Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:43

Heb ik toch een lief peerd :j . Doet ze nou nooit. . :D . Alleen buiten af en toe.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:23

kinel schreef:
Heb ik toch een lief peerd :j . Doet ze nou nooit. . :D . Alleen buiten af en toe.


Nu deed ze dat omdat er een kruiwagen kuil voor der neus stond. En ik maar kletsen! :D

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:11

Marylize & normann:

Vandaag heb ikzelf niks met normann kunnen doen, dus heb ik gevraagd aan een stalgenootje of zij even met hem kon stappen! Nou echt ze vertelde dat hij echt een bom vol energie was, hopen dat het morgen dan maar goed gaat, want heb namelijk morgen mn 2e wedstrijd!

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:36

Normann even longeren tot ie rustig is en dan pas er op. Dan is ie de meeste 'stoom'kwijt.
Succes! Met je proef.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:46

Veel succes Marylize.

Momenteel heb ik ook van de gekke knollen in de wei staan. zodra Nelleke met haar hoofd begint te draaien en slaan weet ik genoeg. Misschien vanmiddag even aan de longe ligt aan het weer. hier moet nog regen komen. Is al aardig grijs buiten dus denk dat het niks zal worden. dus gaan we dan door naar volgende week. weekend kan ik ook niet.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:53

Ik heb Fralla haar stal uitgemest en ben snel weer naar huis gegaan. Brrrr best koud. Morgen zou het droger weer worden en dan krijgt ze ook weer beweging.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:29

Heb vanmiddag het zelfde gedaan sandrina . Wat een vies weer. En wat was madam VIES. Net ern varken dat uit de modder kwam. Heb nog niet eens een knuffel gegeven alleen een aai. :=

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:32

Zozo ik ben ook weer terug thuis! Vandaag ging de proef gelukkig al vele beter, was nog verre van perfect maar er zit vooruit gang in :D dacht zo rond de 178 te hebben, maar had 183 punten, dus weer lekker winstpuntje erbij! :) morgen maar ff rustig doen, klein buitenritje ofzo, hij zal wel stijf zijn na zolang in een trailer staan plus de reis! Al met al dus best een geslaagd dagje!

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:23

Nette punten hoor Marylize!!

Annemarie en Storm

Storm was gisteren weer lekker helemaal de oude. Even een half uurtje rustig met hem gereden. Wat was ik blij met de binnenbak zeg. Kwam echt met bakken uit de hemel. Vanavond met m'n nieuwe verzorgster afgesproken. Hadden we maandagavond al maar ja toen liepen de plannen even in het 100. Hoop dat het het weekend lekker weer is. Heb wel zin een ritje of wandelingetje.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:56

Ah, wat een vooruitgang weer bij iedereen; Normann goede punten, Kim heeft een varken(breng ons eens wat nieuws;) ) en Storm krijgt een nieuwe verzorger. Ik hoop dat ze lang bij jullie blijft en veel plezier van elkaar hebt.
Ik heb het plan om vanmiddag (het weer gaat opklaren) Noa (=gloednieuwe verzorger) aan Fralla te laten wennen; ze mag haar weer borstelen (zondag stond "madame' bijna te slapen),de staart wassen en ik wou haar gehoorzaamheidstraining leren; halthouden, voorwaarts, achteruit en opletten. (nu nog gehoorzaamheidstraining voor eigenaren uitvinden ;) )

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:58

Nu heb ik vanmiddag mijn varken gepoetst en de stal gedaan. Toen zelfs nog tijd over om haar even rustig aan de longe te zetten. Heeft ze toch weer even wat gedaan. Daarna gevoerd en naar huis. Toen nog even naar ruitershop voor cadeautje. Dochter heeft volgende week Kinderfeestje van een tweeling. Gelijk de hoefsmid gevraagd om nelleke nieuwe schoenen te geven. Hebben toch weer drie maanden mee gedaan.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:54

Gisteren niet helemaal kunnen doen wat de bedoeling was; Na het borstelen en steert wassen was het etenstijd! Noa was al door Madame F. de stal ingetrokken en net zo hard heeft Noa haar er weer uitgetrokken, dus om nu nog eens dat arme, hongerige dier weer van het eten af te houden, zou grenzen aan dierenmishandeling.;) Dat wou ik zeker niet doen voor de eerste keer. Noa snapte dat. Maandag zitten we met dezelfde planning en gaan we eerder aan gehoorzaamheidstraining beginnen.

