Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:54

Sammie schreef:
Wat zijn je redenen om het wel te doen en wat om het niet te doen?

Redenen om het niet doen;

-Vaag verhaal.
-Paardje ziet er momenteel in mijn ogen slecht verzorgd uit.
-Keuren kan maar k.k. ( ik ga er vanuit dat de verkoper een paard verkoopt en in orde is. Mocht er afkeuring zijn dit op zijn kosten komt. Dit icm het verhaal )
-Geen papier
-Te vroeg ingereden en veel belast op jonge leeftijd.
-Mogelijk een mengelmoes dat zeer zeker op een haffie lijkt.

Redenen om het wel te doen;

-Lief dier
-Braaf ( nu wel maar hoe is dit nadat de conditie op orde is?)
-Mooie stokmaat

Hiermee wil ik heel duidelijk aangeven dat niet alles op dat PAPIER draait hihi. Sommige denken dat alleen dat de reden is maar dat is het niet. Mijn vraag was of het paardje dan raszuiver is en velen hebben mij antwoord gegeven waar ik dankbaar voor ben. Maar het verhaal is nu iets verder. Ik ben met verstand gaan denken, overleggen en heb er een nachtje over nagedacht. Vandaar deze beslissing. <3

Sammie

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:00

Dat het een mengelmoes is geloof ik persoonlijk niet, zelfs niet de optie mogelijk. :)) Maar je lijst om het niet te doen is een stuk pragmatischer (en langer) dan om het wel te doen. Als dit dier toch pas in september weg gaat kun je altijd nog gewoon lekker verder kijken en kom je niks tegen dan kun je evt. deze alsnog te kopen. Vermits inmiddels niet weg, maar dat is dan pech. Er lopen meer haflingers rond :D

Een goed baasje zal deze ook vast wel krijgen, dus op dat gebied hoef je geen 'angst' te hebben. Je kan ook niet alles redden en je moet er zelf ook een goed gevoel bij hebben :)

Doutsen_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:00

Wat een reacties haha. Uiteindelijk moet je toch zelf een beslissing nemen :j Ik hoop dat je snel een leuke pony vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:02

Sammie schreef:
Dat het een mengelmoes is geloof ik persoonlijk niet, zelfs niet de optie mogelijk. :)) Maar je lijst om het niet te doen is een stuk pragmatischer (en langer) dan om het wel te doen. Als dit dier toch pas in september weg gaat kun je altijd nog gewoon lekker verder kijken en kom je niks tegen dan kun je evt. deze alsnog te kopen. Vermits inmiddels niet weg, maar dat is dan pech. Er lopen meer haflingers rond :D

Een goed baasje zal deze ook vast wel krijgen, dus op dat gebied hoef je geen 'angst' te hebben. Je kan ook niet alles redden en je moet er zelf ook een goed gevoel bij hebben :)

Er is al een geïntresseerde en heb de gegevens aan haar doorgestuurd! Misschien wordt zij de nieuwe eigenaresse! :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:57

Ja gewoon zoeken naar iets waarbij alles klopt wat jij zoekt. Ik zou ook een beter gevoel hebben met een complete stamboom. Niet voor de fok maar gewoon dat je kan nazoeken wat de voorouders gepresteerd hebben en het idee dat het dier bewust gefokt is op kwaliteit en er niet vermeerderd is omdat er toevallig een hengst en een merrie voorhanden was.
Het niet hebben van de basisenting is op zich geen probleem. Kan altijd nog maar zegt wel wat over de eigenaar. Als dat al niet op orde is wie zegt dan dattie 20 euro voor de wormenkuur wel in het dier geinvesteerd is. Of die 400 euro voor een passend zadel. Ik vind het een verstandig besluit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:15

Je hoeft ook niet de eerste de beste te kopen.Ik vind het een leuke pony, maar het gaat erom dat jij er blij mee zult zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:44

Daarom! Alles komt uiteindelijk goed, mochten er mensen zijn met suggesties dan ben ik daar zeker voor in. Grote haf, merrie of ruin, braaf en tussen de 3-7 jaar oud. Budget is bespreekbaar. :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:41

Ik zou als ik jou was altijd keuren op kk kosten koper! jij wilt een goed paard wat bij jou en je gebruiks doel past!. Zoek een bertouwbarde DA en breng die mee dat bespaard uit eindelijk de kosten hoe maf het ook klinkt.
Het enten is ook peanuts is ook zo gebeurd, 2x een prik en huisbezoek in 6 weken stelt niets voor!
en met handtekening is hij weer klaar voor een jaar.

