[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:01

Het is iets waar je je overheen moet zetten.
Tuurlijk heb ik wel eens zo iets van pffft ik hoor op haar maar ik geniet er ontzettend van als ik zie dat een ander geniet van pebbels.

Het er overheen zetten is niet makkelijk geweest maar ik ben nu niet anders meer gewent.

Hoe komt het dat jij niet meer mocht rijden tijdelijk ?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:39

Ik kom net bij de paarden vandaan, Tes is uit logeren (Nog twee weken :O) en dus op de draver van de buren (nouja, 1 van de 3 dan) gereden. Wat een wereld van verschil, het is dun en hoog! :)
Wel leuk om eens te doen.
Het verzameld galoperen is echt het moeilijkste bij ons. Als ze gallopeerd is ze ook niet makkelijk terug te brengen, wat wel eens gevaarlijke situaties kan opleveren. Ik probeer nu heel veel tempowisselingen te maken waardoor ze actief op blijft letten, in de hoop dat het dan beter gaat. Als jullie nog meer tips hebben?..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:27

joopiexx schreef:
Hinke ik heb ook aan een pessoa zitten denken om mee te longeren.. Totdat ik zag hoe hij met dubbele lijnen liep!
Misschien een ideetje om dat eens te proberen, ik vind het nog wel moeilijk omdat ik het nog weinig heb gedaan maar het is erg leuk! Ik ga strakjes Wenner een kwartiertje longeren, hij wordt al aardig fit en knapt goed op, dus een beetje beweging kan geen kwaad dacht ik zo.

Je bedoelt met dubbele longe longeren? Dat heb ik ook wel eens gedaan ;) Ik blijf het lastig vinden, twee lijnen en dan ook je zweep. En ik vraag me af of je paard er niet hard van in zijn mond door wordt. Er hangt toch best wat gewicht op het bit, met 2 longes. Ach ik heb een dubbele longe én een pessoa dus ik ga het gewoon allebei ff proberen weer ;)

@puresylk: oefenen ;) En veel aan de longe laten aangalloperen en weer terug nemen. Ze moeten die spieren sterker maken en dat lukt je niet van de een op de andere dag.

@moyra: vlietlanden, leuk! Daar ging ik ook vaak rijden toen ik nog op een andere stal stond. Er komen iig geen auto's ;) Hoe heb je het nou opgelost met die andere pony, als jullie weg gaan?

@peelie: Dat is toch al wel een maand of 4 geleden. Ik weet dat het gebruikelijk is op pensionstallen om elke 2 maanden te ontwormen, maar ik vind dat wel heel vaak. Ik heb even gegoogled en wat vooral belangrijk is is de werkzame bestanddelen af te wisselen, dus niet perse het merk maar de werkzame stof. En na de eerste vorst van het jaar moet je met een middel met ivermectine ontwormen. Eitje! Heb nu equest pramox besteld.

Ik heb straks een feestje en ik heb eigenlijk niet zo veel zin := Het is volgens mij echt zo'n verplicht-gezellig-doen feestje :P

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:33

Wat leuk al die veulentjes zeg ! :).

Net wigje gereden maar ging niet zo lekker. hij had donderdag nieuwe ijzers gehad (zonder lippen, zooltje en dan Kit ertussen) hij heeft nl zeer slechte hoeven, Nja meer had.! nu gaat het de goede kant op gelukkig maar liep niet zo lekker helaas. :( en had z'n zin om te rijden.!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:27

we brengen paulien met madeira morgew eer terug

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:27

ik ben terug van mara...z e is rutig, heb haar uier schoon gemaakt... tepels zij weer iets voller als gistere... aar heb geen foto's gemaak :P

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:40

Peelie, Spannend..!

