Van harte welcome hier Natasja, Je hebt een leuk haffie, te dik ja dat kan je niet echt op een foto zien? Ik vind wel dat ie heel heel heel slecht word gevoerd, en daar zou ik echt verandering in brengen. Suikers en vooral TE VEEL suikers zijn zo slecht voor een paard, en het woord staat zelfs al voor de SUIKER BIET. Ook vind ik dat ie erg veel voer krijgt, het is een haffie en die hebben van natura niet zo veel nodig, wel vind ik als je hem nou intensief traint mag ie best voor dat extra energie wat sportbrok ofzo krijgen. (dat krijgt die van mijn ook, maar die train ik ook bijna elka dag 1 uur tot 1.5 uur.)
Ik zal echt een hartig woordje met de eigenaar spreken, dit is niet goed voor zijn gezondheid.
Over het algemaan zijn wortels ook niet goed voor een paard, maar als je dat beperkt met 1 á 2 wortels op een dag kan dat geen kwaat. Maar met die suikerbieten zou ik meteen stoppen, en wortels en het biks gewoon minderen.
Je zal dan ook merken, dat ie wat rustiger word en dat ie vanzelf wat afvalt.
(staat ie veder de hele dag buiten, of binnen??)
Jodie_Delano
Geplaatst: 06-03-12 11:16
Ik woon in WEST-KNOLLENDAM.
Hihi,, jullie zullen wel denken WAAR IS DAT?? Dat ligt in Zaanstreek, in de kop van noord-holland.
Jodie_Delano
Geplaatst: 06-03-12 11:23
Hallo natachja,
Ik ben me helemaal vergeten voor te stellen:
Ik ben Jodie, ik ben 15 jaartjes (in september 16 YIIPPIEEEEEEEEE ) Ik heb een haffie Delano, hij is 7 jaartjes oud. (hij heeft in het verleden ook niet zo veel gedaan, zijn oude eigenaren waren bang van hem. Dus hij is eigenlijk ingereden maar nooit doorgereden.)
(dit is mijn toppertjeee)
Jodie_Delano
Geplaatst: 06-03-12 12:11
Wat gruwelijk he dat Rhinovirus.
mamamika
Geplaatst: 06-03-12 12:16
@Jodie Ik ben me ter dege ook wel bewust dat hij heel veel krijgt echt veels te veel. En die man denkt dat hij oh zo goed voert, maar goed moet hem maar is even voorzichtig aan het verstand brengen dat dat dus niet zo is. NOg even een vraagje kan schuren ook van teveel suikers komen? Alfa het ruintje van 25 schuurt namelijk behoorlijk veel ook in de winterperiode is me nu opgevallen had ze gisterenmorgen even op stal staan en hij schuurt echt langs de hekken. De eigenaar denkt dat hij zomer exceem heeft maar ik heb daar heel erg mijn twijfels over. Ik zal straks is even een foto plaatsen van beide heren. Ze kunnen de hele dag naar buiten en zelf naar binnen. Ik zal morgen wel even fotos maken hoe de eigenaar dat heeft ze mogen momenteel niet op de wei meer omdat ze die nu gesleept hebben en zoals het er nu naar uitziet van de week nog geinjecteerd gaat worden. Groetjes
Dat voeren is inderdaad zo fout. Die van mij kreeg pakken minder en is nog te dik, nu nog afgebouwd, al vind ik het soms zelf moeilijk om zo weinig te geven... Met dat schuren kan ik je niet helpen, alhoewel, ervaring leert dat bij mensen het voedingspatroon veel invloed heeft op de huis, dus zal bij dieren ook wel zo zijn.
Nog even kort voorstellen voor jou: ik ben Lore, ik ben 22 jaar en heb een Hafje genaamd Formera van 9 jaar, ze is echt een schat van een paard!
