Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:58

Hai! Mag ik ook weer mee komen kletsen? Heb me hier wel gemeld maar daarna weer een beetje vergeten.. :o Zag een aantal bekenden hier :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

Vraag he,
hoe kwamen jullie aan een goede bijrijder-ster?
Ik heb regelmatig anderen op mijn paard gehad, maar dan liep ze gewoon echt niet.
Na een paar mensen gehad te hebben, besloten niet aan een bijrijder te beginnen.

Maar straks heb ik 2 paarden en wordt het wel erg druk ben ik bang.
Hoe vonden jullie een goed iemand?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

Siersma, balen zeg, heel veel sterkte en beterschap! :(:)

FloortjeChar schreef:
Mag ik leuk nieuws delen??
Floortje zou eigenlijk 1 december pas bij mij komen... Maar er is slecht weer voorspeld volgende week en daarom in goed overleg met eigenaresse & staleigenaren afgesproken dat ze morgen al komt!!!! :D

Yeah! Super goed nieuws!! Wat fijn :D!

Rianne, :wave: welkom! :D

Heb even in Madeira's paspoort gekeken maar kan niets vinden.. is ook in het Duits dus veel van begrijpen doe ik al niet, haha..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:11

Rosanna1990 schreef:
Vraag he,
hoe kwamen jullie aan een goede bijrijder-ster?
Ik heb regelmatig anderen op mijn paard gehad, maar dan liep ze gewoon echt niet.
Na een paar mensen gehad te hebben, besloten niet aan een bijrijder te beginnen.

Maar straks heb ik 2 paarden en wordt het wel erg druk ben ik bang.
Hoe vonden jullie een goed iemand?

Mijn verzorgster van de afgelopen 2 jaar is een vriendin geweest die ik al 20 jaar ken. Helaas heeft zij 2 weken geleden aangegeven dat ze nog maar 1x in de week kan. 1x in de week is voor te weinig met werk, huis enz. Nu gaat vanaf 1 dec. een stalgenootje van 13 Storm 2 dagen in de week doen. Meisje rijdt al heel wat jaar en is groter dan ik haha. Is een lief kind die nog veel kan leren van Storm. Storm is een heel makkelijk paardje dus ik durf het wel aan met haar, maar hou het de eerste tijd wel in de gaten. Dus dat is allemaal even afwachten hoe dat gaat de komende tijd. Mijn huidige verzorgster gaat hem 1x in de 2 weken nog een avondje rijden, omdat ze wel heel graag blijft rijden met Storm. Ik ben de moeilijkste niet en weet dat ze hem netjes doet en rijdt dus dan vind ik het goed. Kijk het gewoon een tijdje aan hoe het gaat en beslis ik uiteindelijk wel hoe het gaat allemaal.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:13

Dankjewel Paulien! :D

Zou toch een beetje proberen om via via te informeren Rosanna :) Denk dat dat beter werkt dan via MP. Maar goed, misschien heb je dat allang geprobeerd natuurlijk. Via MP lijkt mij ook lastig iig. Ik zou het daarom ook niet kunnen, Marena delen. Juist omdat er zoveel mensen zijn die niet echt geweldig rijden. Niet dat ik zelf nou zo geweldig rijd, maar een ander rijd toch vaak weer op een hele andere manier. Is moeilijk om iets te vinden wat bij je past denk ik..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:17

MP moet je inderdaad echt mazzel mee hebben om een geschikt iemand te vinden. Ik zie mensen het liefst altijd even op verschillende paarden rijden en wil ze vaak ook wat beter kennen voordat ik echt een knoop door hak en mijn paard aan ze toe vertrouw.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:20

Ik heb voor lot een meisje van stal.

Voor taar ook, die rijd alleen niet zo vaak maar start haar tussen de pony's boze rijd 1x per werk les en voor de wedstrijden aan help ik haar.

Welkom Rianne!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:24

Dankje! :D Hoe gaat het met Taar?

Dat is helemaal ideaal inderdaad, als je ze even op verschillende paarden kunt zien rijden! Heb je er toch een beter beeld bij..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:29

Ja dat meisje rijdt nu gewoon op manege paarden dus is wel handig om te zien hoe ze die rijdt want die zijn lang niet altijd even makkelijk.

