Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:31

Goed Sandrina dat ze er zin in had. Nelleke zo gek als een deur. Ook de shetten. Niks anders dan rennen. Hebben ze hun beweging wel weer gehad. Zelf niks voor hoeven doen. :+ :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:34

Morgen ga ik Fralla een plezier doen; ga haar borst scheren. Ze heeft krulharen van het zweet op haar borst. Daar is het gewoon klam als ik haar uit de stal haal.
Ze is nog nooit geschoren en ik heb nog nooit geschoren dus ik hoop dat alles goed gaat.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:40

Succes met scheren Sandrina! Ik denk er ook vaak over na ivm met lessen, maar hij staat 24/7 buiten dus ik weet niet of dat een succes wordt met dekens.. :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:01

Succes Sandrina.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:58

Bunga schreef:
Succes met scheren Sandrina! Ik denk er ook vaak over na ivm met lessen, maar hij staat 24/7 buiten dus ik weet niet of dat een succes wordt met dekens.. :)

Ik ga niet met dekens 'goochelen'. Ik laat haar zoveel mogelijk in der vacht, maar die borst is gewoon klam/vochtig nog in de stal. Na het rijden helemaal kleddernat. Ik doe Fralla geen deken op.
Rare winter hebben we hier!
Moet je kijken wat ze in de USA te verduren hebben!

Dank jullie. Vind het best eng; een scherp apparaat tegen mijn liefje houden. Ik weet dat ze opgelucht zal zijn als die borst kaal is.
'k Moet zeker foto's maken? Voor en na?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:59

Ja ik ben wel benieuwd naar foto's Sandrina. Ik heb Storm begin november laten scheren en zelfs die was gisteren bezweet na het rijden. Denk dat je Fralla er wel een plezier mee doet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:13

Nou, ik HEB Fralla een plezier gedaan. (Sorry vergeten camera mee te nemen)
Ik vond het enger dan zij. Ik heb apparaat dat aan stond vastgehouden en mijn hand tegen haar neus gehouden, zodat ze het trillen voelde. Daarna gaan scheren. Ik had haar met twee touwen vast gezet, want ik dacht dat ze overeind zou komen. Er gebeurde helemaal niks! Conclusie (mag ik die stellen?) Ze vertrouwt me. Aaaaah wat een heerlijk gevoel! Ze is erg blij met haar kale borstje. Neem morgen camare mee!
Woensdag met sulky gereden, ze 'schrok' maar eenmaal. De reden daarvan? ....... Haflingerschaduw! ;)
Hopenlijk gaat er morgen een rit door; mijn groom voelt zich niet lekker. Ik hoop dat ze vannacht opknapt.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:25

Wauw, wat gaaf dat het het zo goed ging met het scheren Sandrina! Heb je je voor niets zo druk gemaakt haha. En daarna ook nog een fijne rit, wat wil je nog meer? Jullie komen er wel!:-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:49

Ondanks dat groom ziek was heb ik toch leuke ochtend gehad. Een stalgenoot die ook ment, kwam later en samen hebben we in de bak geoefend. Ik spande Fralla uit en was later groom op haar kar. Zo kon zij nog naar buiten. Was echt de hele ochtend weg; is lang niet meer voorgekomen. Zulk zalig weer.
BCG: dank je, ik voelde me echt goed na die scheerbeurt. Voelde me schudig dat ze het zo benauwd had.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:25

Marga en Sjors:
Weer even niet gereageerd hier, sorry. Sjors staat zonder deken buiten en heeft niet echt een dikke wintervacht, moet zeggen dat het goed te doen is zo. Alleen wat ik zo erg vind is dat het zo'n viespeuk is. Hij heeft witte benen en veel wit op zijn lichaam. Dat wit is nu beige en vies en harde plekken onder zijn buik pffffffff wat een viespeuk. Verder niet zo veel gedaan met hem, van de week even gelongeerd, wat hij dus niet leuk vindt hahahaha. Na t longeren vroeg ik een voet aan hem, hij was stik chaggie en probeerde me te bijten, dat heeft ie wel geweten. Soms kan die nog zo dominant uit de hoek komen. Hij heeft wel pas met mijn lesgeefster gesprongen en dat vond ie nog leuk ook hahaha.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:15