Echter je twijfels bij het verhaal kan ik snappen en dat vindt ik zelf je belangrijkste argument!
Pas als je het juiste paard voor je hebt voel je dat ook, vertrouw op je intuïtie!
blijf ons wel updaten naar je aankoop toe ik ben heel nieuwsgierig wat het wel wordt hafje tinker kruising etc.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:08

Alle paardjes die ik ooit gekocht heb, op 1 na hadden geen of een verlopen enting. Geen probleem. Ik had een Welsh, zonder papier alleen met paspoort ( van het fjordenpaardenstamboek) gekocht als 5 jarige, geen idee wat de achtergrond was of waar ze vandaan kwam. Vast niet raszuiver maar ze leek precies een Welsh. Ze was ook schraal maar uitgegroeid tot mooie pony. Ze was de beste pony die ik ooit heb gehad! Zou haar zo weer kopen. Op een mooi papier kun je niet rijden. En papier zegt ook niet altijd alles en bepaald niet het karakter. Keuringskosten worden meestal betaald door de koper. Als ik een paard verkoop moet ook de koper zelf de kosten betalen. Hun willen een keuring. Als ik denk dat hij wat mankeert verkoop ik hem niet

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:06

Janneke_x schreef:
Sammie schreef:
Wat zijn je redenen om het wel te doen en wat om het niet te doen?

-Vaag verhaal.
-Keuren kan maar k.k. ( ik ga er vanuit dat de verkoper een paard verkoopt en in orde is. Mocht er afkeuring zijn dit op zijn kosten komt. Dit icm het verhaal )
-Geen papier

-Lief dier
-Mooie stokmaat

Hiermee wil ik heel duidelijk aangeven dat niet alles op dat PAPIER draait hihi. Sommige denken dat alleen dat de reden is maar dat is het niet. Mijn vraag was of het paardje dan raszuiver is en velen hebben mij antwoord gegeven waar ik dankbaar voor ben. Maar het verhaal is nu iets verder. Ik ben met verstand gaan denken, overleggen en heb er een nachtje over nagedacht. Vandaar deze beslissing. <3

Maar TS gisteren zat er een uur tussen je "ja, ik ga het doen" en "nee, ik ben verandert van mening", zo snel veranderen van mening? Je wist al deze punten al op voorhand, zelfs toen je daar was..verstand komt niet zo plots in één keer boven drijven. Ik zie een Haflinger die wat schraal en onbespierd is, beste verzorging gehad? Nee, dat niet. Als je echt zo verliefd was/bent op hem, dan ga je er gewoon voor en laat je een DA meekomen. Basisenting zetten is helemaal niets, je wilt niet weten hoeveel paarden zelfs nog nooit geënt zijn. Beestje even laten bijkomen zowel mentaal als lichamelijk gaat ook al heel veel doen. Aan je redenen zijn dus veel dingen aan te veranderen waardoor het allemaal oké is, maar dat wil je ervoor over hebben of niet.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:15

Mijn ouders hebben haflingers merries ik denk dat ze wel willen minderen er zijn er 4 waarvan 1 ingereden 1 half ingereden en 2 onbeleerd gegevens kan je in PB krijgen. Ze worden dagje ouder mijn ouders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:26

Memere schreef:
Janneke_x schreef:

-Vaag verhaal.
-Geen papier

-Lief dier
-Mooie stokmaat

Maar TS gisteren zat er een uur tussen je "ja, ik ga het doen" en "nee, ik ben verandert van mening", zo snel veranderen van mening? Je wist al deze punten al op voorhand, zelfs toen je daar was..verstand komt niet zo plots in één keer boven drijven. Ik zie een Haflinger die wat schraal en onbespierd is, beste verzorging gehad? Nee, dat niet. Als je echt zo verliefd was/bent op hem, dan ga je er gewoon voor en laat je een DA meekomen. Basisenting zetten is helemaal niets, je wilt niet weten hoeveel paarden zelfs nog nooit geënt zijn. Beestje even laten bijkomen zowel mentaal als lichamelijk gaat ook al heel veel doen. Aan je redenen zijn dus veel dingen aan te veranderen waardoor het allemaal oké is, maar dat wil je ervoor over hebben of niet.

