Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:47

Ympi:
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd!!
Maar wel vervelend zeg, nu moet het met rust weggaan?

Marga:
OOHOOOH ik vind het zo zeilig voor je, je gunt dit niemand.

Marga en Ympi, over dat duizelige kan ik wel mee praten.
Ik heb daar ook vaak last van inverband dat ik een lagebloeddruk heb.
Dus als ik de dag veel doe en weinig eet, zie ik sterretjes en kan ik niet eens meer recht lopen.

HEEL VERVELEND, maar ja heb er mee leren leven dat hoort nou eemaal bij mij.
--

Jodie en Delano

Vandaag weer heerlijk gereden, ik ben zo trots op hem.
Ook nog ffies een klein stukje langs de weg uitgestapt, we kwamen alleen 1 probeelmpje tegen op de weg er zat een visser op de dijk.
Ooooh wat kan hij er dan een drama van maken, omhoog komen achteruit keihard aan me arme trekken.
Maar uiteindelijk heb ik toch weer gewoon, en we zijn er langs geweest.. YEEAAAAHHHHHH *\o/* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oook heb ik een leuke beslissing gemaakt, ik ga al mijn dekjes verkopen en ga over op eskadron.

Ympi

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:02

Eskadron dekjes? Zijn die beter dan? Ben daar dus echt niet in thuis, een dekje is een dekje in mijn ogen :o

Dat zwart zien heb ik ook al altijd gehad, en inderdaad je merkt dat niet meer. Heb het er vooral lastig mee als ik de andere paarden bij ons thuis moet doen, die zijn niet zo braaf. Als ik niets meer zie mag ik me aan Formera altijd vastgrijpen (ook aan haar benen ofzo of dan val ik eens om naast haar), zij zal niets doen maar met onze andere paarden moet ik toch harder opletten. Vervelend, maar iets voor het leven dus :+

Ja Jodie, ze moet voornamelijk rusten en we verzorgen het dagelijks, zag er gisteren al vele beter uit. Foto's zijn aan het laden, linkjes volgen straks dus!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:28

Voor de geïnteresseerden, foto's van de wonde! Niet voor gevoelige kijkertjes.

Gisteren voor de verzorging (blauw dat je ziet is van de verzorging van eergisteren, heb jammer genoeg geen foto's van eergisteren)
't is dus dat flapje linksonder (dat al weer omhoog begint te komen waar het ook hoort) en rechts een ronde schaafwonde (die al bijna helemaal dicht is)
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000578.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000576.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000575.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000574.jpg

Foto's gisteren na de verzorging
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000598.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000597.jpg

Ze liet zich gisteren trouwens erg goed verzorgen, Formera is een erg welopgevoede, respectvolle pony. Eergisteren had ik haar zowat betuttelt en ze begon uit te slaan tijdens verzorging dus ik liggen denken 's nachts en tot de conclusie gekomen dat ik beter wat harder kan zijn zodat ze zich braaf laat verzorgen. Dus gisteren bij de eerste poging tot uitslaan en luide "eeelah!" en daarna heeft ze braaf staan wachten tot we klaar waren.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:12

Inderdaad Ympi het hoort er bij.
Ben ook al een paar keer onderuit gegaan na het rijden, nu doe ik voor het rijden altijd een grote fles met limonade leeg drinken zodat ik ffies een stoot krijg.

Nou ik heb nu allemaal van die BR dekjes, maar ik vind dat die niet echt mooi blijven.
Dus heb toch besloten om al die dekjes te verkopen.

Bedankt voor de foto's, zier er niet zo tof uit.
Hoe ben je er trouwens achter gekomen, want dat is nou niet het plekje waar je elke dag kijkt??

Je kan lief zijn, maar wel met een strenge hand.
Delano heeft ook af en toe zijn momentjes, ik zeg daarom ook altijd 2x NEE en de 3de keer verhef ik echt mijn stem en dan zie je hem wel schrikken hoor!!
Laatst bijgewerkt door Jodie_Delano op 17-03-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:16

Goedeavond iedereen! :)
Ympi: vervelend!

