Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_ayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:51

Hallo ,
ik kom me hier ook ff melden :D ik en sins vrijdag trotse eigenaar van een hafje van 2,5j genaamt ayka

lisa en ayka
vandaag loopt ze trg op de weide we hebben haar eerst op de padock laten lopen omdat ze moeilijk was voor te nemen en nu lukt het al redelijk goed en sins vanmiddag op de wei gestoken dat beetje groter is....
en weg was ze := heb dr lekker laten doen en hopen dat het morgn goed gaat gaan. heb ze lekker gepoest en een beetje met haar aan de hand verder de manege verkent. en ze doet het goed voor zo groen te zijn want ze komt eigenlijk gwn van de wei en er is niks niet mee gedaan geweest

ons ayka op de wei ze had der deugt van
Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:01

Hoi allemaal.

Even snel mijn Dagboekverhaal

Harmanda en Heidi.
Vandaag even gereden. Maar echt ze reageerde zo slecht op mijn been. Steeds overgangen gereden. Maar het werd gewoon niet beter. Ik heb eigenlijk mijn instructrice beloofd om geen zweepje te pakken. Maar was vandaag zo ten einde raad. Heb toch wel een zweepje gepakt en had hem alleen maar vast en ze liep als een zonnetje. Ze reageerde normaal op mijn beenhulpen. Ze wou lekker door galopperen. Af en toe bleef ze weer plakken aan mijn been gaf ik haar een heeeel klein tikje. Waar ik mijn eigen hand nog wel onder durf te leggen zo zacht. En ze reageerde gelijk weer. Na ongeveer 5 min goed actief gelopen te hebben heb ik het zweepje weggegooid nog heel even doorgereden dat ze ook zonder zweep reageert en daarna heeel uitbundig beloond.
Helaas weet ik dat dit maar een tijdelijke oplossing is. Tenzij de paardenregelementen gaan wijzigen. (wat toch niet gebeurt). In de klasse M1 mag je gewoon niet meer met zweep rijden.
Dus we moeten het ook zonder zweep kunnen. Want als Heidi doorheeft dat ik geen zweep meer heb zakt ze dus weer als een pudding in elkaar. Als iemand hiervoor nog oefeningen heeft. Of tips heel graag want loop hier al heel lang tegenaan.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:16

Marga,, wat een leukerd is het toch en fijn dat het zo goed gaat.
Welcome Liza.

--
Jodie en Delano

Vandaag in de binnen bak gereden, en merk toch dat alles dan veel beter gaat.. Waarom??,, hij heeft dan minder afleiding voor de binnenbak moet je betalen dus zijn weinig mensen die daar in rijden buiten bak is veel drukker en loopt iedereen omheen. staan 75/100 paarden bij ons op stal dus is altijd wel bedrijvig. Maar heerlijk gereden vandaag wel 1,5 uur lang en wauw wat ben ik trots op mijn ponypaard. Zo fijn als alles dan weer goed gaat en hij echt zijn best weer doet.. + het scheelt mij weer heel veel energie. Na 1,5 uur raakte ie wel wat moe waardoor hij dan gaat etteren maar hij heeft wel intensief 1,5 gelopen dus neem het hem niet kwalijk. Als alles straks weer 100% goed gaat ga ik even vragen of iemand even wilt filmen en foto's maken.

dat was weer verhaal van de dag.

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:23

meiden, t spijt me, maar ik denk dat ik me terug terek, k zal nog wel mee lezen en af en toe miss op ons vaste clubje reageren, maar verdeer heb k gewoon geen tijd
nu school weer begonnen is, heb k het weer heel druk en ga k emotioneel ook weer wat achteruit
sorry meiden

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:17

Marga@ shakira heeft maximaal 2dagen vrij (tenminste dat probeer ik :P, lukt niet altijd). Maar over het algemeen doe ik veel met haar omdat in die conditie op pijl wil houden.

Iemand heeft mij dat ook verteld dat de manen sneller groeien. Dus ik heb het geprobeert. Maar ten eerste vind ik het best veel werk, je moet het elke week eruit halen en dan weer invlechten.
Bij shakira was er toen ook een stuk aan het begin van de vlecht los gegaan. Ik vlecht het alleen in als het gaat regenen en veel wind is want dan kitten haar haren sneller. Maar voor de rest is het lekker los.

