Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:30

Annaberber en Wendy

Vandaag een rondje omgeweest en nog steeds sta je te steigeren aan mn hand, gelukkig gaat het steeds beter en gaat je grote boeven gedrag alweer een beetje weg.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:24

annaberberxx schreef:
Annaberber en Wendy

Vandaag een rondje omgeweest en nog steeds sta je te steigeren aan mn hand, gelukkig gaat het steeds beter en gaat je grote boeven gedrag alweer een beetje weg.

Hoe oud is Wendy? Nog een puppy of.......?

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:37

Haha Sandrina, nu heb je zelfs twee mensen, zo zie je maar weer. Verder maar gewoon kijken hoe het loopt.

Zelfde vraag als Sandrina voor jou Annaberber?

An en Storm,

Goh wat hebben we het naar ons zin op de nieuwe stalling. Dinsdag is Storm lekker een dagje vrij geweest. Gisteren heb ik gereden. Hij was een beetje dwars. Daarna mijn nieuwe verzorgster er nog even op. Ging prima, heb d'r een goed gevoel bij. Zelf ben ik nu lekker vrij t/m maandag. Ga morgen t/m maandag naar Drenthe samen met een vriendin. Hebben daar een huisje gehuurd. Wel lekker even er tussen uit. Nu gewoon lekker op de bank hangen en dan vanmiddag weer even aan het werk met Storm.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:36

Ik was vanochtend op stal; Fralla in paddock gezet en brrrrrr gaan uitmesten. Brrrrr snel weer terug naar huis. Ik weet het; ik ben een slechte baas; morgen mag ze weer wat lopen.
Ga morgen Noa leren longeren. Kan ze het al dan variaties aanbrengen waar Fralla bekend mee is. Bijv; vorrrrrrrrwaarrrrrrrts! dan loopt 'madame' pas. En als ze in draf is en mag gaan stappen doe ik mijn arm opzij/omhoog. Dat is een stop/minder hard teken. Werkt super in de longeerring; niet op de kar. Dan ziet ze alleen mijn arm bewegen en ik zie de verwarring aan haar oren. Heerlijk zo als je mekaar leert kennen, want,
IK HEB FRALLA VANDAAG ALWEER 5 JAAR.
Ik knoop er lekker nog 15 jaar aan. Zou ze 25 worden? Ik hoop het zeer.

Annemarie: wat fijn dat de verhuizing goed heeft uitgepakt. Maar je zat op die oude stal zo op de 'schopstoel'. Goed dat je je biezen hebt gepakt, wegwezen daar.
Ja leuk die twee meiden. Hoelang de 2e groom blijft, is onzeker. Het kan zijn dat ze gaat als ze vindt dat ze voldoende geleerd heeft. Ben je ooit uitgeleerd als groom of koetsier? Kwenie.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:50

Ja het is absoluut erg koud. Gelukkig is het maar een paar daagjes. Ik vind je geen slechte baas hoor, denk dat we allemaal wel eens zo'n dag hebben haha.
Gefeliciteerd met je 5-jarig jubileum ;-). Wat gaat de tijd snel he. Ik heb Storm over drie maanden ook alweer 4 jaar. Zie hem nog voor het eerst uit de trailer komen.

Hier nog even een filmpje van mij en Storm. Mijn handen en benen kunnen nog wat stiller en de overgang naar stap moet ik echt wat beter voorbereiden, maar ik ben toch blij met dit beeld. Krijg zelfs een beetje startkaart kriebels ;-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:44

Leuk beeld Annemarie. Ik vind handen genoeg stil, maar benen! Die moeten echt stiller. Je spoort toch niet de hele tijd? Dat geeft onrust, maar je zegt het zelf al. Aan werken en over een half jaar weer zo'n filmpje?
Wat 'startkaartkriebels' zijn kan ik me helemaal nimks bij voor stellen; ik ben heel gelukkig zonder WP's. Ik ben een recreatiefruiter ahum menner pur sang.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:06

Haha je moest eens weten hoe mijn benen waren dan is dit al een heel stuk beter. En eerlijk is eerlijk je kunt wel duidelijk zien dat ik hem echt niet iedere pas enorm aan het aansporen ben. Op het stuk waar ik wel echt duidelijk mijn been gebruik is echt nog het stuk waar hij snel afgeleid is doordat er mensen staan of hij zichzelf in de spiegel ziet. Daar moet ik dan net wat actiever been geven om zijn aandacht bij mij te houden. Maar dat hij daar nog snel is afgeleid is niet raar, want dit was pas de vijfde keer in deze bak. Gaat dus wel goed komen haha.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:32

Het is toch niet koud sandrina. Heerlijk dit weer. Liever dan regen.
Nou Annemarie dat gaat lekker bij jullie zo te horen en zien.

