het heeft nog niet eens gevroren!! en zou ik dan al 300 grams opleggen?? dan krijgt ze het straks vast en zeker koud! ze voelt nu lekker warm aan onder de deken~! nee, als ik het zelf koud vind buiten doe ik er wel een deken onder, maar dat is nu echt nog niet nodig, en ze staat alleen snachts op stal
ja als het wat kouder wordt, doe ik er eerst een fleecedeken onder denk ik. en daarna komt de 220grams onderdeken eronder : ze voelt nu lekker warm aan onder de deken
Het ligt er ook maar aan in wat voor een stal je paard staat Ik heb er nu wel al een 300 grams op (ze is half geschoren, maar staat dag en nacht in een uitloopstal dus buiten). Als het gaat vriezen doe ik of een 400 grams staldeken met regendeken, of er gaat gewoon een wollen deken onder.
Toen ik haar helemaal schoor, stond ze nog in een warmere binnenstal. Toen begon ik ook altijd meteen met 300 grams, maar volgensmij was het toen ook nooit zo warm in november/december..
Angelique heb ik dit jaar voor het eerst helemaal geschoren! Echt ideaal! Wel merk ik dat hij minder snel aankomt van een kruiwagen hooi, omdat hij meer energie nodig is voor het op temperatuur houden van zijn lichaam. Ze staat nu onder twee dekens en gaat iedere dag 3 uurtjes naar buiten, wanneer het weer meezit. Wel heb je er veel meer werk mee, maar aangezien ik haar toch iedere dag gebruik... Is het voor mij een verstandige keuze geweest.
viva staat onnder 300 grams en soms heeft ze er nog een zweetdeken onder. en haar vacht is nu, na 3 weken alweer terug. toch een teken dat ze die hoeveelheid grammen wel nodig heeft...
Ik scheer ze niet. Mocht ze onverwachts terug gaan naar de eigenaar om wat voor reden dan ook, dan moet ze zo de weide op kunnen zonder deken. Dit is omdat ze in een kudde loopt.
vandaag hebben we becky eindelijk helemaal af geschoren. benen hebben we niet gedaan en het hoofd maar voor de helft. het ziet er een beetje raar uit maar ik vind het wel grappig!
hier een fot met dr "scheerster" saskia uit mijn klas.
Ook hebben we wat figuurtjes op dr kont die voor mij allemaal een speciale betekenins hebben (en tja dan kan je niet kiezen dus dan maar allemaal ) hier waren ze nog niet helemaal af ze moesten nog even afgewerkt worden maar jullie hebben iig een idee
ja ik zat ook heel erg te twijfelen tussen de 2 dekens maar heb toch maar voor deze gekozen (iedereen op stal gaat spontaan het volkslied zingen als ze dr zien )
max is ook al sinds half oktober geschoren,en staat nu onder een 350 gr deken,vorig jaar had ik een te dunne deken opgedaan en met 3 weken kon ik hem weer scheren.