Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:44

Madeira_ schreef:
Klasien schreef:
Madeira_ geleidehonden mogen toch altijd overal in als ze hun tuigje (weet niet of dat zo heet?) om hebben? Geloof niet dat ze dat tegen kunnen houden.

Helaas.. in NL is de wet dat eigenaren dit zelf mogen bepalen.. als Diezel zijn tuig (ik noem het beugel, maar tuig kan ook) om heeft, kan hij geweigerd worden in bijvoorbeeld een restaurant omdat de eigenaar dit zo wil.. Ik ben een keer weggestuurd en mijn vriendin (die ook een hulphond heeft) is toen ook weggestuurd... ik zelf zie het als 'discriminatie' maar dat is omdat hij mijn hulpmiddel is..

Waar ik werkte mochten ook geen geleidehonden mee naar binnen, vond het ook verschrikkelijk om mensen te moeten afwijzen daardoor.
Mensen werden ook echt boos, en terecht ook hoor. Meestal mocht ik dan wel een aanbieding doen om bijv. een menselijke begeleider gratis mee te nemen, maar toch..
Ik werkte in een dierentuin en ik snapte het van de directie ook wel met kans op eventuele ziekten. Maar toch vond k het sneu om blinde mensen dan teleur te moeten stellen..

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 07:43

Goedemorgen meiden.

Zo weer een nieuwe dag nieuwe kansen....

Ik heb voor april een heerlijk weekendje weg geboekt met de paarden.
Ik wil dat al heel lang met mijn "valse" kind (ja we hebben zelf geen kids en zij is al zo lang
mijn vriendin maar wel pas 21 dus we plagen elkaar al jaren, zij is mijn valse kind en ik haar
valse moeder) _O-
We hadden het er over tijdens een concert en Silby vond het ook leuk om te gaan een extra weekend
maar die heeft 2 blondjes dus mijn bijrijdster gaat ook mee.

Dan 1,5 maand later staat het Veluweweekend weer op de planning. Met 15 blondjes de hort op.

Gewoon even iets positiefs in deze donkere dagen. Dat heb ik altijd wel even nodig.

Ik wil ook 2012 erg graag achter me laten.. heb het wel gehad met dit jaar.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 08:45

Heerlijk Mando, zo'n vooruitzicht!

Hier gisteravond een minder ontspannen avondje als gepland. Mijn vader belde om 22.30u, Iris is niet ok... Ik snel in de auto erheen (paar minuutjes rijden, dat scheelt). Niet willen eten, flemen, wel mesten, geen koorts. We zijn gaan stappen, dat wou ze wel graag. Vooral het niet willen eten is normaal bij Iris. Tijdens het stappen een paar scheten gelaten. Daarna weer binnen gezet en steeds ieder half uur gaan kijken. Steeds was ze wat alerter. Dus toch maar naar huis gegaan en gaan slapen. Dat slapen ging niet echt, dus vanochtend om 7u pa gebeld. Die was net wezen kijken, ze zag er weer normaal uit zegt ie. Opluchting...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 08:50

Gelukkig, altijd weer schrikken.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 08:52

Ja inderdaad schrikken. Ik moet haar nog met eigen ogen zien, maar mijn vader kent haar natuurlijk net zo goed, dus als hij zegt dat ze weer normaal doet, dan geloof ik dat.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:29

Goeiemorgen!!

Wat een dikke mist zeg buiten, is dat bij jullie ook?

@Viet; wat jij dus hebt met je verzorgster voor Lotte heb ik nu met dat meisje dat Storm gaat doen. Zij is ook de enige van een vast cluppie meiden dat geen eigen of verzorgpaard heeft. Komt ook nog eens bij dat haar moeder 2 jaar geleden is overleden en ze nu als als enige meisje bij haar vader en broer woont. Ik gun dat meisje gewoon contact met een lief paard waar ze alles mee kan.

@Yvank; leuk joh dat een startkaart hebt aangevraagd

@Madeira, wat blijft die Nederlandse wetgeving toch belachelijk met dat soort dingen. Jullie honden zijn zo ontzettend goed getraind dat geen enkel mens daar last van heeft in een restaurant.

@Mando; heerlijk joh zo'n vakantie in het vooruitzicht. Hoop dat ik volgend jaar ook nog lekker op pad kan, maar daarvoor moet ik even de financien afwachten haha.