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:35

Hm.. Hoe kom je aan een goede bijrijdster... Ik denk via via.. Ik heb mezelf jaren aangeboden via mp maar daar heb k pas 1x echt een paard voor langere tijd mee gehad.. Via via had ik de betere adresjes. K ben echt een fan van marktplaats, maar is steeds vaker onbetrouwbaar merk ik...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:46

Ik ga toch maar eens vaker meekletsen;-)

Ik ben een bijrijdster van een haflinger. Rij de haflinger bij van Kiddokids. Ze is ook een vriendin van mij.

We hebben elkaar leren kennen toen we beide een fries verzorgde op een andere stal. Zij besloot toen een haflinger te kopen en dus te stoppen met haar fries. Ze ging op zoek naar een bijrijder, gevonden maar uiteindelijk was de klik er telkens niet. Ze had mij al wel meerdere keren gevraagd maar ik was nog te gek op mijn friesje. Uiteindelijk toch een paar keer gereden op King, en ja hoor het hafvirus sloeg toe.
Ik ben erg blij met King en ik geloof dat Kiddokids ook blij met mij is;-)

Verder heb ik mijn verzorgpaarden altijd gevonden via MP, ging eigenlijk meestal heel vlot, lees binnen een maand! Natuurlijk heb ik ook wel eens geen klik, maar daar moet je dan ook eerlijk in zijn van beide kanten.

King en ik zijn nu vooral bezig met rechtrichten en ontspannen, hij is net 4.
We hebben een aantal weken geleden ons eerste oefenspringparcour gesprongen, heel leuk!!

Ik zal het filmpje vanavond plaatsen!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:49

Ik heb nog nooit via Marktplaats gedaan omdat je dan allemaal van die penny's krijgt ben ik bang.
De mensen die haar tot nu toe reden kende ik allemaal...
Heb 1 keer iemand gehad die haar echt goed reed, maarja die was er 1 zomer en woont bovenin Friesland.
En ik zou toch wel iemand boven de 18 willen, die zelf verantwoordelijk genoeg is en zelfs eventueel mee zou willen op concours.

Heel wat eisen dus, maar heb nu gewoon te vaak meegemaakt dat ze alleen de leuke dingen willen.

Zo had ik eerder 2 haflingers en de oudere merrie werd door verschillende mensen gereden. Maar dan wouden ze niet meer, want mijn wedstrijdhaf was veel mooier en leuker.
En dat was nou juist degene waar ze niet op mochten...

Lastig dus :P

Edit: Geef ook toe dat ik erg weinig 'paarden' vriendinnen heb. Vind ik wel jammer, want heb daardoor ook nooit iemand om een buitenrit mee te maken of gewoon leuke paardendingen te doen.
Laatst bijgewerkt door Rosanna1990 op 23-11-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:49

Ik reageerde op bokt op iemand die een bijrijderspaardje zocht maar die vond toch een haflinger maar niets want ze wilde wel op wedstrijden.
Dan houd het op.

Toen reageerde achter de schermen Laura en die heb ik eerst afgeschrikt met de vreselijkste drakenverhalen over Mando en nu rijd ze hem al 3.5 jaar 1x per week. en dat is prima voor mij.

Ze is dan ook gelukkig een vriendin van de meiden waar ik ook mee om ga ook met blondies zoals Silby, Siet en Corina. Dus dat is altijd gezellig.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:02

Dames, wat kletsen jullie allemaal veel! :)

Veel te veel om bij te kunnen houden.
Ik zag vervelend nieuws over het paardje van Miiejs, jou wil ik dan bij deze ook veel sterkte wensen! Het is vervelend nieuws maar misschien ook wel fijn te weten wat ze nou precies heeft, dan kan je er goed rekening mee houden en er het beste van maken.

Verder heb ik weinig verstand van bijrijders, dat is voor mij ook nog niet nodig geweest. Ik heb enkel een ruitertje voor mijn shet, omdat ik voor haar toch wel iets aan de grote kant ben :+ Dit meisje heb ik ook bij de manege weg, ze rijd bij mij in de manegeles en het is een perfecte match met mijn shet.

