Nationale Tentoonstelling ’s-Hertogenbosch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silletje

Re: Nationale Tentoonstelling ’s-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:19

Ook wij zijn weer thuis, lekker moe zoals iedereen natuurlijk.. Waen weer 3 super gezellige dagen, met ook een mooi resultaat, 1ste bij de B volw, met 198 punten :D

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:19

Zoooo ik ben ook weer thuis..

Dressuur was ik 10e met 185 (geloof ik), als ging de proef niet erg fijn. Mennn wat een harde bodem.

En bestgaand was ik net weer 4e, dus net niet. Maargoed, peerd was ook echt moe.

Ons trekpaard Eva van 't Broek is 1A geworden bij de 4jarigen met zogende veulens. En ze zat bij de beste 10 vandaag.

Tweejarige was 7e, wel 1e premie.

En het paard van een kennis was ook 1a. Erg geslaagd.

Ben wel ontzettend moe nu, ben trouwens ook benieuwd naar de foto's

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:23

Wij zijn ook weer terug met ons trekpaard. Waren 5e met dressuur (185 pnt) wat te wijten was aan het feit dat het inrijden niet te doen was. Met 5 belgen en 20 haflingers in 1 baan losrijden, not done.. :n Met voorselecties bestgaand 2e (achter de keur-hengst) en in de finale 5e. Was het niet eens met die uitslag, paarden die gister in de top 3 liepen eindigden nu onderaan. En heb paarden die nu hoog stonden zien lopen en dat waren absoluut niet de beste. Maar goed.. 8)7

Organisatie van het geheel: WAARDELOOS! _-:( Kwamen vrijdagochtend om 5:30 aan en hebben een half uur gebeld/gezocht/weer gebeld voordat we het terrein op konden, alle hekken waren n.l. nog dicht! Eindelijk het terrein op, parkeerplekje gevonden en op zoek naar onze stal. Conclusie; die was er niet! Hoop mensen gevraagd of ze wat wisten, alle boxen bij langs gelopen. Uiteindelijk iemand van het secretariaat uit bed gebeld ("Weten jullie wel hoe vroeg het is..?") :( en werd verteld dat we maar tot 7:00 moesten wachten, dan was er misschien wel iemand. Al met al toch een stal gekregen die bij toeval leeg was (dubbelboeking) in de haflinger hal, maar wat een gedoe!

Toen vrijdag ook nog even 5 min. voor aanvang van de rubriek werd vermeld dat het uitliep (een uurtje ofzo) en vanmorgen precies hetzelfde weer gebeurde had ik het gehad. Er klopt dan toch echt iets niet in je tijdsplanning, en op zo'n Nationale weet je dat het langer duurt, dus plan dan ook meer tijd per rubriek in. Puntje voor over 2 jaar.. (als we dan nog komen) :?

Om 12:00 reden wij uit Den Bosch weg, na een half uurtje beetje file gehad. Dat was weer over, maar kregen bij Houten een klapband van de trailer. ANWB gebeld, band was niet meer te krijgen, enige optie; 4 nieuwe banden. Dus eerst gewacht tot hij bij de garage de kapotte band had verwisseld, toen met 1 nieuwe naar Utrecht gereden, en daar de rest verwisseld. (i.v.m. verschil in grootte) Lisa maar even uitgeladen bij de ANWB werkplaats, die snapte er niks meer van.. Arm paard.
Uiteindelijk waren we om 6 uur bij stal, paard op de wei gedaan, spullen eruit gegooid en naar huis. Was om 7 uur thuis. :O

En nu ga ik bankhangen! :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:29

Gefeliciteerd allemaal :)

Hier super tevreden! Hofdame is kampioen merrie met afstammelingen geworden!

Dressuur ging bagger schaamde me rot , ze gingen net de ring naast mij opruimen toen ik was dus kreeg dr al nergens meer normaal langs :=

Met bestgaand was ik degene zoals mensen misschien wel gehoord hebben :') die er keihard afgevallen was (ze schrok van trekpaarden voor de kar)

Maar toch weer verder gereden en geplaats voor de finale waarin we 9e van Nederland geworden zijn!! *\o/*

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:38

Yvank_ schreef:
Gefeliciteerd allemaal :)

Hier super tevreden! Hofdame is kampioen merrie met afstammelingen geworden!