Fralla krijgt 4 februari nieuwe schoenen. Is echt nodig. Hebben we ook bijna drie maanden meegedaan.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:36

Ik doe in de wintermaanden ook altijd rond de drie maanden met mijn ijzers. Scheelt een hoop centjes haha.

Jullie ook lekker met de hafjes bezig geweest. Van longeren, poetsen tot een poging een haffie van het eten af te houden. Tja dat laatste is natuurlijk onbegonnen werk hahahaha.

An en Storm;

Gisteren was Storm op de dag al lekker 2x lekker buiten geweest met zijn fjordenvriend. In de avond naar stal gegaan, paps wilde gezellig mee. Verzorgster was er ook. Dit keer konden we eindelijk doen wat de wilden haha. Eerst uitgemest, toen gezadeld. Eerst ik even gereden (wat was hij weer fijn) daarna verzorgster er nog. Ze reed 'm leuk, moet nog wel even de knopjes vinden maar zie dit liever dan geruk en getrek. Gaat helemaal goed komen. Vandaag een rustig dagje voor Storm, misschien even wandelen als het een beetje droog blijft.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:49

Annemarie, wat fijn dat je lekker kon doen wat je wilde. Een een verzorger/bijder die rijdt zoals JIJ dat wil, is een zeldzaamheid. Houd ze in ere! Ik houd ook niet van geruk en getrek.
Haffies van eten afhouden is altijd onbegonnenwerk; zelfs vlak na het ontbijt.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:56

Storm stond gisteren na het rijden ook echt vreselijk te drammen dat hij zijn stal in wilde. Ben even goed nijdig geworden, want 1. hij hoort gewoon geduldig te wachten en 2. er lag niet eens eten in zijn stal hahahaha. Gek word ik er soms van haha.

Ja tot nu toe ben ik erg tevreden met d'r. Ze heeft zat ervaring met paarden dus daar ligt het zeker niet aan. Ze is ook erg behulpzaam en toont initiatief. Ze wil ook graag een keer een privélesje met hem rijden. Nou van mij mag hoor, alleen maar fijn.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:31

Fijn dat het goed gaat annemarie . En zeker zoals Sandrina zegt in ere houden.
Zeggen niet voor niks geduld is een schone zaak. Vind vooral voor onze haffies gelden.

mandje

Berichten: 941
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:33

harmanda en heidi
Vandaag les gehad. Voornamelijk op mij gericht. Haar wond geneest behoorlijk goed en haar been word steeds dunner en ze loop goed maar wou het rustig aan doen. Omdat ik de laatste tijd moeite heb met doorzitten en een aantal andere dingen (handen te laag, schouders vast houden en daardoor te strak in mijn armen) Heeft allemaal met elkaar te maken. Doorzitten blijkt dat ik iets achterover ga zitten waardoor heidi impuls verlies krijgt dat ik bij moet drijven en dus niet kan blijven zitten. Plus de rest heeft veel invloed. Ga er lekker veel aan werken komende tijd.

@faringo drammerig naar de stal willen herken ik hier ook wel. Soms moet je wel even nijdig worden.
@sandrina Arme Fralla wachten op eten is soms zo moeilijk. Fralla staat er vast weer mooi bij.
@normann-love. Mooie punten. Blij dat de punten net even hoger uitvallen dan je dacht.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:17

Genoeg om aan te werken dus Harmanda. Ach zo blijf je bezig en je bent nooit uitgeleerd. Wel fijn van Heidi haar wond goed geneest en ze gewoon goed loopt.

Even nijdig worden is bij Storm echt nodig hoor soms. Hij zit dan zo op zijn eigen planeet dat hij gewoon vergeet dat er ook nog mensen rondom hem staan haha. Vriendelijk oplossen heeft dan op dat moment ook echt geen zin.