@Klasien; dat was schrikken, gelukkig stond ze er vanmorgen weer normaal bij.

Bij mij op stal wordt voeren en mesten voor me gedaan, alleen buiten zetten moet ik zelf regelen, maar dat is vaak niet zo'n probleem aangezien er genoeg mensen zijn die dat eventueel kunnen als ik zelf niet kan, maar over het algemeen ga ik toch gewoon zelf 5 dagen in de week naar Storm. Meestal is hij 1 van die 5 dagen een dagje vrij en mag ie lekker spelen of luieren.

De dropping gisteravond was echt superleuk. Was een flink stukkie wandelen en er zaten een paar leuke opdrachten bij om uit te voeren. Beetje jammer dat ik natuurlijk weer uit moest glijden in een flinke modderpoel. Voor ik het wist lag ik languit in de bagger. Heel mijn broek zat van onder tot boven onder het slijk. Flinke schaafplek op mijn scheenbeen ook nog. Moest zelf echt enorm lachen maar die anderen stonden me alleen maar met open mond aan te kijken. Bleek dus dat ik echt een flinke smakker maakte waar hun eigenlijk gewoon van schrokken. Was nogal een komische situatie vond ik zelf. Gelukkig had ik nog een schone droge broek in mijn auto liggen :-)

Zometeen maar eens even naar Storm, lekker weer even met hem rijden. Vanmiddag wil ik nog even naar de Action voor wat kerstspulletjes. Daarna ga ik lekker bankhangen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:41

Goedemorgen!
Klassien fijn dat het weer goed gaat? Wel beetje kunnen slapen dan?
O droppings zijn zo leuk! Laat geworden?

Hier vanmiddag de dressuurclinic, ben benieuwd! Heb er zin in!
@Sita, ik weet niet of je nog online komt. Maar ik ga toch niet in een witte rijbroek, blijkt dat ik die nog niet gewassen had :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:48

Nee viel mee hoor, het is al vroeg donker en vanaf de manege rij je al snel een gebied in waar het s'avonds echt verlaten is en lekker donker. Was rond kwart over elf gewoon lekker thuis.

Leuk de clinic vandaag! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Haha even vergeten dus om de witte rijbroek te wassen. Dat klinkt echt zo herkenbaar.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:52

Ah dat scheelt alweer!

Ja, ik ben daar echt een ei in. Hele week lekker druk, en dan sta ik vanochtend op, spullen in de auto en oja.. die rijbroek waarvan ik al paar keer gedacht heb die moet ik even gewassen hebben voor zaterdag ligt nog steeds ongewassen over de stoel.. Ahumm lekker slim!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:54

Zo'n ei ben ik ook hoor haha. Dat heb ik echt zo vaak met dingen.
Een kluns ben ik ook, van de 30 mensen die gisteravond mee deden was ik dus serieus de enige die languit op zijn gezicht ging haha.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:06

ELpatcho schreef:
@Sita, ik weet niet of je nog online komt. Maar ik ga toch niet in een witte rijbroek, blijkt dat ik die nog niet gewassen had :+

Oooh jee... Stresssss... :') Haha nee hoor, ik ga gewoon mooi in mn creme rijbroekje.. :+

Zometeen even de staart en manen wassen, het is wel koud hoor.. Dus maar even met de franse slag..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:17

Goeiemorgen meiden.

De gene die op clinic gaan: Succes *\o/*

Bij ons geen mist, een heerlijk zonnetje. Balen dus dat ik niet mag rijden. Ga denk ik maar een stukje wandelen met Maris. Zal dr vanmiddag een deken opdoen, ze geven storm op hier voor vannacht en morgen. Dus wind en regen, geen goede combi.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:33

Ja ik zag inderdaad een waarschuwing voor vannacht/morgen voor een stormachtige wind.
Jammer dat je niet kunt rijden nu als het zonnetje zo lekker schijnt. Hier zie ik bomen aan de overkant van de weg amper. Gek is dat toch dat het weer zo verschillend kan zijn over een afstand van ongeveer 180 tot 200 km. Lijkt me best mooi op een waddeneiland te wonen. Ik ben zelfs nog nooit op 1 van de eilanden geweest en dat terwijl ik toch al op aardig wat plaatsen op de wereld ben geweest.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:12

Goedemorgee!
Dit wordt een mooi dagje voor de paarden.
Nu eerst even mijn eigen rijden en dan op naar de handelsstal waar ik gewerkt heb om daar nog een paar paarden bij te rijden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:24

Zo, tijdje niet geweest en moest een hoop bijlezen! :D

Wiek3: ook welkom! Wat ontzettend vervelend dat je haf zo benauwd is zeg :(:)

Cat dog fight ~~}>

Lous: alweer helemaal opgeknapt inmiddels?

