[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:13

muppetmayo, dankje. Ze is alleen een echte dikzak. Nu helaas twee weken in Twisk (Veeeer weg..) omdat de eigenaresse op vakantie is. Jammer, want het ging steeds beter met ons saampjes :)

Hebben jullie haflingers ook zo'n moeite met galop?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:17

JA!!
JA
JA
:+
Heel erg zelfs. Ze heeft zo'n gespierde dikke kont maar toch vind ze het onwijs lastig om te galloperen. Buiten op een recht stuk en een vlakke ondergrond is het geen probleem maar zodra ze in de bak op de volte moet galloperen vind ze het heel erg lastig. Ik gallopeer sowieso alleen in de bak met haar als het net geregend heeft oid, omdat de bak heel zwaar is, maar dan nog vind ze het heel lastig, zeker op haar moeilijke hand.

Daar zit dus nog veel werk aan ;) Mss zou ik eens met de pessoa teugel moeten longeren ofzo.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:33

De mijne vind galloperen aan de longe al moeilijk! laat staan als ik erop zit.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:44

Oké :P
Als Tes de ruimte heeft vliegt ze er gewoon vandoor, langzaam galloperen zit er zowieso niet in..
Aan de longe gaat redelijk, als ik erop zit nauwelijks, of ze vliegt de bak door naar de andere kant, en is dan echt niet meer te houden, of het lukt er gewoon niet..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:50

_Laura__ schreef:
De mijne vind galloperen aan de longe al moeilijk! laat staan als ik erop zit.

:P In de bak laat ik haar ook altijd aan de longe galloperen, nog niet onder het zadel want de bak is ontzettend zwaar. Maar op buitenrit wil ik het wel wat meer gaan oefenenen want dan kan ze het wel.

@puresylk: Ankie vind juist tempo maken lastig, en aanspringen in de gallop.
Als ze er vandoor gaat zou ik haar lekker ff een stukje laten galloperen, als je dat vaak genoeg oefent gaat het vanzelf makkelijker.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:59

Akino heeft zo'n dunne zomervacht dat zijn zwarte huid er door heen schijnt! Hebben meerderen hier last van?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:45

Hallo allemaal.

Wat ik me afvroeg wat het inhoud als je 'niet rijdend' lid bent bij een vereniging?

Ik ga vandaag hard werken, de centen moeten rollen :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:51

_Laura__ schreef:
Akino heeft zo'n dunne zomervacht dat zijn zwarte huid er door heen schijnt! Hebben meerderen hier last van?

mijn verzorg haf was in de zomer ook zwart schijnen er wel meer te hebben laura

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:07

silfie35 schreef:
Hallo allemaal.

Wat ik me afvroeg wat het inhoud als je 'niet rijdend' lid bent bij een vereniging?

Ik ga vandaag hard werken, de centen moeten rollen :+

Bij onze vereniging houdt dat in, dat je geen lessen volgt. Dus meer ondersteunend lid bent, dat je wel mee mag doen met de onderlingewedstijden en aan de andere activiteiten mag deelnemen - gratis of tegen zeer lage inschrijfkosten.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:25

_Laura__ schreef:

Ja, vooral bij haar billen. Hebben idd wel meer haflingers last van.

Ik moet Ankie nodig weer ontwormen! Ik heb niet zoveel verstand van ontwormen, maar zou de equest pramox goed zijn? Die heb ik al eens eerder gegeven, en er staat op dat hij voor alle wormen is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:16

_Laura__ schreef:

Ja Mara heeft dat ook :)

Ik vind het wel mooi :)

Mara is dit jaar geschoren dus ze kreeg geen kaale plekken op haar schouders van het verharen deze keer. Was wel een voordeel... anders ziet ze er uit als zo'n mottebal :P

Mar heeft ook echt geen moeie met de gallop. Dat is zelfs een van haar betere gangen. Ik kan haar verruimen en vertragen. Ze kan best goed verzameld galloperen. Zowel in de bak als op buiterit. Ze kan zo verzameld dat ze dan echt omhoog komt zeg maar :LP maar het is dan weer lastig om de sprong te behouden. Maar dat is meer iets wat vanuit mij moet komen. Maar ze kan het wel :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:18

Hinke schreef:
_Laura__ schreef:

Ja, vooral bij haar billen. Hebben idd wel meer haflingers last van.

Ik moet Ankie nodig weer ontwormen! Ik heb niet zoveel verstand van ontwormen, maar zou de equest pramox goed zijn? Die heb ik al eens eerder gegeven, en er staat op dat hij voor alle wormen is.

waarneer heeft ze die voor het laatst gehad?? Je kan beter wisselen met merk ed per 8 weken. omdat de wordem anders bestand raken tegen de kuur. Mara moet ook weer ontwormt worden.

Een van jullei verstand van uiers? gistere leek mara's uier zachter. is dat normaal?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:19

PureSylk schreef:
muppetmayo, dankje. Ze is alleen een echte dikzak. Nu helaas twee weken in Twisk (Veeeer weg..) omdat de eigenaresse op vakantie is. Jammer, want het ging steeds beter met ons saampjes :)

Hebben jullie haflingers ook zo'n moeite met galop?