An en Storm;

Gisteren heeft Storm weer lekker gespeeld met zijn fjordenvriend. Daarna zijn we ruim een uur wezen wandelen. Paarden hadden goed de pas er in, dus wij hadden het zelf ook al snel warm. Mooie omgeving om te wandelen en te rijden hoor daar en dan is nu zelfs alles nog kaal. Veel mooie ganzen en eenden gespot en ook ooievaars zitten er. Storm was echt heel fijn om mee te wandelen. Kan merken dat hij weer qua buiten zijn zijn oude rustigere gedrag terug krijgt. Ben echt weer aan het genieten van hem.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:34

Anne&Storm: fijn dat je lekker aaan het genieten bent. Ooievaars? Zulke prachtige vogels! Ik heb in Noorwegen kraanvogels gezien; nog een fractie groter dan ooievaars, ook een machtig gezicht.
MANDJE: ik zal gauw weer eens foto's maken van mijn "Hollands Glorie"
Kinel; ik heb met Fralla geleerd geduld te hebben, maar ze geeft ook zoveel terug.....

Zeg zijn we hier maar met zijn vieren? Is/zijn de anderen afgehaakt?

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:51

@sandrina ja dat ben ik met je eens. We lleren ze veel maar krijgen er ook veel voor terug.
@ann wat fijn dat het allemaal lekker loopt.
@harmanda niet te streng worden he ;) .

Kim en nelleke.
Vandaag niets kunnen doen en ook geen zin. Vanmorgen naar buiten gelaten en later weer naar binnen. Lekker verwend met een paar wortels en weer vlug naar huis op mijn fiets. :j

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:57

Ik val van de ene verbazing in de andere: ik heb een advertentie op bokt gezet voor een groom/verzorger.
Door een tip van Kinel vind ik een verzorger die best groom wil worden. Nu reageren er nog twee dames die willen dat ik hun tot groom opleid! Haha (ik geloof dat ik er maar geld voor ga vragen)
Van de eerste hoor ik alleen niets meer, maar de tweede dame is enthousiast en komt misschien, want ze zegt dat ze me gaat opbellen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Ik weet vandaag even niet wat ik zal doen; het weer blijft in de ochtend droog en later op de dag wordt een winterse bui verwacht. Ik kan daarom twee dingen doen;
A] mijn eigen werk thuis doen en pas(zoals afgesproken met Noa/verzorger) om half drie op stal zijn; lak hebben aan het weer droog/nat whatever. Ze moet als ze alleen die dag (ook als het regent) voor Fralla zorgen dus ook met regen/koud weer naar stal toen gaan.
B] vanochtend Fralla verzorgen in droog weer en als het vanmiddag nog droog is weer naar stal gaan. Is het nat/koud weer Noa afzeggen.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:17

Nou Sandrina aan mensen geen gebrek zo te lezen. En zoals je zegt eerst zien dan geloven. En wat heb je vanmiddag nog besloten. Was fralla lief? . Haflingers zijn toch altijd lief.

Vanmiddag met de fiets naar de hei. Wat een vieze wind. :brr: . Beestjes verzorgd en weer naar huis. Morgen komt de hoefsmid. Gelukkig want dan kan ik donderdag misschien weer eens rondje maken.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:37

Heb Noa en Fralla ''onderworpen' aan aan-elkaar-wennen. Dat lukte best goed, ondanks dat Fralla een paard van onze stal van het erf zag lopen. Ze hinnikte telkens om hem terug te roepen. Noa speelde daar goed op in. Dat duurde zo 10 minuten en ik zag dat het goed was, stoppen, want het gaat goed!
De 2e persoon die groom wil worden, belde. Van 1e niks meer gehoord. Dan maar niet.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:50

Zo de smid is geweest en we hebben geen nieuwe ijzers eronder. Hij vond het nog niet nodig. Wel ijzer vast gezet en hoeven bijgewerkt. Dus hopen nog maand te kunnen rekken. Heb amper gereden dus dat zal het wel zijn.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:55

Ha tweede groom erbij. Hoe lang zij blijft is niet te zeggen; ze wil leren groomen voor als ze haar koetsiersbewijs heeft en dan met haar Shet aan de gang kan. Ik zie het wel. We wachten het weer af dat we een lange rit kunnen maken en dan met twee meiden op stap.