Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:28

Aranka & Sandra
============
Vandaag alleen met halster gereden. Ze was zo braaf zelfs toen ik er bijna afviel bleef ze gewoon staan! Zo blij dat ik haar mag verzorgen. De dochter van de eigenaar is vorige week bevallen van een dochter dus over een jaartje huppelt er een kleine penny over het terrein. :D

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:48

Goeiemiddag,

Zo ik wou vanmorgen voorzichtig een gesprekje met de eigenaar aangaan over het voeren.
Maar tot mijn stomme verbazing is hij gestopt met het voeren van wortels en suikerbuiten en
nu krijgen ze allebei een schepje maispulp.
Dat is natuurlijk ook nog niet optimaal maar goed beter dan al het andere wat ze kregen.
Ik kan nu langzaamaan zeggen dat we eindelijk met de training van walter en alfa zijn begonnen.
Vandaag is er even een vriendin van me mee geweest aangezien ik zelf wat last heb van me rug maar toch wel wou dat hij gereden werd.
Met haar toestemming mag ik ook haar fotos plaatsen ik zelf zit er dus niet op.
Afbeelding
Nienke op walter.

Afbeelding
Nienke op Alfa

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:04

Het ziet er goed uit! :)

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:18

Vandaag mijn hoofdstel binnen die ik voor mijn verjaardag heb gekregen! Meten even getest natuurlijk!

Afbeelding
Afbeelding

Bijpassende teugels komen nog!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:19

Sanne:
Staat stoer! :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:25

mamamika:
Ziet er goed uit, en fijn dat de eigenaar nou jou geluistert heb.

Sanne:
Ziet er stoer uit hoor.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:05

@sanne wat een gaaf hoofdstel ben normaal niet zo van die kleurtjes maar vind dit wel heel mooi vooral bij het bijpassende dekje.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:54

jullie haffies zitten wel dik in hun wintervaggie hee?

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:15

@ Jodie als je het tegen mij hebt ja dat zitten ze zeker. De eigenaar heeft al gezegd als we blijven rijden bij hem, Want hij heeft wel vaker 1 dags vliegen gezien komen er voor aankomende winter goeie winterdekens voor de paarden. En ze beginnen al wel heel erg hun wintervacht te verliezen vandaag gewoon een emmer vol met haren ervan afgehaald.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 00:14

Jodie_Delano schreef:
Aranka:
Alstublieft, dat is trouwens wel erg raar voor een paardenschool.
Ook bij ons op stal worden er geen grote maatregelen getroffen, ook bij ons maken ze nog buitenritten.
IK BEN HIER HEEL ERG OP TEGEN, en zal ik daarom straks ook even een brief uitsturen naar alle stalmensen.

Inderdaad Jomaro, kan ik ook een afspraak maken voor Delano?(faringo)
Delano wil graag roze nagelijk, en ze haartjes kleuren!

SpecialBel:
Hoe was het rijden gegaan.

HOE GAAT HET MET MARGA!!!
--------
Jodie en Delano.

oooh wat was Delano vandaag vervelend,, baaahhh!!
toen ik op stapte liep ie meteen al weg, hij was super druk echt vervelend druk.

Dus naar 30 min ben ik maar gestopt terug in zijn ontspanning die heel ver te zoeken was en toen maar uitgestapt.

MORGEN POGING 2.

Hoi Allemaal,

Sorry weer even niks van me laten horen, gaat ff allemaal niet zo lekker hier, zit ff beetje in de put. Morgen wordt er dus een scan gemaakt van mijn schouder en arm ook hoop ik want die doet nu ook zeer.

Verder gaat het met Crispy erg goed, ze wordt door mijn lesgeefster voornamelijk in t bos gereden nu, ik wil haar nu niet zwaar aan t werk zetten maar wel lekker ontspannen het bos, ik hoor dat het super gaat met haar. Verder ben ik afhankelijk van iemand anders als ik naar Crispy wil want ik mag niet en kan niet auto rijden. Ik ga nu dus zo'n 2 x per week naar haar en gooi haar dan even los, meer kan ik niet. Mis haar gigantisch.

