[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:53

Bokt rules Haha!
Maar is daar ook wel erg leuk. Zeker voor specifieke haflingerdingen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:54

ik vind het zo jammer, dat je naverloop van tijd moet gaan betalen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:55

Amanda, dat is waar Lachen

Pff ik heb nog steeds niets gehoord van de zadelmaker. Ik ben benieuwd of ik ooit een goede zadel + hoofdstel ga vinden Verdrietig

Ga hem vandaag maar is bellen denk ik. Volgens mij is hij er pas morgen maar ja dat merk ik gauw genoeg..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:55

Zou balen zijn Madeira Scheve mond
Bellen kan altijd Ja

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:58

Het betalen daar houdt mij dus ook tegen...
Daims had weer een actie hoor vandaag. Ff aan de longe uitrazen. Na een tijd zn hoofd laag en ontspannen, en briesen. Geeft ie zichzelf een schop met zn voorbeen tegen zn kaak Clown Schrikt zich een hoedje vervolgens, waardoor ie bijna onderuit gaat. Ik moest zooooo hard lachen!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:52

Haha vindt dat wel een echte haflingeractie hoor Tong uitsteken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:07

Haha, sukkel Haha!

Dat betalen, ach. Het is maar 5 euro per jaar. Ik vind het forum wel interessant genoeg om dat ook te betalen Ja

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:29

Nienke_17 schreef:
Haha vindt dat wel een echte haflingeractie hoor Tong uitsteken

Mee eens!

Trouwens, Nienke, wat heb jij een leuke avatar Lachen

Heb net gebeld naar de zadelmaker. Hij had het over dat hij aan een bestelling bezig was voor een JC (zegt me niets?) zadel..
Schijnt niet zo lekker te zitten? Maar volgens mij goede kwaliteit. Het maakt me niet uit, zolang Madeira's rug er maar goed onder is Lachen
En ik natuurlijk een beetje kan zitten Knipoog

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:32

Dankje:D wil eigenlijk al weer een andere.. heb nieuwe mooie foto's van Sjouk en die wil ik er bij in hebben

JC zadels heb ik wel eens van gehoord..
Weet niet wat je budget is maar ik heb sinds kort het nieuwste zadel van thorowgood de L6. Dit is het eerste leren zadel van hun en is er in verscheidene boommaten en is ook bij de schouders goed te verstellen. Tevens ligt de ruimte rondom de ruggengraat bij deze zadels goed vrij. Voor Sjoukje is het echt een ideaal zadel en hij zit ook heerlijk Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:36

JC zit wel aardig. Geen idee wat het kost.
Zijn geen slechte zadels in ieder geval.

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:01

Ik zit ook op het haflingerforum! Onder de naam Diva. Ik vind persoonlijk het haflingerforum leuker. Vind bokt een beetje te groot, er zijn zoveel mensen op dit forum!

Die 5 euro maakt me niks uit! Vind het daar veels te leuk.:p

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:13

Leuke poesjes Pauk!

Ben wel benieuwd naar het haflingerforum..
Ga er wel een keertje op spieken. Maar een boktverslaving kost al tijd genoeg Knipoog

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:04

JC is volgens mij gewoon een goed merk Lachen

Goed nieuws.... Ik ga Daimy straks verhuizen Haha! Ik ga toch maar wandelend, heeft ie zn beweging nog ff lekker gehad, en kan hij lekker slapen in zn nieuwe stalletje Lachen Ben zo blij!
had een smsje al 2 weken geleden naar die stal eigenaar gestuurd, maar geen reactie... Blijkt dat zijn smsjes bij mij niet aangekomen zijn! Ik had hem allang mogen verhuizen! Majaaaa, hij gaat nu, dat is het belangrijkste Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:09

Leuk, en natuurlijk succes met het verhuizen van Daimy!

Vaag van die smsjes, heb t ook eens gehad, maarja..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:12

Succes met de verhuizing!

