Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:04

Nee haha inderdaad er is ook niets, maar toch, eerst dat gedoe met die trailer, nieuwe omgeving, een toch wat nerveus paard, binnenbak. Dat maakte toch dat ik ook wat zenuwachtig was. Storm had echt wel wat spanning hoor, want normaal poept hij nooit tijdens het rijden, nu 3x in een half uur hihi. Ik heb hem eind april 4 jaar en ben best een aantal keer met hem op vreemd terrein geweest. Hij deed het ook echt knap. Doe laatste foto is ook echt aan het eind gemaakt, toen was ie behoorlijk moe van alle indrukken haha.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:23


kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:56

Jullie gaan veel te snel kan het niet meer bijhouden :o :D .
Nou AN ziet er leuk uit daar binnen. Ja en indrukken die gaan wel weer weg.

Kim en Nelleke.
Gisteren weer hooi gehaald en gelijk ook maar de stal weer eens heel goed gedaan. Verder Nelleke eens een grote poetsbeurt gegeven. Varken dat ze is. Aankomende week ga ik het rijden weer oppakken als het weer het toe laat. Dan heb ik thuis en alles wat erbij hoort ook weer op orde.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:01

Allemaal goede dingen heb ik te melden;
1e 'k Heb mijn Star Trekk zadel verkocht.
2e Het HAFpad dat er bij zat ook. Niet aan dezelfde persoon
3e Heb een verzorger gevonden waarbij het goed voelt. Met alle dank voor de tip Kim/Kinel.

Peelie: ik heb bijrijder gemaild; je hoort nog van ons.

mandje

Berichten: 941
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:45

Hoi,

Kwam ik even achter dat ik het topic niet meer bij hield. Nu maar weer poging doen

Harmanda en Heidi
Na een aantal weken weer goed op weg te zijn met opbouwen hebben we weer een tegenvaller. Ben zaterdag naar paard 2014 geweest en geen tijd meer om naar Heidi te gaan. Vandaag wou ik even gaan rijden. Dat werd direct weg geblazen toen ik Heidi uit de wei haalde. Ze liep al wat moeilijk mee. Maar kon niet gelijk wat zien haar benen zaten onder de modder. Bij de wasplaats afgespoeld en had gelijk door haar benen waren dik en vooral haar linker (zelfde been als vorige keer) haar rechter been merkte ik dat ze mok had. Gelijk betadine gehaald schoongemaakt. Andere been begonnen en merkte ik een plakkaat van modder op wat er niet af wou. Best well hoog aan haar been richting spronggewricht. Daarin een vieze lelijke wond die behoorlijk warm was. Zo goed mogelijk schoongemaakt en stappen. Nog een keer afspoelen schoonmaken en ingespoten. Wat baal ik zeg. Denk dat ze in de koppel bij de kuil plek weggejaagd word en soms een trap mag ontvangen. Ze staat nu tijdelijk alleen waar het ook droger is. Einde van de middag weer geweest leek wat dunner. Nog schoongemaakt gekoeld en gestapt. Had net een les afgesproken voor aankomende zaterdag hoop dat ik die wel kan rijden.

Sorry voor het lange verhaal moet het even kwijt.

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:57

@harmanda:aaach, wat vervelend zeg,! hopelijk is het weer goed voordat je de les hebt!

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:02

Wat balen zeg Harmanda, hopen dat het snel geneest!

An en Storm;

Kort en bondig. Zo blij is Storm op zijn nieuwe stal :D

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:01

Mandje: loopt je paard dan zo diep in de modder? Dat lijkt mij 3x niks.
Anne: Storm is echt blij.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:19

Ja heb hem voor het eerst sinds tijden weer echt zien genieten gisteren. Dat maakt me echt gelukkig :-)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:47

Faringo schreef:
Ja heb hem voor het eerst sinds tijden weer echt zien genieten gisteren. Dat maakt me echt gelukkig :-)


Verhuizing geslaagd!

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:52

Wauw, leuke foto's van Storm! Hij ziet er blij uit :)

Balen zeg Harmanda! Ben je weer goed aan het opbouwen en dan krijg je zoiets... Hopelijk gaat het snel beter met Heidi en kun je weer lekker aan de slag.

Zo, dat is zeker goed nieuws Sandrina! Hopelijk klikt het goed met je nieuwe verzorger, ook met je haffie natuurlijk.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:45

Nouw harmanda, dat is wel even balen. Hopelijk dat je snel weer erop kunt.
An wat een heerlijke foto's van je storm. Zijn vaak leuke foto's van onze stuiterballen.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:59

Sandrina schreef:
Allemaal goede dingen heb ik te melden;
1e 'k Heb mijn Star Trekk zadel verkocht.
2e Het HAFpad dat er bij zat ook. Niet aan dezelfde persoon
3e Heb een verzorger gevonden waarbij het goed voelt. Met alle dank voor de tip Kim/Kinel.

Peelie: ik heb bijrijder gemaild; je hoort nog van ons.

Heb ik met veel plezier gedaan sandrina. Hopen dat het ook voor lange duur is. Gr.

mandje

Berichten: 941
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:45

@sandrina nee zo diep loopt ze niet in de modder. Maar omdat ik zaterdag niet geweest was en dat er nog aan zat was het hoger opgespat. En met haar staart veegt ze het ook uit over gaat benen. Die plakkaat wat er aan zat was voornamelijk door opgedroogd bloed. Kan helaas pas vanavond weer hoe het gaat.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:53

Mandje: soms zou ik wel willen dat ik Fralla in een landje kan zetten, maar bij ons op blauwe klei wordt het spekglad. Nu staat ze 22 uur op stal..... zucht ook niks, maar het moet maar. Hopen dat ze snel weer het land op kunnen.

