Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:33

Madeira: Heb vandaag een erg goede dag tot nu toe. Nog geen hoofdpijn of pijn in mn nek gehad. :)

Sita: Fijn dat de clinic goed ging. Altijd goed om eens iemand anders te laten kijken naar je rijstijl.

Heb vanmiddag lekker getut met Maris. Lekker geborsteld en daar na een deken opgedaan, tegen de storm.Dus ze heeft dr windjack aan, zoals mn vriend het noemde. _O-
Heerlijk buiten bezig geweest zonder enige pijn. Zelfs nog een kruiwagen mest opgeruimd, voelde me goed dus dacht probeer het gewoon. Rustig aan en tussedoor ff uitrusten. Ging goed.

Sita_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:41

Fijn dat je weer een beetje pijnvrij kon functioneren vandaag.. :)

Vind het altijd leuk om een clinic te volgen bij iemand, ze komt qua stijl erg overeen met mn huidige instructeur.. Ze zei ook dezelfde dingen als dat hij altijd zegt :') Haha.. Confronterend.. :))

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:45

Dan heb je dus de goede lesgever haha.

Ik heb geen les, al zou het soms wel goed zijn. Heb zolang ik Maris heb(5jaar) nog geen les gehad. Ik heb haar echt gekocht voor de recreatie. Ik doe mezelf en haar geen plezier met rondhobbelen in een bak. Ik probeer het wel in het bos te doen. Dus linkom en rechtsom draven en galopperen, vind ik wel genoeg.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:44

Ja was een leuke clinic. Toch ook niet veel nieuws gehoord, maar toch weer lekker kunnen trainen met mijn knollie :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:02

Welkom nieuwelingen! :)

Wat leuk dat jullie clinic goed is bevallen, Sita en ELpatcho.

Ik had een rustig paardendagje, heb Savanna een rustdag gegeven en haar lekker vrij laten bewegen in de cirkel. Daarna nog even snel voetjes en staart gewassen omdat we morgen weer een poging gaan doen tot een net rondje rijden op wedstrijd.
Nu eerst tijd voor een verjaardagsfeestje. Fijne avond dames!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:45

@ kashmira, Floor schijnt goed (en hoog) te kunnen springen, maar ik ben geen springheldin.. Wie weet ooit eens proberen! Heb wel foto's gezien van floor dr springkunsten.. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of meer mensen hier springen met hun haf?

Floor is eind van de middag aangekomen op haar nieuwe stal.. Spannend! Waren jullie ook zo zenuwachtig vlak voor je eigen paard kwam?
K weet dat ze bij deze stalling in goede handen is,, maar t liefst zou ik er nu weer heen rijden haha,
Morgenochtend weer, anders begint vriendlief te protesteren.

Fijn weekend allemaal verder!
Leuk dat de clinic is bevallen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:56

Ik spring vrolijk met hem om de week in een springles.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:50

Ja hoor. Spring lekker tussen de paarden mee in de springlessen. Heb al meerdere keren een oefencross met hem gereden. Spring thuis ook vaak, we hebben een mooie springweide. Doe het vooral om daarmee zijn dressuuroefeningen mee te trainen, de afwisseling om hem mooi fris in het koppie te houden en omdat we het beide erg leuk vinden! :D

melis_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:02

even een vragje tussendoor, hoe plaats ik zelf een bericht?
ben nog niet zo lang online hihi :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:12

Ik spring ook, elke 2 weken hebben we springles :)
Wedstrijden springt Willy ook, hij word door iemand anders B tussen de paarden gestart..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:44

Guusje vind springen heel leuk, ik ook wel tot 50 cm, maar mijn rug niet zo. Heb de dag erna altijd spierpijn. Heeft denk ik met mijn landing te maken.
Heb twee keer een hernia gehad en merk dat mijn lichaam zelf een manier vind door mijn spieren zo te aan te spannen dat ik mijn rug ontzie op een of andere manier.

Maar ze het wel :D:

Afbeelding

Ermelo 2009 met vorige eigenaresse.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:45

FloortjeChar schreef:
@ kashmira, Floor schijnt goed (en hoog) te kunnen springen, maar ik ben geen springheldin.. Wie weet ooit eens proberen! Heb wel foto's gezien van floor dr springkunsten.. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of meer mensen hier springen met hun haf?

Floor is eind van de middag aangekomen op haar nieuwe stal.. Spannend! Waren jullie ook zo zenuwachtig vlak voor je eigen paard kwam?
K weet dat ze bij deze stalling in goede handen is,, maar t liefst zou ik er nu weer heen rijden haha,
Morgenochtend weer, anders begint vriendlief te protesteren.

Fijn weekend allemaal verder!
Leuk dat de clinic is bevallen!