Ik zou morgen eigenlijk gaan springen,
maar kreeg net te horen dat dat niet door gaat, en dat de eigenaar zelf wil rijden,
balen :\

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:21

SpecialBel:
Wat vervelend, kunnen julllie niet samen gaan springen?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:22

Jodie:
nee helaas niet, zij durft eigenlijk niet te springen,
en ze is nu hard aan 't trainen, maar ik snap het wel :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:12

Dat is jammer.
Nou ja volgende keer weer toch!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 01:22

Ympi schreef:
Voor de geïnteresseerden, foto's van de wonde! Niet voor gevoelige kijkertjes.

Gisteren voor de verzorging (blauw dat je ziet is van de verzorging van eergisteren, heb jammer genoeg geen foto's van eergisteren)
't is dus dat flapje linksonder (dat al weer omhoog begint te komen waar het ook hoort) en rechts een ronde schaafwonde (die al bijna helemaal dicht is)
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000578.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000576.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000575.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000574.jpg

Foto's gisteren na de verzorging
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000598.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 000597.jpg

Ze liet zich gisteren trouwens erg goed verzorgen, Formera is een erg welopgevoede, respectvolle pony. Eergisteren had ik haar zowat betuttelt en ze begon uit te slaan tijdens verzorging dus ik liggen denken 's nachts en tot de conclusie gekomen dat ik beter wat harder kan zijn zodat ze zich braaf laat verzorgen. Dus gisteren bij de eerste poging tot uitslaan en luide "eeelah!" en daarna heeft ze braaf staan wachten tot we klaar waren.

Jeeeeeeeetje ik vind het echt heel erg voor haar zeg, ze zal er zeker veel last van hebben met plassen enzo, tis sonde, hoop echt dat het snel geneest.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:16

Jodie, ik kijk daar dus wel iedere dag... Zelfs als ik enkel vlug even ga om de stal uit te mesten en hoeven uit te krabben, kijk ik mijn pony helemaal na... Dat zou ik mezelf niet vergeven moest ik zoiets over 't hoofd zien. Ik controleer ook alle dagen of de drinkbak nog werkt en of de liksteen nog goed vast hangt. :o

@ Marga: pony houdt zich er sterk onder hoor. Ze vind het afspoelen met water het ergste omdat ze het niet zo voor water heeft maar ze laat zich voor de rest ook heel flink verzorgen! Ze plast ook gewoon net als anders dus... Denk dat we geluk gehad hebben en dat het allemaal nog meevalt! Morgen zijn ik en zus niet samen op stal dus ga het proberen verzorgen met mijn vriend. Ik verzorgen, hij staart opzij houden en op haar poep duwen dat ze niet heen een weer loopt te draaien.

Jammer SpecialBel, maar begrijp het natuurlijk ook wel van de kant van de eigenaar! Is voor jou natuurlijk wel heel vervelend dat je je daarnaar moet aanpassen. Hebben jullie geen vaste dagen afgesproken?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:09

Ympi, okaai nou ja gelukkig.
Ik controleer Delano ook elke dag maar dat is nou niet een plek waar ik zal gaan kijken, maar dat zou ik nu ook af en toe wel gaan doen.
De waterbak, liksteen en voerbak controleer ik 2 x op een dag.

--
Vandaag heb ik Delano voor de 2de keer gelongeerd, en ging best wel redelijk.
(we doen alleeen nog maar stap)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:00

Ympi: He bah wat een vervelende plek om een wond te hebben. Hopelijk geneest het goed en heeft ze er geen last van.

Marga die nog steeds helemaal blij is met Crispy, fijn voor je.
Wel minder van je arm en dat je nu afhankelijk bent van andere om naar Crispy te gaan. Succes ermee.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Heb hier al een tijd niet meer gepost. Heb het zo druk, heb 1 dag school en 32 uur werken en Peep en Kyra die beide op verschillende plekken staan. Maar ga proberen ook weer regelmatiger te lezen en posten hier.

Kyra staat op het land hier in de buurt wat gelukkig nu wat droger wordt. En peeps natuurlijk in de hit actief. Kyra mag lekker kleuter zijn op het land, elke dag lekker poetsen en regelmatig een klein stukje wandelen. Gaat ze braaf mee helemaal alleen.
En peeps gaat ook super goed heeft het reuze naar haar zin in de hit, enige minpuntje is dat haar manen af worden gebeten. We zijn weer fanatiek bezig met haar. Instructrice rijdt sinds vorige week 1x per week(om alles er wat beter/fijner in te krijgen) en wij lessen natuurlijk ook. Ook rijden we buiten en springen we af en toe. Kortom peeps doet het geweldig na de sportmasseur, nieuw zadel en tandarts :)

Kyra mocht lekker in de wei blijven met haar vriendje.
Van de week wel lekker buiten gewandeld. En Peeps vandaag gesprongen, voor ons doen errrrrrg hoog, maar ging super. Kyra wordt over 12 dagen alweer 1 jaar!