Rosanna: wat tof Dublin!

Sita: wauw dat ziet er netjes uit voor een jonkie dat nog maar zo kort onder het zadel is :) En wat knap van je dat je zo bent afgevallen, inderdaad een heel verschil

Amanda en Madeira, voor jullie hetzelfde compliment, echt super goed

Hoop geklets over dressuur outifts, maar daar heb ik niks mee haha :)) Ik start met Stof dus endurance, zijn er hier nog meer endurance rijders eigenlijk? Daar heb je trouwens ook leuke setjes in :D

Nens: welkom! Je dochter en Wiebel zijn een leuk setje zo :)

Geschoren hafjes, staat altijd wel chique vind ik :j Even kijken hoe stoffel zich houdt deze winter en wat voor temperaturen we krijgen.. Als het "warm" blijft gaat stoffel ook geschoren worden denk ik, hij zit altijd dik in zijn vacht en wordt narrig als hij het te warm heeft

Miiejs: wat een rotnieuws dat pssm :(:)

Siersma: beterschap met je hersens! Laat ze maar rustig beter worden :(:) Was je van het paard gevallen of wat anders..?

Rosanna1990: ik ben zelf bij mijn verzorghaf gekomen via bokt, dus misschien kun je een advertentie plaatsen?
En via via werkt nog altijd het best denk ik :j

Sita: mooi om te lezen dat je zoveel tijd in je verzorgster investeert en dat je daar dan nu ook de vruchten van plukt! :j

Klasien : pfoe dat was schrikken! Nu alles weer ok?

Zo, ik ben weer bij! :D Ik zou eigenlijk naar stal gaan vandaag (zoals elke zaterdag) maar heb afgezegd omdat ik even heeeeeeel hard met stage/school aan de gang moet. Ben een enorme uitsteller en mijn stage loopt op zijn einde, dus moet echt aan de bak nu...
Bleh
Verder vanmiddag verjaardag en morgen weer een dus dat is wel leuk :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:40

Je bent welkom hoor Faringo! Iedereen vind het altijd een superervaring om zn paard mee te nemen. Je hebt hier alles in de buurt, strand bos duinen en polder. Er word elk jaar een weekend concours gehouden eind april geloof ik. Is een populair weekend, misschien een idee voor degene die eens naar Texel willen met paard.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:01

Hier was het vanochtend echt Verschrikkelijk mistig.. maar was er dan ook vroeg uit om de kranten te bezorgen. Hihi die Truusje zou best een leuk mens zijn, maar ga mijn paard daarvoor niet in de kou wassen.

Corelli dat uitstellen is echt zoooo herkenbaar. Ben echt iemand die alles op het laatste moment nog moet doen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:34

Wij hebben ook een hafdame van 16 jaar
Mijn dochter is 21 en kocht haar 2 jaar geleden via deze site van Richella

Nog steeds zijn we super blij met haar en is t nu weer de oude Diva, op haar nieuwe stal
Cool ,nuchter relaxt ,niks boeit haar
Er lande 2 weken terug op nog geen 200 meter afstand een helicopter ,ze keek wel maar het boeide haar niet

Op deze foto is ze nog wat schraal .al groeit ze gelukkig wel weer op de vorige stal werd er weinig ruwvoer gevoerd waardoor ze erg was afgevallen (100)kilo

Afbeelding

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:44

Veel plezier dames met de clinic!

Ik ben al vanaf 7 uur aan het werk. Aan de lopende band paarden poetsen, wassen en optuigen want we hebben vandaag 3 Sinterklaas intochten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:38

Welkom Yentle.

Is toch leuk om te doen Viet. Vind Sint altijd een leuke tijd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:48

Wat leuk Viet! Hebben jullie zoveel geschikte schimmels op stal dan? :)

Ik vind Sinterklaas ook altijd leuk, ben de afgelopen jaren ook altijd Piet geweest op een school :) Helaas zijn we dit jaar wegbezuinigd :(

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:25

Nee geen schimmels haha!