Herkenbaar, het liefst zou je dag en nacht op stal willen blijven :D

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:51

Hier ook iemand 21+ met een haflinger. Ik ben zelf 23 en mijn haf is 4.
Heb de mijne gekocht tien ie 9 maanden was.
De reden voor een haflinger is voornamelijk dat ik het mooie paarden vind.
Haflingers zijn prima te combineren met een fulltime baan, hoef hem niet elke dag te rijden.
Wij zijn momenteel bezig met een goede basis in de dressuur te leggen
Ons doel wordt Z tussen de paarden. Vind het super knap om met een koudbloed hppg in de dressuur te rijden.
Vorige week fotoshoot gehad dus fotod volgen snel.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:52

Heel herkenbaar. Ik ging Maris zelf halen, met de trailer uit Friesland. Vroeg vertrokken om ook weer op tijd terug te zijn. Ben de hele heen en terugweg ziek geweest van de spanning. Echt tot spugen aan toe. :r Toen we weer thuis waren ben ik geloof ik 4 keer die middag weer terug gegaan naar de boerderij om te kijken of het wel goed ging. De eerst nacht is altijd het moeilijkste. Tot dat je de volgende ochtend ziet dat ze er goed bijstaan, dan krijg je rust. :Z

Welkom Lin.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:28

Hihi, ik kan me de komst van mijn eerste paard ook nog goed herrineren.. Had er maa buikpijn van! :))
Bleef toen nog net net op de pensionstal logeren savonds.. En smorgens gelijk vroeg er weer heen.. Hihi..

Nu na al die jaren is die spanning wel een beetje afgezwakt, heb t niet heel vaak meer. Ik krijg hier vaak paarden en er gaan er ook vaak weer weg.. Maar laatst toen we Mitra kochten was ik toch wel erg zenuwachtig, voelde me toen echt weer alsof ik mn eerste paardje kreeg... Kwam vast omdat het nu ook van mijn kant eens echt liefde op t eerste gezicht was met haar... <3

Normaal zoekt mn lief de paarden uit namelijk, heb er nooit zoveel over te zeggen.. :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:30

Hahaha leuk die verhalen, ik was zoo zo nerveus. Wij moesten van Rotterdam naar de belgische ardennen rijden om hem te halen. 4,5 uur met de trailer.
Toen hij erop stond ging hij me toch tekeer dat ik echt dacht. Oeps hoe komen we thuis.
Maar onderweg verder heel braaf geweest (na even een knal op de rem)

Ben inderdaad ook de hele middag op stal geweest en de volgende dag gingen we proberen stukje bos te stappen. Toen bleek dat ik toch wel een projectje *vreselijkondeugendeneigenwijs* gekocht had. Men kan een rodeoshow kreeg ik.
Dus de eerste rit was al een boksessie en dat is altijd zo gebleven hahahaha
Ondeugd.

Toen zijn we maar vanaf het begin begonnen.

Vandaag weer les, heb er wel zin in.
Altijd leuk die lessen, zie het meer als een uurtje lol met mijn knol en ik leer ook nog wat.

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:32

Hahahahah jullie begrijpen me! T is nu zondag ochtend, half 8 en ben al de hele nacht onrustig.
K voel me net een moeder die haar baby ergens achter laat ofzo.
Toen k straks om 5 uur wakker werd, dacht ik "jaaa eindelijk mag ik naar stal" totdat ik de cijfers op m'n wekker zag.... Zucht hahah.

Dat ziek zijn van de spanning herken ik!
Ze hebben floor gebracht maar ik wist niet precies hoe laat...
De hele dag lopen klagen dat k me niet fijn voelde (arme vriend hihi)

Mja nu zo maar douchen en met de hond wandelen om de tijd te doden totdat ik kan gaan! :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:47

Mijn eerste pony was een shetland hengst veulentje. Dat was een verrassing, net na het overleiden van mijn opa kreeg ik hem. Zenuwachtig ben ik dus niet geweest. Wel waren de eerste nachten een ramp, hij klom uit de box en heeft zichzelf behoorlijk verwond.

Iris is bij ons geboren, dat was wel behoorlijk zenuwslopend! Ze kwam een dikke 2 weken later als gepland. Op 1 april stond om 7u mijn pa onder aan de trap te schreeuwen, kom ik bij de merrie die rustig staat te eten, hoor ik '1 april ;) ' achter mij... grrrrrrr...
2 Dagen later weer geschreeuw onder aan de trap, ja pa zal best. Maar dit keer was het echt zo ;)

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:49

Oooooh wat een flauwe 1 april grap zeg haha.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:59

Wat leuk al die verhalen! :D ik heb geen eigen paard/pony dus kan die gevoelens niet delen..
Wel droomde ik vroeger over een eigen pony waarmee ik dan naar school ging rijden en in het park in de buurt en dan werd ik al helemaal warm van binnen haha
Dus als ik er toen één gekregen zou hebben, zou ik me ook zo hebben gevoeld denk ik haha :D

Leuk detail is dat ik later met Stof door dat park heb gereden, voelde me weer helemaal 10 :D

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:03

Floot staat (ondanks de harde wind) rustig op stal. Alleen wel veel gemest vannacht k zie k... Gewenning?
Toen k binnen kwam, kreeg k een heel voorzichtig hinnikje, zo lief!
Nu wachten op de staleigenaar.. Ze mogen zo (pas) naar buiten..
Benieuwd hoe dat gaat!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:05

Gaat ze een kudde in?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:06

Oeh spannend hoor! Altijd leuk een nieuw paardje op stal. Wij hebben inmiddels thuis al heel wat paarden gehad. Meer dan op twee handen te tellen zijn hihi. Maar was toch altijd weer heel erg leuk als er een nieuw paard was! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:07

Leuk, spannend hoor zo de eerste dag.

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:07

Ze wordt eerst een weide alleen gezet, naast de wei waar ze uiteindelijk in komt (ze komt met 1 ander paard te staan) maar ben benieuwd hoe t gaat want ze kan wel alle andere paarden zien