[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:28

Lisa; wat fijn dat jullie weer uit de dip zijn!
Oei ja ik moet mijn profiel ook maar weer eens opnieuw maken, heb paar weken terug alles eruit geknikkerd :D
Liekjje; Ik doe, als er zoveel vliegen etc zitten altijd snel even rossen en dan gelijk inspuiten met vliegenspul en dan pas de rest. Helpt wel een beetje ;)

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:50

wooowh ik lees morgen even bij want moet nu snel weg blijf bij eeen vriendin slapennnn

doeiii

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:57

@ RM_ Bedankt voor de tip! Zal het eens proberen!! Heb ook andere vliegenspray geprobeerd wat ze ook op koeien en andere vee spuiten. en heb ook een keer van de dierenarts iets gekregen dan kwam er vloeibaar blauw spul op haar rug! Dat werkte ook wel maar was weer gelijk 7 euro voor 1malig..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:27

Yvank, ziet er leuk uit.

Hier vallen de dazen etc. wel mee. Paard krijgt alleen een kap op geen spray o.i.d.

Net een heerlijk ritje gemaakt. LEkker naar huis gereden.
Waren wel een aantal gekken op de weg. Auto's die in de kont zitten, motor die met 100 km per uur voorbij komt rijden etc.
Gelukkig interesseert het peeps allemaal niets.
Moeders durfde nooit op peeps(bang voor paarden) maar is er net even opgeweest. Volgende keer wil ze een stukje stappen.
Op de eerste foto ligt het zadel scheef, had nog niet aangesingeld en dat moet toch echt wel goed met dit zadel(boomloos)
Afbeelding
Net onderweg
Afbeelding
Bijna thuis
Afbeelding
Met moeders

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:41

Heerlijke foto's van Pep! :D

Hier kan nu echt niet buiten worden gereden.. Verder landinwaarts kun je niet wonen, en het stikt hier dan ook van de dazen en alles :P Wel jammer want Nib vind het heerlijk even af te koelen in het water!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:42

Wat jammer zeg, hier gelukkig niet veel last.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:44

Achjaa.. Ze kunnen gelukkig tot 12uur redelijk rustig in't land staan, daarna willen ze wel echt allemaal naar binnen! Nibbit gaat altijd 9u naar buiten, en om 10u wil hij eigenlijk alweer naar binnen, maar hij heeft dat het hele jaar door. :+ Hij blijft een raar paard..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:45

haha gekke nib.
Peeps gaat rond 1 uur half 2? naar buiten en rond half zes zes uur weer naar binnen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:51

Angel staat dag en nacht buiten! Die vind dat heerlijk ondanks de vliegen en dazen!
Ze staat vanaf haar geboorte eigenlijk altijd buiten! Stal vind ze minder leuk! Ze wil het liefst heel de dag lekker genieten buiten!! Als ze op stal sta kijk ze ook het liefst naar buiten! :P

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:53

Nibbit vind buitenstaan opzich wel leuk voor een paar uurtjes. Lekker met buurman Mike rennen en ondertussen zijn kudde in de gaten houden, maar volgens Nibbit verveelt dat :P Hij vind het wel heerlijk als ik bij hem in de wei kom en ga spelen (hij staat op een soort dijk) dan is het van rustig naar achter, en wie het snelst weer vooraan is :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:56

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:15

Haha dat doe ik ook vaak met Angel. Ze rent dan echt keihard naar beneden helemaal naar achtere.. En dan moeten we een beetje omhoog klimmen om weer terug te gaan.. nou dat vind ze heerlijk! allemaal gekke sprongen en geluiden erbij maken! :P

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:42

Atlas staat in de zomer ook dag en nacht buiten :)
Vliegendeken, kap etc werkt echt niet bij hem, die heeft hij na 30 minuten al af ;)

Leuke foto's van Peeps weer. Mijn moeder was ook bang voor paarden, nu bijna niet meer. Maar erop gaat haar dan wel weer te ver :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:45

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:36

Goed zo jolandaa! Als je je paard in noordwijk stalt kan je elke dag naar het strand ;) Ik heb al de perfecte stal gezien, in noordwijkerhout :D Lijkt me echt geweldig.
Ankie wilde ook niet in het zeewater, hoewel ze helemaal niet bang is voor water. Ze wilde wel in die plassen op het strand. Blijkbaar is ze vooral bang van het schuim. Misschien is dat met donna ook zo?

