Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:49

NOG beter weer Kim? Fralla staat te zweten in haar buitenstal. Ik verwacht dat de vacht binnenkort gaat vallen. En dan gaat het net weer vriezen zeker ;)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:13

Zo, het nieuwe jaar is aangebroken. Gelukkig nieuwjaar allemaal! *\o/* . Nu weer over naar de orde van de dag :)

Amanda & Macey:

Ik wandel op dit moment altijd met halster en wil dit eigenlijk ook graag zo houden, wel zo relaxed vind ik. Het is dan ook niet echt dat Macey onhandelbaar is tijdens het wandelen, ze is gewoon enthousiast en wil graag heel snel stappen, maarja zo snel kan en ik wil ik niet lopen. Ik denk dan ook dat ze (nog) niet goed begrijpt dat ze achter me moet blijven lopen, of dit in haar enthousiasme vergeet. In het weiland loopt ze wel netjes achter me, maar dat is natuurlijk een stuk minder leuk en spannend. Vandaar dat ik het probeerde op de manier van stilzetten en dan weer verder lopen als ze braaf is, ik wil uiteindelijk natuurlijk ook ontspanning tijdens de wandelingen bereiken en hoop dit dan te doen door haar even uit dat enthousiasme te halen zeg maar. Als ik haar niet corrigeer en ik zou gewoon mee lopen op haar tempo, dendert ze door als een oude dieseltrein :+ . Maar als ze echt onhandelbaar wordt krijgt ze wel een bitje in met wandelen, maar ik wil eerst even kijken of het op deze manier lukt.

Macey heeft oud&nieuw goed doorstaan! Overdag gewoon lekker in het weiland gestaan, en 's nachts op stal net als normaal. Ze stond er mooi rustig bij rond de jaarwisseling. Gisteren ben ik samen met mijn vriend een nieuwjaarsborrel wezen drinken bij de eigenaar van de stal (die kennen we al langer). Zijn dochter helpt mij waar nodig met de verzorging en had gisteren al mooi de stal uitgemest en aan het eind van de middag Macey op stal gezet zodat ik niet twee keer heen en weer hoefde te rijden, ideaal! M'n lieve meisje natuurlijk nog wel even goedenacht gewenst voor we naar huis gingen haha.

Hoe hebben jullie paarden oud&nieuw doorstaan?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:11

@sandrina ja nog beter weer!! Als het maar droger wordt bedoel ik.
@amanda onze paardjes hebben het goed doorstaan. En ook onze katers. Die zaten vrolijk mee te kijken. Dit waas hun eerste nieuwjaar. Zijn nu acht maanden.

Kim en Nelleke
Vanmiddag maar gelijk met mijn goede voornemen begonnen. Meer met de fiets gaan als het droog is en ik de auto niet echt nodig heb. Ben lekker op mijn gemak naar de hei gefietst en even lekker geknuffeld. Stal gedaan en in de andere wei nog vijf kruiwagen mest uit elkaar gegooid. Nog wat modder in de kippenren aan de kant gedaan en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wat een bagger was het weer.
Dus het nieuwe jaar goed begonnen. Nu nog vol weten te houden :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 00:42

Hey Jodie is ook weer van de partij.

Marga: ik ga eerst alles even bijlezen voor ik weer wat schrijf. Tis er ff niet van gekomen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:54

Weet stormverwachting pfffft! Houdt het dan niet op? Ik wou juist gaan rijden vandaag. Zal wel even kijken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:02

Hoi!

Ook ik wens iedereeen nog een super goed en gezond 2014!!

An en Storm;

Niet zoveel te melden eigenlijk. Rijden gaat wel lekker, maar ben niet heel serieus op het moment. Eerst maar eens verhuizen de 16de. Voor daarna zijn er al genoeg ideeen om te gaan doen, maar eerst lekker wennen aan ons nieuwe stekkie daar. Kan niet wachten :-)

Hier valt het weer nog wel mee hoor Sandrina. Bewolkt maar nog geen heel harde wind of zo

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:19

Faringo: hier valt het ook nog mee. In de middag komt meer ellende onze kant op. Daarom ga ik nu naar stal.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:23

Ja klopt ze voorspellen buien met windstoten en misschien een klap onweer. Groot gelijk dat je nu gaat. Ik mag vanavond na het werk nog dus hoop dat het weer dan mee valt. Nog 2 weekjes geduld en dan heb ik lekker een binnenbak :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 11:11

@Annemarie: dat is super joh, ik ben ook zo blij met de binnenbak, ik weet zeker dat als ik die niet had al vaak geen zin meer zou hebben om te rijden en veel eerder ziek zou zijn.