Sandrina&Fralla:
Gisteren eerste rit met Noa (=nieuwe verzorger) Nou, Fralla heeft haar uitgeprobeerd en mij erbij: Luister en huiver:
Amper de weg op stoof Fralla weg compleet met bokken. Ik bromde dat DAT niet kan. In ritje van 40 minuten stoof ze 3 x weg. Laatste keer flikte ze dat op een heel glad pad toen er een dragline langskwam (dat doet ie anders nooit!) Dus toen hadden we even rengalop.
Noa schrikt nergens van! En zo moeten we het hebben.
Ze is nog erg jong (14); zal haar nog een tijd begeleiden en dan langzaam 'loslaten'
Vraagje: hoelang zouden jullie haar begeleiden en wanneer 'loslaten'? Ik heb haar ook om een dagje vrij te hebben, niet alleen als groom op de kar.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:16

Wow Sandrina, je hebt weer heel wat mee gemaakt met die blonde ondeugd van je haha. Wat knap dat je bijrijdster niet bang was! Ik had al lang naast de kar gestaan :-p. Over het begeleiden: Ik zou haar gewoon net zo lang begeleiden tot je je er zelf goed bij voelt om Fralla aan haar over te laten, of dat nou 3 dagen of 3 maanden is. Je kunt dan natuurlijk nog even vragen of zij er ook aan toe is. Ik denk dat daar geen tijd voor staat omdat elke verzorgster, elk paard en elke eigenaar anders zijn.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:00

BlondCowGirl:ik zal me niet te veel opdringen en wat initiatieven aan haar overlaten. Dan zie je vaak vanzelf of ze er an toe is om los gelaten te worden.
(ik huiver nog wat louter vanwege haar leeftijd; ik heb eerder 13 jarigen gehad en die zetten rustig een filmpje van mijn kreupele paard op youtube met de link daarvan een mailtje. En maar klagen dat ze wel heel slecht liep! Dat las ik pas in de avond. En gewoon door blijven rijden hè?)

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:03

Zo, dat is ook niet normaal! Ik snap dat je het lastig vindt vanwege de leeftijd, maar daarom zeg ik: wanneer JIJ jou Fralla aan haar over durft te laten haha. En dat zie je inderdaad denk ik het beste door haar zelf wat initiatief te laten nemen. Je zult zien dat als het goed gaat, je vanzelf wel meer vertrouwen in haar krijgt ondanks de leeftijd. Het komt vast helemaal goed!

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:39

BCG: bedankt voor de bemoedigende woorden; ik zal het de tijd geven.

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:06

Gewoon kijken hoe het allemaal loopt. Niet te vroeg zou ik doen. Als het echt goed gaat beetje bij beetje toegeven. Je moet er van beide kanten zeker van zijn.
Het blijven beesten. Zou er wel nadrukkelijk bij zeggen geen filmpjes op internet zetten. Zou hier zelf niet blij mee zijn. Veel succes samen.

Kim en Nelleke

Gisteren heb ik ze nog even flink laten rennen door de wei. Knettergek. Zijn ze wel weer even hun energie kwijt.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:12

Kim: dat van die fimpjes waren andere meiden. Daar heb ik gelukkig al jaren geleden afstand van genomen. Maar ik zal het haar ook zeggen, ja goede tip.

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:48

Ik zou ook gewoon wachten tot jou gevoel zegt dat je haar alleen kan laten Sandrina. Ook al is dat pas over een jaar, jou gevoel moet goed zijn. Voordeel van die meiden van 14 jaar is dan weer wel dat ze weinig tot geen angst hebben in zulke situaties als dat je hierboven beschrijft.

An en Storm;

Maandagochtend kreeg ik nog een leuk filmpje door gestuurd van een spelende Storm. In de avond vond ik Storm maar apart mesten, hij stond te geeuwen en binnen no time was arm paardenbeest enorm aan de schijterij. Conclusie....koliek. DA gebeld, pijnstiller en buscopan gehad. Toen ik om 23.00 uur naar huis ging stond hij gelukkig al lekker op rust met een centebakkie. Om 3 uur in de nacht samen met een vriendin gaan controleren. Hij stond lekker rustig en er lag een hoop mooie keutels in zijn stal. Gisteren is hij gelukkig ook oke gebleven en zijn mest was goed. Als hij vanavond nog goed is mag ik zijn eten weer gaan opbouwen. Was ff spannend maar lijkt gelukkig met een sisser af te lopen. De DA dacht aan een combi van spanning door nieuwe stal, ander voer en andere bacteriën in de lucht enz. Hopen dat het weg blijft als ik zijn voer straks weer opbouw. Als hij gewoon goed blijft dan ga ik vrijdag weer even rijden denk ik en anders zaterdag.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:48

Kinel: Ik geef mijn ogen doe de kost met dat meisje.
Ik las je verhaal over de koliekaanval van Storm en nog voor ik er was dacht ik ook; de vele veranderingen voor Storm hebben dat veroorzaakt. Ander voer, bak, vriendjes, luchtjes etc. Ga naar na als jij verhuist wat je wennen moet aan dingen waarvan je niet wist wat belangrijk voor je was...................

Faringo
Berichten: 8331
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:52

Ja is ook zo hoor. Ik krijg zelf ook last van mijn darmen met spanning hahaha. Heb nog niets gehoord dus denk dat alles wel oke is met hem. Denk gewoon een dikke krampaanval. Gisteren dweilde hij al bijna het erf weer aan met me.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:40

Dweilde hij jou rond? Doer Fralla ook regelmatig; vooral als er nieuwe mensen zijn. Dat staat zo lekker; " Wat jij! Terug die stal in! Ben je nu een haartje? Potjandomme" Maar het moet wel, anders is ze de hele dag niet handelbaar.