@RM: ja het is idd een soort van virus :)

@peelie: het is niet dat ik die mailtjes met opzet zelf doorstuur ;) Dat doet ie zelf.

@lisa: is een vliegendeken geen optie?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 09-08-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:38

Dat is het ook bij Donna.

Iedere keer als er een golfje kwam met klein schuimkraag, ging ze hard in dr achteruit, hahahaha maar we hebben zo gelachu om dr.
Zelfs nog een keer in dr achteruit geprobeerd er in te krijgen, maar ook dat werkte niet, toen nam ze een mega sprong naar voren en lag ik bijna zand te happen, was ook geen goed plan.
Maar we hebben wel lol gehad.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:48

Haha in zijn achteruit? Dat had ik wel willen zien :D Maar straks als je in zoeterwoude staat, kan je niet meer zo makkelijk naar het strand hoor!

Deze stal had ik gezien: http://link.marktplaats.nl/363364838

Maar ik ga niet reageren, ik moet eerst maar zeker weten of ik genoeg tijd over hou ;) . Ik schiet er niks mee op als ik alleen in het weekend kan gaan.
En voor jou is noordwijkerhout zeker te ver weg jolanda?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:18

Oh lijkt me echt geweldig een stal aan het strand!

Elke dag het strand op en nog een voordeel is dat mijn shetten dan minder/geen last van hun eczeem hebben :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 03:46

ik ben ook een aantal keer op het stand geweest met mara, maar ik beschik nu niet over een trailer, en om nou iedere keer 25 euro neer te leggen vind ik absurd duur... Dat gaat niet werken dus...

Hier heb ik heide en bos waar je eigenlijk voor moet betalen, maar ik nooit heb gedaan. Heb ook nooit een boswachter oid gezien. Wat nog veel stommer is, is dat wandelaars en fietsers niet hoeven te betalen.. Ra-ra welke paden worden onderhouden... Iig niet de ruiterpaden :+

Ik heb vandaag Matador voor de 2e keer mee naar binnen genomen. Hij was wel braaf. Beetje gillen en een paar keer poging gedaan tot stijgeren, maar hij kwam niet verder dan huppelen. Mara heb ik gereden, wat een drama. Ze zat behoorlijk vast op rechts (terwijl ze normaal een beetje vast houd op links, maar na een beetje rijden 9,9 van de 10 al snel weer over is) Ik weet dus niet wat mijn zus allenmaal uit gespookt heeft, maar Mara reageerd niet meer op been, zit super vast op rechts en gaat alleen maar hard met haar dikke nek er op. Kortom, ik kan helemaal niks. Heel fijn.... Dat word weer een paar keer rijden voordat er uit is..

Mara en Matador hebben de afgelopen anderhalf jaar alleen maar samen gestaan, hierdoor is Mattie echt zwaar gaan plakken aan Mara en flipte gewoon helemaal als ik Mara mee nam. Nu sta ik daar bijna een maand en hebben we besloten Mara en Matador appart te zetten zodat Matador ook weer nieuwe vriendjes kan maken en kan spelen enzo.. Mara is niet zo een speelkont, ze graast liever :+
Nouja, die paarden staan dus ook al vanaf begin af aan naast elkaar en hebben kunnen snuffelen en kroelen en doen. Toen we de paarden bij elkaar zetten was er dus ook niks aan de hand, het ging allenmaal heeeeel relaxed. Bij Matador is er op een gegeven moment eerst wat zachtjes gespeeld, en daarna is zelfs de hele kudde aan de kletter gegaan. Ze gingen met z'n allen als kippen zonder kop door die wei. Matador is echt mega snel, maar hij had nog niet door waar het schikdraad presies staat daar. Dus hij had het gas nog niet helemaal open getrokken. Mara staat er nu naast, maar met andere paarden. Die ging helemaal meer rennen met die andere kudde. Was echt geen gezicht. :P De paarden die er voor haar nu 'nieuw' bij waren negeerde ze 100%. Er kon, toen ik haar in de wei zette, nieteens een snuffel vanaf. Beetje saai :+ Maargoed, we hebben aktie gezien, en we hebben saai gezien :+