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:47

paukk! wat een meag schattige kittensss aaaaaaaaaaaaaah *kwijlt even (A)
chipieke schreef:
wow misslauie Bloos! hoelang ga je ervan weten?

je bedoelt hoe lang ik hiermee nog ga "lopen"? Tong uitsteken ik moet 2 weken op krukken minimaal en daarna is het "belasten naar eigen inzicht"
dus als ie dan te dik word heb ik teveel gedaan, en dat gebeurt vrij snel, dus waarschijnlijk is een loopje de straat heen en weer in eerste instantie al teveel Knipoog ag het zal hopelijk straks allemaal over zijn, en dan kan ik weer heerlijk mijn ding doen..
helaas is mijn verzorgpaardje weg Verdrietig net voor de verkoop werd ze weer(voor 2e keer) hoefbevangen, en daardoor dus met geen mogelijkheid te verkopen wss... dus eigenaar heeft haar af laten maken Verdrietig helaas.. mja tis miss wel het beste voor mijn meisje geweest, maar t blijft zuur.
ben nu opzoek naar een nieuw lief verzorgpaardje in omgeving groningen, dus als iemand nog iets weet Schijnheilig hou ik me aanbevolen.. mja ik moet nu eerst maar even herstellen Tong uitsteken wil veel te snel vanalles en nogwat Tong uitsteken maar hoop toch over 5 weken wel weer op een paardje te kunnen stappen Schijnheilig

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:57

Doei!

Zou ik mee mogen kleppen over de Haflingers Bloos ?

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:58

tuurlijk flower Lachen welkom! misschien is het leuk iets voer jezelf te vertellen, dan weten we allemaal wie je bent:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:00

Ik ben Cindy, 2 bijrijdpaarden op het moment, Pay Pay staat in mijn profiel, en ik heb er tegenwoordig ook een 3,5 jarige haflinger bij, die nu zo'n 4 maanden onder het zadel is.

Pay gaat juni 2009 verhuizen naar Duitsland *slik* vandaar dat ik nu al een "nieuwe" klaar heb staan, met de haflinger ga ik begin 2009 de dressuurring onveilig maken Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:13

Sita_ schreef:
Goedemorgen!

Hinke schreef:
Heb je al gezocht naar ervaringen met dat zadel hier op bokt, met de zoekfunctie?

Ja, natuurlijk! Ik heb zelfs een aantal kennissen die ook dat zadel hebben, en super te vreden zijn.
En nu heb ik het besteld en loopt er tegelijk ook een topic hier op bokt, en daar word vanalles gezet over de slechte service, scheve bomen etc. Dat van die scheve bomen wist ik, daar ga ik dus ook op letten, maar gewoon hetgeen wat ik nu allemaal hoor en lees.. Ja, dan begin ik hem toch wel te knijpen, vooral omdat er ook geen gehoor word gegeven op mijn mails en telefoontjes..

Hinke schreef:
Mooie tinker! Vlecht je de manen in om ze goed te houden? Zou ik eigenlijk ook moeten doen met ankie, maar ik vind het teveel werk.

Teveel werk? Clown Ik vlecht ze heus niet elke dag hoor.. Knipoog
De laatste keer dat ik ze gevlochten heb ik 2 weken geleden.. Ik vlecht ze in brede stevige vlechten en die blijven dan gemiddeld een week of 3/4 zitten. Dan haal ik ze los, kam ze uit en laat ze 2 dagen loshangen en dan weer in de vlechten.
De manen zijn al 15 cm gegroeid sinds ik ben begonnen met vlechten dit voorjaar.. Lachen

Heeeel lang verhaal misslauie! Zal het vanavond eens op me gemak lezen.. In ieder geval, veel beterschap!

Zo werken, tot 20 uur vanavond!

Ach hopelijk is het alleen de service die slecht is, en heb je straks gewoon een goed zadel. En hopelijk hoef je niet een half jaar te wachten Knipoog
En jeetje 15 cm gegroeid? Dan zou ik Ankies haar eigenlijk ook moeten vlechten, dan worden ze nog langer! Maar eigenlijk vind ik ze wel lang genoeg zo. wat voor elastiekjes gebruik je, gewone invlechtelastiekjes? Ik wilde een keer vlechten gaan maken maar toen bedacht ik me dat door gewone rubberen invlechtelastiekjes het haar juist afbreekt of valt dat mee?

