Nee, ik woon bij Nijmegen in de buurt. 2 uur heen gereden en 2 uur terug.. Haha! Maar het was het zeker waard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Story schreef:Mooie foto's op het strand Wendy! Heel gaaf.
Wes is maar een knappe haf!
Leuke foto's van Nick!
Leuke haf Janneke. Vind het alleen niet fijn om te zien hoe hij is bijgezet, zeker voor een 3 jarige. Lekker zonder bijzet joh, neusje moet er lekker uit kunnen. Actief lang en laag is beter dan komt het nageven vanzelf.
Ik heb van vorig jaar ook nog hele gave foto's van Aquesto.
Mijn 5 jarige 'puppy'
[ [url=m/cGB02Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZAEyZz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Janneke_x schreef:Story schreef:Mooie foto's op het strand Wendy! Heel gaaf.
Wes is maar een knappe haf!
Leuke foto's van Nick!
Leuke haf Janneke. Vind het alleen niet fijn om te zien hoe hij is bijgezet, zeker voor een 3 jarige. Lekker zonder bijzet joh, neusje moet er lekker uit kunnen. Actief lang en laag is beter dan komt het nageven vanzelf.
Ik heb van vorig jaar ook nog hele gave foto's van Aquesto.
Mijn 5 jarige 'puppy'
[ [url=m/cGB02Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZAEyZz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij wordt momenteel zadelmak gemaakt en doet het prima. In het begin doen we inderdaad losjes lang/laag/rond en daarna strakker. Mag nu ook wel want anders gebruikt hij zijn spieren op de rug niet.
Story schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat hoe je hem nu bijzet geen enkel effect heeft.
Op de foto zie je duidelijk een pony met een valse knik in de nek en gespannen rug.
Op deze manier gebruikt hij zijn rugspieren niet en krijg je ook problemen straks als je wil dat hij je hand opzoekt onder het zadel. Want nu wijkt hij alleen voor de druk in zijn mond.
Zeker met zadelmak maken is dit nog helemaal niet van belang. Laat hem eerst zijn balans vinden en een ruiter leren dragen. Dan komt de rest vanzelf
Ik heb zelf een jonkie en het is alleen goed bedoeld advies