Jodie@ ik wil je drakie wel eens ontmoeite :P.
Harmanda@ lastig zonder zweep. Ik heb dat ook met shakira ik hoef alleen me zweep in me handen te doen en dan weet ze gewoon dat ze moet werken. Maar zonder zweep reageert ze gewoon laks. Rij je ook met spoortjes?

Wieneke@ jammer zeg. Maar ik begrijp het wel. Hoe bedoel je dat je emotioneel achteruit gaat (mag ook pben). In ieder geval veel succes met school.

Josien en Shakira
Vandaag heb ik shakira lekker gelongeerd. Ze was echt super braaf. Mijn commando voor galop is ja.
En doe dan altijd van draf naar galop en ze moet gewoon goed op mij commando galopperen. Maar dat deed ze echt super op mijn commando en ze mag dan ook pas in draf als ik hooooo zeg. Dat deed ze ook prima!!
Trots op mij girly girly paard ( zo als een stalgenoot altijd shakira noemt)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:21

Oooh Jammer Wieneke! Maar school gaat voor.
Je bent altijd welkom en als je iets kwijt wil mijn pb staat altijd voor je open! X
gellukig ga je niet helemaal weg :D

@Jodie: mooi dat het de goeie kant op gaat, hopen dat het zo blijft!

Aranka en Sandra:
Vandaag even voorbij gefietst en aangegaan, dus niet gereden maar een beetje geknuffeld met de dames. Sandra liep me de hele tijd achterna dus ben ik de grote weide met haar opgeweest. Dat vind ze helemaal geweldig lekker samen rennen :D
Laatst bijgewerkt door arankeng op 05-09-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:22

Sorry, even niet goed bijgelezen. Komt de volgende keer weer

An en Storm:
Ik had vanavond mijn privéles en ik heb eindelijk maar dan ook eindelijk zo fijn gereden. Totaal andere manier van aanpak. Lang en laag en de motor van achteruit. Meiden echt, in die 2,5 jaar dat ik hem heb, heb ik nog niet zo gereden. Er gaat een wereld voor me open :-). Zit echt na te genieten op de bank. Beetje jammer dat veel foto's zijn mislukt omdat het te donker werd, maar hier toch een aantal om een beetje een beeld te krijgen. Denk dat jullie ook wel blij worden hiervan :-)

Storm zou Storm niet zijn, stilstaan blijft niet leuk. Is nog voor de les ;-)
Afbeelding

Heerlijk koppie
Afbeelding

Inrijden
Afbeelding

Tijdens de les
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje rotkwaliteit, maar gaat om het idee. Instructrice vond dat ik een B proef met 2 vingers in mijn neus kan rijden en een L1 proef ook nog wel dus dat is leuk om te horen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:28

Annemarie Storm heeft echt een leuk koppie! De foto's zien er goed uit! Zover je het kan zien op de foto's kom je inderdaad makkelijk de B door! Netjes!

Welkom Lisa!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:36

Welkom Lisa :)

Jammer Wieneke dat je weggaat.. maar ik snap het, heb het zelf ook vreselijk druk met school.

Fijn dat shakira zo goed luistert!

Leuke foto's en verslag van Storm. Hij loopt erg leuk, dat probleem met stilstaan heb ik met angel ook. Altijd met opstappen. Maar ik blijf zo lang klooien met der tot ze stil staat, soms zijn we er wel 10 minuten mee bezig ! Maar uiteindelijk verwacht ik wel resultaat haha. Leuke foto's :) en wat heeft jou lesgeefster mooi haar hahahaha!!

Maureen en Angel:
Vandaag lekker gereden met mn nieuw lakhoofdstel en mn springschoentjes. De springschoenen maakte der echt sportief en ze stonden gewoon super :) Ben er erg blij mee ! Ook liep ze erg fijn, helaas krijg ik haar maar niet rustig in de galop en ik weet ook niet goed hoe ik het moet doen. Achja het komt vanzelf wel!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:40

Ja k blijf wel mee lezen enzo want kan jullie niet missen dus als je me nodig hebt haha, gwn zeggen want k lees het echt wel
T zal niet zijn dat k ineens niet meer reageer hoor

Knappe storm

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:29

@Marga; wat leuk om te lezen dat ze de grondwerk oefeningen zo goed doet. Leuk die vlechtjes bij Sacha.
@Lisa; welkom.
@Wieneke; succes met al je schoolwerk.
@Josien; wat fijn dat het zo goed ging!
@Annemarie: leuk om te lezen en te zien dat je zo lekker gelest hebt! Knap paardje!