Rosanna, als je ooit een leuke rit wil maken met je paardje maar niet alleen dan mag je mij altijd berichten! Mocht het je wat lijken... Wij houden van boscrossen en leuke uitstapjes :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:04

Ik had altijd veel paardenvriendinnen op mijn vorige stalling. Daar ging ik ook vaak mee stappen enz. Die vonden het erg jammer dat is van stal ging verhuizen en wilden graag contact houden. Ik wilde zelf ook contact houden, maar nu ben ik vaak de enige die informeert en hoor hun zelden tot nooit. Kortom ook ik stop denk ik maar met informeren, moet wel een beetje van 2 kanten komen. Gelukkig leer ik nu op mijn stalling ook weer een hoop leuke en gezellige mensen kennen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:08

apollootje schreef:
Dames, wat kletsen jullie allemaal veel! :)

Veel te veel om bij te kunnen houden.
Ik zag vervelend nieuws over het paardje van Miiejs, jou wil ik dan bij deze ook veel sterkte wensen! Het is vervelend nieuws maar misschien ook wel fijn te weten wat ze nou precies heeft, dan kan je er goed rekening mee houden en er het beste van maken.

Verder heb ik weinig verstand van bijrijders, dat is voor mij ook nog niet nodig geweest. Ik heb enkel een ruitertje voor mijn shet, omdat ik voor haar toch wel iets aan de grote kant ben :+ Dit meisje heb ik ook bij de manege weg, ze rijd bij mij in de manegeles en het is een perfecte match met mijn shet.

Rosanna, als je ooit een leuke rit wil maken met je paardje maar niet alleen dan mag je mij altijd berichten! Mocht het je wat lijken... Wij houden van boscrossen en leuke uitstapjes :D

Die onthoud ik!
Wil al heel lang naar het bos, maar paps kan elke keer niet.
Weet jij leuke pekken tussen meppel en Hasselt om te boscrossen?

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:17

Ik heb ook heel veel vrienden en vriendinnen van stal. Het merendeel zelfs :j. Ook altijd samen stappen, vakanties te paard en andere leuke dingen.

Daarom alleen al zou ik denk ik niet van stal kunnen veranderen haha.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:20

Mijn paarden hebben altijd bij huis gestaan, dus vriendinnen van stal maakt het dan wat lastiger :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:21

Nee dat was bij mij ook de enige reden om niet te gaan verhuizen van stal, maar nu ik wel ben verhuist naar een andere stalling merk ik wel dat die vriendschap toch echt maar weinig voorstelde haha. Geeft niet hoor heb nog zat andere vriendinnen maar het is wel een beetje zuur. Door die verhuizing heb ik nu per dag wel 1,5 uur meer tijd voor mezelf en kan ik ook eens een serie volgen of gewoon normaal eten koken en das ook wat waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:21

Wat een naar nieuws over bri!

Ik heb geen bijrijder als ik dagje niet kan heeft ze gewoon vrij :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:23

Ja als ik niet kan is Storm ook nog wel eens gewoon vrij, maar helaas moet ik zelf iemand regelen om hem buiten en binnen te zitten, dus moet ik regelmatig toch nog zelf haha. Geeft ook niet hoor maar dan is een verzorgster toch best handig op zijn tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:30

Dat doet mijn staleigenaar :))

En ik ga altijd wel ff bij dr langs als is.het maar voor een knuffel. Ze staat immers op halve minuut fietsen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:34

Ik heb mijn bijrijdster gevonden nadat ik een advertentie op bokt had geplaatst.
Ik kreeg niet bijster veel reacties, maar de reactie van dit meisje sprong eruit.
En inmiddels komt ze nu ruim een jaar 2x per week voor Jip. Heerlijk. Geeft mij een beetje rust en vrije tijd, naast een fulltime baan met zeer onregelmatige werktijden (vaak voor half 7 de deur al uit, om om 7 uur op mijn eerste adres te zijn, maar ook regelmatig om 6 uur al op het eerste adres, dan ben ik s middags echt op hoor!).
En doordat ik weet dat Jip sowieso 2x per week echt aandacht krijgt van haar, voel ik me ook wat minder schuldig als ik nog eens 1x per week alleen een knuffel en een bak hooi kom brengen en weer wegga.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:35

Gelukkig word bij mij op stal ook heel veel gedaan.
In het weekend moet ik wel zorgen dat ze buiten komt, maar in overleg is er van alles te regelen. Toch probeer ik wel elke dag even naar stal te gaan om mijn paardje zelf aandacht en wat beweging te geven. Rijden doen we niet elke dag, maar dat vind ik zeker niet nodig.

Rosanna, we kunnen altijd een rondje Staphorst doen of een keer naar Havelte!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:39

Ik ben ook elke dag op stal. Moet zelf voeren, stallen doen en binnen zetten. Dat doe ik ook elke dag. Vind ik ook erg fijn dat ik ze elke dag zelf in de hand heb!