hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:38

DDW1190 schreef:
Dat is wel een heel raar antwoord!
Dan had ik hem al helemaal niet meer gewild :+

Nou inderdaad :')
Ik heb mijn 'kneusje' ook gekocht voor 1500 euro inclusief zadel en hoofdstel en die is Z geworden, dus koop lekker een kneusje zou ik zeggen :(:)

Junior2019

Re: hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:36

ik wil hem ook niet meer het is tehopen dat ze er zelf gelukkig mee worden maar ik niet :(

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:02

1 van Mijn bijrijdpaardjes staat momenteel te koop voor 3250 euro. (intresse? Zie onderschrift)

Hij heeft een zeer goed papier, een goede opleiding gehad en ziet er mooi uit. ( ondanks dat hij momenteel weinig bespiering heeft.)

Ik schrik dan ook van de prijzen die hier langs komen! Hij is dit bedrag dubbel en dwars waard, en met de juiste ruiter kan hij ook zeker ver komen in de sport.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:21

Ach.... Ik ben erg blij met mijn kneusjes hoor! :(:) Doen het ook erg goed voor kneusjes _O-
Haflingers liggen nu eenmaal niet in zulke hoge prijsklassen! En vooral in deze (crisis) tijden niet!
Maar goed.... je kan het altijd proberen toch? Het is wat een gek ervoor geeft! En dan kan je mensen die wel weten hoe de prijzen liggen altijd nog afsnauwen via de mail :=

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:37

1000 euro, 3,5 jaar gelden, mijn Haflinger was toen bijna 2 jaartjes jong....
prachtig paardje, had er ook wel het dubbele voor willen betalen ;)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:13

Rox87 schreef:
Maar goed.... je kan het altijd proberen toch? Het is wat een gek ervoor geeft! En dan kan je mensen die wel weten hoe de prijzen liggen altijd nog afsnauwen via de mail :=

Afsnauwen? Dat dacht ik niet.

Zijn scholing alleen al heeft bijna het driedubbele gekost. Daarnaast is zijn eigenaar al meer dan 25 jaar fokker van haflingers. Die zal er toch wel kijk op hebben wat zo'n dier waard is? En hij hoeft niet weg. We hebben ruimte genoeg...

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:21

Ging niet over jou! :) Lees de posten op de voorgaande pagina maar eens dan snap je waar het over gaat. (Iemand die gereageerd had op een Haflinger maar die de prijs te hoog vond en als reactie van de verkoper terug kreeg dat ze der succes wenste met het zoeken naar een kneusje....)

Dat paarden veel kosten is bekend...... Dat is ook het moeilijke bij Haflingers. Bij een particulier zou je zeggen 'Hobby kost geld' bij een fokker ligt dit natuurlijk anders....... Blijft moeilijk. :(:)
Over de gehele linie zie je dat paarden minder waard zijn door de crisis.... ook de duurdere paarden.... Haflingers die normaal al niet zo duur zijn, zijn dat nu helemaal niet meer.... Maar zoals ik al zei: Je kan het altijd proberen!

Maar om dan als verkoper zulke mailtjes terug te gaan sturen vond ik een beetje vreemd en eigenlijk ook wel grappig! Hoe erg kan je je laten kennen! _O-
(wederom over de reactie van de bovengenoemde verkoper, niet over jou bericht!)

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:31

Mijn haffies hebben tussen de 1500 en 2500.-- gekost.

Dit vind ik een normale prijsklasse voor gezonde dieren met papier. Alles onder de 1500 zou ik heel goed na laten kijken mbt gezondheid en gedrag.