Als iets mij verstandig lijkt, is als TS kiest voor iets wat voor haar goed voelt. Dit voelt kennelijk niet goed. En ja, dat gevoel kan nou eenmaal in een keer komen bovendrijven. Dan worden dingen waar je eerst overheen stapt opeens een bezwaar. Niks mis mee. De twijfels van vandaag, zijn de zorgen voor morgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:13

Ik snap niet waarom bokkers dat paard zo nodig willen opdringen aan TS of waarom TS uberhaupt moet onderbouwen om hem niet te nemen. Zij moet 'm toch betalen? :?
Al was het argument dat de manen te lang zijn. Als dat voor haar voldoende is om naar "nee" te kantelen is het nee. Pony vindt wel een andere baas.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:17

Is waar, hoor, en dan een baas die wel voor 100% voor hem kiest, zoals hij is.
Dat verdient ieder dier.

Maar begin dan niet gelijk zo dramatisch met "verliefd" en "redden"....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:21

Je kan ook zeggen dat je niet zo dramatisch moet reageren als ze zich bedenkt. Dramatisch doen kan elke bokker wat van. TS wilde m vooral redden maar dat is het ook volgens mij.

"redden" is leuk maar kost ook stukken van mensen. Daar moet je ook maar voor "in" zijn. Heb hier eentje staan die al meer gekost heeft dan hij ooit nog gaat opbrengen. Ik zou het meteen weer opnieuw doen omdat ik gek van hem ben maar als die "klik" er niet zo duidelijk is dat je je toch nog kan bedenken en dat je twijfelt dan moet je het gewoon niet doen. Verliefd zijn is niet genoeg, je moet vrijwel meteen van zo'n dier houden om er geen spijt van te krijgen en dat was hier duidelijk niet aan de orde.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-06-16 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:22

Hoop dat je nu niet mij bedoelt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:25

Had 'm even ge-edit om duidelijker te maken maar was te laat. :')
En ja, ik vind dat opdringen en dat zeuren over het bedenken behoorlijk dramatiseren ja. Zo'n dier heeft iemand nodig die vanaf moment 1 als een leeuw voor 'm wil vechten. Niet iemand die twijfelt. Dus gewoon laten staan. (nu ziet deze nog vrij goed uit vergeleken met wat ik op gehaald heb maar het blijft hetzelfde bij eender welke verwaarlozing; als je ze eenmaal hebt kom je er altijd achter dat er meer scheelde dan je dacht.)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:31

Bedoelen we dus gewoon hetzelfde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:08

Haha! Het komt vanzelf goed, er reageren mensen op mijn aanvraag en daarmee ben ik nu in contact. Als ik mijn paard gevonden heb zal ik zeker even een foto plaatsen! :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:55

Heb ook een kruising paard gefokt 19jaar geleden mijn ouders hadden shetten en haflingers kwam gewoon in dat paspoort te staan dus kruising tuiger met haflingerpaspoort of shet(maakt niet uit) paard blijft zelfde

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:15

Janneke, ik welke regio woon je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:12

suffie schreef:
Janneke, ik welke regio woon je als ik vragen mag?

Noord-Limburg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:47

cariena1 schreef:
Mijn ouders hebben haflingers merries ik denk dat ze wel willen minderen er zijn er 4 waarvan 1 ingereden 1 half ingereden en 2 onbeleerd gegevens kan je in PB krijgen. Ze worden dagje ouder mijn ouders :)

Ik heb een prive bericht gestuurd :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:09

Ik zie een enig zins een ramshoofd en hij oogt iets hoger maar tis wel een leukerd. hm dat zijn wel veel nadelen , bij twijfel dan toch maar verder kijken

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:52

En hoe is het met de zoektocht Janneke?