We hebben friesche paarden die voor de koets lopen.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:34

Hey allemaal,
Ik ben al jaren niet meer op bokt geweest, en keek nu weer even.
Grappig dat deze topic bestaat,
Ik val er ook onder.. 25 jaar , rijd niet meer zoveel de afgelopen 3 jaar ( ivm zwangerschap en een paard die opnieuw op conditie getraind moet worden)
Maar ben benieuwd of er hier ook nog bokkers zijn die met hun haflinger springen? Groetjes Kashmir

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:28

Lous schreef:
Stomme Nederlandse wet. Mogen ze van mij toch echt eens wijzigen.
Aan de andere kant, als er op dat moment nou net mensen aanwezig zijn die allergisch zijn voor honden. Tis maar wat ik nu zit te denken op het moment...:)

Mijn gymlerares was allergisch voor mijn hond: of ze nam een pilletje in of aaide hem niet zodat ze geen ‘last’ van kreeg. Er was nog een docente die allergisch was, alleen al als hij in de buurt kwam werd ze ziek. Ik kon Diezel dan goed ergens anders even neer leggen. Ik bedoel, er zijn altijd wel oplossingen te vinden. Als iemand in een restaurant zit en allergisch is, en die zit aardig ver weg, zou diegene toch er geen last van hebben??

Siersma, is inderdaad wel heel vervelend dat je nu niet veel kunt doen :(:) hoe voel je je vandaag?

Sita_ schreef:
Waar ik werkte mochten ook geen geleidehonden mee naar binnen, vond het ook verschrikkelijk om mensen te moeten afwijzen daardoor.
Mensen werden ook echt boos, en terecht ook hoor. Meestal mocht ik dan wel een aanbieding doen om bijv. een menselijke begeleider gratis mee te nemen, maar toch..
Ik werkte in een dierentuin en ik snapte het van de directie ook wel met kans op eventuele ziekten. Maar toch vond k het sneu om blinde mensen dan teleur te moeten stellen..

Maar eigenlijk is dat een kromme regel, toch? Ik bedoel, de ziektes… want alle geleide en hulp honden worden ‘gesorteerd’ als ze iets ‘mankeren’ (ziekte of aandoening) worden ze al niet doorgelaten. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik was een keer bij Ecomare en Diezel mocht mee vond ik echt super!! Diezel vond zeehonden maar raar trouwens, haha :)

Ik word zelf nooit boos, maar ben altijd wat teleurgesteld…

Mando, zo’n vakantie klinkt heerlijk :+: !

Klasien, dat is schrikken zeg van Iris! Gelukkig is ze weer opgeknapt zeg :)

Faringo, oeps, heb je je niet erg bezeerd? Bij ons geld dat inderdaad ook, uitmesten wordt gedaan en voeren ook, maar buitenzetten enz. moet je zelf regelen maar dat is goed te doen er zijn altijd wel mensen op stal die dat willen doen :)

ELpatcho & Sita, heeeeel veel plezier vandaag! Ben heel benieuwd hoe het was! :D

Corelli, verstandig van je om even flink aan de bak te gaan met stage/school, succes :)

Welkom Yentl en Kashmira!

Kashmira, ik spring puppy sprongetjes haha, maar soms springt er wel een meisje voor mij met Madeira :) erg leuk!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:22

Madeira_ schreef:
Sita_ schreef:

Maar eigenlijk is dat een kromme regel, toch? Ik bedoel, de ziektes… want alle geleide en hulp honden worden ‘gesorteerd’ als ze iets ‘mankeren’ (ziekte of aandoening) worden ze al niet doorgelaten. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik was een keer bij Ecomare en Diezel mocht mee vond ik echt super!! Diezel vond zeehonden maar raar trouwens, haha :)

Daar heb je gelijk van, maar als je het van de andere kant bekijkt, de dieren kunnen ook weer ziektes aan de honden overdragen natuurlijk.
In ons geval hadden we vrije doorloopgebieden waar de dieren dus losliepen. Dus kan me van beide kanten wel wat bij voorstellen.
Maar leuk is het natuurlijk niet..

Ik heb fijn gereden vanmiddag tijdens de clinic :j
Kreeg fijn commentaar en we zijn op de goede weg, niet heel veel extra nieuws geleerd, maar meer op mezelf gefocussed zoals benen stil en niet naar beneden kijken.. :+ Dus wel fijne tips gehad..