Vandaag weer voor het eerst sinds zeven weken gereden. Lekker twee uurtjes als het niet langer was weg geweest. Alleen stappen en draven. Madam was het laatste stuk aan het drammen.
Heb toch maar weer de smid gebeld want die maand extra gaan we niet halen. Als Nelleke aan het drammen is begint ze zo heerlijk op de grond te stampen. En dat was vandaag dus ook het geval. Dit is niet ten goede gekomen voor haar hoeven. Vandaar dat de smid de volgende week weer lang mag komen en deze keer wel nieuwe ijzers eronder. Hoop dat ik zondag nog een rondje kan maken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:35

Annemarie; ik zie alleen dat filmpje, niet wat je eerder deed/ hoe je reed. Spiegels zijn leuke dingen; om je houding te zien, maar ja paard ziet zichzelf dan ook.
Kim; ik vind het weer wel koud. Was de hele dag aan het rondrijden. Dan weer hier dan weer daar, bijna geen tijd om op te warmen.
Even off topic; Morgen kom ik eindelijk toe aan wat ik de hele dag al naar verlang; de patronen op leer leggen voor de verkleedkleren voor de intocht van de 4-daagse van Epe. Had op het laatste de pest in dat het me maar niet lukte om dat werk te doen. Na het eten was er eindelijk tijd/gelegenheid. laat mij maar schuiven.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:55

En wat was het weer een heerlijk weertje. Vanmiddag was de smid er al weer en Nelleke heeft nu nieuwe schoenen. Dus we kunnen weer vooruit. Stalletje gedaan en dan mogen ze vanavond weer naar binnen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:30

Ik genoot ook van het fijne weer. Ik gaf Noa de keus wat te doen: longeren of ritje. Ze koos longeren, dus Fralla heeft haar beweging weer gehad vandaag.
Zondag hopenlijk een ritje met 2 grooms. (ahah dan heb ik niemand en dan heb ik er twee)

Nelleke en Kim: jullie gaan zondag zeker ook een ritje doen; jet hebt het er al de hele week over. Meteen die nieuwe schoenen uitproberen.

Eet smakelijk allemaal!

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:02

hmm gister bij tommy geweest. Heb mijn oude hoofdstel verkocht en meteen een nieuwe besteld! *\o/*
Maargoed, de bak was bevroren dus ik kon niet rijden; ach dan ga je toch lekker je 'hond' uitlaten :+ halstertouw aan het einde vastgepakt en Tommy loopt wel mee :P

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:08

Ja Sandrina ga zeker rijden zondag. Maar gisteren was ook fijn ondanks de kou.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:11

Vandaag is gythana verhuisd naar een andere stal. Na drie uur wachten ging ze uiteindelijk met een middel van de da erin. Ze staat er heel gelukkig bij. En daar ben ik blij mee!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:50

Waarom wou je verhuizen Starzu?
Wat was het wachten op? Tot ze de trailer inging? Wat een ergenis toch.
Is het nieuwe plekje fiijn?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:30

Nou het was weer beetje droog in de wei. Nu is weer een baggerbende.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:12

Heb het voor elkaar; heb 3 grooms op de kar vandaag. Ze kunnen allemaal om twee uur, dus dat wordt een happening. Fralla kan aan de slag; karretje trekken. Ik heb voor allemaal choclademelk bij me; gaan er een soort van picknick van maken.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:28

marylize & normann:

gisteren weer wedstrijd gehad, was erg benieuwd hoe hij et ging doen, want was weer op een ander terrein! gelukkig was het smiddags droog want het was buiten losrijden, maar pfff dat losrijden dat ging echt voor geen meter, hij was echt zo wild, hij kwam een paar keer omhoog en wilde maar 1 ding en dat was: RENNEN! maar de proeven waren gelukkig wel binnen dus werd hij al eens stuk rustiger! al met al gingen de proeven al beter als vorige week donderdag en dat was sws mijn doel! :) eerste proef 177 punten en de 2e proef 180 punten, dus weer net op het nippertje,! sta nu totaal B+3!

ik weet dat wanneer hij echt ontspannen zal zijn op wedstrijd er sws nog minstens 10 punten bij kunnen dus even kilometers maken op wedstrijd! nu nog 2 weken om te trainen en dan weer wedstrijd in Prinsenbeek!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:06

Veel plezier vandaag Sandrina. Wel warm aankleden staat straffe koude wind. Ik had het koud met rijden vanmorgen. Ze was wel heel erg braaf.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:08

kinel schreef:
Veel plezier vandaag Sandrina. Wel warm aankleden staat straffe koude wind. Ik had het koud met rijden vanmorgen. Ze was wel heel erg braaf.

Haha ik doe vaak twee broeken aan (= legging+ broek) en daarover een regenbroek. Legging in de sokken. Ik krijg het echt niet koud.
Ik heb er zin in.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:30

Was zo'n muts vanmorgen en ben het vergeten. :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:50

kinel schreef:
Was zo'n muts vanmorgen en ben het vergeten. :P

Wat ben je vergeten? Je dubbele broek? Oh sufferd!