Nou nee, niet echt, maar mijn alpenquartertje kon in het begin alleen maar heeeeeeeeeeel hard galopperen.
nu het allemaal wat beter gaat, is het tempo ook te regelen en gaat ze niet meer zo hard.
alleen vind ze de rechtergalop erg moeilijk, maar ook kleine voltes op de rechterhand vind ze erg moeilijk.
ze vind het wel heel erg leuk als ze even op de lange lijnen heel hard mag, dat is toch wat ze het liefste doet.
als ik alleen al aan de galop denk, dan wil ze al aanspringen, alsof ze het voelt!
het is gewoon een gevoelig hafje :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:22

Mara en ik waren op een gegeven moment bezig met eenvoudige wissels. Dit vanwegen het springen enzo. We handig als ze dan een vliegende wissel kan. Het is ook lekker makkelijk voor de controle... Maar op een gegeven moment had ze helemaal door hoe het moest. Dan was ik heeeeeel vlouw door dus gallop stap draf te doen :P vond ze niet leuk :P ze vind Gallop stap gallop veel leuker :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:29

Donna kon de vliegende galopwissel, heb die er alleen uit gereden. Maar als straks alles weer goed is, gaan we die er weer proberen in te rijden, hahaha

Hoe is het met Mara ?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:13

Hinke ik heb ook aan een pessoa zitten denken om mee te longeren.. Totdat ik zag hoe hij met dubbele lijnen liep!
Misschien een ideetje om dat eens te proberen, ik vind het nog wel moeilijk omdat ik het nog weinig heb gedaan maar het is erg leuk! Ik ga strakjes Wenner een kwartiertje longeren, hij wordt al aardig fit en knapt goed op, dus een beetje beweging kan geen kwaad dacht ik zo.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:38

Pebbels had toen ik haar kocht vel problemen met de galop. Nu doet ze hem netjes alleen heeft zij aan de longeerlijn er moeite mee. Dan zit ze meestal overkruisd.

Wormenkuur is idd handig om het te verwisselen.

Vanavond met pebbels naar de vlietlanden (groot meer).
We halen haar met de trailer en mag ze even uit razen :D
Zal ze wel lekker vinden denk ik.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:48

Woest heeft nooit last van doorschijnende vacht, wel van hopen en hopen zand op de lijn tussen zijn billen die je bijna niet afgeborsteld krijgt! Gisteren helemaal gewassen en ik dacht de het afvoerputje zou verstoppen :+

Woest heeft ook veel moeite met galop maar we gaan (door vele kilometers te galopperen en galopperen met bijzetteugel aan de longe ) met grote sprongen vooruit :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:53

moyra schreef:
Pebbels had toen ik haar kocht vel problemen met de galop. Nu doet ze hem netjes alleen heeft zij aan de longeerlijn er moeite mee. Dan zit ze meestal overkruisd.

Wormenkuur is idd handig om het te verwisselen.

Vanavond met pebbels naar de vlietlanden (groot meer).
We halen haar met de trailer en mag ze even uit razen :D
Zal ze wel lekker vinden denk ik.

Vlietlanden, heerlijk, ben jaloers. Ben ik al goed een jaar niet meer geweest. Woon je ook daar in de buurt ?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:56

Ik woon in oegstgeest dus niet ver bij je vandaan nee :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:26

Zo moyra dat is lekker zeg :D Ik kan niet wachten tot t met die van mij zo ver is dat ik heerlijk naar buiten kan :)
Maar iedere keer komt er weer wat tussen.
Hij staat nu 2 uurtjes buiten vanwege het weer. Ik schijt 7 kleuren, want hij staat alleen, en kan via een klein stukje de rest zien. Hoop niet dat hij over het hek springt en erheen rent! Bij de groep mag hij nog niet, als ze gaan lopen jagen heeft hij nog geen conditie en te slechte longen, dus helaas voor hem nog even alleen (hoe erg ik het ook vind)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:35

muppet ik duim voor je mee dat hij op zijn eigen stukje blijft.

Ik zelf mag helaas niet te veel rijden (paar keer per jaar).
Daarvoor gaat een bokker op haar en ik foto's maken :D

De pony's staan hier met zijn 2e op het weiland en als 1 van ons gaat rijden dan blijft de andere pony achter. Met alle gevolgen van dien.
Dus moest snel op zoek naar oplossing voor pebbels vanavond.
Gelukkig dit ook weer opgelost

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:37

Is dat niet onwijs moeilijk om je paardje te zien en zelf niet te kunnen? :(:)

Ik ga hem er zo afhalen, en dan merk ik wel waar hij staat :+

Foto's maken is ookwel leuk :) MEt wat voor toestel ga je foto's maken?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:47

Ik fotografeer nog even met een ''compact'' toestel.

Ik ben niet anders gewend dan een ander op mijn pony. Al vanaf 12 aug 2006 mag ik niet meer rijden en heb pebbels van 01-09-2006
Ik geniet van de andere dingetjes. Longeren vd vrijspringen ect.
Er is zoveel te doen behalve rijden.
Overgens ben ik nooit een ruiter geweest die elke dag reedt dus dat scheeld..

http://www.youtube.com/watch?v=XAInznwXbME
Bij 0.26 -0.34 zit ik op pebbels.bij 1.27 is eigenlijk standaard plaatje (ik brommer bijrijder op pebbels).

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:53

Pfff lijkt me wel lastig hoor!
Ik ben ook niet altijd van het rijden, en je hebt gelijk, er is genoeg anders te doen met paard. Maar toch... Ik kon het niet hoor toen ik 3 maanden niet mocht rijden. Na 6 weken net zat ik er alweer op...
Nu rijd ik ookal een tijd niet, maar dan is er ook niet iemand anders die wel rijdt, dat lijkt me echt wel heel moeilijk.
Maar vind t dus echt knap van je :)