Foei Sjors; bijten KAN echt niet.
Iedereen een fijn weekend van Fralla en mij.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:38

Zo weekend voorbii en niet gereden. Man moest werken. Toch lekker met de paarden bezig geweest. Hebben onze baggerlinger eens niet meegenomen. Aangezien dat we een shet hebben die er voor gezelschap bij loopt hebben we haar eens uitvoerig gepoetst en zijn rondje hei gaan wandelen. Ze had er echt zin in. Oortjes erop en continue voorwaarts. Dit wel 10 km zo. De andere twee hebben we zaterdag even gepoetst. En de stal gedaan. Zondag dus met wandelen genoten van het weer. Gisteren mochten ze nog even lekker rennen in de wei, gelukkig was de grond droog genoeg op de meeste plekken . Wat het verder deze week wordt weet ik niet. Afhankelijk van het weer.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:10

Vanochtend in een vliegende haast Fralla's stal gemest. Had een afspraak met huisarts. Het regende; ze was blij weer in de stal te staan. Morgen krijgt ze meer beweging.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:26

Amanda & Macey:

Zo, ik zal hier ook weer eens wat neerzetten na een hele lange tijd :oo. Ik zag laatst dat er vlak bij mijn stal knotwilgen gesnoeid waren door de gemeente. Toen had ik al een paar kleine takjes meegenomen om te kijken of Macey dat lekker vindt (ik ging ervan uit dat ze dat nog nooit had gehad). Ik zag dat ze er mee bezig was geweest om de takjes te strippen, dus vandaag heb ik een snoeischaar meegenomen om de grotere takken in stukken te knippen en mijn auto vol geladen :-) (ik heb maar een klein autootje :P ). Ik heb 3 kleine bosjes op verschillende plekken in het weiland neer gelegd. Ook heb ik een paar korte, dikke takken eruit gezocht om telkens 1 van in de stal te leggen. Zo heeft ze mooi wat te doen als haar hooi op is.

Volgende week gaat de eigenaar van de stal bezig met het maken van een rijbak. Dan heb ik iets meer mogelijkheden om te grondwerken en kan ik het longeren op gaan pakken. En als dat allemaal goed gaat heb ik natuurlijk de mogelijkheid om te rijden :-)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:48

Annemarie en Storm,

Zo verhuist vandaag. Wat was dat laden weer een drama zeg. Heb dr een mooi kapotte en gekneusde vinger aan over gehouden. Maar de aanhouder wint en dat waren wij. Vanmiddag heeft hij lekker buiten gestaan. Op stal stond hij al lekker rustig stro te knabbelen en te genieten van zijn kuil en peen dus zit met een gerust gevoel op de bank.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en m'n vinger :')
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:49

Zo annemarie dat is niet zo'n mooie vinger. Maar denken dat het voor het goede doel gedaan is. Leuke foto's. Beterschap en veel plezier op jullie nieuwe stekkie.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:30

Annemarie Wat fijn dat je eindelijk 'over' bent. wat staat ie er goed bij zo, wat een fijne bak/paddock. Dat trailerladen moet je toch eens gaan oefenen, je wil soms ook naar buiten kunnen? En die vinger heelt wel weer.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:43

Fijn dat je over bent Annemarie. Gave haf heb je trouwens, mooie volle manen! Hoe krijg je dat voor elkaar met je vinger dan??

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:45

Nee vinger doet echt behoorlijk zeer, maar gaat wel over. Ik hou het gewoon in de gaten, bevalt het me niet ga ik even langs de huisarts.