'k heb net een heel gesprek gehad met me ouders.. Over Wig..
Ik zit al langer met het idee om het Evt te gaan verkopen. ik ben vrij groot. (1.70m) en hij is rond de 1.45m. en het probleem is dat ik lange benen heb. we zijn nu M2 Dressuur. en het Z zit er wel in maar moet ik echt Kei en Kei hard voor gaan werken en ben bang dat bij hem het plezier eraf gaat. en bij mij.! ik Hou van uitdagingen, en dat is bij wig niet echt meer. Zie bij ons een vriendin op stal daar is de uitdaging ok bij weg en wil hem niet verkopen en wat valt me op. ze heeft er geen zin meer in, en word boos als het niet lukt en dit wil ik mezelf niet en me paard niet aandoen! want het is me hobby en wil er plezier in houden. dan komt me Haflingerhengst naar stal om door te gaan rijden, en tegen de winter/ voorjaar ook de verkoop in misschien en opzoek naar een paard.
Allemaal moeilijk, Vorig jaar augustus huilde ik er nog toen ik ook maar aan het idee moest denken. nu heb ik wel beetje moeilijk maar niet meer huilen, en aan de andere kant wel het gevoel dat ik het goed doe voor het beestje..

of zit ik mis?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:01

waarom denk je dat de lol er af gaat bij wig? heb je wel genoeg afwisseling? zou toch zonde zijn als je je maat zou verkopen omdat het even niet botert...

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:06

Ben ook 1.70m en Mystique is ongeveer 1.40m dus lengte is echt geen probleem hoor.
(Mystique wordt straks nog een keer gemeten ze was 1.40 op 3 jarige leeftijd)
En inderdaad zorgen voor genoeg afwisseling

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:10

nou het gaat supper goed, maar ik ben 1,75m en k ga vaak op buitenrit, en in de bak, en ook niet altijd dressuur..!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:12

Ik snap het ook niet echt, je houdt van een uitdaging en het Z zit er wel in zeg je alleen is het hard werken.
Is het dan juist geen uitdaging om je kapot te werken en de z te bereiken?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:14

@ PureSylk: Leuke foto's! ;)

@ Wig_love: Vind het echt zwaar balen voor je! Spreek je op MSN :*

Peelie

spring je wel eens?? western bitloos zadelloos? grondwerk, lange lijnen, bandje trekken? zo maar door... Hij hoeft toch niet constand met dressuur bezigt te zijn... Je moet ook niet iedere maand 2 wedstrijden rijden bijv. Al kom je er in 10 jaar. Ik heb een beetje het iedee dat je van jezelf 'moet' presteren, maar je paard niet in de weg wil zitten...

Maar je geen zorgen. je merkt het vanzelf als hij het echt niet leuk vind. dan kan je altijd nog een andere tak van sport gaan doen met hem, of er alsnog voor kiezen hem te verkopen en te beginnen met een groot paard.

Wig_love

licht gevoelswijs ook, k kan niet iedere dag traine traine traine, week na week, dat trekt hij niet, en vind hij ook niet leuk. en heb er zo veel van geleerd en heb nu het gevoel van, het is goed. heb een geweldige tijd gehad met je, gun het een ander. bij hem is het Z zeer moeilijk haalbaar ben ik bang..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:24

maar waarom moet je idere dag traien volgens jou dan??? dat bedoel ik dus ook, je 'moet' van jezelf presteren, maar waarom?

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:25

zo.. laat ik in dit topic ook maar even weer mee gaan kletsen, zat zo af en toe wel eens in het oude topic, maar was nog niet in het nieuwe topic begonnen.

wij hebben sinds anderhalve maand ook een 5jarige haflinger merrie. Nou en dat ze 5 jaar en een merrie is laat ze wel duidelijk merken. Ze kan heel lief zijn als ze er zin in heeft, maar das niet altijd het geval.. met de andere paarden had ze voortdurend ruzie. Ze trapt de hele tijd om zich heen en gaat met de tanden bloot en haar oren in dr nek achter een ruin aan en ze heeft hem laatst flink zitten opjagen en hij is dwars door het stroomdraad heen gerend. Ook had hij een aardige wond op zijn been zitten.
We hebben nu de haflinger merrie met mijn draver samen staan en de andere ruin met een andere merrie samen gezet. Deze combinaties gaan erg goed en de haflinger en draver kunnen steeds beter met elkaar.. maar goed ook, want ze zullen straks samen op buitenritten moeten e.d.

verder gaat het rijden redelijk goed, ik heb eindelijk een zadel.. en nog gratis ook.. iemand had nog een zadel liggen en die paste ook nog!
ik mocht eerst geeneens op haar zitten en ze draaft nu al heel braaf haar rondjes..
alleen galop was geen succes. Ik wou vrijdag proberen te galopperen, want ze was heel rustig en braaf. Maar daar dacht mevrouw anders over dus die begon te stijgeren en te bokken en ik werd heen en weer geslingert en uit eindelijk viel ik van dr af. Gelukkig niks aan over gehouden, kwam goed terecht. Maar het was niet zo prettig aangezien ik een week voor die tijd al een trap van dr heb gehad.