Heb vandaag weer een buitenritje gemaakt en het ging echt goed Haha! Er kwam een tweespan paarden aandraven en ik kon haar gewoon houden! Ik heb een bomproof haflinger Go jij! Go jij!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:26

HIj staat op bestemming hoor Haha!
Ben zo trots op hem! BEn er zo heengewandeld met een paard van een vriendin als steun voor hem. 1e auto was eng, 2e een beetje en met de 3e vond ie t niet eng meer, en keek hij er niet meer naar om Haha! Kwam een idiote snor op t fietspas voorbij, zo'n herrieschopper, die vond ons niet snel genoeg gaan dus ging hij er rakelings voorbij rechts door het gras. Meneer keek er niet eens naar!
In de groep nu wel wat herrie geloof ik onderling, maar dat is meestal zo, dus dat gaat wel goedkomen Lachen Mocht hij morgen compleet onder de wonden zitten is het wat anders, maar dat merken we wel weer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:29

Ik gebruik gewoon invlechtelastiekjes, Amy heeft paarse en Shania heeft roze.. *LOL* Tong uitsteken
Ik heb ze in allerlei kleurtjes!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:39

Ben ik weer! Ik heb mijn haffie vandaag heerlijk getoilleteerd! Alles is weer netjes bijgeknipt en haar sokjes weer mooi geschoren (weet dat sommige mensen dat niet bij Haflingers vinden horen, maar ik vind het gewoon mooier)

En ik heb goed nieuws! Ze lijkt nu zo weer zo goed in haar (teddybeer)velletje te zitten dat ik haar misschien toch mag gaan scheren! Mijn vader wil eerst alleen haar buik scheren, maar dat vind ik echt geen gezicht Clown . Ik heb nu met hem afgesproken dat als het er écht niet uit ziet alles eraf gaat Haha! Én ik wil het dit keer zelf gaan doen Bloos (natuurlijk wel met hulp)

Nog spannende dingen gebeurd hier?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:40

Goede avond all , ik ben ook weer begonnen met vlechten bij mijn merrie. Ook eigenlijk om haar manen te laten groeien, haar manen komen nog net niet onder haar hals vandaan en ik wil in 2010 naar de keuring met haar, eigenlijk volgend jaar met het veulen erbij, maar durf dat niet aan. Vanwege haar been en het veulen is dan of net geboren of moet nog geboren worden. Dus wordt het 2010. Heb ik nog even ruim te rijd om haar manen te laten groeien ... Ben er pas mee begonnen, zal ze het weekend eens opmeten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:57

misslauie schreef:
paukk! wat een meag schattige kittensss aaaaaaaaaaaaaah *kwijlt even (A)
chipieke schreef:
wow misslauie Bloos! hoelang ga je ervan weten?

je bedoelt hoe lang ik hiermee nog ga "lopen"? Tong uitsteken ik moet 2 weken op krukken minimaal en daarna is het "belasten naar eigen inzicht"
dus als ie dan te dik word heb ik teveel gedaan, en dat gebeurt vrij snel, dus waarschijnlijk is een loopje de straat heen en weer in eerste instantie al teveel Knipoog ag het zal hopelijk straks allemaal over zijn, en dan kan ik weer heerlijk mijn ding doen..
helaas is mijn verzorgpaardje weg Verdrietig net voor de verkoop werd ze weer(voor 2e keer) hoefbevangen, en daardoor dus met geen mogelijkheid te verkopen wss... dus eigenaar heeft haar af laten maken Verdrietig helaas.. mja tis miss wel het beste voor mijn meisje geweest, maar t blijft zuur.
ben nu opzoek naar een nieuw lief verzorgpaardje in omgeving groningen, dus als iemand nog iets weet Schijnheilig hou ik me aanbevolen.. mja ik moet nu eerst maar even herstellen Tong uitsteken wil veel te snel vanalles en nogwat Tong uitsteken maar hoop toch over 5 weken wel weer op een paardje te kunnen stappen Schijnheilig

sorry voor taaltje, ben Belg he Haha!

Pff het is 's avonds al koud zeg!!!