Ik ga morgen even alles bijlezen en reageer dan weer ff op iedereen, sorry dat ik ff niks heb laten horen, we gaan wel erg hard hier hahaha

xxx

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 00:21

@Annemarie,
ik lees net dat het goed gaat met Storm, geweldig nieuws voor je meis.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 07:54

Ja op de foto's was niets te zien en hij staat nu op ijzers. Mag 2 weken alleen maar wandelen, vanavond voor het eerst op de weg. Meneer ontploft in de bak al 3x in 20 minuten dus ben heel benieuwd vanavond. Hij loopt als een kievit maar heeft nu natuurlijk ook pijnstillers. Vandaag ga ik de DA bellen voor een afspraak voor volgende week donderdag. Dan is het afwachten of hij goed loopt, zo niet weer verder kijken.

Balen joh dat je even in een dipje zit. Wel begrijpelijk hoor. Gaat alles net lekker krijg je zoiets. Veel succes vandaag!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:01

Marga :(:) Het komt allemaal weer goed! De zon schijnt en straks ben je weer beter en kan je lekker aan het werk me Crispy zij wacht wel op je :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 17:20

arankeng schreef:
Marga :(:) Het komt allemaal weer goed! De zon schijnt en straks ben je weer beter en kan je lekker aan het werk me Crispy zij wacht wel op je :D

& @ Annemarie:
Dank jullie wel, ja ik hoef pas over 3 weken terug te komen, vooralsnog hoef ik niet geopereerd te worden, moeten eerst kijken of het zo wil genezen. Ik mag af en toe mijn Mutella af en mag wat hele kleine oefeningetjes doen.

Vroeg meteen of ik al mocht auto rijden maar helaas dat mag dus allemaal niet :(

Hoop morgen naar Crispy t kunnen gaan.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:10

mamamika schreef:
@ Jodie als je het tegen mij hebt ja dat zitten ze zeker. De eigenaar heeft al gezegd als we blijven rijden bij hem, Want hij heeft wel vaker 1 dags vliegen gezien komen er voor aankomende winter goeie winterdekens voor de paarden. En ze beginnen al wel heel erg hun wintervacht te verliezen vandaag gewoon een emmer vol met haren ervan afgehaald.

--

Hihi, ja dat snap ik als ze niet op die manier gereden worden kunnen ze beter gewoon hun eigenharen in werking zetten dat is en blijft toch het warmst.

Net als nu, overdag zit die van mijn te zweten, maar in de avond/nacht heeft hij het weer koud is hier 4 graden.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:18

Haai Marga,
Ik vind het zo zeilig voor je he, ik hoop dat het snel allemaal weer goed komt.
Fijn dat Crispy lekker word gedaan door u lesgever.

---
Jodie en Delano,

Vandaag een heerlijk buitenritje gemaakt met Delano, in dit prachtige weer.
We wouden een stukje galoperen, maar meneer dacht ''ooooooh race'' dus die ging er keihard van door, en dan schrok ie weer ergens van en dan weer een keiharde noodstop.
OOOOHOOOHOOOHH wat is het ook een draak he, grote mond maar zo dra het eng word poept ie in zijn broek

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:55

Heej mensen.

@Marga. Hoop dat het een beetje wil genezen.

@ Jodie. Haha leuk een draakje. Beleef je wel altijd wat leuks.

Harmanda en Heidi.
Heidi is volgens mij helemaal blij nu ze in de koppel loopt. Ze maakt al vriendjes. En ze heeft echt voorjaar in haar hoofdje. Ze is behoorlijk hengstig. Het rijden/longeren gaat super en hebben voor zaterdag een prive les gepland. Ben benieuwd hoe het gaat.

Nog even offtopic. Heb dinsdag mijn eerste auto rijles :D Super veel zin in.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:10

Zo te zien heb ik heel wat bij te lezen...

Ben wegens "ziekte" nu ja wijsheidstanden getrokken tijdje thuis geweest en dus twee dagen niet bij pony geweest. Gisteren nog gaan poetsen en verzorgen en toen was er niets aan de hand. Ik heb haar rond 5 uur weer op de wei gezet en rond 9 hebben ze haar in de stal gezet en niets speciaals aan haar gemerkt.

Vandaag kwam ik rond 2 uur bij pony en ze had wat bloed op haar benen, vond dat niet zo raar, ze is tenslotte toch hengstig. Na nader onderzoek bleek dat haar vulva is ingescheurd of ingesneden onderaan. hangt zo een flapje uit onderaan.