Het is hier wel erg gezellig. Ik heb altijd iets gehad met stoerdere rassen, heb jaren lang de verzorging van 6 friezen verzorgt. Helaas ben ik daar gestopt omdat het met gewoon teveel werd. Eigenaar deed zelf niks en woonde erbij. Waren voor hem maar sierpaardjes en ik ging door weer en wind zelfs met dat weer van de winter 2010 was ik gewoon op stal te vinden ijzel of niet ik was er. En toen in maart 2011 de knoop door gehakt dat het zo niet langer kon ben ik er gestopt een kleine 9 maanden zonder gezeten en nu dit geweldige adres gevonden. En als jullie het niet erg vinden zal ik ook regelmatig fotos plaatsen heb namelijk pas een spiegelreflexcamera en fotos maken is nu wel erg leuk.
Nagano
Geplaatst: 06-03-12 16:22
hoi mag ik me hier ook melden ik heb een stoere haflinger van bijna 3 (21 maart ) eerst was er niet veel over ons te vertellen samen hij staat namelijk nog in de opfok maar door een zwaare bloedworm aanval staat hij nu al 3 maande daar gewoon op stal en kan ik meer met hem doen zo als leren borstelen en luisteren met lopen en in stal dit gaat redelijk goed maar hij is vlink eigewijs ga hem zo namelijk weer uit de wei pikken zo dat hij snachts binnen staat hoop dat hij nu wel noormaal mee loopt
gr van mij en nagano
jomaro
Geplaatst: 06-03-12 17:16
Mariska en Maron.
Vandaag aan het bakhobbelen , mooi weer en genieten dat we weer iets kunnen doen. Ai ai geen cap Sorry voor het slechte voorbeeld.
Welkom alle nieuwe dagboek schrijvers. Veel zie je mij niet voorbij komen Maron is nog herstellende van een behoorlijke dip in November. Is toen in elkaar gezakt had bloedarmoede maar dat kon volgens de DA de oorzaak niet zijn van het in elkaar zakken. Inmiddels al maanden verder en bouwen we nu de conditie weer op. Maron doet het redelijk. Ene dag is zijn looplust beter dan de andere.
Ons doel is om eind maart weer naar de les te kunnen
Welkom Nagano een mooie haf dat eigenwijze gaat niet over hoor . Kun je ook wat over jezelf vertellen.
Ik ben Aranka en 16 jaar, ik verzorg een haf Sandra en we doen van alles maar we rijden niet intensief.
@Mariska: heerlijk met dit weer bak hobbelen bij mij is het helaas hobbelige bak .
Aranka & Sandra: ============= Vandaag proberen Sandra's staart te wassen, dat vond ze niet zo leuk de hele tijd heen en weren en slaan met de staart. Maar het is gelukt nou maar hopen dat ze niet weer gaat rollen in een plas. De andere verzorgster zegt dat ze nog steeds een beetje kreupel is maar ik zie het niet ik zal volgende week een filmpje plaatsen misschien dat jullie iets kunnen zien.
oja hoor hier wat over me zelf ben een vrouw van bijna 33 en won in waalwijk samen met mijn 3 poedels en 4 katten hahahaha (een dierentuin dus) maar o zo gezelig zit helaas thuis door een ongeluk en hoop ooit nog mijn vak uit te oefenen als honden trimster en natuurlijk heb ik nagano een echte doerak waar ik trots op ben na al wat hij heeft moeten door maken en toch er samen met mij er voor heeft gevochten dus mijn onderschrift klopt gewoon
Jodie_Delano
Geplaatst: 06-03-12 19:00
Hallo Nagon (heet je ook zo?), Leuke haf heb je, lekker een bolle buikjee. Inderdaad dat eigewijzen dat zullen ze nooit afleren.
Wat voor plannen heb je met hem?
Ik ben trouwens Jodie, ben 15 jaartjes. Heb een hafje van 7 genaamd Delano (zie profiel voor foto's)
Jodie_Delano
Geplaatst: 06-03-12 19:03
WAT WORD HET GEZELLIG HIER HE!! Leeft MARGA ook nog??
