Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:13

ook ik meld me hier graag.
ik ben ingrid, op bokt dus HaffieIngrid. heb meerdere haflingers, maar op het moment het meest met 1 bezig waarover ik graag hier vertel.
Niles van de tschogglberg, 4 jarige ruin. ongeveer 3 maand onder het zadel.
op het moment kunnen we helaas niet heel erg veel doen, omdat ik 2,5 week geleden mijn kleine teen onder een paard heb gestopt waardoor hij nou gebroken is, er geen nagel meer op zit en zo ongeveer al het vel eraf is. hoop de komende week weer wat te kunnen gaan longeren en er binnen kort weer op te kunnen.

Mandarijn

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:17

Claudia:

Welkom Suus en Ingrid!

Had net bijgelezen, reacties getypt en toen ik 'm wilde plaatsen: Internet weg -O- .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:18

Suus jij ook hier !!
Knappe As..

Hooi Ingrid.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:20

Ingrid:
das balen claudia, zul je altijd net zien, lang verhaal getypt en dan loopt computer vast of internet weg :s

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:23

Claudia:

Ja echt hè := Probeer 't straks nog wel een keertje, nu eerst eventjes een avondje serie kijken :) .

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:30

Annemarie:

Dat is inderdaad erg frustrerend Claudia. Heb ik ook wel eens last van.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:39

Wow het gaat hard hier..
Wat is Asra een gave pony :~

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:47

Marga TS en Azkaban:
============================
Donderdag 11 augustus:

Gister liep Azkaban niet helemaal zuiver, hoefsmid was de dag ervoor geweest. Vandaag zag ik op het harde nog een heeeeeeeeeel klein beetje dacht ik (soms moeilijk te zien alleen). Op het zachte zag ik niks dus meneer een poetsbeurt gegeven en opgezadeld. Daarna moeten we een klein stukje over de weg naar de binnenbak. Azzie is dus helemaal niet verkeersmak dus het is altijd maar de vraag hoe we daar weer aankomen :) Nou vanavond was hij superrrrrrrrrrr braaf. Ik had hem zondag ivm mijn ziekte voor het laatst gelongeerd dus ik dacht nou meneer zal wel niet te rijden zijn. Nu ben ik altijd te lui om hem van te voren te longeren hahahaha, dus meteen erop met hulp van iemand om hem vast te houden (hij is nu een week of 9 onder het zadel) Ook super braaf, er waren nog 3 anderen in de binnenbak dus dan is tie veel relaxter. In de draf huppeld ie de laatste tijd, dus ik had hem een hele lange teugel gegeven en voorwaarts gereden, hij huppelt nog steeds maar wel minder. We hebben denk ik een kwartiertje of 20 min. gestapt en gedraaft en toen zijn we gestopt. Weer terug naar de andere kant over de weg en hopen dat ik niks tegen kom, jawel dus een auto, ohhhh een stalgenootje die kijkt dus wel uit. En jaaaaaaaaaaaa echt voor het eerst sprong hij niet met 4 benen tegelijk de lucht in maar keek alleen. Ik ben trots op Azkabannetje

@Balou_K: NOGMAALS GRAAG EVEN JE NAAM ERBIJ ZETTEN ALS JE WAT PLAATST.

@Allemaal, niet alleen maar babbelen maar ook graag een dagboek verhaal plaatsen, dank u

Welkom Suus en Ingrid, sorry dat ik jullie even gemist heb, het loopt ook erg hard hier en moet veel bijlezen :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:50

Hoi,
Ik ga me ook even voorstellen, lijkt me leuk om mee te doen! Ook handig, zie je zelf wat en hoeveel je met je pony doet over een week!
Ik ben Manon, 17 jaar en heb sinds december 2010 mijn eigen paard: Najego. Hij is bijna 4 jaar mijn verzorgpony geweest, en in december heb ik hem gekregen! Op het moment staat hij in zeeland van ze vakantie te genieten (ik zit in frankrik.. :P) Maar over twee weekjes ga ik hem weer ophalen en kunnen jullie van onze dagboekverhalen genieten!
Even een foto voor een indruk
Afbeelding

witje789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:59

Ik zou me ook grag aanmelden :)

Ik ben Ellen en op bokt heet ik Witje789, zelf heb ik geen haflinger maar heb wel een verzorghaflinger. Ik ben eigenlijk de enige die naar haar om kijkt dus beschouw ik haar als mijn eigen paadje :)

Zij heet Qendel Van ....
Ze is 13 jaar

rijden doen we nog niet veel omdat ze helaas mankt door haar gewicht werd mij verteld, maar bij nader inzien is haar sesambeentje aan het verschuiven en begint ze artrose te krijgen of ze heeft het al

dus daar gaat mijn verzorgpaardje, maar ik zal haar nooit in de steek laten ,want dan wordt ze verkocht en ligt ze voor je het weet op je bord :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:01

