Wie gaan er allemaal 1 Februari a.s. naar de HENGSTENKEURING

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:14

Jammer genoeg niet, moest werken op stal :')

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:15

ik tem wel even op de ZE opmerking en de hafl.forum info!!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:18

amazone77 schreef:
met deze 2 hengsten komen ''wij'' naar de keuring.

een 3 jarige Aron van de haflingerborg.
Afbeelding

en een 4 jarige wirbelstein.
Afbeelding

bijde hengsten kunnen super bewegen en zijn flink aan de maat. 1.54m hoog!

amino is de bovenste hengst....en ja helaas afgekeurd.(onderste trouwens ook :o )
we gaan hem aan rijden,en weet zeker dat het een erg leuk dier voor de sport word. deze hengst kan echt gruwelijk goed bewegen,maar liet dat gisteren niet echt zien.
ik ben helemaal weg van deze hengst,als ik willem niet had dan nam ik hem mee,dit word echt een toppertje onder het zadel. de jury vond hem te luxe,en ze vonden zijn hoofd wat te lang en zijn schouders te diep (daarom kan deze wel bewegen maar goed.....)
afgekeurd is afgekeurd,helaas pindakaas,maar over een goed jaar loopt deze mee in de sport!

even over de manen.......amino had echt waar prachtige lange manen,hij heeft in een hengsten groep gestaan die grensde aan een herten wei.amino is op de een of andere manier in de herten wei terecht gekomen heeft daardoor schurft gekregen (dierenarts bevestigde dit verschillende herten hadden op dat moment schurft) hij stond niet dicht bij huis,dus kwamen we daar pas later achter en toen we hem weer zagen sprongen de tranen in de ogen...........hij zag er niet uit,hebben hem gelijk uit de groep gehaald ,mee naar huis genomen en de veearts laten komen.
met tranen in de ogen hebben wij hem helemaal moeten scheren (zijn kleur was echt heel mooi) zodat we de schurft goed konden behandelen.
de behandeling sloeg goed aan en de schurft verdween.
en zijn manen groeien nu ook weer aan.
we hadden een jaar kunnen wachten......maar we weten gewoon dat dit een hele goeie hengst is!!!
wij namen de gok. helaas gaf de jury hem geen kans.
deze Aron zoon zal het zeker nog ver gaan schoppen in de sport.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:18

Als een paard zich tot in het najaar suf geschuurd heeft, of heel erg in de zomer op een korte tijd, dan blijf je dat nog heeeel lang zien natuurlijk. Maar of het ZE is bij hem kan ik niet uitsluiten, dat weet ik niet.
Niet netjes? Iemand kan zich vergissen of verspreken. Laat de mod het er even uitknippen en klaar.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:27

ik heb al direct getemd op mijn eerdere opmerking, excuses bij deze! geen idee hoe ik er bij kwam en wat vreselijk zonde voor jullie hengst

volgend jaar gelukkig nieuwe ronde nieuwe kansen!

ps graag dan ook niet meer over dit onderwerp gaan bokken want dan blijft die mod temmen! :+ ;)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:29

Zonde amazone maar als je dan zo sterk in je dier geloofd dan wacht je toch gewoon een jaar! Dan maar 10 cm echte manen is beter dan zo denk ik dan!

Als je kans pakt om hem ggk te krijgen dan moet die natuurlijk er ook helemaal zijn!! En dan vind ik het zonde om hem zo te presenteren.

Waren die extensions in overleg gegaan bij de kvth? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze dit ook in hun beslissing hebben meegenomen omdat het onder te veel bewerken zou kunnen vallen?
Overmatig toiletteren?

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:29

GittekeZ1 schreef:
op verzoek gecopie van het Haflingerforum
ik hoop niet dat ik iets illigaals doe maar voor de gene die niet kunnen inloggen

Gehele uitslag HK 2011
door Jossie op wo feb 02, 2011 16:46

Ik heb getemd.
Deze uitslag is inderdaad gekopieerd vanaf het haflingerforum en hier zonder vraag om toestemming of overleg met mij geplaatst. Mijn onderschrift op het haflingerforum is duidelijk genoeg, je had heel goed kunnen nagaan dat dit niet de bedoeling was.