Oftewel het blijft een wedstrijdje over wie er de baas is. Maar ze gaat dat wedstrijdje mooi niet winnen!!

@PureSylk: ik rijd mijn draver met een martingaal, want die van mij gooide in de galop altijd zijn hoofd omhoog, waardoor ik de controle verloor en ging hij er vandoor.. sinds ik met een martingaal rijd, ben ik van dat probleem af en ik kan heerlijk met hem galopperen en de laatste tijd galoppeer ik zelfs met een losse teugel. Veel succes in elk geval!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:27

Ik moet absoluut niet presteren, ik lach altijd hard, ook op wedstrijd, ging het niet goed, nja Boeiend, lache en we zijn weer een ervaring rijker.! maar vorig jaar werd hij van het moeilijker traine juist meer voorwaards, hou wilde veel meer. maar dat kan hij nu niet meer en wilt hij niet meer heb ik het idee..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:29

hoe oud is hij???

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:30

Wig is net 11..!

een uitdaging, of doorhobbelen, dat word mijn keus uiteindelijk voor mijn gevoel. en ik zie bij ons op stal dat iemand dat laatste heb gekozen en het paard + zij er geen zin meer in hebben en ze met tegen zin komt en het paard eronder leid, en dit wil ik absoluut niet.!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:31

trouwens nee, pas 9 juni..!

Maar ik ga er ,nu vandooor..
Fyne avnd iedereen. tot morgee.!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:39

Ik zie dat je hem toch tekoop het gezet. Ik vind het echt heel erg zonde, en jammer dat je de 'moed opgeeft'. want volgens mij kan hij veel meer dan jij denkt.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:03

ik geef de moet niet op, maar ik moet keuzer maken, en met me 1.75m, en gigantische lange benen. voor het oog is het een geweldig ding! dat weet ik. Maar in het echt. makkelijkste is hij absoluut niet, een Lichte tour ruiter waar k les van krijg heeft pas gezegt dat hij moeilijk is en extreem veel geduld mee moet hebben..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:26

Wig_love schreef:
Wig is net 11..!

een uitdaging, of doorhobbelen, dat word mijn keus uiteindelijk voor mijn gevoel. en ik zie bij ons op stal dat iemand dat laatste heb gekozen en het paard + zij er geen zin meer in hebben en ze met tegen zin komt en het paard eronder leid, en dit wil ik absoluut niet.!

Een uitdaging of doorhobbelen als je al in de M zit :o

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:41

moyra schreef:
Het is iets waar je je overheen moet zetten.
Tuurlijk heb ik wel eens zo iets van pffft ik hoor op haar maar ik geniet er ontzettend van als ik zie dat een ander geniet van pebbels.

Het er overheen zetten is niet makkelijk geweest maar ik ben nu niet anders meer gewent.

Hoe komt het dat jij niet meer mocht rijden tijdelijk ?

Ik ben aan mijn knie geopereerd. Ik heb 6 jaar lang met een gescheurde meniscus rondgelopen.
De orthopeed heeft gezegd dat rijden op een breed paard eigenlijk niet goed is, en ik moet kijken wat ik aankan, en evt stoppen.
Maar dat kan ik dus niet, en heb ook nog eens een dikke haf gekocht :+
Alletwee mijn knieen zijn dus al aardig versleten helaas. Maar die pijn heb ik er wel voor over. (en hier wil ik jou niet mee aanvallen als dit zo over mocht komen, op een forum staat het snel zo aanvallend)

Wig_love, moeilijke keuze, sterkte :(:)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:43

@ Wig_love: Kop op hé meid ik ben er voor je, en ik weet zeker dat je Wig alleen wegdoet naar een écht goed tehuis. En misschien komt 'ie wel bij mij terecht ... Ik hoop dat mijn vader ooit over te halen is want ik vind Wigje knap en ik kan wél verder met 'm omdat ik geen cm meer ga groeien met mn 1.58m := Maar er zitten zéker weten voordelen en nadelen aan lang of kort zijn ... Ben er voor je meid SMS of spreek me aan op MSN hé!! Xx :+: