[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:04

Het is idd al koud s avonds!
Daimy mag hier nu nog lekker s nachts buiten staan, vind ik wel lekker moet ik zeggen hoor!

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:12

hihi maakt niet uit dat je belg bent Tong uitsteken maar kan soms van die grappige misverstanden uitlokken hihi Knipoog jaa het is vies koud! ach ik moet niet zeuren, ik moet toch de hele dag binnen zitten met me voet omhoog hihi Schijnheilig
ik ga nog even film uitkijken en dan weer eens mooi vroeg op bed Knipoog

weltrusten alvast allemaal Lachen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:33

Sita_ schreef:
Ik gebruik gewoon invlechtelastiekjes, Amy heeft paarse en Shania heeft roze.. *LOL* Tong uitsteken
Ik heb ze in allerlei kleurtjes!

Leuk roze elastiekjes Haha! Wist niet dat dat bestond. Ik ga dat vlechten dit weekend toch maar eens proberen, iedereen zegt dat ze daardoor langer worden.

melody93 schreef:
Ben ik weer! Ik heb mijn haffie vandaag heerlijk getoilleteerd! Alles is weer netjes bijgeknipt en haar sokjes weer mooi geschoren (weet dat sommige mensen dat niet bij Haflingers vinden horen, maar ik vind het gewoon mooier)

En ik heb goed nieuws! Ze lijkt nu zo weer zo goed in haar (teddybeer)velletje te zitten dat ik haar misschien toch mag gaan scheren! Mijn vader wil eerst alleen haar buik scheren, maar dat vind ik echt geen gezicht Clown . Ik heb nu met hem afgesproken dat als het er écht niet uit ziet alles eraf gaat Haha! Én ik wil het dit keer zelf gaan doen Bloos (natuurlijk wel met hulp)

Nog spannende dingen gebeurd hier?

Heeft jouw haflinger al zoveel haar? Mijn haflinger is nog best glad. Ze staat nu nog permanent buiten, en ik heb haar geen deken om... Ik hoop dat ze nog wat vacht gaat krijgen want straks is ze verkouden.

Freya schreef:
Goede avond all , ik ben ook weer begonnen met vlechten bij mijn merrie. Ook eigenlijk om haar manen te laten groeien, haar manen komen nog net niet onder haar hals vandaan en ik wil in 2010 naar de keuring met haar, eigenlijk volgend jaar met het veulen erbij, maar durf dat niet aan. Vanwege haar been en het veulen is dan of net geboren of moet nog geboren worden. Dus wordt het 2010. Heb ik nog even ruim te rijd om haar manen te laten groeien ... Ben er pas mee begonnen, zal ze het weekend eens opmeten.

Gaat het goed met haar benen? Op de keuring kijken ze ook naar de bewegingen: zie je aan haar bewegingen niet dat ze last heeft?

Ik heb een bucas deken meegenomen, ik zou hem om kunnen doen. Maar om hem snachts om te doen en overdag af te halen schijnt ook weer niet goed te zijn. Heeft iedereen hier zijn haflinger onder een deken staan?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:48

Zo.. ik ben ook weer thuis na een lange dag..
Vanochtend mee met m'n vriendin naar haar verzorgpaard en vanmiddag op begravenis.. Boos!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:23

Goedemorgen.. Lachen

Sterkte vanmiddag Monica.. Ach gut

Zo werken.. Clown

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:24

monica08 schreef:
Heb de hele vakantie en daarna ook nog een lange tijd echt zowat ALLES voor een meisje gedaan, geholpen met vertrouwen, rijden enzo en nu ineens ben ik maar een K*T wijf en bla bla bla.. En wil ze niet meer rijden omdat ze het te druk heeft nou best, maar dan gaat ze wel ineens met anderen.. Geen dank en niks..

flauw, lekker geen aandacht meer aan schenken, ben er trouwens wel laat mee. (ik he)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:25

Ook goedemorgen allemaal,
begrafenis, veel sterkte inderdaad.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:26

Goede morgen! Ik moet ook werken maar heb zooooo geen zin!
Ben benieuwd of Daimy helemaal heel is nog na vannacht... rangorde zal vast wel al een beetje bepaald zijn hoop ik.
Kan er alleen vanavond pas heen Boos!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:24

melody93 schreef:
Ben ik weer! Ik heb mijn haffie vandaag heerlijk getoilleteerd! Alles is weer netjes bijgeknipt en haar sokjes weer mooi geschoren (weet dat sommige mensen dat niet bij Haflingers vinden horen, maar ik vind het gewoon mooier)

En ik heb goed nieuws! Ze lijkt nu zo weer zo goed in haar (teddybeer)velletje te zitten dat ik haar misschien toch mag gaan scheren! Mijn vader wil eerst alleen haar buik scheren, maar dat vind ik echt geen gezicht Clown . Ik heb nu met hem afgesproken dat als het er écht niet uit ziet alles eraf gaat Haha! Én ik wil het dit keer zelf gaan doen Bloos (natuurlijk wel met hulp)

Nog spannende dingen gebeurd hier?

Heeft jouw haflinger al zoveel haar? Mijn haflinger is nog best glad. Ze staat nu nog permanent buiten, en ik heb haar geen deken om... Ik hoop dat ze nog wat vacht gaat krijgen want straks is ze verkouden.
quote]

____________________________________________________________________________________________________________

Jep, t'is al een echte teddybeer. En dat terwijl we snachts al heel vroeg zijn begonnen met een zomerdekentje...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:30

Goede morgen all , net terug van stal, de tandarts kwam. Alleen scherpe randen, en dat na 2 jaar geen tandartsen bezoek.
Gelijk even fot's gemaakt toen ze vanmorgen nog in het kampje stond, zal er zo een paar hier plaatsen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:31

Die van mij gaat trouwens ook al aardig richting teddyberen vacht. Scheren doen we dit jaar niet ...