Sjelle

Re: Wie gaan er allemaal 1 Februari a.s. naar de HENGSTENKEURING

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:33

@girlgamer ik doelde niet op jou met niet netjes.

Doei verteld hier hoe het volgens haar zat met de hengst die had geschuurd en noemde hier als eerste de verkeerde hengst!
En noemt vervolgens ook de vader van dat dier en de andere broer ervan...
Zo komen er verhaaltjes in de wereld die er niet zijn!! Dat is erg zonde.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:34

ik snap wel dat ze hem meenemen, ze kunnen er niets aan doen, gaan toch al met een andere hengst en misschien wel voor de ervaring van de andere (ondanks de ziekte)

kan me ook voorstellen dat het kvth wel extensions toestaat als ze dit verhaal hebben gehoord, jij niet?

heb ook getemd op de opmerking van het gekopieerde van het haflingerforum, maar zie dat de mod offline is dus we zullen even geduld moeten hebben mensen.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:38

Nee ze kunnen er niks aan doen! Maar dan nog! je krijgt de kans 1 x!!!!
Ik denk dat extensions onder extra toileteren valt dus kan me voorstellen dat ze het niet toelaten!

Daarbij zijn de manen en staart natuurlijk niet de reden van afwijzing.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:38

Sjelle schreef:
Zonde amazone maar als je dan zo sterk in je dier geloofd dan wacht je toch gewoon een jaar! Dan maar 10 cm echte manen is beter dan zo denk ik dan!

Als je kans pakt om hem ggk te krijgen dan moet die natuurlijk er ook helemaal zijn!! En dan vind ik het zonde om hem zo te presenteren.

Waren die extensions in overleg gegaan bij de kvth? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze dit ook in hun beslissing hebben meegenomen omdat het onder te veel bewerken zou kunnen vallen?
Overmatig toiletteren?

nee hoor hij is niet afgekeurd op zijn ''manen''
ze vonden hem te luxe,en zijn hoofd vonden ze wat te lang en ook vonden ze zijn schouder te diep.......
misschien hadden we een jaar moeten wachten,maar wij waren er van overtuigd dat ze niet om deze hengst heen konden.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:39

Ik schreef ook in hun beslissing hebben meegenomen!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:41

Op een keuring heb je een kans per jaar, simpel als dat. Als je niet gaat, heb je zeker niets. Maar dan weet je ook niets.

Amino wordt een fijn dier voor de sport, mooie lichtvoetige beweger vond ik het.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:43

Wicky schreef:
Op een keuring heb je een kans per jaar, simpel als dat. Als je niet gaat, heb je zeker niets. Maar dan weet je ook niets.

Amino wordt een fijn dier voor de sport, mooie lichtvoetige beweger vond ik het.

juist!!! _/-\o_

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:07

En wat vonden jullie van Notting´s Naidoo??

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:16

JastieHorse schreef:

Mooie hengst, maar mist wat langramigheid. Heb hem als jonge hengst in Belgie al gezien en vind hem wel mooi door ontwikkelen. Naast Winser-G viel op dat z'n beenwerk wat grover is en dat hij een minder makkelijke beweger is dan Winser.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:25

Vergissen is menselijk, een mod kan dat zo oplossen.

Geen misse hengsten amazone77!

En nu is een nieuwsgierige vraag van mijn kant voor de 'kenners': aan welke bedragen moet je nu denken voor een hengst die niet werd goedgekeurd? Prijs waarvoor ze verkocht worden hè, geen gekke vraagprijzen. Reacties mogen per pb. :)

Doei als je aanwezig bent; normaal gesproken sta ik weer in de piste tijdens de keuring, om de hengsten te fotograferen. Kom gerust iets zeggen! :)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:51

Vinden jullie het niet een beetje raar dat er van de KWPN-keuring wel een hoofdpagina bericht is maar van de haflinger-keuring niet??? Ook zie ik iets over Friezen... Bokt-discriminatie??? :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:53

ja kan me herrineren dat er voorgaande jaren wel iets op horses.nl of op andere sites, nu is de berichtgeving erg mager

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:10

Hey,
Maar ik ben een mens en kan me ook vergissen!
Het is nu toch duidelijk dat het verkeerd zat...