Marga en Sjors:
===========
Sjors is hard aan t trainen met mij en mijn lesgeefster. Mijn lesgeefster komt 2x per week en dat helpt mij met opbouwen van mijn eigen conditie en die van sjors. Ze rijdt hem dan voor mij en ik les bij haar.
Van de week heeft sjors voor de verandering voor de 2e x van zijn leven gesprongen en dat vond hij best leuk om te doen en doet dat dan ook gewoon zonder te weigeren hahaha. Gisteren heb ik hem zelf even gereden een half uurtje, meneertje was wat kijkerig en niet met zijn gedachten bij mij. Vanavond heb ik zelf les.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:30

Dat heb ik nu dus ook. Die 4 jaar in weer en wind begint me echt op te breken. Daar komt ook nog eevns bij dat Storm hier op de dag buiten wordt gezet en zomers lekker op de dag het land op kan. En het is zelfs nog iets goedkoper.

Fijn dat Sjors het zo goed doet. Zie regelamtig foto's voorbij komen op FB. Ziet er netjes uit

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 11:59

Ja ik snap je helemaal, het buitenrijden is in de zomer leuk maar in de winter een hele opgave, zeker voor mij. Lekker zeg dat Storm dan vaker buiten mag, dat is toch wel een hoge eis ja. Het enige minpunt op de stalling waar ik nu sta is dat ze geen buitenbak hebben, wel kun je alle roldeuren in de zomer tegen elkaar open zetten. Sjors staat vanaf dat er weer gras is 24/7 buiten, weer of geen weer. Het is een stalling waar t paard zo natuurlijk mogelijk gehouden wordt, dus dekens mogen niet op. Sjors staat hele dagen in zijn blootje hahaha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:05

Klinkt als best een leuke en goede stal Marga waar jij staat alleen jammer van de buitenbak inderdaad.. Dag en nacht wil ik Storm niet meer buiten hebben omdat hij echt veels te dik wordt daarvan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:28

Faringo schreef:
Klinkt als best een leuke en goede stal Marga waar jij staat alleen jammer van de buitenbak inderdaad.. Dag en nacht wil ik Storm niet meer buiten hebben omdat hij echt veels te dik wordt daarvan.

Ja Sjors word dan ook wel wat dikker hoor maar niet gigantisch dik ofzo. Het vervelende is dat als ik wil dat ie dan brok krijgt ik iedere dag hem dat zelf moet geven in de zomer. De stalling is idd perfect, hele fijne grote boxen van 3,5 x 3,5 waar ze elkaar allemaal kunnen zien. Mega veel land waar ze dus in 1 groep staan, er staan maar 7 paardjes dus ben meestal helemaal alleen hahaha maar dat vind ik niet erg. Tot nu toe valt zijn wintervacht nog mee, als ik gereden heb doe ik dat einde van de middag of begin van de avond zodat hij lekker binnen kan blijven. Geef hem dan een zweetdeken op en wordt er door de staleigenaar weer netjes afgehaald, hoef gelukkig niet te wachten tot meneer droog is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:48

Storm wordt echt gevaarlijk dik. Heb toen echt een beetje op mijn kop gekregen door de DA. Graasmaskers is bij hem ook geen optie want daar krijgt hij allemaal schuurplekken van op zijn hoofd. Op mijn nieuwe stal gaan ze ook gewoon in een kudde op het land. Wel prettig iedere dag dezelfde paarden bij elkaar. Ik moet alleen zelf binnen halen, maar das niet erg want ben er toch in de avond. Verder is het er ook heerlijk buiten rijden en heb ik beschikking over een buitenbak, binnenbak. longeercirkel, 3 paddocks en een stapmolen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 13:15

hahaha stik luxe joh, lekker toch, wij hebben alleen echt veel weides, binnenbak en stallen verder niks. Wat wel erg luxe is voor mij is dat het bij mij in de straat is dus ja das echt heerlijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:24

Ja genoeg faciliteiten voor relatief normale prijs. Moet alleen wel zelf mesten en zijn hooi klaar zetten, maar ja das ook zo gebeurt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:27

Moet even van me afschrijven: heb diep de pest in. Ik ga liever niet alleen met Fralla mennen, ook niet in bak (= doodsaai) Ze wil nog wel eens stom lopen doen. Heb liever iemand op het erf die in vertrouw (ook lastig tegenwoordig)Man'lief'is twee weken thuis, altijd tussen kerst en oud-nieuw. Ik vraag al elke dag van de week of ie naar stal komt, met mij, paard voor sulky hond en fiets een rondje kasteel wil maken. Nee het huis verbouwen is belangrijker. Dat zegt ie niet, maar hij gaat wel aan het werk en krijg hem daar niet vanaf.
Ik voel me schuldig tegenover paardenbeest.
Dan maar juf vragen of we samen gaan sulkiën. Gisteravond afspraak gemaakt voor half 10 vanochtend. Zegde ze af voor het voorspelde weer! Nou ja!
Komt vent om half 4 met: "Wil je nog rijden? Dan nu gauw" Ik naar stal,. gaat het @#$%^%$#@ regenen en niet zo zachtjes! Paard weer in stal en sulky terug in opslag.
Godallemachtig, wat een ...................
Sorry moest even.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:36

Zou ook danig de pest in hebben hoor.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:47

Faringo schreef:
Zou ook danig de pest in hebben hoor.

Dank je. Ik KAN iedereen wel wat doen. Ik denk dat vent maar in de hondemand mag slapen vannacht.

Ik zit echt met smart op een groom/verzorger te wachten.
Advertentie wordt wel gelezen, maar niemand reageert. Zijn het allemaal watjes; bang voor koud weer? Het wordt zondag 11/12 graden!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:58

Ja of ze kijken maar hebben geen ervaring met mennen dat kan natuurlijk ook. Ik kan bijvoorbeeld ook niet mennen dus dan zou ik de advertentie ook alleen bekijken.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:54

@sandrina zo'n dag had ik laatst ook. Jammer dat je te ver weg woont dan hadden we nog veel lol kunnen hebben. Hier deed het gisteren avond ook heel lelijk. Ik ga na het weekend alles weer oppakken. Lieke heeft logé.

Gisteren weer eens een borstel in de hand gehad en nelleke gepoetst. Lieke haar shet. Morgen de stal weer helemaal doen en verder zien we wel. Vandaag dus niet veel.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:25

Faringo/Annemarie: Als je niet WIL mennen, snap ik dat je doorleest en niet reageert. Als je het leuk vindt om met een karretje te rijden en wil leren mennen, zou je kunnen reageren. En wil je niet leren mennen, maar wel een paard verzorgen dan kan je ook reageren.
Aan allemaal:
Lezen jullie mijn advertentie zo ook? Soms is het lastig iets over te brengen, hoewel ik vaak mijn boodschap wel kan overbrengen. Wie wil mijn advertentie even goed doorlezen en evt commentaar leveren als dingen niet goed beschreven staan? Ik heb hem gisteren iets aangepast.
Kim/Kinel: had jij ook zo'n dag? Nou daarvan moeten er niet veel in een maand zitten of ik ga achteruit bidden.
Jammer dat Venlo zo'n verhipte eind weg is, anders zouden we inderdaad lekker met de knollies aan de gang gaan.
Up-date: (als het goed met je gaat, moet je dat ook laten horen) vandaag ben ik weer vrolijk; Heb vanochtend les gehad voor de les van bijrijder uit. Zij zag dat Fralla voorwaards was en lust had om te lopen. Beide lessen gingen goed.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:06