Sabrina en Harry
Vanavond lekker gereden in de bak.
Reed vanavond nog een paardje in de bak, meestal rijden we alleen in de bak.
Daardoor was Harry lekker voorwaarts voor zijn doen, wilde graag naar het andere paardje toe rijden.
Geen spannende dingen, beetje tempo wisselingen gereden en voltes.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:01

leuke paardjes die er voorbij komen, krijg het maar niet voor elkaar om een foto te plaatsen. dus ga nog even oefenen. gisteren had nelleke in het begin met longeren even geen zin om wat te doen, maar dat veranderde gauw en liep ze lekker door. de shetten keken zo van doe jij maar lekker werken wij kijken wel. maar morgen mogen ze met z`n alle rennen. vandaag lekker met z`n 2-en de hei op.zo ga nu wat doen en mijn dochter naar school brengen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 07:48

@Kinel, wil je ook zo reageren zoals de rest doet. Dus je naam en naam paard: Zie zoals hierboven van Sabrina, dat leest wat makkelijker en krijg je zelf ook makkelijker een reactie terug over je dagboekverhaal.
Alvast bedankt,
Marga

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:05

KIM EN NELLEKE.
Zijn vandaag weer eens lekker ontspannen samen naar buiten geweest. Had mijn bodywarmer aan , maar hier achteraf spijt van. Had het erg warm. Ze had er veel zin in.
@An: leuk paardje, hoezo onze haflingers zijn eigenwijs. Laat jouw haflinger op de protest foto 1 leuk zien.
@ Marga: hoop dat ik het nu goed gedaan heb???

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 17:29

@Kim, ja helemaal super, thanks

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:00

Simone en Simone :
Vandaag heerlijk genoten van mijn dametjes. Ze hebben vandaag lekker tot een uur of 4 op het land gestaan. Daarna heerlijk getut en moos weer even de sokjes etc. bijgewerkt. Daarna lekker een stuk wezen wandelen. Ik sta er toch iedere keer versteld van hoe braaf moos is voor haar leeftijd. Vrachtwagens brommers het maakt allemaal niet uit. Kan niet wachten tot volgend jaar mei dat ik met haar kan beginnen met inrijden.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:11

wat zijn we allemaal lekker fanatiek met onze haffie's
erg leuk om al jullie verhalen te lezen <3 en dat we ondanks dat het soms niet goed gaat toch altijd vrolijk verder gaan.

ik heb nog geen nieuw dingetje voor farah of fanny haar dag boek. ga straks even rijden op fanny.
ook wil ik nog even de foto's van fanny haar les in duitsland laten zien

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:33

Sorry dames ik reageer even niet op andere verhalen maar heb niet zulk leuk nieuws net gehoord.

Zaterdag middag worden mijn liefe dames alweer opgehaald. Het was het plan dat ze nog een tijdje zouden blijven maar door omstandigheden kan dat niet (weet zelf ook niet waarom).
Morgen ga ik afscheid nemen en mijn spulletjes ophalen. Het is echt zo stom! Ik had er op gerekend dat ze nog langer zouden blijven maar dat is niet zo.
Ze gaan nog niet naar de nieuwe eigenaren want de stal is nog niet klaar maar ik mag altijd komen om te rijden.

Ik heb 4 jaar voor ze gezorgd en dat is nu over, dus morgen is mijn laatste dagboekverhaal....

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:30

hallo wij melden ons ook,,

Wij zijn Andora van `t wold en Silvia
Wat een leuk idee om zo een dagboek bij te houden !!!
Vandaag ben ik niet bij mijn lieve dora geweest dus eigenlijk gaat voormij het dagboek verhaal zo nog niet helemaal op haha. Afgelopen zondag heb ik ons op gegeven voor een B dressuur wedstrijd in veendam de 15e. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan aangezien het al een tijd terug is dat we voor het laatst wedstrijden hebben gereden.
Momenteel gaat ze heerlijk maar de vraag is natuurlijk of je jurie daar net zo over gaat denken.
Vandaag heeft ze een dagje stil gestaan omdat ik erg moe was. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en dat zijn echt energie zuigers zo op zijn tijd.