Marga:

@ Manon, welkom en wat een knapperd
@Ellen , ook welkom, wat jammer zeg en ze is nog hartstikke jong.

witje789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:05

@Sjemira: ja inderdaad, ik haar wel regelamtig bezoek, maar toch, het is nogal ver en heb het druk nu ik mijn vakantiejob heb en zo :(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:12

DAPHNE

TS ik ben geen klein kind meer dat aangesproken moet worden dat ik mijn naam er bij moet zetten, op een gegeven moment ken je hier iedereen wel..
Ik denk dat ik mezelf terug trek uit dit topic, ik heb geen zin om bij elk bericht mijn naam er bij te moeten zetten.. Ik heb al een paar keer mijn berichten express veranderd en mijn naam er bij gezet..
Maar ik ben GEEN klein kind,
@ Witje je vergeet je naam :')

witje789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:14

Balou_k schreef:
DAPHNE

TS ik ben geen klein kind meer dat aangesproken moet worden dat ik mijn naam er bij moet zetten, op een gegeven moment ken je hier iedereen wel..
Ik denk dat ik mezelf terug trek uit dit topic, ik heb geen zin om bij elk bericht mijn naam er bij te moeten zetten.. Ik heb al een paar keer mijn berichten express veranderd en mijn naam er bij gezet..

sorry :o

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:14

witje789 schreef:
Balou_k schreef:
DAPHNE

sorry :o

DAPHNE

Dat kan niet he ;(

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:18

doei schreef:
Leuke foto Maxielover!
Hij zit daar prachtig in zijn vachtje zeg!

Maxielover :

Dank je ! Ja hij had al snel een mooi zomervachtje met dat warme weer, we gingen ook bijna gelijk van 200 grams winterdeken naar zonder deken zo warm was het ! :d

Vandaag lekker een eind met Max gaan wandelen. Ik dacht nog ''zal ik zijn regendeken omdoen'' maar omdat het maar zo zacht miezerde maar af gelaten. Eenmaal aan het wandelen kregen we daar wel spijt van, het begon hard te regenen en nog recht in ons gezicht ook ! Max helemaal zijn hoofd schuin houden, hij vindt het maar niks die nattigheid ! }:0 We hebben dik een uur gewandeld, was toch lekker ondanks het weer. Ik had wat kleine stukjes paardensnoepjes in m'n jaszak gedaan als beloning, ik hoefde maar naar m'n jaszak te wijzen en hij zette al zijn allerliefste blik op... <3 Het zijn en blijven charmeurs, die Haflingers ! :D Weer terug op stal hem een beetje droog gemaakt met een zweetmes en toch maar zijn regendeken om gedaan voor hij weer de wei in ging. Hij heeft een naar hoestje en de medicijnen die we van de dierenarts hebben gehad werkten niet, ma. gaan we weer langs bij de dierenarts dus hopen dat hij dan iets beters voor ons heeft... #) Tot die tijd hem toch maar een beetje warm houden, normaal ben ik niet zo kleinzerig met 'm, maar dit is toch wel wat serieuzer. Het was weer leuk ! :d

Morgen gaan we een Barefoot London testzadel ophalen, het 3e Barefoot testzadel wat er nu op komt ! :o Ik heb de Cheyenne en de Cherokee ook al uitgetest, tot nu toe beviel de Cheyenne het beste. De Cherokee was niet zo fijn omdat ik daar enorm breed op zit door de kniewrongen, niet zo prettig op een brede Haf !! :Y) Ben erg benieuwd naar de London... We zijn overigens over gegaan op boomloos omdat het zoeken naar een goed boomzadel zo rampzalig was, dat was ik echt zat. Boomloos is toch een stuk makkelijker en ik merk dat hij er fijner onder loopt, ik vind het zelf ook lekkerder zitten. We rijden toch geen wedstrijden oid dus waarom ook niet ! :) Ben overigens ook nog érg aan het kniezen of het bruin of zwart gaat worden... Heb tot nu toe altijd zwart gehad dus al mijn spullen zijn zwart, maar bruin staat wel errug mooi op een Haf... Iemand nog suggesties voor leuke bruine spulletjes toevallig ? O:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

DAPHNE

Maxielove je vergeet ookal je naam..

Maar ik hou ook van Bruin, bruine peesset, dekje, bruine cap bruine broek :')
Bruin paard?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

Nalie;

Ik moet ook eigenlijk eerlijk zeggen dat ik beter ben in boktnamen onthouden dan echte namen.. Helemaal als er zoveel mensen in 1 topic zitte..

