Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:54

Hi,

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben Marjolein, ik woon op de grens Friesland/Groningen en heb een Haflingermerrie van 6 jaar. Na dressuur, toen western en nu weer dressuur rijden (ja we zijn veelzijdig :D ) ben ik haar nu aan het klaarstomen voor de B. (tenminste, het is de bedoeling dat we 2016 gaan starten).

Om een beeld van ons te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:04

Welkom.
Waar woon je in het noorden

stafanja

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:09

Mayflower mooie merrie, die oogt mooi groot. Wat is haar stokmaat. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:44

Ik woon in Opende :)

Stafanja: Ze is inderdaad wel aan de maat, ze meet 1.52 M. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:24

Nieuwe muiltjes voor Her Royal Badness Janouk

Afbeelding

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:58

Dames, ik heb jullie hele topic doorgelezen en jeetje, wat een prachtige haflingers, stuk voor stuk :wow:
Na het lezen van dit topic heb ik besloten dat mijn toekomstige volgende paard een haflinger wordt <3

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 21:23

Wat mooi die sprig schoenen!

Rijden jullie wel eens met bandages?
Ik ga 2 nieuwe setjes kopen ( nouja eentje krijg ik van mijn vriend ) maar nu wil ik er eigenlijk bandages bij gewoon omdat het mooi staat maar mischien kan in beter gewoon peesbeschermers omdoen ?

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:00

Ook ik meld mij weer na lange tijd.. lekker op vakantie geweest naar Oostenrijk(dit keer niet voor de paarden.. :j ) Volgende week staat haflinger event op de agenda en daarna las ik even een wedstrijdstop in en wil ik mij volldeig concentreren op de wissels en mijn debuut in het Z2. Ook wil ik Loletta klaarmaken om in de winter te gaan starten. Dus genoeg te doen..

Wat vonden jullie van de Kur op muziek vandaag en de uitslagen? Ik was verrast dat Charlotte Dujardin toch nog bovenaan stond.

@ Peelie, jij zat er vandaag met je neus bovenop? Ervaar je de uitslagen dan toch anders?
@ Silby, is dat niet zielig voor de koeien? het lijkt mij zo'n stres voor die dieren.
@ Janouk, tsja wat moet ik ervan zeggen :P ...apart...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:26

Ik was vandaag dus idd in Aachen. Het is toch anders dan op TV. Ik vind de score van Diederik te laag. Ik kreeg kippenvel toen ik hem zag. Wauw. Wat een paard! Hans peter had ik jammergenoeg gemist (ik moest echt even mijn benen strekken en de tijden klopte niet helemaal) dus dat was heel erg jammer.

Charlotte reed ook goed en ook wel kriebels, maar ze kon mij (bijzonder genoeg) niet zo roeren als ik had verwacht. De Spanjaard had ook erg goed gereden. Gaaf paard. Ik was ook enigszins verbaast dat charlotte bovenaan stond.

Welkom Myflower.

Hippe sloffen voor janouk, leuk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:25

Radieuxje schreef:
Dames, ik heb jullie hele topic doorgelezen en jeetje, wat een prachtige haflingers, stuk voor stuk :wow:
Na het lezen van dit topic heb ik besloten dat mijn toekomstige volgende paard een haflinger wordt <3

Haha welkom in de wondere wereld van de haflingers

@naomi haffie. Ik rijd jooit met bandagea. De oezen worden te warm onder bandages en dat maakt ze kwetsbaar, blijkt uit diverse onderzoeken.
ik rijd eigenlijk altijd alleen met springschoenen voor, in de vaardigheid krijgt Janouk wel oeesbeschermers erbij als zeoop kalkoenen staat om haar te beschermen in korte wendingen.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:44

Hallo allemaal,
Ik ben weer op aarde na drukke periode en lekker op vakantie geweest :).

4 weken niet gereden en zaterdag weer begonnen, pfoe dat viel tegen, haha. Gelukkig is Lynn die tijd wel gereden door een stalgenootje, want we hebben het weekend 3 dagen wedstrijd :o

Ga zo eerst even bij lezen, hihi.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:16

Ok, Hopelijk ben ik niks vergeten :o.

@klasien, heel veel sterkte :(

@janouk, wat leuk nog een haffie erbij! Hopelijk wordt hij goedgekeurd :j

@peelie, mooi zadel!

Verder zag ik nog leuke foto's voorbij komen van van alles en de koeien :p lijkt me erg grappig om een keer te doen, haha.