Jullie zijn ook allemaal lekker gedreven met de haflingers erg leuk om te zien !!!
Ik spring van af nu in op jullie verhalen van daar dat ik nog niet op jullie was ingegaan

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:51

Welkom Silvia

Het spijt me als ik op de nieuwkommers niet zoveel reageer dit is niet persoonlijk maar ik keer me nu even tot het vaste groepje.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 20:02

@Aranka: oh wat erg zo ineens zeg, zeker als je je er niet op hebt kunnen voorbereiden, ik wens je morgen heeeeeeeel veel sterkte, laat even weten hoe t met je gaat morgen. xxx jes en ik denk aan je.

@ Silvia, welkom

Marga en Sacha:
==========
Vandaag Sacha gereden, Romy kwam niet dus kon ik lekker zelf rijden, weet niet wat Sacha had maar ze was echt stik druk met rijden, constant die oren naar voren en heerlijk voorwaarts, ze was wel heel stout want tot 2x toe sprong ze uit de bak om naar stal toe te gaan, ik ben pas gestopt toen ze normaal in draf erlangs ging zonder uit de bak te spurten. De bestrating ligt een stuk hoger, dus de volgende x zal ik toch maar het hek dicht doen :o Zou het kunnen liggen aan t voer??? ze kreeg altijd Pavo Nature's Best en nu krijgt ze ook een Basis brok erbij. Hoorde dat ze ook gister niet zo braaf was geweest. Normaal haalt de eigenaresse haar altijd binnen maar nu deed Henk, die daar werkt, het. Ze was blijkbaar met haar oren in de nek in volle galop op hem afgekomen en toen deed ze een noodstop en draaide haar kont om uit te halen. Toen is Jennifer die daar wat paarden rijdt te hulp geschoten maar daar probeerde ze dus ook naar uit te halen, vreemd he??????????? :? Dit heeft ze echt nog nooit gedaan.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:11

Dank je Marga, het is inderdaad heel plots en heb het er ook niet makkelijk mee. Lief van je :o x
Top dat je doorgezet heb! Leert ze het tenminste :D maar wat raar dat ze opeens zo reageert buiten! Mischien is het toch het wennen aan de nieuwe en mensen ofzo?! Hopen dat ze het de volgende keer niet meer doet!

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:16

Bedankt voor jullie welkom

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:31

@ Aranka : Wat een verschrikkelijk nieuws en zo onverwachts. Heel veel sterkte morgen!

@ Silvia : Welkom!

@ Marga : Sascha is niet de enige die drukker is geworden door verandering van voer. Ik gaf net zoals jou ook alleen nature's best en toen begon ik pavo basis erbij te geven kreeg ik ook een draakje met veelel meer energie van. Maar ben het toch blijven voeren en nu merk ik er niks meer van. Wel goed dat je hebt doorgezet!

Simone en Simone
Net nog even het stalletje en hun uitloop uitgemest en weer een beetje troep opgeruimd.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:35

@Aranka; Ik hoor wel niet bij het vaste groepje maar wil je wel even heel veel sterkte wensen. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk om zo onverwacht snel afscheid te moeten nemen. Sterkte morgen!
@Marga; Wat goed dat je bent door gegaan tot Sacha er netjes langs ging! De aanhouder wint. Wat vervelend dat ze zo stout is geweest. Misschien een combinatie van een nieuwe plek en nieuw voer?
@Silvia; Welkom!
@Simone; Wat fijn en knap dat Moos al zo braaf is!
@Farah; Leuke fotootjes.
@Kim; Leuk dat ze er zo'n zin in had en jullie een lekker ritje gemaakt hebben.

Sabrina en Harry
Vandaag heeft Harry een rustdag.
Kreeg van middag wel een berichtje met onderstaande foto van de land eigenaresse.
Harry was met zijn grote liefde op pad geweest.
De deugnieten waren met zijn twee onder een stroomdraad door gekropen en op visite gegaan bij de boer naast het land.
De foto is gemaakt toen het duo weer op eigen terrein was.

Afbeelding