Fralla en Sandrina (Noa, Els en Dorike)

Ik had mijn koets volgeladen vanmiddag. De zon bleef achter de wolken helaas, maar toch het werd een fantastische rit. De groom heeft maar eenmaal van de kar hoeven springen. Dat is een record! Ze was braaf, maar langzaam tot we naar huis gingen toen was ze braaf en snel!
Kortom een rit om door een ringetje te halen!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:15

Zo, daar ben ik weer na een heel tijdje. Ik heb het erg druk gehad voor school, dus via m'n mobiel wel mee gelezen, maar niet gereageerd.

@Annemarie: Wat leuk dat jullie het beiden zo naar je zin hebben op jullie nieuwe stal! Storm ziet er ook al lekker ontspannen uit ondanks dat de bak nog een beetje nieuw is.

@Starzu: Hoe gaat het inmiddels op je nieuwe stal? En waarom was je een middel van de dierenarts nodig? Vond ze de rit eng of de nieuwe stal?

@Sandrina: Wat leuk dat je ondertussen zelfs meerdere grooms hebt! En lekker picknicken met chocolademelk is echt heerlijk met de kou haha. Fijn dat het met Fralla ook goed gaat voor de kar, en nu je meerdere grooms hebt kun je lekker kilometers maken :)

@Marylize: Leuk dat je bent begonnen met wedstrijden rijden met je haffie. Ik vind je punten echt netjes hoor voor de eerste keren, en zelfs al een paar winstpunten! Dat gaat zeker helemaal goed komen, helemaal als je wat vaker wedstrijden rijd en Normann het minder spannend vindt op nieuw terrein.

Amanda & Macey:

Vanwege de drukte voor school vrij weinig gedaan de afgelopen 2 weken. De meeste dagen alleen het nodige zoals de stal uitmesten, binnen zetten en een poetsbeurtje tussendoor. Af en toe een klein stukje gewandeld, soms alleen maar over het erf om in elk geval regelmatig te oefenen met wandelen buiten het weiland. Vandaag wel weer een groot stuk gewandeld, ruim een half uur. Ik ben ondertussen begonnen met corrigeren tijdens het wandelen volgens de "Warwick Schiller-manier". Ik heb hem opgezocht op youtube en zijn methode om een paard netjes achter je te laten wandelen uitgeprobeerd. Het werkt goed, al moet ik nog wel regelmatig corrigeren, vooral als we langs een weiland vol andere paarden of een nog onbekend stuk wandelen. Maar we zijn echt met sprongen vooruit gegaan!

Vorige week was het deel waar de bak moet komen uitgegraven, vandaag is er wit zand geleverd. Omdat de trekker met zand een paar keer heen en weer moest rijden en het draad van de wei dus open moest blijven moest Macey vandaag wat meer op stal staan dan normaal. Daarom heb ik ook een lekker lang stuk met haar gewandeld. Toen ik terug kwam van de wandeling was de trekker inmiddels klaar. Het zand lag nog allemaal op grote bulten, maar ik moest de stal uitmesten dus ik dacht dat ik Macey in die tijd wel even in het weiland kon zetten. Omdat ik niet wilde dat ze de bergen met zand overhoop haalde hield ik haar goed in de gaten. De eerste twee keer dat ik ging kijken stond ze braaf bij de ingang hooi te eten. De derde keer liep ze echter vrolijk tussen de bulten zand. Ik wilde haar even ophalen, maar ze vond het veel te leuk en liet zich niet zomaar vangen. Op een gegeven moment ben ik tussen de bulten door gerend zodat ik haar de weg kon versperren. Toen liet ze zich heel makkelijk pakken en keek ze me aan alsof ze niet snapte waar ik me zo druk over maakte. Ondeugend beestje :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:23

Starzu: gefeliciteerd met je verjaardag.
BCG: een spelletje 'Pak-me-dan' met je baas is toch altijd leuk? Wat een fijn gevoel he dat je 'met sprongen vooruit gaat' in de band met je paardje. Ik krijg er altijd een brok van in mijn keel (sentimentele oude ......)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:57

@Sandrina: Haha ja dat is zeker leuk. Zo lang het bij af en toe een spelletje blijft kan ik er ook wel om lachen :P . En dat is zeker een geweldig gevoel! Ik merk gewoon dat ze behoefte heeft aan duidelijk leiderschap omdat zij het anders overneemt. Ik vind het soms wel lastig om een vriendelijke, maar ook strenge leider te zijn,maar probeer daar wel heel bewust mee om te gaan. Ik merk nu dat ze mij ook steeds meer als leider gaat accepteren en dan kun je okk die grote sprongen maken :D . We hebben natuurlijk nog een lange weg te gaan, maar de eerste stappen in de goede richting zijn gezet en dat is het belangrijkst.