Alles boven de 2500 moet wat mij betreft een extreem goed papier/ predicaat hebben en merrie zijn of hele goede sportprestaties hebben.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:11

Ach tis maar net wat een gek er voor geeft, toevallig was ik zo'n gek :+

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:07

ja dat klopt. maar ik ga ook geen 3000 euro neerleggen voor een haflinger. de mijne was 4 jaar met hele goeie en volle papieren erbij, maar echt niet voor 3000 euro. wel voor 1600. en nee het is geen kneusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:12

Het is maar net wat je wil voor een goede keurmerrie zit je daar al zo aan (en nog wel meer)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:14

ben ik het mee eens. ik heb mijn haf puur voor de recreatie en verder nergens voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:15

Dan is het een ander verhaal natuurlijk :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:17

ik schrik en beetje van de prijzen. dacht dat fjorden en haffies ongeveer het zelfde kosten?

edit schrikken in de zin van bij een hele hoop belachelijk goedkoop

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:26

Ik vind wat sommige van jullie hebben betaald echt teveel!
En al helemaal voor haffen zonder papieren of voor haffen die bv niet eens op een bepaald nivo zijn uitgebracht..

Heb mijn haf hengsten voor 300 gekocht toen ze 5 maandjes waren :) En er zitten goede papieren bij beiden vaders zijn kampioen geweest .

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:41

Toen ik Sita kocht was ze 1750,-, bijna 5 jaar, maar ik moest haar wel opnieuw inrijden, ze kon nog niet galopperen, en kon vele dingen nog niet eigenlijk. ook moest ze nog manieren krijgen, maar ze was zo'n leuke pony dat ik haar niet kon laten staan! Nu heeft ze dit allemaal al onder controle, en had ik echt geen andere pony gewild dan deze haf! :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:49

Heb mijn haf destijds gekocht voor 750 gulden. 2 jarige merrie met uitstekend papier. Maar goed dat is wel 10 jaar geleden. Heb haar nog steeds en ben er nog steeds super blij mee.

Omgerekend zou het nu dus ongeveer 300 euro zijn.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:20

625,- voor een 14 jarige ruin.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:25

Ik heb mijn haflingermerrie van 7, 1.50m ,braaf gereden en verkeersmak gekregen in ruil voor mijn tinkerruin van 1.35m ,3,5 ,verkeersmak en ruitermak.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:29

Mijn haflinger heeft me in 2005 1600 gekost incl. tuig. Ze was toen 13 en tot M2 dressuur gereden, had papieren.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:08

ik heb mijn haf vorig jaar voor 1400 gekocht wel inclusief keuring.
ligt ingereden, kon niet galloperen enz. en geen papieren
achteraf bleek ze zomerexceem te hebben, dat heb ik niet geweten toen ik haar kocht.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:09

Kimbeerly schreef:
achteraf bleek ze zomerexceem te hebben, dat heb ik niet geweten toen ik haar kocht.

Eczeem kan volgens mij ook welleens ontstaan i.v.m. verhuizing naar andere stal met bijvoorbeeld bosrijke omgeving, of door het voeren door te veel suikers...

Mijn haf zou ook op 1400 euro komen als ze niet afgekeurd zou worden ;) met alle spulletjes er op en eraan... Licht ingereden... Maar ik moet zeggen dat haar spullen voor mij er niet bij had gehoeven heb alles toch nieuw gekocht :D

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:17

Franka1986 schreef:
Kimbeerly schreef:

Eczeem kan volgens mij ook welleens ontstaan i.v.m. verhuizing naar andere stal met bijvoorbeeld bosrijke omgeving, of door het voeren door te veel suikers...

Mijn haf zou ook op 1400 euro komen als ze niet afgekeurd zou worden ;) met alle spulletjes er op en eraan... Licht ingereden... Maar ik moet zeggen dat haar spullen voor mij er niet bij had gehoeven heb alles toch nieuw gekocht :D

voer krijgt ze nog precies hetzelfde dan wat ze altijd heeft gehad.
en het zou wellicht aan de omgeving kunnen liggen, maar ik denk dat er meer is dan dat.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:28

1100 euro ze is eigenlijk super veel meer waard :P

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:18

Wow, allemaal zo'n lage prijzen..
Wij hebben 3000 betaald en achteraf bleek dan nog dat hij hoefkatrol had & ZE ..
int zak gezet dus maar, ik wou hem percé hebben.
Hij was 5 jaar ,kende niks,wist niet wie de baas was en teste je ongelooflijk uit..
ik heb hem gekocht Februari 2011 =)
Maar ben blij want wat ik allemaal met hem al heb bereikt..