Ik rij op een (geleende) Haflinger met een Onyx (Haflinger) JC zadel. Zit als een zetel, ik heb een andere JC voor mijn arabier. De Haflinger in kwestie is van het oude type, zo rond als een ton en dus zo goed als geen schoft. Zadel geeft dus wel iets mee bij het opstijgen, en ook onderweg moet ik af en toe wat gewicht op een beugel zetten om gelijk te komen, maar het ligt de Haf erg goed, nog nooit drukkingen mee gehad.
Ik heb momenteel de thorowgood T4 cob versie. Na haar dracht wil ik graag een goed dressuur zadel laten aanmeten. Heeft iemand enig idee welke zadels boommaat 36/38 hebben? De massimo is bekend..
speciaal met de handgemaakt westernzadel ,, Iedere boom lag net niet goed op brenda dus hebben we evelien van eurohorse laten komen en die heeft haar opgemeten
Wij hebben net een nieuwe Wintec 500 dressuur op hem liggen. vzh was nog te groot voor hem. Maar dit zadel ligt als gegoten op hem. Hiervoor een WOW zadel gehad, maar die lag niet lekker.
addy<3
Geplaatst: 29-11-11 19:27
Heb ook even gestemd, ik heb alleen een fjord ipv en haflinger Reed altijd met een wintec met verwisselbare boom met de witte boom erin alleen schoof die als een gek. Dus nu heb ik de wintec xl, volgensmij zit de middelwijdste boom erin.
Flowers17
Geplaatst: 01-12-11 23:51
Ik heb nu een thorowgood zadel en bevalt prima! Had hiervoor een boomloze bairfoot. Daar kon ik niet echt mee overweg! Ik heb nog niet zon stabiele zit
Appeltje3
Geplaatst: 05-12-11 22:55
Flowers17 schreef:
Ik heb nu een thorowgood zadel en bevalt prima! Had hiervoor een boomloze bairfoot. Daar kon ik niet echt mee overweg! Ik heb nog niet zon stabiele zit
Hier hetzelfde! Thorowgood bevalt hier stukken beter dan de barefoot cheyenne.
Tara haar nieuwe dressuurzadel is een Anky. Ook erg tevreden over
horsii
Geplaatst: 28-12-11 17:32
sinds vandaag een tietse choice de luxe, choco bruin, wel 2e hands maar erg mooi en reed heerlijk. eindelijk een passend zadel, een zadel wat niet schuift. boommaat 33, nooit gedacht dat ze maar maatje 33 zou hebben hihi.