Ja wil zeker gaan oefenen met laden, lukt het niet dan ga ik echt hulp inschakelen. Zou inderdaad graag nog eens naar de Veluwe of het strand willen en dan heb ik echt geen zin in dit soort toestanden iedere keer.

Dank je, hij heeft inderdaad een flinke bos manen. Heel simpel hoe ik dat voor elkaar kreeg. Storm trok ontzettend hard achteruit en toen brak de gesp van de longeerlijn en die klapte met een rot vaart tegen mijn vinger.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:22

Oeh klinkt pijnlijk...maar Storm staat in elk geval op zijn nieuwe plekje! Ik hoop dat jullie daar veel plezier hebben!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:42

@annemarie: fijn dat ze op der nieuwe stalling staat. alleen wel jammer van je vinger, heb ik ook een keer gehad met laden!

marylize en normann:
vanochtend mijn B-debuut gehad, normann ingeladen wat gelukkig heel goed ging, bij het losrijden was hij erg braaf en liep hij best wel lekker, maar toen moesten we in de bak waar de proef moest worden verrreden, der hingen overal vlaggen en rode doeken, hij schrok echt heel erg van alles, maar goed de proef, pffff wat was dat een rot proef zeg, hij was echt voor geen meter meer normaal te krijgen, maar goed ik dacht gewoon blijven rijden en ach, volgende week donderdag weer een kans. ik baalde er eigenlijk wel behoorlijk van dat het in de proef zo rot ging, had echt minstens 165-170 punten verwacht, maar toen we naar de kantine gingen voor te kijken welke punten ik had, bleek ik gewoon nog 180 punten te hebben, naar mijn idee dus erg hoog gepunt, maar goed toch wel blij dus dat ik net een winstpunt heb.

vanmiddag nog een rondje gestapt met hem, zodat hij wat minder stijf zou zijn. maar goed volgende week donderdag heb ik weer wedstrijd, dus ben benieuwd of het dan beter zal gaan!! :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:19

Normann: Wat goed dat je zulke punten kreeg. Ik heb wel naast de jury geschreven; als alle paarden schrikken van vlaggen en zeer onder de indruk zijn, gaan vanzelf de cijfers omhoog. Ik kende een jurylid dat naar de organisatie ging en die vlaggen liet weghalen. Aan de andere kant is het een goede oefening ook al is het niet leuk. Volgende keer is het een rustige bak en dan vlam je! Dit was je debuut? Nu kan het alleen maar beter gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:30

Goed gereden hoor Normann. de volgende keer kan het dus bijna alleen maar beter gaan, maar je eerste winstpunt heb je binnen!

An en Storm;

Nou vandaag de dag dat Storm voor het eerst in zijn 9 jarige leeftijd in een binnenbak ging lopen. Was best een beetje zenuwachtig ervoor. Mede ook doordat ik flink last heb van die vinger. Maar ik moest en zou er op gaan vandaag. De nacht was hij prima door gekomen en hij stond op af en toe wat gehinnik na heerlijk rustig in zijn stal, dus zadel er op en gaan.
Kom ik daar de binnenbak in en hij maakte zich groot, snuiven en hinniken dus kneep hem best wel even. Mezelf niet laten kennen en gewoon opgestapt en aan de slag gegaan. En echt hoor, hij was zo braaf. Heb echt heerlijk gereden. Ben zo trots op hem. Hij was daarna ook echt een soort van moe. Je kon gewoon letterlijk aan hem zien dat hij indrukken aan het verwerken was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:50

Annemarie: goed dat je je niet laat kisten en gewoon doet of er niks aan de hand is, want er IS toch niks? Dan moet je je gevoel onderdrukken en daar zijn ze nu juist zo gevoelig in. Knap van jullie twee dat alles goed ging en je een goed gevoel over houdt van in de bak rijden.
Op de laatste foto staat Storm heel rustig te kijken. Hoelang heb je hem nu al? Die jaren vertrouwen opbouwen tellen met spannende zaken.