Zus (dierenarts in opleiding) heeft contact gehad met onze echte veearts en we weten nu wat te doen en hoe te verzorgen. We moeten nu de vulva met lauw water proper maken, daarna isobetadine erop doppen en tot slot een blauwe spray erop spuiten met antibiotica. Nu ziet haar spleet dus blauw. Ze liet zich redelijk goed verzorgen, ale eigenlijk erg goed maar ben toch al bang voor morgen. We moeten dit dus nog tijdje dagelijks doen en haar vooral goed in't oog houden.

Nu graag goed nieuws?

En afsluiten met een foto van zondag, toen alles nog in orde was...
Afbeelding

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:19

Jeetje YMPI.
Kan je ons mis wat meer vertellen, want ik heb namelijk geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.

Mandje:
Ja inderdaad, van een draakje kan je wel spreken ja.

OOOEEEEH SPANNEND,, ik ga in mijn zomervakantie starten met me scooter EINDELIJK!!!!!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:30

Ohw Jodie, zal eens proberen met een prentje misschien? Even geduld...

Voor alle duidelijkheid dit is geen foto van mijn merrie!
Afbeelding
Dus dit zie je wanneer je staart van een merrie optilt, het deel dat je ziet is de vagina, buitenkant heet vulva, daarboven zit de anus (waar de stront uit komt).

De groene lijn is waar het sneetje zit, door dat sneetje hangt er een stukje los, ongeveer zo groot als het oranje kringetje naar beneden, dat is dus wat ingescheurd, ingesneden, ...

Ongeveer een cm boven de onderkant heeft ze op de rechterkant ook een schaafwondje en dan op der poep ook nog miniwondje.

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 23:52

heyyyyyyyyy maar hoe kan ze dat oplopen of aankomen??????????????

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:57

Héél goede vraag Marga! We hebben er geen flauw idee van. Hebben haar stal gecontroleerd, nergens bloed en ook geen scherpe uitstekende punten op die hoogte, ook op de wei niets gevonden, raar! Zal vandaag foto maken.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:09

Ympi schreef:
Héél goede vraag Marga! We hebben er geen flauw idee van. Hebben haar stal gecontroleerd, nergens bloed en ook geen scherpe uitstekende punten op die hoogte, ook op de wei niets gevonden, raar! Zal vandaag foto maken.

Was ze hengstig?? Is er een Hengst of Ruin met hengstenstreken bij jullie op stal?? Is idd raar zeg Jeetje.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:38

Ze is hengstig dat is zeker. We hebben ook een net-geruinde hengst, maar dat is uitgesloten dat hij er iets mee te maken heeft. Paarden staan bij mijn ouders thuis dus vertrouw wel op hun eerlijkheid. Ex-hengstje staat naast mijn merrie op de wei maar de elektriciteitsdraden staan zo breed dat ze amper neus aan neus kunnen, hij kan er dus zelfs niet aan gebeten hebben (ja zo ver hebben we het gezocht).

Ik denk dat ze zichzelf opengeschuurd heeft door die hengstigheid.

Hoe gaat het nu met jou Marga? Vind het zo erg dat je je paardje moet missen! Ik ben nu twee dagen niet kunnen gaan omdat met dat tandentrekken mijn bloeddruk extreem wankel was, is en vond het verschrikkelijk! Gelukkig wist ik dat mijn zusje er goed voor zorgde maar ben toch blij dat ik nu weer zelf kan gaan ook al zie ik dan heel vaak zwart voor m'n ogen :-$

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:53

Ja het gaat al wel iets beter, ik kan al iets doen met mijn onderarm. Vandaag ga ik gelukkig naar Crispy, een vriendin rijdt met mijn auto. Ze staat dan ook niet dicht bij mij in de buurt, tis een half uur heen en half uur terug. Morgen komt een andere vriendin op visite en gaan we ook even bij Crispy kijken. Ik mis haar enorm, gelukkig zie ik haar nu 2 dagen achter elkaar. Het is echt moeilijk als je haar soms dagen niet kan zien. Vandaag gaat een paardenvriendin mee dus die kan haar lekker even longeren. En ze krijgt vandaag haar 150 grams dekentje op. Heb lekker nieuwe muesli voor haar laten halen en een hoop wortels. Dus ga haar lekker verwennen. Ik heb nu alleen helemaal geen conditie meer. Ben vaak duizelig ook dus ik snap wat je bedoelt. Je wilt zo graag maar je kan niet.
Hoop dat je paardje snel opknapt hoor, hou me maar op de hoogte.

xxx