Dressuur ging bagger schaamde me rot , ze gingen net de ring naast mij opruimen toen ik was dus kreeg dr al nergens meer normaal langs :=

Met bestgaand was ik degene zoals mensen misschien wel gehoord hebben :') die er keihard afgevallen was (ze schrok van trekpaarden voor de kar)

Maar toch weer verder gereden en geplaats voor de finale waarin we 9e van Nederland geworden zijn!! *\o/*

heb je zien vallen. dat was een flinke smak.
toppie dat je weer bent opgestapt en verder heb gereden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:57

Ja ik wou gewoon verder het deed heel erg zeer maar dat nam ik maar voor lief. Vanmorgen ook ik moest en zal de finale rijden.

Gefeliciteerd trouwens met Jorian!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:22

Wij hebben echt een super nationale gehad!
Orion een 1C premie en Alonna een 1I premie
Bestgaand enkelspan 10e van NL
Bestgaand dubbelspan 6e van NL
Kies u punten enkelspan en dubbelspan reservekampioen!
B-dressuur waren we 14e met 188 punten van (in het boekje getelde) 27 stuks dus dik tevreden!

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:33

Yvank_ schreef:
Ja ik wou gewoon verder het deed heel erg zeer maar dat nam ik maar voor lief. Vanmorgen ook ik moest en zal de finale rijden.

Gefeliciteerd trouwens met Jorian!

dank je! ;)

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:36

hallo,
ik heb dit topic nog nooit gezien
Ik ben esther en mijn haflinger is Lizzy van de Vuufwegen
wij hebben ook meegedaan met bestgaande haflinger
was vrijdag lekker aangekomen en moest in de 4e rubriek mee
rijden. was voor de eerste keer in den bosch. wist dus ook
helemaal niet van te voren dat de finales altijd op zaterdag
waren. Met andere woorden had ook geen box gehuurd haha
en dan word je nog 2e ook van je rubriek haha
ja toen moest ik alsnog finale rijden.. was blij dat ik achteraf
nog een box kon huren en dat er bekende mensen waren die
op haar konden letten want ik ben zelf op en neer gereden
vanuit vlissingen had helemaal niks bij van slaapspullen

Uiteindelijk heb ik in de finale nog een 11e plek behaalf
vond het heel leuk en was erg tevreden
het is tenslotte wel van Heel nederland :D

Misschien zitten er hier nog bekende van vandaag Leuk!

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:36

oh en gefeliciteerd allemaal met de behaalde scores

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:39

Dan heb ik je wel gezien :D , ik reed ook mee met de finale bestgaand was degene met de bruine outfit :P

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:47

ja dat kan niet missen was er maar 1 geloof ik he
leuk hoor :D

waren echt super dagen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:48

Ja zeker weten super dagen ! Alleen het slapen vond ik minder geslaagd :')

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:50

Ik breek even in jullie topic in. Kan iemand mij vertellen waar ik foto's kan vinden van dit 'weekend'? Een stalgenoot van mij heeft namelijk mee gedaan en ik zou graag foto's zien. Mag natuurlijk ook via PB.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:07

ook ik heb een top weekend gehad... wel weing slaap gehad maar het was super gezellig!

Abe en ik waren 15e in het M1 (met 168). Hij kon door de harde bodem niet genoeg weg komen in zijn gangen en dat kwam telkens terug in mijn punten... maar ik ben super blij met hoe hij zich liet zien!

@ Rais, er waren véél fotograven... er komen vast wel een aantal foto's op bokt en je kunt ook www.bobschouten.eu in de gaten houden

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:53

Ik leef ook weer :D Heb even heerlijk het klokje rond geslapen!!

