witte staart en manen drama.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: witte staart en manen drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:03

Staartzak marrianne... schijt ze in ieder geval haar staart niet onder

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:57

Zo als meerdere al zeggen.

Silvershampoo het werkt vaak goed maar ja niet altijd
Handzeep (zo een blokje) dat wil ook wel is wonderen doen.

Succes ermee

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:08

Glanspray, manen blijven redelijk wit. Staart met shampoo en glanspray 1x in de 8 weken en het blijft aardig wit

Rixtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:34

Ik doe het altijd met biotex :D Werkt heel goed :D

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:44

Ik heb een Welsh Cob met witte manen en staart en was ook met zilvershampoo. Dit doe ik ongeveer 1x in de week en zo blijft het keurig wit allemaal. Heb d'r nog niet zo lang, dus ben benieuwd hoe netjes het blijft als ze straks op stal gaan :Y)

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:22

Ik gedruk gewoon antiklitt....
Hier door worden de manene van mij haf weer wit!

DuchesS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:00

Mijn gouden tip..
´s omers een eczeemdeken en ´s winters een halsdeken :P
Verder zweer ik bij Galop shampoo, biotex en groene zeep.
Check mn profiel maar voor bewijs, altijd wit bij Ties!

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:16

Ik snap niet dat zo veel mensen groene zeep, biotex etc gebruiken. Er staat een kruis op de fles, en het is irriterend voor de huid. Lijkt me ook dat de haren er op den duur een bos touw van worden...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:22

xPassion schreef:
BrittKitt schreef:
Elke dag wassen vind ik niet echt de oplossing, lijkt me niet bepaald goed voor je paard en voor je tijdschema := :P

Af en toe wat antiklit en je borstelt de troep er zo uit is mijn ervaring :j

Daarom ben ik ook opzoek naar een andere oplossing ;)
Opzich kan het voor haar niet veel kwaad, de spoelplaats is binnen net zoals haar stal die vrij is van tocht.
Verder staat ze van ongeveer 7uur 's morgens tot einde van de middag op de wei,
En agz we in flevoland wonen hangen er hierdoor soms hele brokken klei in haar staart. :(
Ze gaat hoe dan ook op de wei, want ze moet naast haar dagelijkse barbietutteluurtjes :+ ook gewoon lekker paard kunnen zijn.
Dus ben nog steeds opzoek naar die gouden tip! Wie o wie? :Y)

Al eens gedacht om dan maar te vlechten??
Zowel staart als manen,gewoon een velcht in de staart en verschillende in de manen.
Ik vind dat het wel scheeld.(ik heb een schimmeltje)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:48

Ouderwetse groene zeep, grote klodder in warm water oplossen in een emmer, staart er even in hangen en hoppa helemaal schoon. ;)
Zo heeft hij, wanneer nodig, weer een prachtige zilver/witte staart *D

BiancaDinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:39

tip:gebruik zilver schampoo ik heb ook een haflinger en dat werkt heel goed ze krijgt er een mooien witten staart van

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:32

Mijn pony heeft een giga gele staart en zelfs als ik met betadine shampo was word ie niet mooi wit, ja de binnenkant is dan echt mooi zilver kleurig :oo maar de buitenkant is vies geel :(
Wie kan mij een tip geven. verder blijft ze trouwens wel altijd netjes (zelden zon schone schimmel gezien (A) )
Alleen met poepen en plassen tilt ze haar staart niet voldoende op waardoor alles in dr staart terrecht komt, ook de staart in een vlecht werkt niet en een staartzak wil ik niet omdat je dan de staart afsluit voor zonlicht en 'verse' lucht.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:38

Zilvershampoo!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:58

Ga ik maandag meteen halen :D

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 03:20

Heeft iemand hier ooit well eens die shampo's op een bonte uit geprobeerd?????
Ik zou namelijk dat geel wel uit de wit vacht weg willen, maar ook niet dat het bruine gedeelte van kleur veranderd.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 05:14

ik volg !

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 07:53

Ten eerste denk ik niet dat veel wassen (meerdere keren per week) goed is voor de huid. Mijn haf heeft inmiddels manen van zeker 50 cm (als het niet langer is). Ze loopt iedere dag buiten, dus ook in de winter. Ik was haar manen misschien 8 keer per jaar, en dat is dan meestal in de zomer of voor speciale gelegenheden. Dat doe ik dan inweken met biotex, nog eens wassen met een speciale shampoo voor blond haar en wekelijks gaat er cowboy magic in. Daardoor kan ik het meeste vuil er wel uit borstelen. Haar manen blijven mooi wit, zonder klitten. Misschien niet zo wit als wanneer ik haar gewassen heb, maar dat is ook niet nodig. Ze hoeft niet iedere dag als my little pony door het leven te gaan. Vind ik wel mooi, maar nogmaals, ik denk echt niet dat het goed is voor de huid

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:09

flickr schreef:
Ik zou namelijk dat geel wel uit de wit vacht weg willen, maar ook niet dat het bruine gedeelte van kleur veranderd.

