouden ook 2 jongere meiden bij d'r stoppen en dat gaat dan een beetje stiekem , is ook niet helemaal leuk voor haar zeg maar.
Hoe moeilijk het ook is, het is wel iets waarmee ze rekening moeten houden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:23

Verwacht voor nu nog maar niet teveel van ons hoor, we zijn er eigenlijk nog niet opnieuw klaar voor om te starten volgens instructrice.. We komen uit een flinke dip en hadden net nog een paar weekjes langer moeten hebben, maar ze zegt ook, meer dan je best kan je niet doen... :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:25

Leuk om de doelen te lezen :)
Mijn doel was 1 jaar lang om een mooie gallop te krijgen en eindelijk is die er *\o/* Ik zit nog het liefste in gallop, wie had dat ooit gedacht!
We haalde wel steeds rond de 185, maar altijd bedorven 6 gallop onderdelen het plaatje.

Ik wil in de B nog een paar keer boven de 190 rijden. Uit 7 proefjes hebben we nu 6 winst.
Als dit lukt starten we de winter L1 onderling (HTC competitie) om volgend jaar zomer L1 officiel te starten.
Laatst bijgewerkt door doei op 18-08-11 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:26

Ik heb ook les van mensen op de manege, ik rijd in wedstrijdlessen. Eerst altijd op de woensdagmiddag, maar dat haalde ik niet meer naar school. En na 10 woensdagen midden op de lesdag te zeggen; Tot morgen ik ga naar paardrijles, ben ik dus overgestapt naar deze wedstrijdles. Alleen met deze instructrice is er nog weleens discussie over de sprong in galop, terwijl de andere 2 instructrices die ik weleens heb hier nooit iets over opmerken.

@DDW: Haha! Die had diegene vast wel gezien, een Haflinger. Wel wat meer dan 1.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:27

S_uus schreef:

Was dat tegen mij :o ?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:30

Inderdaad, en de hoofdzaak is ook om veel plezier te hebben natuurlijk!

het is inderdaad heel moeilijk om dat te zeggen, misschien haar er eens op voorbereiden en dan de keer daarop het 'officieel' zeggen!

Nessie:Haha, ja hij was bezig met zijn examen in Ermelo dus wipte even langs :+

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:33

Super Siet :D Echt leuk om te lezen dat je zo fanatiek wordt!

Ik heb altijd de selectie's gereden, maar nooit om me te selecteren voor de BK. Ik reed ze puur omdat ik dat écht gave wedstrijden vond en op die wedstrijden zie je pas echt waar je staat. :)

Vanaf het L1 ofzo ging ik ze wel serieus meerijden, maar er was altijd wel weer iets waardoor ik een, of in ieder geval één selectie te veel mistte om geselecteerd te kunnen worden. Dan was ik weer ziek, dan had Lita wel weer iets of kon ik niet trainen vanwege de strenge winter(s). En het mooiste van alles; Iedere keer zat ik bij de geselecteerden of stond ik 1ste reserve, maar doordat ik dan 1 selectie te weinig gereden had, werd ik 'van mn plek' gereden :+

Nu afgelopen outdoorseizoen ben ik er echt voor gegaan en heb ik 4 van de 5 selectie's mee kunnen rijden, en jawel *\o/* We waren door :):) Het laatste seizoen dat ik met Liet door zou kunnen is het gewoon nog gelukt *apetrots :D *

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:34

Nou voor iedereen telt nogsteeds, spreek me gerust aan :j
Denk dat ik weer even in mezelf schuil als ik er 1maal ben.
Kan nu wel zeggen ooooh ik spreek *naam* wel aan maar, dikke kans dat ik dat dan niet meer durf.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:35

Ik heb geen idee wie wie zal zijn, denk niet dat ik mensen of pony's snel herken :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:36

doei schreef:
Leuk om de doelen te lezen :)
Mijn doel was 1 jaar lang om een mooie gallop te krijgen en eindelijk is die er *\o/* Ik zit nog het liefste in gallop, wie had dat ooit gedacht!
We haalde wel steeds rond de 185, maar altijd bedorven 6 gallop onderdelen het plaatje.

Ik wil in de B nog een paar keer boven de 190 rijden. Uit 7 proefjes hebben we nu 6 winst.
Als dit lukt starten we de winter L1 onderling (HTC competitie) om volgend jaar zomer L1 officiel te starten.