Jodie en Delano. 6.3.2012 ----------------------
Vandaag was ik lekker vrij, en phoooeeee wat een mooi weertje he!! Heerlijk op mijn toppertjes gereden, hij gaat weer steeds beter na een stop van 4.5 weken. Hij liep weer zo lekker en ontspannen, wel vind ik dat Delano korte stapjes zet, IEMAND TIPS? (hij zet wel goed zijn kont er onder, maar het blijven kleine pasjes okal rij ik hem lang en laag?)
Annabel
Geplaatst: 06-03-12 19:05
Word gezellig hier! Nagano: Tuurlijk! welkom! Hoe mogen we je noemen?
Nagano
Geplaatst: 06-03-12 19:15
SpecialBel schreef:
Word gezellig hier! Nagano: Tuurlijk! welkom! Hoe mogen we je noemen?
hahahhaa paardje heet nagano noem mij maar gewoon patricia zo heet ik hiihi
Zie allemaal van die jonge leeftijden voorbij komen, maar ben ook nog een oude penny op een maflinger Met een zoon van 18 paardje van 13 tjonge gaat de tijd toch snel. Was laast in het topic van het Goudse Hout hadden we het over ruim 30 jaar terug en dan namen terug halen Kraakt dan wel in je boven kamer.
Hopelijk is het morgen droog en kunnen we een ritje in de polder maken of zou je dat met de Rhino beter niet kunnen doen?
Annemarie en Storm: Vandaag een half uurtje in de bak gewandeld. Wat hij ook mankeert het weerhoudt hem er niet van om lekker te klieren en boven mijn hoofd uit te bokken. Had mijn handen er letterlijk vol aan. Verder stalletje uitgemest en weer naar huis, meer kan ik nu toch niet doen. Hoop dat het snel donderdag is en ik wat meer weet.
nou mijn draakje was weer echt een draak hoor eerst wilden hij er niet uit de wei en toen hij er uit was wilden hij zo snel mogelijk naar stal hield hem bijna niet ga de stalbaas toch weer vragen of hij hem geen brokken meer wil geven hij blijft flippen en dat kan ik niet aan met mijn hand heb er geen kracht in helaas en met twee man hem binnen halen is niet fijn wil het zelf kunnen
Dat is inderdaad niet zo fijn Patricia, Ik hoop voor jou dat je het snel zelf kan. Al eens aan grondwerk of vrijheidsdressuur gedacht? Vond dat vroeger ook niets voor mij, maar nu hebben zowel ik als mijn Hafje er plezier in. Kan voor jou ook al goede oefening zijn voor het zadelmak maken binnenkort. Ik ben begonnen met kleine kunstjes die ik kon van uit haar stal, dus met poortje tussen ons, voelt veiliger en daarna met voetje geven op zweepcommando.
Lore en Formera
Heb de laatste tijd wat weinig mee geschreven, maar heb eigenlijk ook niet veel te vertellen. Zit weer in de medische poespas, waarmee ik wil zeggen dat ik weer van dokter naar dokter gesleurd wordt om nu eindelijk eens te ontdekken wat er mis is met mij! Tel daarbij dat ik héél veel slaap nodig heb, zo minimaal 11 uur per nacht en dan weet je ook dat ik momenteel niet veel met pony doe. Rijden is voor het weekend en in de week veel poetsen, beetje VD en elke dag haar stal uitmesten wel hoor! Probeer pony te houden als ontspanning, maar gisteren waren mijn ouders dan weer zo op elkaar aan het vitten en mijn pony staat bij hen aan huis, dat was dus niet echt ontspannend! Vanavond beter, heb eigenlijk wel zin om te rijden ook
Jodie_Delano
Geplaatst: 07-03-12 14:58
Mariska: Persoonlijk zou ik dat niet doen, ik zou wachten tot dat het Rhino weer onder controle is. Als je het kan vermijden, zou ik dat zeker doen en dus de straat op gaan is niet nodig.
Lora: Wat vervelend zeg, en inderdaad paardje is ontspannen. Hopen dat het vandaag beter gaat, succes