Even een vraagje, welke zadels raden jullie aan voor haffie's? Ik zit zelf te denken aan een westernzadel of een dressuurzadel maar geen idee welke merken voor haffies een aanrader zijn..
Ik heb voor Donna een wintec pro 2000 dressuurzadel, ligt super op haar, vzh gaat schuiven. Ben ook goed 4 jaar bezig geweest eer ik een goed passend zadel had gevonden, die ook goed blijft liggen nadat ze spier begon te krijgen.
Hij heeft nu wel een schoft maar ook een platte rug dus een lastige vreemde combinatie, ik heb dus een zadel met brede boom maar die is te breed haha, ook mn zadel van mijn fries past hem slecht. Zadel van mijn toch wel smalle e pony past hem nog het beste maar schuift van achteren..
Van een fries ben ik nu naar een beeldschone haflingerdame en haar veulen gegaan. Mag jullie dus komen vergezellen. Heb al iemand voorbij zien komen met een veulen die dezelfde naam als mij draagt. Ik ben Avalon, 16 jaar oud en kom uit het noordelijkste puntje van Friesland. Na een vrij korte zoektocht mag ik nu een beeldschone haflingerdame van 4 jaar verzorgen en rijden. Ze is nu nog onbeleerd, vandaag langsgeweest bij de eigenares en morgen even met haar aan de slag.
Maggy
en haar veulen Mette
joopiexx
Geplaatst: 07-06-09 23:37
muppetmayo; gefeliciteerd met je verjaardag! Gaaf hoofdstel heb je gekregen! Avalon; welkom! Moyra?; wat een aparte kleur heeft pebbels. echt gaaf! Peelie; ik had je kar vanmiddag al gezien in je link toen die het nog deed, erg leuk is die!
20 juni is er iets van marathon op de vlietlanden, iemand die daar gaat kijken? Ik ga de dag ervoor naar CHIO maar k denk dat ik nog wel even daar ga kijken ook, net mooi weer kan ik op de fiets..
Vanaaf heel onverantwoord met wenner zonder zadel en hoofdstel gereden. Ik was aan het wandelen en mn vriend had even een beentje gegeven zodat ik kon zitten. En hij was heel braaf dus het laatste stukje alleen ben ik ook maar blijven zitten. Ik heb nogal last van mn bilspier die heeft een hele rare beweging gemaakt tijdens het inslapen van boy en echt overgaan wil het nog niet. Dus mooi opgelost en weer een stukje meer vertrouwen erbij in Wenner!
joopiexx
Geplaatst: 07-06-09 23:39
Overigens heb k nu tijdelijk een kieffer dressuur van iemand te leen. Heel fijn zadel om mee te rijden, en handig dat ik die kan gebruiken totdat wenner wat meer spieren heeft! Daarna zie ik het nog even, hij heeft wel schoft en is vrij smal maar wie weet over een aantal maanden.