Klinkt wel een beetje zoals mij deze week :)) , heb deze week voor het eerst een mooie middengalop gereden zonder weerstand te voelen of wat dan ook.. Gewoon lekker ontspannen en mooi opwaarts.. Machtig gevoel was dat, was daarna zo trots op ons <3

Oh, en om mij te herkennen.. Wanneer ik mijn rijjasje niet aan heb draag ik wrs. een zwarte polo van het Haflingerforum met 'Sita_' op de voorkant :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:36

Sita_ schreef:
Verwacht voor nu nog maar niet teveel van ons hoor, we zijn er eigenlijk nog niet opnieuw klaar voor om te starten volgens instructrice.. We komen uit een flinke dip en hadden net nog een paar weekjes langer moeten hebben, maar ze zegt ook, meer dan je best kan je niet doen... :)

Kun je ook niet, en ik denk dat je sowieso op concoursen niet te veel moet verwachten, hoe meer teleurgesteld men terug komt, tenminste zo denk ik.

Sita_

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:37

En dit is ons wedstrijdtenue

Afbeelding

Foto is van afgelopen Dinsdag, debuut in de impulsrubriek (BB) dressuur met mijn ruin. :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:38

Vooral tijdens het rijden zal ik niemand herkennen :')
Ik zoek graag geld op de grond :x

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:38

Ik had vorig buitenseizoen 96 punten, maar manchester werd toen heel erg ziek, dus zat er niet in!
denk niet meer dat ik dat puntentotaal haal haha :+

Suus: Ik ben precies hetzelfde hoor! maar het gaat vanzelf, nergens om druk maken joh!
wij zijn allemaal hardstikke aardig, vooral ik natuurlijk :')

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:40

Mandarijn schreef:
S_uus schreef:

Jep :j

Laura/doei! , nou zo denk ik ook ongeveer, wil ook wel winterseizoen mee doen denk ik, ben nog nooit binnen gestart , ja wacht 1 x in lonneker, gewoon onderling..

Go Lianne en Liet!! *\o/*

Nessie, daarom vind ik het dik irritant om meer dan 1/2 instructrices te hebben, sommigen bij ons hebben 3 instructrices + menles instructeur, die laatste telt niet maar voor alleen dressuur zoveel, nou mij niet gezien.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:41

Ik heb ook een rete enthousiaste instructrice. Ze is onwijs betrokken bij alles wat ik met Lita doe, erg leuk en erg stimulerend :D
Voor de BK heb ik ook nog 2x bij Jill Huijbregts (http://www.jillhuijbregts.nl) gelest. Die is zelf gruwelijk fanatiek en die heeft me, zeker voor de BK, heel erg op weg geholpen. Flink proefgericht

Mijn doel.. Die heb ik niet :D Ik rij lekker wat we willen en ik heb altijd maar gezien hoe ver we kwamen. Ik wilde eerst (paar weken geleden nog :') ) nog M2 gaan starten, maar dat zou voor 2,5 maand zijn omdat ik September sowieso nog M1 blijf. Ik blijf lekker M1, en sluit het dan mooi af en daarna gaan we lekker thuis verder! Wie weet volgend jaar met Ermelo wel M2 zonder startkaart, of heeeeeel misschien zelfs een Z1 proefje zonder startkaart!

Nessie

Met Wolders galop ben ik wel blij, hij springt hem goed en met de draf zijn dat zijn sterkere gangen.

Dit was de selectie van de nationale in galop
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 10/261.jpg

Het is inderdaad vervelend dat iedereen wat anders zegt zeker als Middengalop bij het rijtje van de hoogste cijfers van Goldy hoort, naast uitgestrekte stap/draf en middendraf.

Mandarijn

S_uus schreef:
Mandarijn schreef:

Jep :j

Ik pb je zo wel even :j .

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:42

Ah wat leuk Sita dat stukje hengstenvlecht en het knotje! Zo show je toch de lange manen, maar toch netjes!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:42

DDW1190 schreef:
Ik had vorig buitenseizoen 96 punten, maar manchester werd toen heel erg ziek, dus zat er niet in!
denk niet meer dat ik dat puntentotaal haal haha :+

Suus: Ik ben precies hetzelfde hoor! maar het gaat vanzelf, nergens om druk maken joh!
wij zijn allemaal hardstikke aardig, vooral ik natuurlijk :')

Hahaha ja voor 2 jaar geleden zei ik ook, aah ik zeg je wel wat..Zag ik Sita? En dat meisje met die rode geblokte jas rijden en denk maar niet dat ik iets durfde te zeggen!

Ja Siet gelukkig is je rijoutfit heel opvallend _O- grapje ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:43

Bij Wolder heb ik het altijd los, en bij Goldy altijd een hengstenvlecht.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:43

Ik loop achter zie ik wel _O-