Ik zal de mod is pb-en en vragen of ze hier nog iets aan kan doen!

Baal er zelf ook van dat ik het verkeerd heb getypted, maar was in verwarring met de volgorde van de foto's en het boekje...

Sjelle schreef:
@girlgamer ik doelde niet op jou met niet netjes.

Doei verteld hier hoe het volgens haar zat met de hengst die had geschuurd en noemde hier als eerste de verkeerde hengst!
En noemt vervolgens ook de vader van dat dier en de andere broer ervan...
Zo komen er verhaaltjes in de wereld die er niet zijn!! Dat is erg zonde.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:34

Bluem schreef:
Vergissen is menselijk, een mod kan dat zo oplossen.

Geen misse hengsten amazone77!

En nu is een nieuwsgierige vraag van mijn kant voor de 'kenners': aan welke bedragen moet je nu denken voor een hengst die niet werd goedgekeurd? Prijs waarvoor ze verkocht worden hè, geen gekke vraagprijzen. Reacties mogen per pb. :)

Doei als je aanwezig bent; normaal gesproken sta ik weer in de piste tijdens de keuring, om de hengsten te fotograferen. Kom gerust iets zeggen! :)

Ik wil ook wel een PB'tje wat dit onderwerp betreft. :D

Ik was met vriendin en zusje mee naar de keuring, ik heb zelf niet veel verstand van haflingers, lijnen en dergelijke.
Maar in de meeste oordelen van de jury kon ik me wel vinden.

Manitoba vond ik er erg slecht uitzien, ingevallen, weinig bespiering..
Allacher had weer super bewegingen.. :9
En ik ben echt weg van Standing Ovation, wát een dier!

Maar om eerlijk te zijn vond ik Stakkato niet overtuigend als kampioen.
Ik vond hem niet ogen als een 6 jarige haflinger, eerder als een driejarige.
Winser G heeft in mijn ogen toch meer uitstraling. :)

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:53

Wat mij opviel tijdens de keuring dat sommigen enorm grof en dom met de hengsten omgingen tijdens de presentatie.
Een keihard geruk en getrek aan de ketting en het bit, terwijl een hulp als en debiel met de zweep erachter of ernaast liep te jagen
Sommige hengsten wisten echt niet wat er van hen werd verwacht;
opgejaagd worden , gedwongen worden te stoppen , rukken in de mond
Ik snap best dat de paarden zich moeten tonen in de ring maar hoe sommige mensen met die paarden omgingen vond ik echt diep triest!
Daar tegenover zag je dat er ook mensen waren die duidelijk goed geoefend hadden of meer ervaren waren en met rust, duidelijke taal naar het paard en overwicht een mooie presentatie gaven.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:01

Dat ben ik met je eens Pien28.
Tjeetje zeg... Het eerste woord dat ik mijn paarden leer is Hoooo!!!

Vorig jaar had ik hier ook onwijs op geoefend en mijn toen 3 jarige hengst wist wat er van hem gevraagd werd.

Ook echt op momenten dat de paarden onwijs mooi draafde en zichzelf lieten zien kwam er iemand aan met een klapperende zweep waardoor de paarden in gallop schoten en weet ik wat nog meer! Vind wel dat je moet kunnen aanvoelen wanneer je een paard moet aansporen en wanneer niet. Je wilt hem immers zo goed mogelijk presenteren.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 07:51

JastieHorse schreef:

Een tegenvaller als ik eerlijk ben...
Bewegen is zeker niet zn sterkste punt en wat Wicky ook al aangaf, hij mist lengte.
Had echt meer van deze hengst verwacht, maar ook onder het zadel is hij niet sterk in zn beweging. Jammer..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:58

Dat vind ik ook, het is inderdaad niet zomaar iets, maar ik neem aan als het je eerste keer is dat niks perfect gaat..
Maar een goede voorbereiding is het halve werk!
Ik ben benieuwd naar foto's? is er al een topic over..