@Sandrina: Ik heb je advertentie even door gelezen en ik vind dat je inderdaad aan jou advertentie kunt zien dat het ook gewoon mogelijk is om Fralla 'gewoon' te verzorgen (poetsen, knuffelen, uitmesten e.d.) en dat je niet perse met haar hoeft te mennen. Als ik je advertentie over het algemeen bekijk vind ik dat hij vrij zakelijk geschreven is, als een vacature. Ik vind dit erg professioneel over komen, maar weet niet of je zo de juiste doelgroep bereikt. Ik denk namelijk dat je op deze manier een volwassen, serieus persoon wel aan zult spreken, maar de horden jongere 'verzorgertjes' niet. Als je het belangrijk zou vinden dat je verzorgster bijvoorbeeld alleen met Fralla het bos in zou kunnen bereik je op deze manier waarschijnlijk wel de juiste persoon, maar als jij het belangrijkst vindt dat Fralla verzorgd en vertroeteld wordt op de dagen dat jij minder tijd hebt is het misschien handiger om een jongere/recreatieve doelgroep te bereiken. Ik zou de advertentie dan persoonlijk wat minder zakelijk opstellen, maar er gewoon een gezellig verhaaltje van maken zeg maar. Daarnaast zou ik dan iets meer nadruk leggen op de voordelen voor de verzorger in plaats van op jou wensen.

Dit is puur hoe ik het lees, en misschien hebben anderen er wel een heel andere mening over. Misschien kun je hier toch wat mee. Ik zou je eventueel ook wel willen helpen om de advertentie wat minder zakelijk te maken als je dat zou willen, maar dat lees ik dan later wel. Ga nu zelf naar stal :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:37

Ik snap wat je bedoeld hoor Sandrina, maar voor mij persoonlijk staat mennen niet op 1. Ik zou meer zoeken naar een paardje waarbij ik zou kunnen mennen maar op zou kunnen rijden. Het gehele pakketje zeg maar. Uiteraard zou ik ook bereid zijn om het mennen te leren, leuk juist, maar ik zou een bosrit op de rug van een paard ook heerlijk vinden. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Verder vind ik je advertentie duidelijk. Je geeft goed aan wat je zoekt en bent hier heel duidelijk in. Ik vind het net als blondcowgirl soms wat zakelijk over komen, maar dit is ook wel weer afhankelijk van de leeftijdsgroep die je zoekt. Blijft altijd moeilijk om een geschikt iemand te vinden en dat mensen advertenties bekijken en er niets mee doen blijf je altijd wel houden denk ik. Sommige mensen vinden het ook gewoon leuk om te kijken wat er op de markt is. Of ze zijn wel op zoek en het lijkt ze leuk, maar de stalling bevalt ze niet. Zo zijn er duizenden redenen natuurlijk.

An en Storm;

Gisteren even naar de nieuwe stalling geweest om wat dingetjes te regelen zoals kast enz. Was weer leuk daar, kan niet wachten om er heen te mogen. Daarna naar Storm, lekker gepoetst en gereden. Hij was echt dwars, niet aan het been, hangen enz. Alsof ie zelf ook door heeft dat ie daar weg gaat. Vind het wel prima. Ga wel weer serieus aan de slag op ons nieuwe plekje straks haha.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:21

BCG: dank voor je commentaar. Ik wil inderdaad niet dat 'jonge grut' bereiken. (excuse le meau) Ik ben zelf 55, oma van vier. Zoek het liever in iets oudere personen. Ik weet soms ook niet precies wat ik nou schrijven zal om de juiste groep te bereiken. Niemand gaat voorlopig alleen met Fralla naar buiten, de eerste 6 maanden niet.Daarvoor is 'madame' gewoon te sterk. Ik neem geen enkel risico.
Faringo/annemarie: ook jij dank dat je de moeite nam om te lezen. Ik begrijp dat veel mensen het hele pakket willen hebben, maar een bijrijder is voldoende. Fralla doet het OHZ gewoon goed en dat wil ik zo houden.

Het buitenritnje was gewoon heerlijk, we hebben zoveel mogelijk zo gereden dat we de wind in de rug hadden, want die trok fiks aan in de ochtend. Nu trekt alles weer dicht, gaat zeker weer regenen vanavond?
Fralla nam tijdens de rit ineens een spurt, ging ze heel 'hoog' op haar tenen draven, hoofd omhoog en snuiven, briesen als een olifant. Ik snapte er niks van. Opeens had ik het door; vroeg bijrijder of er iemand achter ons was. 'Ja, man met fel oranje jas aan'. Ik zette haar in stap, liet man voor bijgaan en ................. paard weer rustig! Zo'n gekke haf ook.