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:31

Nog 2 dagen, dan word Kayli gebracht!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:35

Hier een paar foto's van me kleine dikke propje ...

Afbeelding

Afbeelding

Donna is vandaag 107 dagen drachtig ...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:43

Dankje wel allemaal..

Wat een dikkie dik Freya Tong uitsteken

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:48

Freya wat leuk, is dit haar eerste veulentje? En ga je hem/haar houden?
Zou het ook wel eens willen met Nikita, ik vind Haron van de Milt zo leuk. Maar kan helaas geen 2 pony's onderhouden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:48

Erg he ... en ik krijg het er niet af, kan niet trainen met haar , baal er giga van ...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:11

Sterkte monica Ach gut

Welkom Flower! Gezellig Haha!
Leuk dat je tegenwoordig een haf tot je beschikking hebt.
Hoe is het verder?

Pfff, net tentamen gehad. Ben nog steeds ziek. Zelfs de Aleve kan de hoofdpijn niet meer aan nu.
Wilde vanavond gaan rijden, maar ga maar vroeg naar bed denk ik.
Jim even longeren. En dan morgen maar weer rijden.
Morgen ook nog naar Guus Meeuwis. Leuk, met hoofdpijn Clown

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:18

Ik ga morgen een weekendje weg naar Texel! Even weg van alles.. heerlijk Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:27

Volgens mij heb ik me nog niet aangemeld hier, het lijkt me leuk om mee te kletsen Knipoog Ik zal me even voorstellen, voor degene die mij niet kennen. Ik ben Melina Wiertsema, woon in Deventer (sindskort op mezelf), ik ben 23 jaar en heb welgeteld 4 paardjes. Als alles meezit volgend jaar 6 Bloos Waarvan natuurlijk een aantal Haflingers.

Ik ben in het bezit van een NRPS merrie Sparkling Porsche, een 5 jarige merrie, drachtig van Wup (NRPS hengst) voor volgend jaar mei. Met Porsche rijd ik dressuur en endurance, ze heeft Trakhener en Arabierenbloed, een ontzettend fijn en save paard. Ik rijd haar samen met mijn bijrijdster, die ook veel plezier aan haar beleefd. Daarnaast heb ik natuurlijk een aantal Haffies. Te beginnen bij mijn eerste Haflinger, Mirna van de Wortel. Misschien wel bekend bij een aantal van jullie. Mirna is een elite/sport merrie van 6 jaar en drachtig voor begin maart van Allacher. Mirna heeft een gouden karakter en is lekker voorwaarts onder het zadel. Met Mirna rijd ik dressuur en af en toe een buitenrit. Met Mirna wil ik af en toe een veulentje fokken en grotendeels lekker van genieten.

Verder ben ik nog in het bezit van Milani en Nisha van de Vredinghe, jawel gefokt door Aniek (Faniek van bokt) en nu in eigendom van mij. Twee prachtige merrieveulens van dit jaar (2008) en inmiddels 5,5 en 6 maanden oud. Ze zijn beide erg verschillend van karakter, maar dat is juist wel erg leuk. Milani (met het blesje) is wat meer een veulen die de kat uit de boom kijkt en nog niet alle vertrouwen heeft, maar wel ontzettend lief en gevoelig is, als je haar eenmaal kent heeft ze echt een fijn karakter. Milani kan geweldig bewegen en heeft op de keuring een 1e premie plus kopplaats behaald. Ik wil met Milani in de toekomst wat keuringen doen en haar gaan rijden, misschien ook wel een x een veulentje fokken. Maar eerst lekker opgroeien met haar zus Nisha. Nisha is ontzettend brutaal en staat graag op de voorgrond, altijd met haar neusje vooraan. Ze is erg aaibaar (lief en lekker veel vacht) en ze is al flink aan de maat. Ik denk dat Nisha een grote maat haflinger word. Ze kan ook goed bewegen en heeft op de keuring ook een 1e premie behaald. Nisha is vooral een dikke slijm en knuffelkont Haha!

Hier een paar foto's van mijn paarden, voor de rest kun je in mijn profiel vinden:

Milani (bles) & Nisha (kol/sneb)

Afbeelding

Mirna

Afbeelding

Groetjes Melina

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:28

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:29

welkom Melina!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:33

Welkom! Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:14

welkom Melina , wat een pracht veulens, zit hier te kwijlen ... kan niet wachten tot die van mij geboren is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:25

monica08 schreef:
Ik kwam dit filmpje net tegen op Youtube..
Wat vinden jullie hier nou van?
http://nl.youtube.com/watch?v=-OCHI_rXj ... hyves.net/

Ziet er allemaal wel allemaal leuk uit enzo, maar vind het best wel gevaarlijk..

Vind dat geweldig, hoe die 2 op elkaar ingespeeld zijn en wederzijds vertrouwen hebben in elkaar. Gaaf gezicht als ze elkaar aan het uitdagen zijn. Zelf wil ik dit ook gaan doen met me toekomstige veulen ...

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:46

Ik vind het niet echt gevaarlijk?
Wat vind jij er gevaarlijk aan? Welk stuk bedoel ik dan, dus dat ze er op rijd zonder zadel etc. of dat hij haar zo volgt?