Gaan er nog meer mensen van hier naar de finale van de dah de 29e?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:35

janouk schreef:
Nieuwe muiltjes voor Her Royal Badness Janouk

[ [url=m/A8LYRb.jpg]Afbeelding[/url] ]

gaaf ook voor king
je hebt er een hele serie van he

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:08

Wbt bandages. Ik gebruik wel eens bandages. Om te beginnen moet je dat gewoon heel goed kunnen. Als je ze te strak doet heeft dat echt gevaarlijke gevolgen. Ik gebruik goede, dikke onderlappen van eskadron. Deze voeren de warmte erg goed af! Mijn ervaring is juist dat de benen koeler blijven met bandages (mits je goede onderlappen gebruikt en goed kan bandageren) dan met neoprenen peesbeschermers.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:50

Ik gebruik alleen peesjes met springen verder geen
Ik vind het persoonlijk niet nodig
Ook op de trailer geen bescherming

Wel toen hij net aan de slag ging want toen wist hij niet eens dat hij benen had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:01

Nash is gewoon een ongelooflijke lomperik die regelmatig op zijn eigen poten (met een hoefijzer maar 3 mag ik dat toch wel zeggen) gaat staan. En porseleinen poppetje dat hij is, gaat hij snel stuk. :P dus ja, ik heb wel altijd iets om zijn benen rijdens te rijden. Voorheen bij Mara deed ik dat nooit.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 13:02

Bedankt voor jullie reacties, ik houd het bij beschermers dan haha die gebruik ik bijna altijd..

Wil 2 dekjes uit de eskadron wintercollectie maar vind het heeeel lastig om te kiezen want vind 70 voor een dekje wel heel veel geld.. Krijg er 1 van mijn vriend want die had een behoorlijke meevaller haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:08

Eskadron is wel heel mooi! Zeker als ze netjes met de hand gewassen worden (dus niet in de wasmachine, maar lekker met het handje en een borstel schrobben) blijft het ook heel lang mooi.

Ik heb zelf een aantal QHP dekjes, een eurostar, een paar merkloze van mooie kwaliteit, 2 anky's en mijn nieuwe sponsor dekjes :D

Ik zal zo wel even een foto maken. Ik heb van de week weer gewassen en ze liggen nog thuis :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 13:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat zijn de dekjes waar ik tussen moet kiezen, wil een petrol en een dark red

En dan denk ik deze beschermers erbij die lijken me wel fijn

Afbeelding

Ben benieuwd peelie! Ik wil thuis een soort ophang systeem maken om ze weg te kunnen hangen dan gaan ze ook niet stinken als ze gewoon 'bloot' hangen ipv in een zak

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:15

Die tricolore petrol <3 ooohh.. Hebbuuuhhh!mijn ervaring met die bescherming is dat ze echt goed moeten passen omdat ze anders echt afzakken.

Als ik ooit andere bescherming ga halen dan wordt het veredus (als ik centen te veel heb :P).

Van boven naar beneden, 2x OHP, 1x Anky, 1x Eurostar
Afbeelding

Een van mijn sponsordekken, deze is dus met tribal (van mn nieuwe zadel)

Afbeelding

Ik heb er dus nog een, het zelfde, maar dan van de Countrymill ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:38

Mooi die beschermers voor Janouk. :D

Naomir_Haffie: Ik zou ook voor de petrol gaan <3 die is echt gaaf!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:37

Veredus beschermers zijn heel erg fijn, ik heb drie paar compleet en wil niets anders meer. Tweedehands zijn ze ook goed betaalbaar te vinden. Ik koop sowieso veel 2e hands, vaak zgan en dan veel goedkoper. Die petrol hierboven afgebeeld heeft ook mijn voorkeur!

Vanavond voor de 1e keer Z1 gestart met Cato in Haaksbergen. Had er weinig zin in met al die nattigheid, maar wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Heerlijk gereden en genoten dat Cato dit toch allemaal maar zo weer doet, weer twee winstpunten rijker met mooi jurycommentaar van Joyce Heuitink!! Morgenavond nog een keer, ik heb er nu al zin in :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:34

Gefeliciteerd suffie!!

Ik zie allemaal mooie dekjes voorbij komen, was ook al aan het kijken geweest.. vind dat rode en dat petrol beide erg mooi! Maar heb de next generation collectie ook al gezien, en daar zaten ook errug leuke dekjes weer bij! (En heb ook nog niks hangen 8-) )

Ben lekker aan het nagenieten van de keuring zaterdag. Velina heeft zich echt super laten zien, en kreeg een mooie derde plek. Dat had ik allesbehalve verwacht! En ze werd ook nog eens in de hoogste klasse ingedeeld met een 1A klassering! *\o/* Een hele mooie afsluiter van haar keuringsloopbaan..
Nu maar op naar het event komende week, heb er zondag voor het eerst na mijn val weer opgezeten, dus deze week maar rustig wat oppakken en dan t weekeind weer vol dr voor! :D

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:35

Leuke dekjes allemaal! Ik was gister bij divoza, heel lang gezocht naar nog een leuk dekje..kwam tot de conclusie dat ik alles al heb :x echt erg..

Maessie, gaaf! Gefeliciteerd!!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:28

Ik heb Back on track pezen worden hier niet warm van speciale beschermers die ondersteuning geven ook nog eens