Kyra topicje
[KS-ITP] Een dagje uit het leven van kyra, laatste keer op KS-ITP

Peeps topicje
[SPR-ITP] Stoere haflinger merrie Peeps aan het springen

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:42

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:44

Leuk goed begin al.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:53

bedankt (K) Marlis

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:59

Heej mensen.

Wauw mooi begin van spaanse pas Josien
Leuke foto's van peep en kyra. Peeps kan leuk springen :D en kyra word al groot.
Word de wond al beter Ympi? Wel erg vervelend maar wel erg lux dat je zus da in opleiding is. Hoop dat het snel goed geneest.

Harmanda en Heidi
Zaterdag heb ik les gehad. Ging in het begin erg goed. Mijn instructrice vond ons zeker niet achteruit gegaan. Alleen de bespiering in de achterhand is minder geworden. Mijn houding en activiteit van Heidi vond ze juist vooruit gegaan :D. Na ong 15 min werd het moeilijk met rijden. Heidi vond het wel genoeg werd al moe en ik ook. Maar we moesten nog even door. Heb volgende week weer les. Hopen dat we over een tijdje weer sterk genoeg zijn om een wedstrijd te plannen.

Vandaag heb ik haar even laag en rond gelongeerd. Gewoon ff losgewerkt niet te veel gevraagd. daarna nog ff zonder zadel erop een paar rondjes gedraafd en gegaloppeerd. Heerlijk actief. Daarna lekker uitgestapt en geknuffeld. Staart nog even goed gewassen. na 5 x in soppen Werd die eindelijk wit. Ze is goed hengstig geweest en heerlijk haar staart onder gezeken. Ook nog ontdekt dat ze mok heeft :(. Gewassen met betadine shampoo.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 00:19

Marga:
Ja idd zeg duizeligheid en draaiierig zijn is niks nee.

Crispy:
Vandaag heb ik een heel verslag gekregen van mijn lesgeefster ze is weer met Crispy naar t bos geweest. Op t einde van ons pad stond een paard stil,die durfde niet langs die honden achter het hek, toen is Crispy voorop gegaan hahahaha. Ze was dus superrrrrrrrrr stoer en hielp zo een ander paard en ruiter. Meisje zocht iemand om ook mee buiten te rijden dus ze heeft haar tel. gekregen voor mij. Hebben we straks een maatje om mee naar t bos te gaan. Crispy is als eerste over bruggetjes gegaan, ze hebben gestapt en gedraaft, ohhhhhhh ik ben mega trots op mijn lieve stoere paardje.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:00

@Marlis: Jeetje wat wordt Kyra al groot! En het springen ziet er goed uit.
@Josien: Gaat al goed! Hard geoefend samen.
@Harmanda: Gelukkig ben je er op tijd bij.
@Marga: Onder dat liefe hoofdje van Crispy zit gewoon een hartstikke stoer dier :D!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:44

Aranka en Sandra
===========
Vandaag was het suk prachtig weer en de bak was weer begaanbaar. Dus vandaag met beide dames lekker getutteld. Daarna heerlijk op Sandra gereden alleen met halster :D , ze gedroeg zich weer voorbeeldig. En daarna vrijgesprongen met beide dames! En ja hoor Sandra ging er mooi niet overheen :+ en amber vreselelijk showen en als een echte arabier er overheen en overdreven vrolijk doen als ze er overheen was. En Sandra haar maar zo aankijken van wat doe jij nou. :') Jullie ook af en toe zon last van gekke paarden? :Y)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 18:19

hahaha Aranka, zo te horen hebben jullie je heerlijk vermaakt.

Marga:
Vandaag heb ik voor t eerst weer auto gereden, het ging best goed dus morgen ga ik lekker naar Crispy.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:56

Dat is goed nieuws Marga!
Aranka, jullie genieten duidelijk van het goede weer én gelijk heb je :D

Lore en Formera

Formera haar wonde geneest echt super goed, heb het gisteren niet zelf kunnen verzorgen omdat ik te laat thuis was van het werk en moest gaan babysitten, maar gelukkig heeft zus het voor mij willen doen! Doordat ik het dagje niet heb gezien zag het er vandaag ineens echt goed uit! Ze laat zich nog steeds zo flink verzorgen!