Het was de eerste keer dat ik naar de nationale was, vond het echt super leuk! Heb eeb top weekend gehad :D Weinig slaap gehad ;)

Stef en ik zijn 3de geworden in het Z1 met 218punten (eigelijk 2de alleen door de ex regeling een 3de prijs gekregen) ik was zelf niet tevreden over mijn proef, stef was erg sterk en hyper! Maar anouchka had mijn proef even gefimd en die heb ik even bekeken het voelde erger dan dat het eruit zag! En bestgaande laten we het daar maar niet over hebben ;) dat kunnen we gewoon niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:57

Gefeliciteerd :) volgensmij reed ik bij jou in de groep bestgaand :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:17

beste 3 jarige was mourette vd veldwijk. 4 jarige weet ik ook niet.

Maar wat een nachten idd. Beetje jammer dat ze de 1e nacht alle lampen aan lieten, en de 2e nacht wel uitgingen maar pas weer heel laat aangingen :s Was overings erg gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:19

Beste 4 jarige was Sportdame van de Wortel

Ja dat van de lampen was erg jammer idd , en die dweilmachine donderdag! Die kon ik wel afschieten :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:23

Ow die was idd errug vervelend!!!! Ik heb er eerst een halfuur over gedaan om te kunnen ontdekken wat die pleuris herrie maakte!!! En als het daarna nou schoon was, maar ook dat was dus absoluut niet het geval!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:32

Goeie resultaten allemaal :) De eigenaar van miijn verzorghaf was daar ook met een merrie, hij werd met haar kampioen enkelspan *\o/*
Ben erg benieuwd naar foto's!! :)

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:03

Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Erg leuk gehad en weinig slaap natuurlijk..
De 1e nacht was drama. Snapte het nut niet van die dweilmachine.

Heel tevreden met het resultaat van onze Desanne. Z stond 5e met een 1e premie bij de 3 jarigen. Ze heeft Zich goed laten zien!

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:06

ben ik ook weer even
ik zou ook graag willen weten of
ze ergenst op een site de gemaakte foto's
opzetten?

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:19

Nou hier zijn we wakker, en een stukje fitter dan gisteren. Ik ben naar huis gereden met 2 paarden maar ik moest aan de praat gehouden worden, want ik was supermoe.
Ik heb vrijdagavond super genoten van de feestavond, Gelderland maakte me daar toch een feestje en koen deed daar ook zeker aan mee.
Wel weinig slaap gehad.

Nu de resultaten.
Dressuur ging redelijk we konden niet losrijden, en de bodem was zeer slecht.
We hadden 186 punten en zijn 9e van de 18 geworden, dik tevreden
Hollie zat in de rubriek 10 jaar en ouder, dit was een zeer goede groep en hier zijn we 1ste geworden van de 11. echt super tevreden, en nooit verwacht.
Haaijke had een naar weekend, ze was niet zich zelf, en liet zich niet super zien, we haalden echter nog wel een 2e plaats van de 8.
Bestgaand ging niet lekker, sterk en ik kon haar er niet aan houden, toch nog 6e van de 10.
In het kampioenschap zat Hollie bij de laatste 9, dus wij zijn zeer tevreden, en ik heb het echt weer super super leuk gehad.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:53

Hier ook een super weekend gehad en ik ben zeer tevreden met onze resultaten!!

Merel 1d premie bij de 10 jaar en oudere merries
B dressuur 187 punten 16e geworden en dat zonder thuis te oefenen hahaha!
Bestgaand helaas 6e en niet door naar de finale van zaterdag!!
Ik heb genoten, was erg gezellig maar mocht ik ooit met merel weer mee doen aan de nt met de gebruiksrubrieken dan liever geen veulen aan de voet, mijn dame was echt zo onrustig en gespannen onder het zadel ze bleef maar springen en doen haha.

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten

@ nijland je zoontje heeft geweldig gereden ik heb hard voor hem geklapt en volgens mij zat jij dan naast ons op de tribune?

Erg mooi stel!! En super stoer zo'n klein ventje met zo'n grote haf :D