Ow, ja... Ik ben ook nog met een stal genootje mee geweest met het wagentje met 2 van haar minipaardjes (ze heeft er 4) Was ook wel leuk :+ Er stond eentje voor die nog een beetje schrikkerig is, dus die schoot soms alle kanten op. De ander die er naast stond is heel rustig en echt een diezeltje. Hij was in het begin niet vooruit te branden, maar daarna denderde hij overal doorheen en was niet meer te stoppen :+

Nou, dat waren mijn belefingen van vandaag wel :+ het is een heel verhaal geworden :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:03

Fijn dat matador braaf was en balen dat mara vast zit. Maar dat komt wel weer goed.
Fijn dat het uit elkaar halen ook goed is gegaan.

Ik ga nu even het strandtopic en het topic van sterre bekijken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:15

Ik wil ook weer een keer met peeps naar het strand.
Kijken of ze dan wel braaf is.
Bos, weg, alles geen probleem maar strand was doodeng en dus was peepsie niet braaf:P.
gingen in de winter, het vroor nog net niet, waaide ontzettend hard, golven waren 10 meter hoog en dus vond peeps het doodeng want was de eerste keer op het strand.
Wat zicht uitte in wegrennen en bokken.
Maar daarna toch wel fijn gereden en ook met de voetjes door het water geweest.
Helaas geen trailer maar wil binennkort toch wel een x naar het strand weer.

Gisteren ging ik bij me zus der vriend achterop de fiets en hij dacht dat die wel even hard kon gaan fietsen wat zich uitte in fietsen op 1 wiel(per ongeluk).
Ik had me niet beet en lazerde er dus af, vol met me rug op de grond(Stenen). Gelukkig niet dik meer op een klein stulje na maar echt heel me rug is stijf en zit vast. En last van 1 pols.
pf..

Vanvond weer een buitenritje met mn brave paardje maken.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:36

Jolanda wat ziet dat er heerlijk uit zo op het strand, ben echt mega jaloers op jou! :P

Gail balen dat Mara niet lekker was met rijden, maarja komt zeker weer goed! :D En fijn dat Matador zo makkelijk was! ;)

Aah pijnlijk Horsii :(:)

Nibbit heeft wel eens meegdaan met de Strö ofzoiets :P Toen hij nog maar 3 was al, hij bleef toen heerlijk rustig. :D Alleen vanuit hier is het dík 3 uur rijden naar het strand..

Nibbit heeft trouwens een nieuwe baan erbij, kinderen met angst helpen :D Vriendin van me was gisteren mee naar Nibbit, en is eigenlijk doodsbang voor paarden. Maar op Nibbit wou ze wel op, en ze wou er ook niet meer af :P

Slechte kwaliteit.. Maar roze staat hem best goed, niet? :+
Afbeelding

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:38

@ Liiisaaa: Roze staat hem geweldig! <3 Ik ben gek op roze :P Ik heb ook een knalroze dekje voor Angel en dat staat er dr oook echt super goed!

Ik ga zo naar paardenwinkel kijken voor een nieuw zadel :D :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:40

Haha ik hou helemaal niet van roze, al helemaal niet op Nibbit.. Maar stiekem heeft het ook wel iets heel liefs! :D Binnenkort penny-shoot met Nibbit :P

Aah ik wil mee naar de ruitersportwinkel <3

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:41

mooie fotos gezien

nou we zijn dan nu echt hele maal over vandaar dat ik er ff niet was nu de volgende drute we gaan op 8-9-2010 trouwen