Formera kent sinds vandaag de jambette met haar twee voorbenen. Voel me zo *\o/*

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:47

Wat super dat ze de Jambette kent! Die lukt bij mij ons nog steeds niet. Ze tilt alleen haar voetje op...

Afbeelding[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Heerlijk toch die zon! Morgen ga ik om kwart voor 6 's ochtends met een vriendin weg met de paardjes om een bosrit te maken. Lekker op tijd! Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:37

@ Sanne: Ik was er vorige week vrijdag de eerste keer mee aan de slag gegaan, met de jambette. Nu dinsdag was de tweede keer oefenen en ze doet het redelijk goed maar nog zeker niet perfect! Ik heb wel filmpje ook, als je dat graag ziet wil ik je PB sturen hoor!
Zo heb ik het gedaan, ze kon trouwens al gewoon voetjes geven, de beweging zoals ze met haar benen maakt als ik hoeven uitkrab, de filmpjes staan ergens in dit topic...
Ik ben begonnen door haar been omhoog te wippen met mijn hand in haar oksel zo wat haar been omhoog/naar voor duwen. Elke keer haar hoef van de grond kwam beloonde ik. Daarna beloonde ik enkel als haar bovenbeen ook een voorwaarste beweging maakte.
Dan heb ik mijn commando vervangen, i.p.v. hand raak ik haar oksel nu aan met mijn zweep. Elke keer belonen als been omhoog gaat (kort). Daarna elke keer als been omhoog én bovenbeen naar voor gaat belonen.
Als ze elke keer dit deed: zweep in oksel = been omhoog én bovenbeen naar voor.
Dan ging ik nog stap verder: enkel belonen als been omhoog én bovenbeen naar voor en onderbeen ook naar voor (dus bewegen naar strekken toe).
En nu doet ze het toch al redelijk, ik zie al dat het een jambette moet zijn :D

Lore en Formera

Gisteren pony haar vulva weer verzorgd. Die begint er erg goed uit te zien :)
Maar, ze heeft een nieuwe wonde, op haar bovenbeen deze keer én ik ben er van overtuigd dat het een wonde is door een hap van onze hond :(
Dus misschien is die andere wond ook wel daarvan geweest?!
Pony staat overdag heel vaak op kleine weitje naast de tuin, er is wel omheining maar geen elektriciteit. Hond schiet dus vaak naar pony maar pony reageert niet, die verzet zich zelfs niet. Sinds gisteren slaat ze naar de hond dus ik denk echt dat de hond haar heeft pijn gedaan. Ik zou nu graag zo een hokjesdraad spannen, maar dat vind papa niet mooi en dat begrijp ik ook dus gaan we nu proberen elektriciteitsdraadje spannen op hondhoogte... Weet allemaal niet goed wat ik daarvan moet denken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:57

Annemarie en Storm:

Nou vandaag de DA weer op stal voor Storm zijn controle na 2 weken (en inmiddels 3 weken stilstaan). Het resultaat....prima! Als het een keuring was zou het meer dan goed zijn. Kortom geen kreupel paard meer. Enige nadeel, hij mag niet gelijk los, moet nu eerst nog een week een uur per dag stappen en dan weer gaan opbouwen. Kortom nog even een tijdje aan de tranquigel want zonder is het echt te gevaarlijk en springt ie boven mijn hoofd uit. No way dat ik er dan op ga zitten, met tranquigel is ie relaxed dus dat ga ik morgen maar proberen dan.

Fijn dat de wond er goed uit begint te zien Lore. Wat balen joh die nieuwe wond. Als ik je zo hoor dan zou de hond best wel eens de oorzaak kunnen zijn. Stroomdraadje kun je altijd proberen natuurlijk.

Superleuke foto Sanne zo tussen de bomen :-)

Marga weer zelfstandig in de auto. Wel fijn dat je dan weer wat mobieler bent.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:36

Annabel & Maresie:

Heel de week niet geweest helaas, zondag gaan we éindelijk springen!
ik ben benieuwd hoe hij het doet, zijn allereerste echte springles!