Maargoed.. Komen zoveel nieuwe haffies voorbij!!
Als er trouwens iemand is die Levera van Steenbergen kent hoor ik het heeeeeel graag!!..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:20

@ ManonGrr : wat een verschrikkelijk lief koppie heeft jouw Haf ! <3 Echt een leukerdje.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:21

Nathalie83 schreef:
Nalie;

Ik moet ook eigenlijk eerlijk zeggen dat ik beter ben in boktnamen onthouden dan echte namen.. Helemaal als er zoveel mensen in 1 topic zitte..

Als er trouwens iemand is die Levera van Steenbergen kent hoor ik het heeeeeel graag!!..

DAPHNE

Zijn het niet de namen zijn het de ava's

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:22

Balou_k schreef:
Nathalie83 schreef:
Nalie;

DAPHNE

Haha psies, heb k ook idd :P
en komt ook nog bij dat mijn naam al in mijn boktnaam staat :+

@ maxi Ben erg benieuwd wat je van de London vindt! Zit er zelf soms ook beetje aan te denken.. maar ooko wel weer aan gewoon western of barefoot western.. Voor buitenritten enz.. maargoe ben benieuwd wat je er van vind :+
Laatst bijgewerkt door Nathalie83 op 11-08-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:22

Balou_k schreef:
DAPHNE

Bruin paard?

Maxielover :

Ik had het binnen 1 minuut al gewijzigd, dus wat zeur je ?
En nee, natuurlijk geen bruin paard, veeeeels te saai ! :P Als ik voor bruin ga hou ik het bij cap, zadel, hoofdstel, dekje, schoenen + chaps en mss ook m'n zweep. Peesjes mss later ook nog, maar ben momenteel al dolblij met de zwarte peesjes die passen om de benen van mijn paard !

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

diana:

wat zijn er weer veel pagina's bij zeg :)
mooie hafjes weer allemaal.

@marga fijn dat azkaban weer goed loopt en dat je weer kan rijden.en hij is echt braaf als ik het zo lees.

@suus knappe haf heb je jullie zijn een leuk stel zo.

@ingrid dat doet zeer hoor je tenen onder een paard stoppen,maar daar was je al achter beterschap

vandaag 11-8
vanavond lekker op bobby gereden.
omdat ik hem nog niet zolang heb begin ik rustig aan met hem om elkaar goed teleren kennen.
ben er ook vandaag achter gekomen dat ik in een jaar tijd zijn 6e eigenaar ben dus hij heeft ook wel wat mee gemaakt het afgelopen jaar.
ben zelf geen echte dressuur ruiter maar houd er wel van als een paard lekker met zijn hoofd omlaag loopt
en inbuigt.en heb wat te doen als ik in de bak rijd.
in het begin moet hij altijd even warm lopen en loopt hij meer met zijn hoofd omhoog,maar ben super trots geeindigd
en zelfs in draf bleef hij laag lopen.lekker ontspannen in de regen gereden vanavond.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

Maxielover schreef:
Balou_k schreef:
DAPHNE

Bruin paard?

Maxielover :

Ik had het binnen 1 minuut al gewijzigd, dus wat zeur je ?
En nee, natuurlijk geen bruin paard, veeeeels te saai ! :P Als ik voor bruin ga hou ik het bij cap, zadel, hoofdstel, dekje, schoenen + chaps en mss ook m'n zweep. Peesjes mss later ook nog, maar ben momenteel al dolblij met de zwarte peesjes die passen om de benen van mijn paard !

DAPHNE

Zeuren :oo
ZEUREN :oo
Het kan gewoon niet klaar ;)

Was ook maar een grapje :P
Heb wel een bruin zade gehad een barefoot chayenne drytex, maar heb nu een zwart tekna dress zadel.
Staat ook erg chique..
Ohh ik heb ook een bruin halster :P

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:26

Nathalie83 schreef:
Nathalie83 schreef:
Nalie;

DAPHNE

Haha psies, heb k ook idd :P

@ maxi Ben erg benieuwd wat je van de London vindt! Zit er zelf soms ook beetje aan te denken.. maar ooko wel weer aan gewoon western of barefoot western.. Voor buitenritten enz.. maargoe ben benieuwd wat je er van vind :+[/quote]

Maxielover :

Haha dank je ! Ja ik ben ook benieuwd... Heb nooit een dressuurzadel gehad, altijd vzh. Maar met mijn lengte van 1.78m is het ook wel prettig denk ik. Al moet het vooral comfortabel zijn en stevig zitten, want ik rij veel buiten. Heb jij 'm al eens geprobeerd ? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de westernzadels... Ik heb geen ervaring met western en mijn paard ook niet, maar volgens mij zitten ze wel errrug lekker... Wie weet dat ik dat ook nog wel ga proberen ! Nu we toch bezig zijn... :P