Had je eerder en vaker moeten wassen.....en z'n hok beter schoon houden (en zeg me aub niet dat het daar niet aan ligt, ken nl zelf ook zo iemand)!
Is toch logisch als je dat niet schoon houdt dat er dan vergeling komt!

Heeft mijn pony geen last van O:) Die is ALTIJD schoon!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:10

Ik gebruik groene zeep, maar cowboy magic schijnt ook super te zijn, dat wil ik ook eens gaan proberen

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:06

ik was mijn haffie regelmatig.
de manen nu ze "wit"zijn met huismerk shampoo(perzik) van het kruidvat en eventueel vieze staart met zilvershampoo.
daarna vlechten erin en ze blijven superwit! ik was ze nu in de winter 1x in de maand voorderest niet. in de zomer met iedere wedstrijd.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:32

vivana schreef:
flickr schreef:

Had je eerder en vaker moeten wassen.....en z'n hok beter schoon houden (en zeg me aub niet dat het daar niet aan ligt, ken nl zelf ook zo iemand)!
Is toch logisch als je dat niet schoon houdt dat er dan vergeling komt!

Heeft mijn pony geen last van O:) Die is ALTIJD schoon!

Nou dat vind ik toch een beetje kort door de bocht. Bij ons op stal staan de paarden op vlas en wordt er iedere dag uitgemest. Toch staat er bij ons een schimmelmerrie die in no time een bende van haar stal weet te maken, en dus met vlekken uit haar stal komt. Daarbij beschikt ook niet iedere stal over en solarium, sommigen zelfs niet over warm water. Zou ik mijn paardje ook niet onder de douche zetten, als het hartje winter en koud is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:44

Vraag je nou serieus of je de bruine vlekken van een bruinbonte er af kunt wassen met zilvershampoo? Of lees ik je vraag verkeerd?

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:13

Ha iedereen!!

Ook ik heb lang problemen gehad met het wit krijgen van mijn paardenstaart!! Heb een merrie dus eerst ook altijd een gele onderkant!
Heb het zelfs een keer geverfd, en na het wassen een staartzak erom om het schoon te houden!
Maar zomer 2007 kreeg mijn haf een ontsteking aan de staartwortel en moest alles eraf geschoren worden!!
Dus voor mij NOOIT meer andere rommel als gewoon paardenspul! Hieronder mijn tips voor de witte staart zoals ik het doe:
iedere dag spray ik in de vieze gele poep en urine plukken in met : Duo Wash van het merk brugman (paars/roze label) (ik heb hem ook van CM.. maar nog niet gebruikt, volgens zeggen moet dat ook super werken!)
1 keer per week spoel ik dat met lauw water uit daarna gaat er een klodder zilver shampoo in van het met schwartskopf ALLEEN onderin, niet op de staartwortel! Vervolgens gaat er creme spoeling in van Cowboy magic even intrekken en uitspoelen. Lekker droog laten wapperen in dan nog de detangler en shine van cowboy magic erin! handen erdoor en WAUW!! shiny!!!
In de winter was ik het ongeveer eens in de 2 a 3 weken!
Dit is slechts hoe ik het doe... iedereen heeft zijn of haar manier. wie weet is het een tip voor jullie!
En cowboy magic is duur.. maar ik heb de 943ml detangler en shine nu al vanaf aug2008 en gebruik het iedere week in de manen en staart!! succes!!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:50

In de zomer was ik Nikita der staart 1 á 2 x per week, haar manen heel afentoe.
Nu met dit blubberweer zit alles in de vlechten. Echt ideaal, heb gister haar staart na 1 maand weer gewassen en hoefde hem maar 1x te wassen met groene zeep. Meestal duurt het een paar keer voordat hij schoon is, en gebruik ik ook Cowboy Magic maar dat hoefde deze keer niet. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:35

Ik heb sinds kort een shampoo van Oster, speciaal voor paarden.
Je doet 1 dopje in een emmer met water en wast daar de staart in.
Het werkt super! Ongeveer hetzelfde als zilvershampoo, maar dan voor paarden. De manen heb ik nog niet geprobeerd, maar zijn smerige staart werd weer helemaal wit.

Dit is ongeveer voor (geel van de mest, grijs van het zand):
http://i50.tinypic.com/2ptdtma.jpg

Dit is na: http://i37.tinypic.com/2ch8g1t.jpg

Het is wel vrij prijzig, maar omdat je vrij weinig gebruikt doe je er lang mee.

De Green spot remover van Cowboy Magic werkt ook goed. Die heb ik wel gebruikt voor de manen. Voordeel is dat je geen water nodig hebt, dus vooral met koud weer erg handig. Mestvlekken verdwenen zo.